Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3416991
Ik heb meerdere keren ww gevolgd en viel daar goed mee af, 25 kg de eerste keer en de tweede keer 20 kg.
Helaas iedere keer vonden die kilo's mij weer terug.
In februari 2019 weer gestart en was in juli 11 kg afgevallen, toen stond het stil.
Het was toen nog zonder de kleurtjes groen/paars/blauw.
Het grote voordeel van ww vond ik dat je zelf de keuzes kon maken en niet volgens een vast menu moet eten.
Dat werkt voor mij gewoon niet.
Nadeel van ww vind ik de light produkten ( zoetstoffen) en alles met 0% vet.
Nu ben ik mij meer in voeding gaan verdiepen en past ww niet meer bij mij.
In september 2019 gestopt, ben toen overgestapt op intermitting fasting.
Niet om nog heel veel af te vallen maar omdat het heel veel gezondheidsvoordelen zou hebben.
Het 7-8 uur per dag eten bevalt me eigenlijk heel goed, was voor het eerst veel minder bezig met eten.
Geen punten tellen maar gewoon gezond eten.
Vorig jaar overgestapt op het programma van OERsterk en dat past prima bij ons.
Het is een lifestyle , totaalplaatje maar voelt goed.
Manlief is 12 kg afgevallen zonder moeite en ik ook nog 6 kg.
Op gewicht blijven kost geen moeite het gaat vanzelf, val eerder nog af.

Maar ik blijf WW echt goed vinden, je moet er een beetje zelf je weg in vinden.
Ik viel prima af ook al at ik halfvolle of zelfs volle zuivel met mate. Liever wat minder maar dan volle yoghurt. Ook margarine/halvarine heb ik nooit gebruikt, gewoon roomboter en dan de punten gerekend van halvarine.
Zo ben ik gewoon die 25 kg afgevallen en spaarde punten om in het weekend wat lekkers bij de koffie te kunnen nemen. Dat maakt dat WW goed is vol te houden, jezelf af en toe ook wat lekkers gunnen.
Succes, gewoon doen!
#3416994
Borke schreef: za 02 jan 2021, 17:54 Werkt WW altijd met magere zuivel, nooit de volvette zuivel die ik zo lekker vind. Zoals 10% Griekse yoghurt?
Dat is tijdens het afvallen keuzes maken. De halfvolle en volle producten kosten punten. Dat kan best, afhankelijk wat je verder eet. Ik koos dan liever voor een koekje of iets anders te snoepen hier en daar. Dat is maar net wat je wilt.
#3416995
Borke schreef: za 02 jan 2021, 18:37 Basil kan je uitleggen waarom het OERsterk zo anders is voor jou?
Ik probeer dus altijd zonder zoetstof en zonder magere producten te eten, maar ik val dus ook niet af :D
Sinds we OERsterk eten voelen we ons beide veel fitter, meer rust in het hoofd en slapen beter.
Het is anders eten, geen brood, geen zuivel, geen peulvruchten, nachtschade, wel kip, vis, fruit, noten etc en 500 gram groente per dag.
Eigenlijk ook wel makkelijk, zo puur mogelijk geen bewerkte produkten dus het grootste gedeelte van de supermarkt kan ik overslaan.
Zoveel mogelijk biologisch en dat deden we al.
Daarbij bewegen en koud douchen is ook zo'n dingetje ::)
Ik ben begonnen door de magazines ontbijt/lunch/diner/soepen te bestellen en daaruit te gaan koken.
Ook staat daar veel informatie in maar meeste info haal ik van de website met een zelfzorg abonnement voor 9,95 per maand. Je kunt dan allerlei trainingen en masterclasses volgen.
Na 2 weken voelden we ons al een veel fitter, echt ongelofelijk!
Geen calorieën tellen maar eten waar je lichaam wat aan heeft, niet vullen maar voeden.
En natuurlijk eten we wel eens iets wat niet OERsterk is, we hanteren de 80/20 dus 80% OERsterk en 20% anders als we daar zin in hebben.
#3417005
Borke schreef: za 02 jan 2021, 20:33 Jullie zijn heel behulpzaam, ik krijg steeds meer beeld!

Kan je zaken als tomatensap of wortelsap drinken bij WW (uiteraard zonder toegevoegde suikers), of zijn dat zaken die veel punten opleveren?

In die puntenlijsten zie ik dat kha arm brood niet genoemd wordt?
Een glas tomatensap is 2 punten en een glas wortelsap 2
#3417007
Borke schreef: za 02 jan 2021, 20:33 Jullie zijn heel behulpzaam, ik krijg steeds meer beeld!

Kan je zaken als tomatensap of wortelsap drinken bij WW (uiteraard zonder toegevoegde suikers), of zijn dat zaken die veel punten opleveren?

In die puntenlijsten zie ik dat kha arm brood niet genoemd wordt?
In WW paars:
150 ml tomatensap is 1 punt, wortelsap is 2 punten. Maar dit zijn de standaardproducten. Je kunt altijd de voedingswaarden van jouw product invoeren in de calculator om de daadwerkelijke punten te berekenen.
Koolhydraatarm brood is 2 punten per sneetje, 3 sneetjes is 5 p.
Ter vergelijking volkoren brood is ook 2p voor 1 sneetje, maar 6p voor 3.
#3417026
Hartelijk dank voor al jullie reacties.
Ik heb mij aangemeld met korting voor 8 maanden en WW deelt mij in in Groen. Ik weet niet of dat mij laat afvallen, maar ik probeer mijn punten laag te houden en noteer alles. Het lijkt wel inzichten te geven in ieder geval.

Ik heb alleen in de app nog niet ontdekt wat de lijst van groen is voor zero points. Voor mijn gemak heb ik die nu geprint via Pinterest :)

Mijn man is vandaag jarig, maar ik ben toch gewoon begonnen. Ik heb bananenijs voor vanavond gemaakt en hij wil graag pizza, dus die laten we komen vanavond en dan neem ik een salade van de Italiaan. Ik zie wel dat ik ook pizza kan eten, maar dat is niet mijn idee van afvallen op de eerste dag ;-)
#3417027
Borke schreef: zo 03 jan 2021, 14:33 Hartelijk dank voor al jullie reacties.
Ik heb mij aangemeld met korting voor 8 maanden en WW deelt mij in in Groen. Ik weet niet of dat mij laat afvallen, maar ik probeer mijn punten laag te houden en noteer alles. Het lijkt wel inzichten te geven in ieder geval.

Ik heb alleen in de app nog niet ontdekt wat de lijst van groen is voor zero points. Voor mijn gemak heb ik die nu geprint via Pinterest :)

Mijn man is vandaag jarig, maar ik ben toch gewoon begonnen. Ik heb bananenijs voor vanavond gemaakt en hij wil graag pizza, dus die laten we komen vanavond en dan neem ik een salade van de Italiaan. Ik zie wel dat ik ook pizza kan eten, maar dat is niet mijn idee van afvallen op de eerste dag ;-)
Als je op het beginscherm helemaal naar beneden scrollt vind je een linkje naar de zero points producten voor jouw programma.
20210103_144316.jpg
20210103_144316.jpg (333.37 KiB) 1387 keer bekeken
Veel succes!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door