Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3412408
Laika schreef: vr 30 okt 2020, 14:29 Ben je dan niet veel kwijt aan importkosten?
Jawel. Ik was kwijt aan duties & taxes voor deze 2 specifieke producten :

Duties & Taxes €12.26

Maarrrrr (ik had voor Leo en mijzelf): gratis verzendkosten. Ik kan daar wel mee leven.
#3412421
Lizzy schreef: vr 30 okt 2020, 15:04 Jawel. Ik was kwijt aan duties & taxes voor deze 2 specifieke producten :

Duties & Taxes €12.26

Maarrrrr (ik had voor Leo en mijzelf): gratis verzendkosten. Ik kan daar wel mee leven.
Dan valt het te doen. Ik ben een aantal x vies op mijn muil gegaan met extra kosten dus ik ben daar nu voorzichtig in geworden.

De multi ziet er trouwens goed uit!
#3412430
Lizzy schreef:Hannabelgje, ik heb echt een paar dagen zitten twijfelen of ik vitamine K2 in zou gaan nemen (M7) of dat ik voor een goede multivitamine zou gaan. Het is het laatste geworden. Ik heb al een aardig bakje vol met pillen en met deze multivitamine ga ik een paar pillen schrappen en krijg ik ook voldoende vitamine K2 binnen:

https://naturelo.com/

En dan specifiek deze: https://nl.iherb.com/pr/NATURELO-One-Da ... ules/92975 (en dan voor Leo de mannen versie).

Want ik vind 1 pil per dag wel weer ff genoeg :biggrin2:

Het bevat net niet genoeg vitamine D3 en zink maar D3 slik ik wel bij. Zink laat ik gewoon even bij 10 mg. Het had van mij het dubbele mogen zijn maar goed, het is wat het is. Het is wel een goed opneembare vorm, die er in zit. En als ik reden daartoe zie, slik ik wel extra zink bij. Wat ik verder heel prettig vind is dat er niet zoveel B6 in zit. Teveel B6 is ook niet goed. Wat ik ook fijn vind is dat de B12 de methylcobalamine vorm is. Die is goed opneembaar. Ik ga daarom in B12 smelttabletten wel iets minderen. En vitamine K2 zit er voldoende in (ruim zelfs) en in de juiste vorm: menaquinone-7.
En deze dan? Ik zie veel overeenkomsten.
https://www.vitaminstore.nl/health/voed ... tivitamine

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

#3412486
hannabelgje schreef: vr 30 okt 2020, 18:54 En deze dan? Ik zie veel overeenkomsten.
https://www.vitaminstore.nl/health/voed ... tivitamine

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Ja, die kunnen natuurlijk ook. Dat is een prima multivitamine. Vitamine B12 is lekker hoog gedoseerd. Dat is wel fijn. Ik vind zelf de vitamine B6 dosering te hoog. Het kan, maar zo hoog wil ik het niet.
#3412487
src_esther schreef: za 31 okt 2020, 23:03 Er is altijd een ding wat ik me afvraag en geen tijd voor heb om het uit te zoeken, dus misschien weet iemand dat hier. Waar komen de stoffen (de vitamines, mineralen en hulpstoffen) vandaan die in die pillen, capsules, etc zitten?
De meeste vitamines en mineralen worden synthetisch vervaardigd.

Naturelo haalt zoveel mogelijk uit fruit, groenten, gefermenteerde handel, algen:

Vitamin C from Acerola Cherry (not Synthetic Ascorbic Acid), Vegan D3 from Lichen, B12 as Methylcobalamin, Active B6, Folate (not Folic Acid), B Complex Fermented in Probiotics, K2 MK-7 - Minerals: Plant-Based Calcium, Magnesium, Selenium & Zinc

Lichen (vitamine D3) is korstmos. De meeste vitamine D3 wordt gehaald uit wolvet.
#3412513
pike schreef: zo 01 nov 2020, 11:03 Deze zijn ook niet synthetisch maar natuurlijk

https://www.glucosamine.com/nl/natural-multi
Ziet er ook goed uit! Ik kan alleen niet vinden welke vorm vitamine K2 er in zit... Jij? Ik vind de hoeveelheid K2 die er in zit trouwens wel erg laag. En verder mis ik B12. En vind ik de dosering zink persoonlijk ook te laag. Dus mijn multivit gaat het niet worden.
#3412523
Lizzy schreef: zo 01 nov 2020, 17:08 Ziet er ook goed uit! Ik kan alleen niet vinden welke vorm vitamine K2 er in zit... Jij? Ik vind de hoeveelheid K2 die er in zit trouwens wel erg laag. En verder mis ik B12. En vind ik de dosering zink persoonlijk ook te laag. Dus mijn multivit gaat het niet worden.
Ja, het is wel even goed zoeken hoor. Maar als je doorscrollt naar beneden, tot "samenstelling, dosering en herkomst" dan zie je daar staan: "+ lees verder". Als je daar op klikt komt er een hele waslijst tevoorschijn waarin de ingredienten uitgebreid worden beschreven en ze ook uitleggen waarom ze bepaalde doseringen hanteren.

over K2 staat er: "De natuurlijke vitamine K2 in Natural Multi is echter afkomstig van gefermenteerde sojabonen ('Natto'). Deze vitamine K2 is van het subtype MK-7. "

En over B12 staat er het volgende:
"Geen vitamine B12 in planten
Plantenextracten bevatten geen vitamine B12. Alleen dierlijke producten bevatten deze vitamine. De mens slaat vitamine B12 op in de lever. Als er geen B12 gegeten wordt, gaat de voorraad die in de lever is opgeslagen nog jaren mee. Alleen wanneer er geen vlees gegeten wordt, of als er sprake is van een jarenlange gestoorde opname zal een tekort aan vitamine B12 ontstaan.
Bij een gestoorde opname biedt een laag gedoseerd voedingssupplement met vitamine B12 vaak geen uitkomst. Bij die mensen kunnen vitamine B12-injecties toegepast worden om de vitamine weer aan te vullen. Ook zeer hoog gedoseerde supplementen met synthetische vitamine B12 kunnen uitkomst bieden.
Natural Multi bevat alleen plantaardige B-vitamines en derhalve geen vitamine B12. Indien je vermoedt dat je last hebt van een gestoorde opname van vitamine B12, richt je dan tot je huisarts."



Zelf heb ik deze niet, wel hun VitD+K en nu ook hun vit.C besteld.
#3412538
pike schreef: zo 01 nov 2020, 19:49 Ja, het is wel even goed zoeken hoor. Maar als je doorscrollt naar beneden, tot "samenstelling, dosering en herkomst" dan zie je daar staan: "+ lees verder". Als je daar op klikt komt er een hele waslijst tevoorschijn waarin de ingredienten uitgebreid worden beschreven en ze ook uitleggen waarom ze bepaalde doseringen hanteren.

over K2 staat er: "De natuurlijke vitamine K2 in Natural Multi is echter afkomstig van gefermenteerde sojabonen ('Natto'). Deze vitamine K2 is van het subtype MK-7. "

En over B12 staat er het volgende:
"Geen vitamine B12 in planten
Plantenextracten bevatten geen vitamine B12. Alleen dierlijke producten bevatten deze vitamine. De mens slaat vitamine B12 op in de lever. Als er geen B12 gegeten wordt, gaat de voorraad die in de lever is opgeslagen nog jaren mee. Alleen wanneer er geen vlees gegeten wordt, of als er sprake is van een jarenlange gestoorde opname zal een tekort aan vitamine B12 ontstaan.
Bij een gestoorde opname biedt een laag gedoseerd voedingssupplement met vitamine B12 vaak geen uitkomst. Bij die mensen kunnen vitamine B12-injecties toegepast worden om de vitamine weer aan te vullen. Ook zeer hoog gedoseerde supplementen met synthetische vitamine B12 kunnen uitkomst bieden.
Natural Multi bevat alleen plantaardige B-vitamines en derhalve geen vitamine B12. Indien je vermoedt dat je last hebt van een gestoorde opname van vitamine B12, richt je dan tot je huisarts."



Zelf heb ik deze niet, wel hun VitD+K en nu ook hun vit.C besteld.
Ohhww, daaaar helemaal! Dank je wel voor het zoeken!

OK duidelijk. Dat is de juiste vitamine K2. En duidelijk verhaal waarom er geen B12 in zit. Nou heeft niet iedere vegetariër last van gestoorde opname dus die hebben wel baat bij een leuke hoeveelheid B12 in een multivitamine. Maar goed, zo heeft ieder z'n mening :)
#3412548
hannabelgje schreef: ma 02 nov 2020, 10:40 Je wil niet weten hoeveel mensen er stiekem een b12 tekort hebben......

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Ja, dat weet ik. Ik was zelf zo iemand. Maar goed, OK, als je een opname probleem hebt heeft het inderdaad geen zin om het aan een multivitamine toe te voegen dus ik begrijp ze ook wel....
#3412549
Als vit B12 echt enkel in dierlijke producten zit, zijn die vitaminepillen met B12 natuurlijk strikt genomen niet vegan. En dan gaat het dus zijn doel voorbij als je ze zo neemt (kan je net zo goed het product opeten waar het uit komt, wss een stuk efficiënter qua opname ook), want er is alsnog een dierlijk product voor gesneuveld.
Als je het dus niet nodig hebt, kan ik me inbeelden dat je het liever niet erbij hebt.

Of je moet een synthetische vit B12 zoeken, als dat bestaat..
#3412551
pearlsofpassion schreef: ma 02 nov 2020, 12:03 Als vit B12 echt enkel in dierlijke producten zit, zijn die vitaminepillen met B12 natuurlijk strikt genomen niet vegan. En dan gaat het dus zijn doel voorbij als je ze zo neemt (kan je net zo goed het product opeten waar het uit komt, wss een stuk efficiënter qua opname ook), want er is alsnog een dierlijk product voor gesneuveld.
Als je het dus niet nodig hebt, kan ik me inbeelden dat je het liever niet erbij hebt.

Of je moet een synthetische vit B12 zoeken, als dat bestaat..
B12 suppletie:

Is het veganistisch?
Vitamine B12 in supplementen wordt gemaakt door bacteriën in een laboratorium en is dus veganistisch. Vitamine B12 kan uit dierlijke producten worden gehaald, maar dit wordt niet gedaan omdat het een duurdere manier van B12-winning is. De Vitamine B12 in eieren is slecht opneembaar in het menselijk lichaam en daardoor nauwelijks een bron.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door