Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
#3427664
Ik had alles bij mij. Weet dus niet wat men had gezegd al ik t één of t ander niet kon laten zien. Vrienden/kennissen konden ook alles uit t tasje halen.
Als ik lees en hoor dat mensen zonder iets (op ID na) te laten zien ook geënt worden dan kan ik alleen maar denken dat men blij is dat er weer iemand t vaccin heeft gekregen. Dan merk ik dat mijn wenkbrauwen toch iets omhoog gaan. :-)
#3427697
Gisteren was ik dan aan de beurt. Op verschillende momenten ingelogd maar kreeg geen eerdere afspraakmomenten dan 30 juni, dus over 3 weken. Omdat Hugo had gezegd dat iedereen binnen 3 weken aan de beurt is dacht ik na alle verhalen, wellicht is bellen sneller. Ook telefonisch kreeg ik geen eerdere mogelijkheid dan 30 juni voor de eerste prik. 4 augustus de tweede. 'Gelukkig' pas eind augustus vakantie dus ben nog wel voor mijn vakantie volledig beschermd maar viel mij toch wel beetje tegen qua tijd tussen maken afspraak en daadwerkelijke afspraak. Zwager uit zelfde jaar kan wel binnen 2 weken al terecht. Maar goed, belangrijkste is dat de afspraak staat :)
#3427700
dinky89 schreef: vr 11 jun 2021, 11:00 Gisteren was ik dan aan de beurt. Op verschillende momenten ingelogd maar kreeg geen eerdere afspraakmomenten dan 30 juni, dus over 3 weken. Omdat Hugo had gezegd dat iedereen binnen 3 weken aan de beurt is dacht ik na alle verhalen, wellicht is bellen sneller. Ook telefonisch kreeg ik geen eerdere mogelijkheid dan 30 juni voor de eerste prik. 4 augustus de tweede. 'Gelukkig' pas eind augustus vakantie dus ben nog wel voor mijn vakantie volledig beschermd maar viel mij toch wel beetje tegen qua tijd tussen maken afspraak en daadwerkelijke afspraak. Zwager uit zelfde jaar kan wel binnen 2 weken al terecht. Maar goed, belangrijkste is dat de afspraak staat :)
Ik heb in april de eerste vaccinatie gehad en krijg pas in juli de tweede............
#3427701
Ach ja ml moest bij HA hier in DE zijn. Heeft nog eens nagevraagd over de vaccinaties....
Ze hebben 100den op wachtlijst maar krijgen geen vaccins en weten ook niet hoeveel ze gaan krijgenn volgende week, de week erna of ?????????????????
In dat opzicht valt 3 weken wel mee ;)
Ook HA zijn hier gefrustreerd erom . De centra hoe je helemaal niet te proberen overigens .

Maar precies 3 weken alt dat technisch gezien binnen of buiten 3 weken ? :g: :P
Maar wel fijn om zeker te weten dat je mag over 3 weken :)
#3427732
dinky89 schreef:Ach ja, geen peil op te trekken. Mijn zusje mocht vanmorgen afspraak maken en is volgende week vrijdag al aan de beurt ::) Maar wat je zegt hoor Kaio, de afspraak staat in ieder geval :)
Andere regio?
En anders is het inderdaad een beetje abracadabra.... ;)
#3427738
Lizzy schreef: vr 11 jun 2021, 15:10 Cindy, hoe is het ermee?
Dank je wel voor vragen.
Vanaf vandaag is het weer redelijk.
Van de 3 die het konden worden en Jansen dus al eerder afviel kreeg ik natuurlijk degene die ik het minst wilde; Moderna. Kon wel door de grond zakken toen het meisje het zei. Later hoorde ik dat een kennis zelfde bouwjaar ook DH wel Pfizer had gekregen maar andere locatie. De prik heb ik ervaren als een wespensteek en 12 uur later kon ik mijn arm niet meer gebruiken van de pijn. Dus niet ervaren als flink gestoten. Ook rillingen en moe en koud. Het was warm maar ik zat binnen met fleecetrui aan! Vanaf gistermiddag voelt mijn arm aan als flink gestoten en dat wordt nu wel per dagdeel minder. Maar no way dat ik die 2e ga halen.
Ik had echt zoiets van hoe kan dit! En later waarom wordt pfizer ervaren als flink gestoten in general. Wat ik heb kunnen achterhalen is dat met pfizer 30microgram wordt ingespoten en met Moderna 120 microgram >:( En ik had hem links laten zetten want ik ben rechts maar de honden heb ik altijd links dus die spier is daar veel meer ontwikkeld dus misschien dus meer spierschade ervaren.
Kaio schreef: Ik zie wel dat vanaf 21 juni Jansens weer beschikbaar komt, is wellicht een fijnere optie dan
Dat was een gok want het lag al in de lijn der verwachting dat dit zou gebeuren maar die hele fijne GGD en RIVM, zo niet, bleven voet bij stuk houden; je krijgt wat de pot schaft en misschien helemaal aan het einde...
#3427739
Wat erg dat je er zoveel last van hebt, Cindy.
Ik heb de AZ toen laten zetten omdat het toen nog was: "Weigeren is helemaal geen vaccinatie". Inmiddels lijkt het verstand een beetje toegeslagen te hebben en mag je een keuze maken wel vaccin je zou willen hebben. En met iemand die zoveel last van een vaccinatie heeft, zou Janssen dan een mooie keuze kunnen zijn omdat er daarvan maar één nodig is.

Als ik toen had geweten wat ik nu weet, had ik voor Janssen gekozen...
#3427745
Cindy de Wolf schreef: vr 11 jun 2021, 17:59 Dank je wel voor vragen.
Vanaf vandaag is het weer redelijk.
Van de 3 die het konden worden en Jansen dus al eerder afviel kreeg ik natuurlijk degene die ik het minst wilde; Moderna. Kon wel door de grond zakken toen het meisje het zei. Later hoorde ik dat een kennis zelfde bouwjaar ook DH wel Pfizer had gekregen maar andere locatie. De prik heb ik ervaren als een wespensteek en 12 uur later kon ik mijn arm niet meer gebruiken van de pijn. Dus niet ervaren als flink gestoten. Ook rillingen en moe en koud. Het was warm maar ik zat binnen met fleecetrui aan! Vanaf gistermiddag voelt mijn arm aan als flink gestoten en dat wordt nu wel per dagdeel minder. Maar no way dat ik die 2e ga halen.
Ik had echt zoiets van hoe kan dit! En later waarom wordt pfizer ervaren als flink gestoten in general. Wat ik heb kunnen achterhalen is dat met pfizer 30microgram wordt ingespoten en met Moderna 120 microgram >:( En ik had hem links laten zetten want ik ben rechts maar de honden heb ik altijd links dus die spier is daar veel meer ontwikkeld dus misschien dus meer spierschade ervaren.



Dat was een gok want het lag al in de lijn der verwachting dat dit zou gebeuren maar die hele fijne GGD en RIVM, zo niet, bleven voet bij stuk houden; je krijgt wat de pot schaft en misschien helemaal aan het einde...
Balen dat je er zoveel last van hebt/heb gehad.... Ik hoop dat je snel weer opknapt vanaf hier! Ook wel mooi K dat je de 2de niet gaat halen. Begrijp het wel maar ja, nu ben je toch niet volledig beschermt... Jeetje. Echt ruk hee, dat je ook niet met iemand kan overleggen of je hierna niet een Janssen mag zetten :-\
#3427746
Ik zou nu wel een Jansen mogen laten zetten maar he wat schiet ik ermee op? Linksom of rechtsom dan moet ik nog een keer. En dat ga ik dus echt niet meer doen.

Mocht de pandemie in het najaar serieus weer de pan uitrijzen kunnen we altijd verder kijken.
Dat ik niet volledig beschermd ben dat vind ik niet zo'n ramp. 1 Moderna/pfizer beschermt echt wel voldoende pas na grofweg 7 weken gaat dat afnemen en ik welk tempo en of het tot nul gaat weten ze (nog) niet, dat geldt overigens ook als je wel 2 neemt, alleen weten ze dat dit langer werkt maar hoe lang is ook daar (nog) niet bekend van.

Ik vind het wel strontirritant dat ik zo gezeken heb bij de GGD en het RIVM voor Jansen en dan aub pfizer en dan degene kreeg die ik echt niet wilde en nog geen 3,5 dag later :-X :-X :-X als het volgende maand was geweest had ik daar meer vrede mee gehad.
Maar goed het zij zo. Hij zit erin, ik kan er niets aan veranderen. Ze hebben sec gezien bereikt bij mij wat ze wilde; dat iemand dan toch maar gaat, ook al is het dan in mijn geval voor de helft. En dat was waar het de overheid om ging/gaat. Het individu doet er gewoon niet toe.
Ronald schreef:Wat erg dat je er zoveel last van hebt, Cindy.
Ik heb de AZ toen laten zetten omdat het toen nog was: "Weigeren is helemaal geen vaccinatie". Inmiddels lijkt het verstand een beetje toegeslagen te hebben en mag je een keuze maken wel vaccin je zou willen hebben. En met iemand die zoveel last van een vaccinatie heeft, zou Janssen dan een mooie keuze kunnen zijn omdat er daarvan maar één nodig is.

Als ik toen had geweten wat ik nu weet, had ik voor Janssen gekozen...
MOet jij nog voor een 2e keer AZ? Want het schijnt wel dat je dan potentieel Pfizer mag kiezen. En op papier zou je dan beter beschermd zijn.
#3427749
Cindy de Wolf schreef: vr 11 jun 2021, 19:36 MOet jij nog voor een 2e keer AZ? Want het schijnt wel dat je dan potentieel Pfizer mag kiezen. En op papier zou je dan beter beschermd zijn.
Ik heb me daar dus helemaal niet in verdiept. Wist ook niet dat dat mogelijk was. Dat zou ik dan bij de huisarts neer moeten leggen. Maar ik zie zo 1-2-3 geen reden om een Pfizer aan te vragen. Ik heb geen last gehad van AZ.
#3427778
Ronald schreef: vr 11 jun 2021, 20:29 Ik heb me daar dus helemaal niet in verdiept. Wist ook niet dat dat mogelijk was. Dat zou ik dan bij de huisarts neer moeten leggen. Maar ik zie zo 1-2-3 geen reden om een Pfizer aan te vragen. Ik heb geen last gehad van AZ.
Volgens mij wijst het eerste kleinschalige onderzoek in het VK uit dat bij een combinatie van vaccins de bijwerkingen heftiger zijn ten opzichte van herhaling met hetzelfde vaccin. Bescherming schijnt wel uitstekend te wezen.
#3427783
Dat heb ik ook gelezen. Maar in NL is het natuuuuurlijk weer zo dat als je 1 AZ heb gehad, je niet een 2de Pfizer krijgt. Dat doen we over 4 maanden ofzo, als we lekker achter de feiten aanlopen (en de meeste mensen dus ook de 2de AZ achter de kiezen hebben).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door