Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3416972
Ik overweeg dit te gaan doen, maar ik ken niemand die in deze tijd WW doet. Wel van vroeger met verplichte klasjes en weeg-momenten, maar nu steekt het blijkbaar heel anders in elkaar.

Ter indicatie: ik eet al een jaar of 16 koolhydraatarm, maar daar haal ik nu geen winst uit. Ik zoek iets anders, nieuwe inspiratie.

Ik wil 5 kg afvallen (10 zou ook mooi zijn, maar hoeft niet perse) en ben 64 jaar. In mijn ervaring gaat afvallen na de overgang veel lastiger >:(

Alle tips zijn welkom, liefst over WW :D
#3416975
dinky89 schreef: za 02 jan 2021, 17:02 Ik heb zelf geen ervaring maar op basis van dit topic maak ik op dat er hier op BP wel ervaring aanwezig is met ww: viewtopic.php?f=17&t=137173&start=495
Ik hoop dat er iemand ervaringen deelt, want bij de link zie ik die niet echt staan. Maar wel mensen die WW doen, dus dat klinkt hoopvol. Er is nu nog een paar dagen een aanbieding met 50% korting t/m 6 januari...
#3416976
Ik heb ww en doe de blauwe versie. Of nou ja, zou ik moeten doen.

Ik ben er vorig jaar 5 kilo mee afgevallen. Ik vind het heel fijn dat het je helpt keuzes te maken. Soms lijkt iets heel vergelijkbaar, maar dan is het ene 2 en het andere 10 punten.
Door het bij te houden krijg je daar inzicht in.

Nadeel vind ik dat het invullen best een gedoe is. Hoeveel is een portie, hoeveel gram heb je nou eigenlijk gegeten. Maak maar eens een maaltijd met veel ingrediënten, dan wordt je ook niet blij. Maar ik merkte wel dat ook als ik daar redelijk losjes in was ik toch afviel.
#3416977
Ja ik heb ww gedaan. 15 kilo afgevallen en afgelopen zomer opgezegt omdat ik het zo duur vindt. Nu met de 50% aanbieding weer lid geworden omdat ik de app wel mis. Alles op papier bijhouden vind ik toch lastig.
Ik wil er nog minimaal 5 kilo meer af. Ik probeer af en aan al 15 jaar gewicht te verliezen en alleen met ww lukt het me. Ik heb geen aandelen maaruh ik zeg maak gebruik van deze aanbieding.


Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

#3416981
Yep hier!
Ik ben in april 2020 gestart met WW paars.
Sindsdien ongeveer 20 kilo afgevallen.
Het voordeel van paars vond ik dat je echt heel veel producten voor 0 punten mag. Dat vind ik fijn want dan hoef je niet af te wegen. Daarnaast helpt t ook in het maken van de juiste keuzes. Ik vind bij bepaalde gerechten bijv witte rijst lekkerder, maar zilvervliesrijst is 0 punten dus tja, die neem ik dan toch maar.

Blauw en groen hebben minder producten voor 0 punten, maar daarbij heb je dan wel weer meer punten te besteden. Het ligt dus aan je eigen voorkeur wat je handig vindt. Je kunt sowieso starten met een programma, in de app kun je daarna altijd aanpassen of je wil overstappen naar een andere kleur.

Jaren terug ben ik met ww ook al eens 30 kilo afgevallen en daarvan weer 15 aangekomen door het maken van verkeerde keuzes. Dat is wel gelijk een tip: probeer door slimme keuzes te maken toch af te vallen. Ga niet allerlei dingen eten die je normaal ook niet eet want dat hou je op de lange termijn niet vol.
Ik heb een begin gemaakt door de eerste maanden vaker een salade als lunch te nemen maar eigenlijk ben ik echt een broodeter. Dus sinds een aantal maanden lunch ik weer gewoon met brood.
Verder moet je niet te streng zijn voor jezelf. Juist door jezelf ook dingen toe te staan hou je het vol. Ik heb in al die maanden ook friet/taart/chocolade/ijs/etc gegeten. En dat kan gewoon, het programma biedt daar ruimte voor. En ook hier kun je andere keuzes maken. Ovenfriet ipv uit het vet, 1 bol ipv 2, puur ipv wit, etc.
Daarnaast heb ik t idee dat je door soms teveel of te vet te eten je stofwisseling "wakker" houdt, ik heb te vaak gehoord tijdens ww bijeenkomsten dat mensen niks afvielen terwijl ze bwv niks meer aten dan een cracker en een appel.
#3416982
Borke schreef: za 02 jan 2021, 17:34 Dank voor jullie reacties en jullie doen dus alle 3 blauw.
Waarom kozen jullie voor blauw?
Toen ik begon was er alleen blauw. Daarin is magere zuivel en kip nul punten. Wat ik me herinner was dat dat bij de andere programma’s niet was. Of dat de nul punten items voor mij dingen zijn die ik niet of veel minder graag lust. Dan hou je het niet vol.
#3416986
Borke schreef: za 02 jan 2021, 17:54 Werkt WW altijd met magere zuivel, nooit de volvette zuivel die ik zo lekker vind. Zoals 10% Griekse yoghurt?
Bij WW mag alles. Maar bepaalde producten kosten punten en andere niet. Magere griekse yoghurt is 0, dat je voor een volvette wel punten moet rekenen lijkt me logisch.

Op deze pagina kun je per kleur terugvinden wat 0 punten is: https://www.weightwatchers.com/nl/artic ... gsmiddelen
#3416989
Ik begon ook toen er alleen blauw was. Heb heel ff groen gedaan maar dan krijg je zoveel punten dat je ook pizza kunt kiezen. Dat werkt voor mij niet.
Op pinterest kun je de lijsten zien voor de zero point producten voor iedere kleur.
Maar als je je aanmelt dan krijg je een vragenlijst die je adviseert welke kleur bij je past. Bij mij kwam er weer blauw uit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door