Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3404920
- pien - schreef: vr 12 jun 2020, 17:12 https://www.interieurdesigner.nl/bouwen ... en/vloeren

Hier heb ik een beetje zitten kijken om alvast te schiften welke vloer geschikt zou zijn.
Meneer hier kwam nog met de optie kurk maar daar heb je (ook) het probleem met vocht. Als er even een kattenkots ligt oid dan heb je een vlek/plek.
Het is gewoon best moeilijk...
Ik heb intussen wat gegoogeld op 'pvc vloer zonder giftige stoffen' maar dit verdient nader onderzoek.
Pvc heeft, naast nadelen, ook heel veel voordelen. Het is vrij stroef, 'zacht', warm, makkelijk in onderhoud en sterk. En echt mooi :smitten:
Ik denk dat wij toch ook voor pvc gaan. Wel een soort ínclusief ondervloer en nog even kijken of het clicken of lijmen wordt (voor slaapkamer en overloop) , dat lijkt me voor ons de beste keus. Ook in verband met katten(kots) en/of hondjes boven.
Als je een soort kiest die niet 'werkt' of 'gast' moet het goed gaan lijkt me. In dit geval vinden wij de voordelen opwegen tegen de nadelen.
#3404926
Wij hadden in ons vorige huis pvc op een houten ondervloer. De houten ondervloer is eerst geëgaliseerd en daar is de pvc weer op gelijmd. Na een aantal jaren begon de vloer te golven vanwege vocht wat niet weg kon. Toen hebben we in de hoek van de woonkamer een klein gat met rooster gemaakt en de hele vloer is weer recht getrokken. Het is dus gewoon mogelijk om pvc op een houten ondervloer te leggen :)
#3404928
cath schreef: za 13 jun 2020, 10:34 Ik vind laminaat maar niets.. alvast goedkope dan toch niet.. ;)
Maakt veel lawaai, is statisch, als het te lang nat blijft komen er blazen in....
Wat is pvc? :-\
PVC is een vorm van kunststof: https://pvcvloeren.nu/pvc-vloeren/#:~:t ... oet%20zijn.
Vergelijkbaar met laminaat wanneer je bedenkt dat je het legt met stroken/planken. Verschil is dat het dus wel tegen vocht kan en geluiddempend werkt ten opzichte van laminaat. Zou zelf niet meer anders willen.
#3404933
Lizzy schreef: za 13 jun 2020, 08:38 Oh vertel! Waar willen jullie heen??

Ik houd ook van oude huizen. En ik houd ook van dit huisje. Ik moet alleen wel zeggen dat het wel eens niet meevalt om in zo'n huisje te wonen met een kleine portemonnee en het toch een beetje leuk en comfi te maken.
Dat laatste is helemaal waar Lizzy! Dat is iets waar wij ook tegenaan lopen ;) Maar je wordt creatief, gaat aan dingen wennen maar soms inderdaad is er iets dat je doet denken "ik vertrek naar een nieuw huis of wil nu de lotto winnen :biggrin2:

Onze plannen zijn om het westen te gaan verlaten.
Mijn zusje woont in Twente,omgevingTubbergen. Mijn ouders laten daar nu een huis bouwen en hebben hun huidige huis verkocht. Wij gaan ook die kant op. We willen aan ons huisje nog wat dingen doen die voor verkoop verstandig zijn. Het idee is om na de verkoop in onze stacaravan te gaan wonen,misschien wel voor een paar jaar,zodat we lekker kunnen sparen. En om vandaar een ander huis te gaan zoeken ook in de omgeving van Tubbergen. Maar wij gaan pas ons huis in de verkoop doen als onze kater er niet meer is. Hij en Pippa kunnen niet samen en om dan in een stacaravan te gaan wonen met die 2 dat zien we niet zitten...
#3404952
Wij hebben beneden laminaat (van goede kwaliteit ivm hondennagels), maar tegen vocht in de naden kan het niet :-X
Het is ook veel te glad, waardoor nu overal kleden moeten liggen.

Boven hebben we goedkoop laminaat en dat is veel mooier, warmer en minder glad (want niet zo'n harde toplaag). Maar dat kan en heeft ook weinig te verduren want daar komen de honden niet.

Een vriendin heeft een pvc vloer (aan 1 stuk), echt prachtig en praktisch, warm en niet te glad, maar de eerste tijd zat ze wel in de plastic damp.
Of het nu nog dampt weet ik niet, ik ruik het iig niet meer.
#3404955
Wij hebben thuis in de gang laminaat, dat ligt er nu al 20 jaar in en ziet er nog steeds goed uit. Alleen vriendlief heeft het verlijmd voordeel het is vochtbestendig hierdoor. In de woonkamer hebben we novilux liggen ook 20jaar, super spul, met een ribbel erin dus het is zeker niet glad, ook niet voor oude honden of pups. Oke als ze oud oud worden moet je er soms een looproute van kleden overheen leggen maar Misty van bijna 14 kan er nog steeds prima op lopen en overeind komen. Zowel het laminaat als het novilux is prima schoon te houden en kan absoluut tegen een stootje.
In de nieuwe caravan hebben we PVC gelegd; NOOIT MEER. De ribbels tegen het uitglijden van de honden zit razendsnel vol met vuil wat je er echt niet meer uitkrijgt. Ook weer niet zo gek als je daar leeft aan de bosrand maar. Normaal ligt al dat aarde enzo al grotendeels in mijn bus. Het is ook gaan werken dus er zitten link en rechts wat kieren in. Misschien is verlijmen een optie. Je ziet er best veel op.
#3404968
Wij hebben laminaat, beneden al wat ouder en best glad. Daar liggen kleden over. Nu rent Moyra bijna nooit meer binnen, dus is het ook niet zo'n probleem. Gewoon lopen gaat prima. Onlangs op een slaapkamer boven nieuw laminaat gelegd, van Ikea, en dat is voor mijn gevoel ook al een stuk minder glad.

Pvc vind ik wel mooier en prettiger aanvoelen. Als er hier nog eens iets vervangen moet worden (en we winnen de loterij) dan wordt het Pvc, en laat ik het leggen. ;)
#3404999
Lizzy schreef: ma 15 jun 2020, 08:05 Bedankt voor al jullie reacties tot zover! Echt wel leerzaam. Op dit moment liggen er stalen marmoleum click op tafel. Dat is toch wel een goede kanshebber. We zijn er alleen niet over uit welke kleur het moet worden.
Is het niet beter om dan voor kamerbreed te gaan? Dan heb je in ieder geval geen naden. Én bij click moet de vloer heel erg vlak zijn (dat is tenminste bij pvc click wel het geval).
#3405005
Doranto schreef: ma 15 jun 2020, 08:44 Is het niet beter om dan voor kamerbreed te gaan? Dan heb je in ieder geval geen naden. Én bij click moet de vloer heel erg vlak zijn (dat is tenminste bij pvc click wel het geval).
Het voordeel van click is juist dat je iets kunt opvangen doordat er een paar mm kurk onder de vloer ligt en bovendien: als je dan eens wat hards laat vallen en je hebt een kuil in je vloer: kun je de tegel/paneel vervangen en dat spreekt ons wel aan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door