Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3407493
Even een apart topic alhoewel ik het al op meerdere plekken heb laten vallen: wij gaan naar Noorwegen emigreren. Over een paar weken is het zo ver en komt de verhuiswagen voorrijden.

Al sinds onze studententijd zeggen we tegen elkaar "ooit wil ik nog eens in het buitenland wonen" en al een aantal landen hebben de revue gepasseerd. Maar toen we 17 jaar geleden voor het eerst in Noorwegen kwamen was ik verliefd. Ik wel iets meer verliefd toentertijd dan de meneer.

Zo'n 10 jaar geleden was ik serieus bezig met een baan in Zweden maar de meneer kon toen moeilijk mee vanwege zijn werk. En nu valt alles op zijn plek.
Ik heb gesolliciteerd op een baan in Oslo, een heel specifieke op mijn vakgebied. Daar zijn er niet zoveel van en ik vind nog steeds dat ik ongelofelijk geluk heb gehad. Het ging alleen wel heel snel: eind mei solliciteren en 1 september beginnen. Dus ik ben de afgelopen weken heel druk bezig geweest met regelen, opruimen, inpakken en Noors leren. En we hadden ook wat last van corona; Noorwegen was dicht dus we konden daar ook niet heen om alvast zaken te regelen. Maar goed, we zijn nu aardig op streek. En vandaag ben ik begonnen met mijn blog over onze emigratie. het is te vinden op https://noorsekrabbel.blogspot.com

We kijken er heel erg naar uit en de heren ook. Vooral de winter: elke dag langlaufen! ;D ;D
Laatst gewijzigd door Siberienne op vr 14 aug 2020, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
#3407501
Leuk om ook jouw avonturen hier te kunnen volgen!
Maarre.. wat gaat meneer daar doen? Nu geen werkprobleem meer blijkbaar?

Vind t trouwens ontzettend stoer. Ik vond van Brabant naar Randstad al een hele stap ;D hoefde alleen een accent af te leren ipv een heel nieuwe taal te leren ;)
#3407521
Je blog is nu al leuk....zo super spannend wat er allemaal al gebeurd is en nog veel spannender wat er allemaal nog gaat gebeuren :)

Hopelijk ga je straks nog een beetje tijd overhouden tijdens alle verhuis/inrichten/nieuwe baan en langlauftrips om te blijven schrijven ;)
#3407525
Een prachtig avontuur, dat moest gewoon zo zijn! Geweldig om in dat mooie land te gaan wonen, waar de mensen zo vriendelijk zijn, de natuur zo prachtig is en je aan een baan gaat beginnen die je op het lijf geschreven is. Ik heb nu al genoten van je eerste blog en blijf nieuwsgierig en geïnteresseerd meelezen.
#3407548
pluk schreef: zo 26 jul 2020, 16:27 Leuk om ook jouw avonturen hier te kunnen volgen!
Maarre.. wat gaat meneer daar doen? Nu geen werkprobleem meer blijkbaar?

Vind t trouwens ontzettend stoer. Ik vond van Brabant naar Randstad al een hele stap ;D hoefde alleen een accent af te leren ipv een heel nieuwe taal te leren ;)
Hij wordt even huisman ;)

Maar alle gekheid op een stokje: het gaat bij ons best hals-over-kop en het is wel fijn als hij even wat kan doen om de boel te settelen.

Tien jaar geleden had hij net zijn opleiding afgerond en kon instappen bij een fijne collega in een lopende praktijk. Om toen tegelijk te emigreren en voor het eerst zijn vak uit te gaan oefenen in een land waar dat vak niet in die vorm bestaat was wat lastiger. Nu is dat voor hem makkelijker omdat hij veel meer ervaring heeft. En hoewel hij zijn collega's zeker gaat missen is er een hoop gedoe rondom de praktijk door de zorgverzekeraars wat hem heel veel tijd en energie kost. Dus is het voor hem net wat makkelijker om mee de stap te gaan wagen. Maar meer hierover volgt nog in mijn blog ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door