Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door RvdB
#3415199
Hallo allemaal,

Wij hebben een niet gecastereerde Labrador reu die niet ingeent is. Omdat hij kerngezond is (door het rauwe vlees dieet ;) ) en wij uitgaan van een zo'n natuurlijk mogelijk leven vinden wij dit niet nodig.

Nu ging Sammie in de zomer bij de zilverdas logeren. Een heerlijke plek waar hij lekker kon rauzen en waar vaccinaties niet verplicht waren. Echter dit logeeradres is gestopt met honden opvang.

Heeft er iemand een leuk logeeradres voor de zomer zonder dat we eerst langs de dierenarts hoeven voor een cocktail?
Afstand hoeft geen bezwaar te zijn, naar de zilverdas was bijna 100km van onze woonplaats (ZO Brabant).
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3415202
Ik denk dat de meeste opvang adressen wel een titer uitslag willen zien.
Maar volgens mij zijn die er tegenwoordig wel.
Ik heb geen adres voor je maar wellicht helpt het als je zoekt op opvang waar titer geaccepteerd wordt.
Door Lizzy
#3415235
pearlsofpassion schreef: vr 11 dec 2020, 17:30 Zonder vaccin (ooit) gaat hij natuurlijk ook geen titer hebben...
Dat is nog maar de vraag! Alle 3 de ziektes waar we voor titeren: komen zeker nog voor.

Ik weet ook niet hoe oud de hond is en of ie als pup wel gevaccineerd is?
Door Lizzy
#3415278
Maar goed, vooralsnog ga ik er nog steeds vanuit dat deze hond als pup gewoon gevaccineerd is want er zijn gelukkig geen fokkers in NL die hun pups ongevaccineerd of ongetiterd de deur uit laten gaan. Maar misschien kan TS ons een beetje bijpraten :)
Door Tanna
#3415426
lianneke schreef: za 12 dec 2020, 20:03 Onze Dovi gaat altijd naar Faunatuurlijk in Vlagtwedde, ze accepteren een titerbepaling.
En kennelhoest hoeft niet.
Daar is onze buurhond in september geweest. Ik heb er foto's en filmpjes van gezien, wat is het daar bijzonder. Jammer genoeg is de buurhond een week nadat ze weer thuis was heel plotseling ziek geworden en ingeslapen maar anders was ze er vast nog eens gaan logeren.
Door lianneke
#3415451
Tanna schreef: zo 13 dec 2020, 21:35 Daar is onze buurhond in september geweest. Ik heb er foto's en filmpjes van gezien, wat is het daar bijzonder. Jammer genoeg is de buurhond een week nadat ze weer thuis was heel plotseling ziek geworden en ingeslapen maar anders was ze er vast nog eens gaan logeren.
Heeft het overlijden te maken met het verblijf daar?
Dat lijkt me verschrikkelijk.
Door Tanna
#3415453
lianneke schreef: ma 14 dec 2020, 09:19 Heeft het overlijden te maken met het verblijf daar?
Dat lijkt me verschrikkelijk.
Nee hoor,gelukkig niet. Ze had 's morgens gewandeld, ging in haar mandje liggen en is nooit meer overeind gekomen. Ze was gewoon ineens op.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door