Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Martine M
#3464688
Eerste keer dat Senshi van de week een Nylabone kreeg en ik moet denkelijk morgen naar de dierenarts.
Hij kreeg het 2 dagen en ik heb het dan afgenomen, er kwam de eerste dag al een stuk af wat hij wel uitspeekte maar dag erne zaten er echt scherpe punten op lijken wel naalden.
Die dag was het ook begonnen dat hij constante speeksel lekte zoals een kraantje langs beide kanten, overal waar hij lag was alles zeiknat, vloerkleed heeft golven van het vocht, echt plasjes zag ik op de stenenvloer, dit was vanaf woensdag nu zijn we zondag en nu lijkt het beter maar het is nog niet gedaan.
ik zie morgen wat het zegt en anders toch even naar de dierenarts.
Is het toeval? Ik weet het niet, zijn adem ruikt niet en hij heeft geen tandvleesproblemen dus ik denk aan een wondje in de bek door de nylabone. Hij is dan nog geen extreme kauwer. Gelukkig eet hij wel goed en kauwt hij ook nog altijd goed op buffelhuid staven (die rechte en grote) en buffel oren.
Nylabone komt hier in elk geval nooit meer binnen. Ik zou wel de yakka's is willen uitproberen, iemand daar ervaring mee met Grote honden 48 kg?
Bijlagen
2023-10-25 23.21.39.jpg
2023-10-25 23.21.39.jpg (2.71 MiB) 574 keer bekeken
2023-11-04 18.50.32.jpg
2023-11-04 18.50.32.jpg (1.51 MiB) 574 keer bekeken
Door frodo quin
#3464689
Neen, want die zijn ontzettend duur voor iets waar mijn hond vermoedelijk geen half uur over doet. Wel al naar staan kijken. Grote bulpezen (20 CM+ en dik) zijn ook op enkele minuten op.

Het is wel een labrador en die hebben wel wat bijtkracht, maar ze is nog niet volwassen.

Benieuwd wat de ervaringen zijn.
Door Lizzy
#3464739
Martine M schreef: zo 05 nov 2023, 17:04 Eerste keer dat Senshi van de week een Nylabone kreeg en ik moet denkelijk morgen naar de dierenarts.
Hij kreeg het 2 dagen en ik heb het dan afgenomen, er kwam de eerste dag al een stuk af wat hij wel uitspeekte maar dag erne zaten er echt scherpe punten op lijken wel naalden.
Die dag was het ook begonnen dat hij constante speeksel lekte zoals een kraantje langs beide kanten, overal waar hij lag was alles zeiknat, vloerkleed heeft golven van het vocht, echt plasjes zag ik op de stenenvloer, dit was vanaf woensdag nu zijn we zondag en nu lijkt het beter maar het is nog niet gedaan.
ik zie morgen wat het zegt en anders toch even naar de dierenarts.
Is het toeval? Ik weet het niet, zijn adem ruikt niet en hij heeft geen tandvleesproblemen dus ik denk aan een wondje in de bek door de nylabone. Hij is dan nog geen extreme kauwer. Gelukkig eet hij wel goed en kauwt hij ook nog altijd goed op buffelhuid staven (die rechte en grote) en buffel oren.
Nylabone komt hier in elk geval nooit meer binnen. Ik zou wel de yakka's is willen uitproberen, iemand daar ervaring mee met Grote honden 48 kg?
Zo dan :o :( !

Hier vinden ze de Yakkaas geen moer aan. En eigenlijk willen ze alleen kophuid met haar (van Carnis, komt uit NL). En Sjoerd vindt de Ziwi botten leuk.
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3464741
Lizzy schreef: wo 08 nov 2023, 11:42 Zo dan :o :( !

Hier vinden ze de Yakkaas geen moer aan. En eigenlijk willen ze alleen kophuid met haar (van Carnis, komt uit NL). En Sjoerd vindt de Ziwi botten leuk.
Maandag avond naar de dierenarts geweest die bevestigde wat ik al vermoede, kwijlen door kwetsuren in de bek door die hele scherpe pinnetje die door het kauwen op de nylabone kwamen. 1 week ontstekingsremmer en dan zou het normaal over moeten zijn ander moet hij even in een roes om nog beter in de bek te kijken. Maar ze denkt dat dit niet nodig gaat zijn.
Webshop aangeschreven die hebben zonder aarzeling de nylabone terug betaald, nu ben ik nylabone zelf aan het aanschrijven om de dierenartskosten van € 76 terug te vorderen maar of dit gaat lukken? Kreeg al antwoord dat alles naar Amerika moet en wat ik allemaal naar hen moet sturen.
*De aankoopbon/factuur
*Foto's van de Nylabone
*Een verklaring van het probleem.
*Een officiële doktersverklaring waaruit blijkt dat het probleem door een Nylabone is ontstaan
*Het ras van de hond , en zijn leeftijd.

Enfin we zien wel, heb al zo lang honden en nooit zo iets gekocht en nu toch omdat hij zo weinig lekker vind. Het zal nu bij de buffeloren met stukje vlees aan en de buffelhuid staven blijven denk ik.
Ik ga wel dat kophuid met haar is opzoeken, bedankt voor de tip
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3464787
Lizzy schreef: wo 08 nov 2023, 11:42 En Sjoerd vindt de Ziwi botten leuk.
Bedoel je deze.
Dat is toch dragend bot kan dat geen kwaad voor de tanden?
Bijlagen
Screenshot_20231108_201130_Chrome.jpg
Screenshot_20231108_201130_Chrome.jpg (317.9 KiB) 443 keer bekeken
Door Lizzy
#3464811
Martine M schreef: wo 08 nov 2023, 20:13 Bedoel je deze.
Dat is toch dragend bot kan dat geen kwaad voor de tanden?
Ja, die bedoel ik. En feitelijk is dit natuurlijk niet en nooit wat wij geven en adviseren hier op Barfplaats maar Sjoerd is nu aan zijn derde bot bezig (de eerste hadden we gekregen) en hij bijt er geen stukken af. Ik zal zo ff een foto maken. Ze slopen eerst het laagje pens eraf (dat is met een half uurtje gepiept). En dan moet de rest van het bot er aan geloven.
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3464818
Lizzy schreef: do 09 nov 2023, 08:27 20231109_080619.jpg
Hij eet dat helemaal op en dat is niet gevaarlijk ivm splinters omdat het alleen gedroogd is?
er sta wel bij voor kleine en middelgrote honden dus misschien toch weer niets voor Senshi al bij hij normaal niets door, hij schraapt ook. Hij zou het wel kunnen doorbijten maar is eigenlijk niet zo een harde fanatieke kauwer dus misschien toch het proberen waard.
Door Lizzy
#3464819
Martine M schreef: do 09 nov 2023, 08:56 Hij eet dat helemaal op en dat is niet gevaarlijk ivm splinters omdat het alleen gedroogd is?
er sta wel bij voor kleine en middelgrote honden dus misschien toch weer niets voor Senshi al bij hij normaal niets door, hij schraapt ook. Hij zou het wel kunnen doorbijten maar is eigenlijk niet zo een harde fanatieke kauwer dus misschien toch het proberen waard.
Sjoerd is ook niet fanatiek met dat ding, dat moet ik er wel bij zeggen. Ik heb er nog een (die kan ik even niet vinden) daar heeft hij beide koppen vanaf geknaagd en de rest : daar gooit hij mee.

Oh, wat hij wel fijn vindt is dit:

https://gropet.com/chewies-wijnstok-kau ... rge-1-stuk
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3464820
Lizzy schreef: do 09 nov 2023, 09:02 Sjoerd is ook niet fanatiek met dat ding, dat moet ik er wel bij zeggen. Ik heb er nog een (die kan ik even niet vinden) daar heeft hij beide koppen vanaf geknaagd en de rest : daar gooit hij mee.

Oh, wat hij wel fijn vindt is dit:

https://gropet.com/chewies-wijnstok-kau ... rge-1-stuk

Ja ik heb zo een koffieboonwortelhout en daar kauwt hij wel is op maar eigenlijk zelden. Olijfhout heb je ook, ik weet nu niet of daar veel verschil in zit.
Door Lizzy
#3464828
Martine M schreef: do 09 nov 2023, 09:04 Ja ik heb zo een koffieboonwortelhout en daar kauwt hij wel is op maar eigenlijk zelden. Olijfhout heb je ook, ik weet nu niet of daar veel verschil in zit.
Die vinden ze hier echt zo-zo maar dat wijnstokding is zachter, die vindt ie dan grappiger.
Gebruikersavatar
Door pike
#3465256
Op Gunshies kwam ik deze tip tegen, of het helpt weet ik niet natuurlijk:

"Tip; niet alle honden vinden wortels geweldig dan kun je ze inwrijven met olie bijv. kokosolie, of leg ze eens een dag in de vriezer, zo komt de geur vrij, waardoor hij soms net wat aantrekkelijker wordt voor de kieskeur hond."

en nog dit:
"Een niet onbelangrijk detail !
Wij willen u er graag op attenderen dat dit product een natuur product is, en daarom ook niet onverwoestbaar. Altijd onder toezicht aan de hond geven. Wanneer de hond langdurig op het product kauwt worden de vezels zacht en zijn ze niet schadelijk. Wanneer de hond grote delen los kauwt zonder langdurig te kauwen of als de koffieboom wortel door midden gebeten wordt moet het product per direct vervangen worden. "
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door