Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
#3411519
Nou... Daar is tie dan... Een heus mondkapjes-topic :cool:
Welke hebben jullie? Vind je ze prettig?
Tips voor sites waar je een gezellig uitziend mondkapje kan kopen?

Ik heb een aantal katoenen kapjes. Gewoon wit. Qua vorm die een beetje de vorm van je gezicht volgen. Zitten opzich prima maar ik vind ze best groot...
Ik heb er ook die de vorm hebben van zo'n wegwerp kapje maar die is zo mogelijk nog groter en kruipt elke keer omhoog zodat ik bijna niets zie ::)
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3411521
Oh, ik heb een koeien van de wereldwinkel, die is goed. De zwarte stoffen van de jumbo is verschrikkelijk, die trekt aan mijn oren en dan doen mijn oren pijn als ik de winkel uitloop....
Ik vind ze best prijzig, maar wegwerp vind ik no-go voor mij, probeer toch klein beetje milieubewust te zijn.... Dus als iemand nog een goed adresje heeft...? ;)

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Door wenchew
#3411523
Op mijn werk verkopen ze stoffen mondkapjes (www.bewustwinkelen.nl)
Ik heb daar ook 2 van voor de 5 minuten per dienst dat ik ze op moet... Het enige irritante is het labeltje wat er in zit
Ze zijn er in heel wat printjes en kleurtjes... 3,99 per stuk
Door Tibbies
#3411527
Sandra Geerts (zie Facebook) in Zoetermeer maakt hele mooie mondkapjes met neusklipje. Zitten prima en je krijgt er een filter in. Ze kosten €7,50 Je kan de stof zelf uitzoeken uit vele mooie Quilt stoffen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Elf
#3411528
Ik heb katoenen kapjes van de Hema.ze hebben verschillende kleuren en motiefjes (ze hadden zelfs tompouce- en rookworstkapjes ;D ) Je kunt er een filter in schuiven die ze per 10 verkopen. Ik was de kapjes dagelijks (en strijk ze met hete stoom) en gebruik ook elke dag een nieuwe filter
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3411538
Ik heb deze, in verschillende kleuren.
https://m.zalando.nl/evenandodd-3-pack- ... 1-t16.html

Zijn vrij groot maar dat vind ik juist prettig.
Die wegwerp vind ik niks. Wat een ellende weer al die extra vervuiling. Als je ziet wat er bij ons op het werk dagelijks doorheen gaat.. en dan zijn we nog maar een hele kleine vestiging. :-\ En buiten zie je ze ook liggen.
Blijft bijzonder dat menselijk belang altijd zo gigantisch voorgaat tov milieu/natuur. Maargoed, andere discussie. :biggrin2:

I
Gebruikersavatar
Door Ina
#3411540
zurca schreef: wo 14 okt 2020, 18:11 Nou... Daar is tie dan... Een heus mondkapjes-topic :cool:
Welke hebben jullie? Vind je ze prettig?
Tips voor sites waar je een gezellig uitziend mondkapje kan kopen?

Ik heb een aantal katoenen kapjes. Gewoon wit. Qua vorm die een beetje de vorm van je gezicht volgen. Zitten opzich prima maar ik vind ze best groot...
Ik heb er ook die de vorm hebben van zo'n wegwerp kapje maar die is zo mogelijk nog groter en kruipt elke keer omhoog zodat ik bijna niets zie ::)

Tegen het omhoog kruipen wil het nog wel eens helpen om een draai te geven aan het ding wat om je oor gaat (zal even kijken of ik een foto kan vinden)....dan gaat hij net iets strakker zitten en kruipt niet meer omhoog

Op de foto in deze link heeft het meisje een draai gegeven zoals ik bedoelde, wel een wegwerpmasker, maar het principe blijft hetzelfde ;)
https://www.barneveldsekrant.nl/premium ... mondkapjes


Ik heb voor mijzelf een aantal stoffen maskers besteld via FB .... veel stichtingen verkopen zelfgemaakte maskers en ondersteunen met de opbrengst de honden in Spanje, twee vliegen in 1 klap dus, niks weggooi maskers en hondjes geholpen

De mannen hebben wel wegwerpmaskers, maar manlief gebruikt er misschien 1 in de week, het kind moet nu op zijn werk ook een masker op en de werkgever heeft voor nu wegwerpmasker, maar is bezig om iets duurzamers te regelen voor ze
Door Lizzy
#3411553
Ik heb een paar zelf gemaakte mondkapjes (niet zelf gemaakt hoor want daar ben ik niet handig genoeg voor :biggrin2: ) en die dragen veruit het prettigst. Daar kun je ook een filter in doen of keukenrol ofzo. Wassen, strijken en weer op. Maar ik heb nu ook 50 wegwerpdingen gekocht voor even snel, ook voor als ik er snel even meerdere nodig heb. Wel prettig dat je het neusstukje aan kunt knijpen. Ik heb totaal geen last van een mondkapje. Toen ik met mijn moeder naar het ziekenhuis ging heb ik er 6 uur lang een op gehad (wel 2 gebruikt) en ja nou ja, ik heb er gewoon nul last van.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3411559
Hier hebben we een tijdje terug al een pak mondkapjes aangeschaft voor het geval het een verplichting zou gaan worden en ze tegen die tijd moeilijk verkrijgbaar zouden zijn. Was toen 50 stuks voor geloof ik 7 euro. Tot nu toe 2 keer eentje op gehad. De eerste was toen we tijdens onze vakantie in Duitsland gingen tanken en de tweede keer was afgelopen zaterdag in de supermarkt. Beide keren ruzie gehad er mee omdat hij continu omhoog schuift voor mijn ogen. Tweede keer extra aandacht besteed aan de neusclip maar had geen effect waardoor ik er continu aan moet zitten om wat te kunnen zien waardoor het in mijn ogen een averechts effect heeft.
Voor mij is de oplossing dat ik nu mijn vriend naar de supermarkt stuur aangezien ik hem niet zo heb gehoord over problemen met een mondkapje en verder spullen die ik nodig heb maar online bestel zodat ik geen mondkapje op hoef.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3411563
Als het buiten 30 graden is, gaat het prima. Maar als het minder is zit ik in dichte mist. Compleet aangedampt.
Wat ik ook probeer...
En zonder bril zie ik ook maar 15cm ver, maar tis beter dan niets...
Ik draag ze wel braaf. En over de neus! Ondanks dat dat meteen mijn probleem op zou lossen, het onder de neus schuiven...

En nee, ik ga niet daarvoor lenzen halen. Dat gaat me net iets te ver. Ik heb er heel bewust nooit gedragen en ga er nu niet mee beginnen.
Door Raaf
#3411565
pearlsofpassion schreef: do 15 okt 2020, 09:37 Als het buiten 30 graden is, gaat het prima. Maar als het minder is zit ik in dichte mist. Compleet aangedampt.
Wat ik ook probeer...
En zonder bril zie ik ook maar 15cm ver, maar tis beter dan niets...
Ik draag ze wel braaf. En over de neus! Ondanks dat dat meteen mijn probleem op zou lossen, het onder de neus schuiven...

En nee, ik ga niet daarvoor lenzen halen. Dat gaat me net iets te ver. Ik heb er heel bewust nooit gedragen en ga er nu niet mee beginnen.
Tip! Die ik van mij da kreeg:
Een stukje tape (dat geschikt is voor het plakken van verband op huid) bovenlangs plakken.
Dus mondkapje vast aan je neus/wang. Komt er geen warme adem meer achter je brillenglas. Het is geen gezicht, I know...maar het werkt wel...
Door Chouka
#3411568
pearlsofpassion schreef: do 15 okt 2020, 09:37 Als het buiten 30 graden is, gaat het prima. Maar als het minder is zit ik in dichte mist. Compleet aangedampt.
Wat ik ook probeer...
En zonder bril zie ik ook maar 15cm ver, maar tis beter dan niets...
Ik draag ze wel braaf. En over de neus! Ondanks dat dat meteen mijn probleem op zou lossen, het onder de neus schuiven...

En nee, ik ga niet daarvoor lenzen halen. Dat gaat me net iets te ver. Ik heb er heel bewust nooit gedragen en ga er nu niet mee beginnen.
Met de stoffen mondmaskers heb ik even moeten zoeken en passen. Er zijn er idd die bovenaan te ver open staan en problemen geven. Een aangedampte bril is een serieus probleem. Het model dat wij via de gemeente hebben gekregen voldoet. Ik gebruik dat sinds kort met een FFP2-filter in.
Bij mij werken alle wegwerpmaskers die ik al gekocht heb. Soms heb ik korte tijd dat het aandampt. Dan adem ik door mijn neus in en adem uit door mijn mond. Met mijn bovenlip iets vooruit zodat ik naar onder blaas. Daarna ga ik weer over op normaal ademen. Ik draag die heel veel.
Wat ik als tip om een bril niet te laten aandampen heb gehoord (nooit getest) is er een klein beetje scheerschuim op doen.
Door Borke
#3411570
Toen wij in Duitsland waren heb ik al vaak mondkapjes gedragen en allerlei modellen (van stof) gekocht.

Ik vind het een ramp, ik draag hoortoestellen achter het oor, dus ik moet oplossingen hebben die niet achter het oor zitten. Tot nog toe sleutel ik er dan extra elastiek aan.
Probleem 2 is dat mijn bril beslaat.

En ja het voelt benauwd met ademhalen, maar dat is voor mij toch ook een mentaal iets. Ik heb er zo’n aversie tegen, dat beïnvloed je visie. In Duitsland heb ik wel 2 uur met een mondkapje op gelopen en mijn ervaring was dat je er een keer doorheen moet. Rustig ademhalen en kalm blijven...

Ik haat die kapjes, maar als ze verplicht zijn dan draag ik ze. Eigenlijk moet je hem na ieder gebruik wassen, wat ik niet doe. Wel ontsmet ik telkens mijn handen bij op- en afzetten.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3411571
Raaf schreef: do 15 okt 2020, 10:00 Tip! Die ik van mij da kreeg:
Een stukje tape (dat geschikt is voor het plakken van verband op huid) bovenlangs plakken.
Dus mondkapje vast aan je neus/wang. Komt er geen warme adem meer achter je brillenglas. Het is geen gezicht, I know...maar het werkt wel...
OH thanx, das een goeie!
Voor even snel aan school misschien niet handig, maar in de koelafdeling van de supermarkt zeker wel! :biggrin2:
Chouka schreef: Met de stoffen mondmaskers heb ik even moeten zoeken en passen. Er zijn er idd die bovenaan te ver open staan en problemen geven. Een aangedampte bril is een serieus probleem. Het model dat wij via de gemeente hebben gekregen voldoet. Ik gebruik dat sinds kort met een FFP2-filter in.
Bij mij werken alle wegwerpmaskers die ik al gekocht heb. Soms heb ik korte tijd dat het aandampt. Dan adem ik door mijn neus in en adem uit door mijn mond. Met mijn bovenlip iets vooruit zodat ik naar onder blaas. Daarna ga ik weer over op normaal ademen. Ik draag die heel veel.
Wat ik als tip om een bril niet te laten aandampen heb gehoord (nooit getest) is er een klein beetje scheerschuim op doen.
Dat speciaal ademen doe ik natuurlijk ook, ga je automatisch proberen, maar het werkt gewoon niet.
Wegwerpmaskers zijn ietsje beter maar ook niet voldoende. En soms wel, soms niet, maar ik weet niet wat er anders is. En ik heb principieel een serieus probleem met wergwerp.
De stoffen met neus werken voor mij net niet goed. De andere trek ik tot net onder m'n ogen en dan m'n bril er bovenop, dat werkt vrij goed, maar alleen als ik ondrraan goed veel ruimte laat, wat de bescherming tegen het virus natuurlijk weer absoluut niet te goede komt... ::)
En met kouder worden, wordt het ook steeds moeilijker, dat merk ik goed.

Ik moet ook wel eerlijk toegeven. Ik loop met de kinderen naar school, de kindjes op fiets op de stoep. Zelfs als ik wandel, is dat wel beweging, en ik moet ze vaak een beetje voortjagen waardoor ik toch iets hoger in hartslag ga. Daarvan ga je warmte uitstralen, ook in je gezicht. Niet echt zweten, maar toch wat dampen. En sneller ademen. En op dat moment een masker opzetten, dan dampt m'n bril alleen daarvan al aan... ::)
Gebruikersavatar
Door Ina
#3411574
Voor een damp bril zou je afwasmiddel kunnen proberen....glazen mee insmeren droog wrijven....niet afspoelen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door