Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3404873
Wij zitten nog steeds tegen een nieuwe vloer aan te hikken. Krijg er de hik van. Ik had plavuizen gewild, is echter niet mogelijk omdat we een oude houten scheve vloer hebben. Dus staan we in dubio om of laminaat of PVC te nemen. Graag hoor ik jullie ervaringen! Voor en nadelen enzo.

Zijn er ook mensen die laminaat of PVC op een houten vloer hebben liggen?
#3404876
Wij hebben laminaat op een houten ondervloer, oud huis alles schots en schreef. ::) Het is toendertijd laminaat geworden om de kosten, gewoon laminaat van een bouwmarkt. Niet de goedkoopste maar ook niet de duurste. Ligt nu 10 jaar.
Toen de vorige honden ouder werden, werd de vloer, vooral voor Ziggy, wel een probleem. Die lag soms half in spagaat (maar! dat lag ze soms ook op de niet gladde plavuizen bij mijn ouders) Oplossing was kleden daar waar de looproute was.
Daarna met Pippa als pup ook weer kleden en die liggen nu nog, daar spelen we op met haar. Pippa heeft verder geen moeite om over het laminaat te lopen qua gladheid. Hadden Tous en Ziggy ook niet voor ze oud werden.
Zelf vind ik het een prima vloer makkelijk in onderhoud maarrrrrr absoluut niet vochtbestendig. Een keer de kat die overgeeft en ik vind dat pas als het opgedroogd is dan zie je al dat het bij de naadjes (want ja kat dus kots je exact op de naden ::) ) bol gaat staan. Misschien dat dat bij duurder minder /niet is...
Ik denk dat ik voor een volgend huis zou gaan voor pvc en dan de verlijmde versie als de portemonnee het toe laat :)
#3404880
Ik heb nu ruim 8 jaar pvc en ik ben er nog steeds blij mee. Ik heb het op een betonnen vloer laten lijmen, nadat er ge-egaliseerd is. Dus geen kieren ed. Wel wat kostbaar zo'n vloer, vandaar dat er boven goedkoop laminaat ligt, maar ik zelf zou voor beneden echt nooit laminaat kiezen.
En of dat bij jullie kan, tja dat zou ik navragen bij een vloerenzaak.
#3404884
Wij willen laminaat of pvc op de slaapkamer. Daar ligt een houten vloer en daar liggen platen op (ik denk hardboard) maar is absoluut niet glad.
Pvc is zachter/warmer dan laminaat en je hoort hondennagels er niet zo irritant op en is minder glad volgens mij (al zal er wel verschil in zitten).
Wat ze zeiden in de woonzaak waar wij altijd komen : dat er veel verschil zit in pvc vloeren : bij sommigen gaan de naden omhoog staan en sommigen kunnen gaan 'gassen' als de zon er op staat en dan kun je hoofdpijn krijgen.
In pvc zitten dacht ik ook ftalaten en bpa's?
Je bedoelt toch een pvcvloer als in 'klik' of 'lijm'variant?
Wij hadden een pvcvloer uitgezocht maar doordat het dus plastic-op-onderlaag is twijfel ik weer ::)
#3404890
https://www.interieurdesigner.nl/bouwen ... en/vloeren

Hier heb ik een beetje zitten kijken om alvast te schiften welke vloer geschikt zou zijn.
Meneer hier kwam nog met de optie kurk maar daar heb je (ook) het probleem met vocht. Als er even een kattenkots ligt oid dan heb je een vlek/plek.
Het is gewoon best moeilijk...
Ik heb intussen wat gegoogeld op 'pvc vloer zonder giftige stoffen' maar dit verdient nader onderzoek.
#3404891
Wij zitten al jaren op laminaat, in dit huis nog van de vorige bewoners. Het is niet superglad, maar voor oudjes wordt het alwel snel te glad, maar dat geldt ook voor de plavuizen. Ik vind laminaat prima, de soorten die ik heb gehad...echt niet de duurste, die waren goed bestand tegen ouwe wijven of puppieplassen.
Hier wilden we pvc nemen, maar ik zoek al even, maar ik vind ze er allemaal even saai en nep uitzien :-X Hier weer laminaat nemen is niet handig omdat ik de aangrenzende vertrekken hetzelfde wil hebben, maar dat gaat om diverse redenen niet lukken met laminaat, dus dan moet het vinyl/pvc worden.
Ik neig steeds meer naar "op de rol" aangezien ik daar wel leukere soorten bij zie zitten en dit...omdat de zonwaarschuwing ontbreekt...kleurechter lijkt te zijn.

Op een houten vloer is pvc denk ik beter, dat is iets flexibeler, precies de reden waarom wij het ook wilden. Of je moet er een stevige ondervloer onder laten leggen.
#3404895
Linoleum heb ik wel ooit als prettig ervaren, maar je moet een goede gelijkmatige ondergrond kunnen creëren, anders loop je het stuk.
Misschien lekker ouderwetse sisaltegels. En als er een keer overheen gekotst of gediarreerd is de tegel(s) vervangen? :biggrin2: ;)
Echt lastig in die oude huizen.
Ken iemand die de oude houtenvloer eruit gesloopt heeft en beton (eerst anhydriet op eps, daarop vloerverwarming, daarop dekvloer) heeft laten storten (kan dacht ik met subsidie). Moest wel een maandje in de tuin bivakkeren...

Geen idee wat de staat is van die houtenvloer. Zouden zwaluwstaartplaten met laagje beton met daarop tegels niet kunnen? Dat hebben wij op de verdiepingsvloer in de badkamer.
#3404898
- pien - schreef: vr 12 jun 2020, 17:12 https://www.interieurdesigner.nl/bouwen ... en/vloeren

Hier heb ik een beetje zitten kijken om alvast te schiften welke vloer geschikt zou zijn.
Meneer hier kwam nog met de optie kurk maar daar heb je (ook) het probleem met vocht. Als er even een kattenkots ligt oid dan heb je een vlek/plek.
Het is gewoon best moeilijk...
Ik heb intussen wat gegoogeld op 'pvc vloer zonder giftige stoffen' maar dit verdient nader onderzoek.
Wij hebben 33 jaar kurk op de vloer gehad, gewoon ouderwetse dunne platen kurk, gelakt met watergedragen kurklak. Heel tevreden mee geweest, kwamen ook beslist geen vlekken in. Toen ik mijn huis verkocht waren de nieuwe bewoners van plan de vloer wit te lakken en ik weet haast zeker dat ze dat ook gedaan hebben. De vloer is gelegd in november 1984!
#3404899
Wij hebben in ons vorige huis marmoleum gehad. Gaat hier niet. Daarvoor is de ondervloer niet goed genoeg. Maar bovendien ben ik er niet weg van. Ik vond het helemaal niet onderhoudsvriendelijk en eigenlijk ook niet sterk.

We hebben gewoon geen beste ondervloer. En we hebben al meerdere offertes laten maken voor een renovatievloer. De kosten variëren tussen de €5000 en €7000 en dan ligt er nog geen vloer op. Dat is echt een keer of 5 a 7 boven budget.

Kreeg ik mijn zin, zouden we plavuizen nemen, maar ja, ook dat gaat hier niet. Dus wat gaat is: parket (hebben we nu en vind ik echt serieus waardeloos), laminaat en PVC.

Vloerbedekking-achtige vloeren wil ik ook niet, ik wil gewoon een makkelijk te stofzuigen/onderhouden vloer. Pfft. Leuk hoor, die ouwe Kwalitatief Uitermate Teleurstellende huizen :-X
#3404900
Cathelijn schreef: vr 12 jun 2020, 15:18 Ik heb nu ruim 8 jaar pvc en ik ben er nog steeds blij mee. Ik heb het op een betonnen vloer laten lijmen, nadat er ge-egaliseerd is. Dus geen kieren ed. Wel wat kostbaar zo'n vloer, vandaar dat er boven goedkoop laminaat ligt, maar ik zelf zou voor beneden echt nooit laminaat kiezen.
En of dat bij jullie kan, tja dat zou ik navragen bij een vloerenzaak.
Dank je, super lief van je! Maar PVC lijmen hier gaat nooit lukken helaas....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door