Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3412606
Wie denk je dat gaat winnen?

En waar hoop je op?

Ik denk dat Trump gaat winnen. En ik hoop natuurlijk van niet :-X . Hoewel ik Biden ook echt een flapdrol van een kandidaat vind, maar goed.....
#3412608
Ik vind het zeer lastig. Het is een keuze tussen een arrogante roeptoeter en een oude man zonder enig charisma ::)

Denk dat ik toch voor Biden zou gaan als stem tegen Trump. Wel vrees ik enorme chaos wanneer Biden daadwerkelijk wint omdat Trump al heeft aangegeven geen verlies te accepteren. ..
#3412610
Fenixjuh schreef: di 03 nov 2020, 13:15 Ik denk dat Trump blijft.... Misschien wint hij niet, maar er zijn zoveel mogelijkheden waardoor hij kan blijven, dat er vast wel 1 werkt... :'(

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Welke dan? Als hij het kiescollege verliest zal hij op 20 januari toch echt het Witte Huis moeten verlaten. Doet hij dat niet, dan kan het leger desnoods worden ingezet om hem naar buiten te werken.
#3412611
Volgens de laatste polls staat Biden op voldoende voorsprong in genoeg staten om de verkiezingen te winnen en dat hoop ik ook van harte. Nog eens vier jaar Trump overleeft de transatlantische verhoudingen niet, kost nog meer levens dan de ruim 230.000 COVID 19 slachtoffers daar, zal het klimaat bepaald geen goed doen, zal nog meer haat, verdeeldheid, ongelijkheid, rassendiscriminatie, corruptie, leugens en corrosie van het Amerikaanse democratische experiment betekenen.

Die man had de afgelopen vier jaren gemakkelijk eens per maand een impeachment aan zijn broek kunnen krijgen.

Geef me dan maar Biden. Zeker niet de ideale kandidaat, maar van die twee het beste alternatief.
#3412612
Anne in Zweden schreef: di 03 nov 2020, 13:24 Welke dan? Als hij het kiescollege verliest zal hij op 20 januari toch echt het Witte Huis moeten verlaten. Doet hij dat niet, dan kan het leger desnoods worden ingezet om hem naar buiten te werken.
Volgens mij kan het dan voor het hooggerechtshof worden gebracht waarin de partij van Trump nu volgens mij met een meerderheid is vertegenwoordigd nu die laatste rechter net voor de verkiezing is aangesteld?
#3412614
dinky89 schreef: di 03 nov 2020, 13:54 Volgens mij kan het dan voor het hooggerechtshof worden gebracht waarin de partij van Trump nu volgens mij met een meerderheid is vertegenwoordigd nu die laatste rechter net voor de verkiezing is aangesteld?
Je kunt niet zonder meer stellen dat rechters altijd vonnissen naar de wens van de partij die hen heeft aangesteld. Er zijn de afgelopen dagen meerdere Republikeinse pogingen om stemmen af te keuren of niet mee te laten tellen afgeschoten door zowel staats- als federale rechtbanken met een Republikeinse meerderheid qua rechters. En het laatste wat de Supreme Court wil is haar toch al bezoedelde reputatie als partijdig instituut nog verder omlaag halen door Trump zonder gedegen argumenten aan het presidentschap te helpen.

https://www.nytimes.com/2020/11/01/us/p ... icans.html
https://www.nytimes.com/2020/10/28/us/s ... llots.html
#3412617
Zowieso kan Trump in elke staat een hertelling aanvragen. Hij kan bepalen hoeveel mensen hiervoor beschikbaar zijn, en als de hertelling niet voor een bepaalde datum is, blijft de staat in handen van de huidige kiesman. Daarbij heeft hij zelf veelvuldig aangegeven dat de verkiezingen niet eerlijk zijn en dat hij bij verlies de uitslag niet accepteert... Geen idee hoe, maar ik denk niet dat we zomaar van hem af zullen zijn....

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

#3412618
Fenixjuh schreef: di 03 nov 2020, 14:22 Zowieso kan Trump in elke staat een hertelling aanvragen. Hij kan bepalen hoeveel mensen hiervoor beschikbaar zijn, en als de hertelling niet voor een bepaalde datum is, blijft de staat in handen van de huidige kiesman. Daarbij heeft hij zelf veelvuldig aangegeven dat de verkiezingen niet eerlijk zijn en dat hij bij verlies de uitslag niet accepteert... Geen idee hoe, maar ik denk niet dat we zomaar van hem af zullen zijn....

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Nee, dat denk ik ook niet. Maar ik geloof niet dat hij met de strategie die je beschrijft ver komt als er geen gerede twijfel bestaat over de uitslag in een bepaalde staat. De Democraten hebben ook juristen die staan te popelen om dit scenario tegen te gaan.
#3412620
Fenixjuh schreef: di 03 nov 2020, 14:22 Zowieso kan Trump in elke staat een hertelling aanvragen. Hij kan bepalen hoeveel mensen hiervoor beschikbaar zijn, en als de hertelling niet voor een bepaalde datum is, blijft de staat in handen van de huidige kiesman. Daarbij heeft hij zelf veelvuldig aangegeven dat de verkiezingen niet eerlijk zijn en dat hij bij verlies de uitslag niet accepteert... Geen idee hoe, maar ik denk niet dat we zomaar van hem af zullen zijn....

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Volgens mij geldt dt niet voor heel Amerika. In Arizona en Connecticut kan dat bijvoorbeeld niet, en in veel andere staten kan het alleen wanneer de marge tussen beide kandidaten onder een bepaalde drempel komt, dus zo klein is dat een hertelling van de stemmen geëigend is. De stemmen worden dan geteld door medewerkers van de stembureaus. Maar als er een duidelijke winnaar is dan kan Trump op zijn kop gaan staan, maar dan wordt er niet herteld. Hij kan dan natuurlijk wel naar de rechter stappen en door procederen tot aan het hooggerechtshof en dan hopen dat de Conservatieve meerderheid daarvan meewerkt. Maar hoe dan ook zal hij bij een duidelijke uitslag ten faveure van Biden op 20 januari het Witte Huis moeten verlaten, gerechtelijke procedures of niet. In het uiterste geval wordt de voorzitter van het Huis van Afgevaardigden (tijdelijk) president en dat is Nancy Pelosi, een democraat.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3412621
MillyMol schreef: di 03 nov 2020, 15:14 Volgens mij geldt dt niet voor heel Amerika. In Arizona en Connecticut kan dat bijvoorbeeld niet, en in veel andere staten kan het alleen wanneer de marge tussen beide kandidaten onder een bepaalde drempel komt, dus zo klein is dat een hertelling van de stemmen geëigend is. De stemmen worden dan geteld door medewerkers van de stembureaus. Maar als er een duidelijke winnaar is dan kan Trump op zijn kop gaan staan, maar dan wordt er niet herteld. Hij kan dan natuurlijk wel naar de rechter stappen en door procederen tot aan het hooggerechtshof en dan hopen dat de Conservatieve meerderheid daarvan meewerkt. Maar hoe dan ook zal hij bij een duidelijke uitslag ten faveure van Biden op 20 januari het Witte Huis moeten verlaten, gerechtelijke procedures of niet. In het uiterste geval wordt de voorzitter van het Huis van Afgevaardigden (tijdelijk) president en dat is Nancy Pelosi, een democraat.

Nou....dan moeten we misschien maar een klein beetje hopen dat dat gaat gebeuren.
Trump walg ik echt van....al ver voordat hij tot president verkozen was.
Biden heeft voor mij niet zoveel uitstraling dat ik daar erg blij van wordt....mocht hij winnen heeft hij gelukkig Obama als vriendje die hem wel terzijde zal staan.

Maar als Trump dan verliest en een tel-stunt uit gaat halen...., laat dan maar een vrouwlijke democratische Afgevaardigde het stokje overnemen.....zou wel mooi zijn om mee te maken
#3412623
Er stond in de NRC een stuk over een groep die allerlei scenario’s heeft doorgewerkt ‘wat als’. Ook ‘wat als’ trump niet gaat en de federale reserve in gaat zetten. Ik vond het maar een eng stuk. Maar toch hoop ik dat Biden wint.
#3412624
MillyMol schreef: di 03 nov 2020, 15:14 In het uiterste geval wordt de voorzitter van het Huis van Afgevaardigden (tijdelijk) president en dat is Nancy Pelosi, een democraat.
Ik zou dat best wel een stunt vinden. We weten waarschijnlijk allemaal hoe de verhoudingen liggen tussen Nancy Pelosi en Trump waarbij deze actie veelzeggend was:

In dat geval zouden we ook een tijdelijke Nederlandse link hebben naar de leider van de VS met onze Amerika correspondent Michiel Vos, de schoonzoon van Nancy :biggrin2:

Maar dat winkeliers de winkels dicht timmeren uit angst voor rellen na deze verkiezingen.... Echt te triest voor woorden dat het nodig lijkt te zijn.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door