Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3405006
zurca schreef: za 13 jun 2020, 13:20 Dat laatste is helemaal waar Lizzy! Dat is iets waar wij ook tegenaan lopen ;) Maar je wordt creatief, gaat aan dingen wennen maar soms inderdaad is er iets dat je doet denken "ik vertrek naar een nieuw huis of wil nu de lotto winnen :biggrin2:

Onze plannen zijn om het westen te gaan verlaten.
Mijn zusje woont in Twente,omgevingTubbergen. Mijn ouders laten daar nu een huis bouwen en hebben hun huidige huis verkocht. Wij gaan ook die kant op. We willen aan ons huisje nog wat dingen doen die voor verkoop verstandig zijn. Het idee is om na de verkoop in onze stacaravan te gaan wonen,misschien wel voor een paar jaar,zodat we lekker kunnen sparen. En om vandaar een ander huis te gaan zoeken ook in de omgeving van Tubbergen. Maar wij gaan pas ons huis in de verkoop doen als onze kater er niet meer is. Hij en Pippa kunnen niet samen en om dan in een stacaravan te gaan wonen met die 2 dat zien we niet zitten...
Spannend Zurca! Leuke plannen! Maar ja nee, nu in een stacaravan lijkt me ook niet ideaal. Jammer dat hij en Pippa niet samen gaan....
#3405159
Lizzy schreef: ma 15 jun 2020, 08:05 Bedankt voor al jullie reacties tot zover! Echt wel leerzaam. Op dit moment liggen er stalen marmoleum click op tafel. Dat is toch wel een goede kanshebber. We zijn er alleen niet over uit welke kleur het moet worden.
Wij hadden in ons vorige huis marmoleum laten leggen op de trap en bovenverdieping en in de werkkamer lag het al. Het lag ook in de kamer waar onze dekkaters zaten, waarbij er 1 was die iedere dag daar op de grond sproeide. Dat ging dus goed qua schoonmaken en die lucht kreeg ik er ook weer uit.
Wat ik wel deed is het marmoleum onderhouden met een speciale polish, ik denk dat ik dat ca 1x per jaar deed en bij de katers wat vaker.

Die marmoleum hield zich prima en we hebben daar met 6-10 katten een een hond gewoond :-)

Beneden hadden we massief parket, wat wij later hebben opgeschuurd en dat knapte daar enorm van op. Is dat voor jullie geen optie: bestaande vloer opschuren? Of is hij niet massief?
#3405238
Ik lees even mee, weliswaar moet de nieuwe vloer niet op een houten vloer en zijn er helaas (nog) geen huisdieren meer, maar ik ben ook benieuwd naar jullie ervaringen mbt pvc en laminaat.
Wij zelf hebben een kurkvloer, qua schoonhouden heb ik het altijd ideaal gevonden.
Stofzuigen en dweil erover en klaar.
Natte viezigheid, denk aan diarree wat een aantal uren, want nacht, gelegen heeft, klein kind heeft flesje drinken laten vallen terwijl je naar de wc bent en het niet gelijk vind, opgedroogd kattenkots onder een bank, alles is met een sop schoon te maken. Langdurige nattigheid geeft een witte uitslag van je lak maar het droogt normaal op.
Honden nagels hebben hier geen invloed gehad, 2 labradors renden er flink over heen. Pas toen de oudste geestelijk minder werd en ging graven, we al opnieuw hadden moeten lakken, toen beschadigde de kurk flink.
Konijnen tanden daar kon het niet tegen.
Grootste nadeel vind ik het ong. iedere 5 jaar lakken. Kamer leeg maken, en dan vaak 2x lakken. Op water basis was er niet meer dus het stinkt flink.
Nu zouden we het niet meer kiezen.

@ zurca, of topic, mag jij op jouw park langdurige zijn/wonen?
Wij willen ook hier weg maar wij mogen dat niet op het park wonen), er zijn weinig parken waar dat wel mag, dus vraagje uit nieuwsgierigheid . Om niet verder te vervuilen of mag ;)
#3405254
Extreme schreef: wo 17 jun 2020, 21:15 Ik lees even mee, weliswaar moet de nieuwe vloer niet op een houten vloer en zijn er helaas (nog) geen huisdieren meer, maar ik ben ook benieuwd naar jullie ervaringen mbt pvc en laminaat.
Wij zelf hebben een kurkvloer, qua schoonhouden heb ik het altijd ideaal gevonden.
Stofzuigen en dweil erover en klaar.
Natte viezigheid, denk aan diarree wat een aantal uren, want nacht, gelegen heeft, klein kind heeft flesje drinken laten vallen terwijl je naar de wc bent en het niet gelijk vind, opgedroogd kattenkots onder een bank, alles is met een sop schoon te maken. Langdurige nattigheid geeft een witte uitslag van je lak maar het droogt normaal op.
Honden nagels hebben hier geen invloed gehad, 2 labradors renden er flink over heen. Pas toen de oudste geestelijk minder werd en ging graven, we al opnieuw hadden moeten lakken, toen beschadigde de kurk flink.
Konijnen tanden daar kon het niet tegen.
Grootste nadeel vind ik het ong. iedere 5 jaar lakken. Kamer leeg maken, en dan vaak 2x lakken. Op water basis was er niet meer dus het stinkt flink.
Nu zouden we het niet meer kiezen.

@ zurca, of topic, mag jij op jouw park langdurige zijn/wonen?
Wij willen ook hier weg maar wij mogen dat niet op het park wonen), er zijn weinig parken waar dat wel mag, dus vraagje uit nieuwsgierigheid . Om niet verder te vervuilen of mag ;)
Zonder meer een groot nadeel, dat lakken en de hele kamer leeg. Maar er is wel kurklak op waterbasis, hoor. Wij waren juist zo blij dat dat er was. Toen mijn lief het parket legde en lakte in 1984 bestond dat nog niet en was hij compleet stoned als hij een paar uur bezig was geweest met die troep.
#3405255
Extreme schreef: wo 17 jun 2020, 21:15

@ zurca, of topic, mag jij op jouw park langdurige zijn/wonen?
Wij willen ook hier weg maar wij mogen dat niet op het park wonen), er zijn weinig parken waar dat wel mag, dus vraagje uit nieuwsgierigheid . Om niet verder te vervuilen of mag ;)
Officieel mag dat niet maar er zijn best wat mensen die permanent op het park wonen. Door de eigenaren van het park wordt het gedoogd.
Maar via de gemeente is ook te praten.Mijn ouders laten een huis bouwen,hun eigen huis is verkocht. Zij hebben officieel toestemming om een overbruggingsperiode op het park te mogen wonen.
#3405259
Borke schreef: di 16 jun 2020, 21:37 Wij hadden in ons vorige huis marmoleum laten leggen op de trap en bovenverdieping en in de werkkamer lag het al. Het lag ook in de kamer waar onze dekkaters zaten, waarbij er 1 was die iedere dag daar op de grond sproeide. Dat ging dus goed qua schoonmaken en die lucht kreeg ik er ook weer uit.
Wat ik wel deed is het marmoleum onderhouden met een speciale polish, ik denk dat ik dat ca 1x per jaar deed en bij de katers wat vaker.

Die marmoleum hield zich prima en we hebben daar met 6-10 katten een een hond gewoond :-)

Beneden hadden we massief parket, wat wij later hebben opgeschuurd en dat knapte daar enorm van op. Is dat voor jullie geen optie: bestaande vloer opschuren? Of is hij niet massief?
Ja, maar het probleem zit 'm in dat ie foutief gelegd is en we tussen de planken spleten hebben variërend van 2 mm tot 8 mm. Vlooien vinden dat ook heeeeeel leuk!
#3405263
Lizzy schreef: do 18 jun 2020, 07:37 Ja, maar het probleem zit 'm in dat ie foutief gelegd is en we tussen de planken spleten hebben variërend van 2 mm tot 8 mm. Vlooien vinden dat ook heeeeeel leuk!
Mijn gevoel zegt dan, los eerst het probleem op. Of is dat niet mogelijk?
#3405265
Doranto schreef: do 18 jun 2020, 08:14 Mijn gevoel zegt dan, los eerst het probleem op. Of is dat niet mogelijk?
Nee, dat gaat niet. Deze parketvloer is door de vorige bewoners gewoon verkeerd gelegd. Vanwege het karakter van het huis (en de bijbehorende luchtvochtigheid die varieert van 30% tot 80% bijv.) had de vloer of vastgespijkerd moeten worden of er hadden tenminste veren aan de buitenzijde geplaatst moeten worden zodat de vloer op z'n plek wordt gehouden. Is niet gebeurd.

De parketvloer gaat er helemaal uit. Dan komt er een nieuwe ondervloer in. En dan komt er marmoleum op. Ik zal zo even een foto maken.
#3405266
Lizzy schreef: do 18 jun 2020, 08:29 Nee, dat gaat niet. Deze parketvloer is door de vorige bewoners gewoon verkeerd gelegd. Vanwege het karakter van het huis (en de bijbehorende luchtvochtigheid die varieert van 30% tot 80% bijv.) had de vloer of vastgespijkerd moeten worden of er hadden tenminste veren aan de buitenzijde geplaatst moeten worden zodat de vloer op z'n plek wordt gehouden. Is niet gebeurd.

De parketvloer gaat er helemaal uit. Dan komt er een nieuwe ondervloer in. En dan komt er marmoleum op. Ik zal zo even een foto maken.
Dat is precies wat ik bedoel met het probleem aanpakken ;) . Ik had begrepen dat je óver de houten vloer iets neer wilde gaan leggen, maar dat is dus niet zo.
#3405267
Doranto schreef: do 18 jun 2020, 08:42 Dat is precies wat ik bedoel met het probleem aanpakken ;) . Ik had begrepen dat je óver de houten vloer iets neer wilde gaan leggen, maar dat is dus niet zo.
Oh zo!!!! Nee, de parketvloer gaat er echt helemaal uit en er komt een nieuwe ondervloer in. Daarop komt een soort foam (van Forbo) en daarop dan marmoleum click. Tenminste.... Dat laatste is als we uit de kleur kunnen komen.
#3405277
Lizzy schreef: do 18 jun 2020, 08:44 Oh zo!!!! Nee, de parketvloer gaat er echt helemaal uit en er komt een nieuwe ondervloer in. Daarop komt een soort foam (van Forbo) en daarop dan marmoleum click. Tenminste.... Dat laatste is als we uit de kleur kunnen komen.
Ik zat er gisteravond nog aan te denken, ben zo benieuwd welke kleur het wordt!
Marmoleum is zooo mooi!
Laatst gewijzigd door - pien - op do 18 jun 2020, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
#3405283
Lizzy schreef: do 18 jun 2020, 08:44 Oh zo!!!! Nee, de parketvloer gaat er echt helemaal uit en er komt een nieuwe ondervloer in. Daarop komt een soort foam (van Forbo) en daarop dan marmoleum click. Tenminste.... Dat laatste is als we uit de kleur kunnen komen.

Kleur hondenhaar :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door