Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
#3426530
Lizzy schreef: za 22 mei 2021, 17:10 Ik ben hoe dan ook blij dat ik 'n enting krijg! Ga ik lekker met m'n moeder in de auto naar mijn zus (die zich niet laat vaccineren). Ik heb mijn zus nu 8 maanden niet gezien......
Ik ook! Fijn om gevaccineerd te worden
#3426554
pluk schreef: za 22 mei 2021, 21:17 Inderdaad!
Ik ben van 1980 en met het tempo van afgelopen week zou ik toch binnen een week of 2-3 wel aan de beurt moeten zijn.

Misschien wel sneller.
De nieuwe oproepen gaan voornamelijk Janssen krijgen, die is goed op stoom qua levering en hoeft natuurlijk maar 1 x geprikt wat een heel stuk scheelt voor de planning.

Het is trouwens echt druk bij het prikken
Hier om de hoek zit een mega grote priklocatie, deze week geweest met man, vandaag met kind en beide keren super druk.
Toen ik vandaag thuis kwam en mijn brief in de bus lag ben ik meteen gaan bellen, maar denk maar niet dat ik hier terecht kan....dan moet ik over 6 weken opnieuw bellen als ik perse hier gevaccineerd wil worden :o .
Tot die tijd zit het gewoon vol en kunnen ze niet eens meer in de planning.

Dus maar gekozen voor het eerste plekje ergens anders, dan maar in de auto, maar ik ga niet over 6 weken bellen met het risico dat het dan nog een keer 4 weken duurt voordat ze plek hebben.
#3426566
15.mei de eerste prik gehad, 19.mei lag er weer.een uitnodiging op de deurmat, voor de 1e prik :P
Ik had van de week weer even een terugval
Shit, begint dat gedoe nu weer ? Koude rillingen , spierpijn maagpijn. Maar na een aantal uren was het weer voorbij
#3426604
Toch blijf ik het jammer vinden dat ik alleen maar in aanmerking kwam voor Astra:
Brits onderzoek: Pfizer en AstraZeneca effectief tegen Indiase variant
De vaccins van Pfizer/BioNTech en AstraZeneca werken bijna net zo goed tegen de Indiase variant van het coronavirus als tegen de Britse mutant, meldt de Britse gezondheidsdienst Public Health England (PHE) zondag op basis van eigen onderzoek.

Volgens het onderzoek van PHE bleek het vaccin van Pfizer/BioNTech twee weken na de tweede dosis voor 88 procent effectief tegen de ziekte die wordt veroorzaakt door de Indiase variant van het virus. Tegen de Britse variant is het middel voor 93 procent effectief. Het vaccin van AstraZeneca bleek 60 procent effectief, tegen 66 procent voor de Britse variant.
#3426610
Ach ja hier konden we (puur theoretisch he) vanaf 7 juni afspraken voor vaccinaties maken.
Maar alle vaccinatie centra zijn tot eind juni volgeboekt met 2e vaccinaties. De huisarts heeft niks en alleen biontech of moderna als er iets beschikbaar is en een mega wachtlijst. En dat spul moet nu opzij gelegd worden voor alle scholieren vanaf 12 jaar.
Dus ach ::) Ik denk dat ik mijn antwoord naar ik laat me maar niet vaccineren kan veranderen ;D
Wil je hier naar de bouwmarkt moet je al je neus hebben laten boren. (moet ik helaas sowieso 2x per week, heb nu een centrum gevonden waar ze niet zo diep gaan maar meer rondjes draaien, ik had nl bijna continue bloedneus, en het deed gewoon iedere keer pijn)
Dus Nederland klinkt echt als Walhalla voor mij nu ;)
#3426651
Ik heb inmiddels mijn eerste prikje gekregen. Manlief ook, in Frankrijk mocht 55 jaar en ouder vanaf eind april ingeënt worden, manlief heeft direct een afspraak gemaakt, gewoon bij de huisarts in ons dorp, met AstraZeneca. Ik mocht nog niet, maar wilde liever ook geen AstraZeneca.

Vrij snel hoorde we dat 50+ na half mei aan de beurt was. gelijk online een afspraak gemaakt. je kan dan kiezen naar welke locatie je wilt en dan kan je kiezen voor een bepaald vaccin. Ik ben naar Montmorrillon gegaan want daar kreegik Pfeizer. 19 mei kon ik al terecht, 28 juni voor de tweede.
#3426667
sam28 schreef: zo 23 mei 2021, 10:32 Fijn voor de mensen die een oproep gekregen hebben!!!!!!!!! :D :D :D

Ik keek op coronatest.nl en blijkt dat mijn vaccinaties daar nog niet zijn ingevoerd. Dinsdag toch eens even achteraan bellen. Krijg ik straks nog een oproep ;D
Jij bent ook in het ziekenhuis gevaccineerd toch? Ik HD hetzelfde. Maar als je kijkt bij mijn rivm (even googelen) staan ze daar wel bij, en dat schijnt ook de plek te zijn waar hij moet staan. ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door