Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door *Monique
#3414511
En dan is het zover.....na 9 jaar weer een pup in huis. A.s zondag ga ik Ravi ophalen, een sable and grote poedel. En ik voel me net zo'n blij ei. Ken het ook niet van eerdere honden en het zal vast met de leeftijd te maken hebben :D
Bench..check, puppieren..check, vlees..check, vriezers nokkievol..check :)
Maar toen kwam ik bij het menu....HELP want ik kan nergens meer de richtlijnen vinden voor het voeren van pupsel. Was het iets met 10% lichaamsgewicht, en per week wegen en aanpassen?
Rekenhulp gevonden. Terwijl ik ook KVV in huis heb wat waarschijnlijk voor de eerste paar dagen wat gemakkelijker is. Zelfs bij het verpakken van het vlees rekening gehouden met Ravi, kleine porties gemaakt ;D . Hoezo voorbereid.......
Wel zorgen om Bantu, ik schreef het al eerder, maar ze begint de laatste paar dagen wel erg vreemd te doen. Ik hoop zo dat ze Ravi nog even mee mag maken :'(
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3414533
;D
Heb je ook al een woonkamer en tuin check uitgevoerd?
(de tuinplanten afrastering blijkt nu een fail met een 4 maanden pup, die maakt er een echt sport van overal overheen of doorheem te komen ;D )
Ons voer is qua hoeveelheid telkens gelijk gebleven, dus percentage gaat omlaag. Maar goed ik weet niet eens meer hoeveel hij weegt, gaat thuis niet meer (en je loopt niet zomaar ff bij DA binnen om te wegen op dit moment) Maar hij voelt goed dus prima.

Hopelijk dat je nog met Bantu samen ervan kunt genieten



Bij ons was het trouwens ook 9 jaar geleden. Dus succes :biggrin2: Nee was wel ff wennen weer, en heel veel oja.... Soms vermoeiend maar het leuke overheerst toch :P
Gebruikersavatar
Door *Monique
#3414534
Haha nee want ons huis is al een (honden) huishouden van jan steen :D .
Maar pupsel krijgt straks wel eerst afgebakend stuk zodat ik mijn oude dame in elk geval rust kan bieden!!
Door Lizzy
#3414536
Jeeeej, wat leuk! Van harte gefeliciteerd!

Alles wat je weten moet staat hier:

viewtopic.php?f=33&t=133005

Ook hoeveel pups moeten eten staat beschreven!

Het is inderdaad een goed idee om pup iedere week te wegen en de hoeveelheid voeding aan te passen. En natuurlijk belangrijk: voeren met de ogen! Richtlijnen zijn leuk maar uiteindelijk moet je gewoon goed kijken hoe het met pup gaat.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3414546
Je mag dus gewoon aftellen naar sinterklaas als een klein kind :biggrin2:

Ik zou zeggen, geniet nog even van de rust ;D
Door Siberienne
#3414548
Heerlijk! het was bij ons ook wel even wennen toen er na 10 jaar ineens twee pupsels in huis rondliepen maar ik vond het ook zoooooo leuk.

Succes met wachten!
Gebruikersavatar
Door *Monique
#3414551
Lizzy schreef: di 01 dec 2020, 15:33 Jeeeej, wat leuk! Van harte gefeliciteerd!

Alles wat je weten moet staat hier:

viewtopic.php?f=33&t=133005

Ook hoeveel pups moeten eten staat beschreven!

Het is inderdaad een goed idee om pup iedere week te wegen en de hoeveelheid voeding aan te passen. En natuurlijk belangrijk: voeren met de ogen! Richtlijnen zijn leuk maar uiteindelijk moet je gewoon goed kijken hoe het met pup gaat.
Dank je wel Lizzy. Ik ben even naar de vragen rubriek over gegaan. Houd ik het hier "schoon".
Door Lida. S
#3414780
Ook ik had alles goed voorbereid (dacht ik), maar ik was niet voorbereid op een eigenwijze, overactieve springbok. Ik hoop voor je dat jouw pup wat makkelijker is, maar dat je wel net zoveel plezier van haar/hem hebt als ik van mijn kleine monstertje.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3414781
Wat ontzettend leuk! Nu de hele zaterdag nog wachten, arme jullie! Verwen je ons met foto’s?


Op stal is sinds kort een duitse staande draadhaar pup. Dat ras stond bij mij al heel hoog op de favorieten lijst en deze jongeman heeft daar een hele positieve invloed op. Wat een leuk dier! Maar wel handen vol werk ja! Gelukkig mag ik gewoon 1 a 2 keer per week met hem stoeien en knuffelen, de rest is voor de baas ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door