Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
#3424917
Ik heb woensdag de eerste AZ gehad. Rugpijn, hoofdpijn, klapperkoorts........maar ja, dat heb ik van de gewone griepprik ook vaak en ik kan wel tegen een stootje. Zal wel moeten ook, een mantelzorger moet gewoon door.
Mijn lief krijgt volgende week de eerste Pfizer maar daar moeten we wel zo'n 40 kilometer voor reizen.
Ik ben trouwens niet een kwartier blijven wachten. Zet een autist met claustrofobie niet in een drukke nachtclub zonder ramen, alles dofzwart geschilderd en zeg na de vaccinatie niet dat er een kwartier gewacht moet worden in de skiclub, waar het helemaal vol met mensen zat. Ik was toen al half in een paniekaanval. Als u nu naar buiten gaat en niet goed wordt komen we u niet helpen :o , werd er nog vriendelijk gezegd. Stel je voor dat je rekening houdt met iemand die anders is.............. :-X
#3425003
Ik heb gisteren mijn eerste AZ gehad via de huisartspraktijk. Het was er uitzonderlijk rustig, een lage opkomst denk ik. De tweede volgt medio juni. Ik ben wel een kwartier blijven zitten.

Preventief had ik vooraf 2 paracetamol genomen op advies van een bevriend arts. Het advies was om het daarna te blijven nemen totdat ik geen last had. Ik ben niet zo’n slikker, dus had het gelaten. Had ik maar gewoon doorgeslikt, want:hoofdpijn, hangerig en moe. Enorme pijn n mijn arm als ik er op ga liggen, dus maar op 1 zij geslapen en vermoedelijk daardoor flink rugpijn. Volgende keer laat ik rechts prikken, dan kan ik tenminste op mijn favoriete linkerzij slapen.

Ik ben desalniettemin blij dat ik hem heb. Leo krijgt volgende week Pfizer gelukkig ook gewoon in Zoetermeer.
#3425004
Borke schreef: za 24 apr 2021, 22:17 Ik heb gisteren mijn eerste AZ gehad via de huisartspraktijk. Het was er uitzonderlijk rustig, een lage opkomst denk ik. De tweede volgt medio juni. Ik ben wel een kwartier blijven zitten.

Preventief had ik vooraf 2 paracetamol genomen op advies van een bevriend arts. Het advies was om het daarna te blijven nemen totdat ik geen last had. Ik ben niet zo’n slikker, dus had het gelaten. Had ik maar gewoon doorgeslikt, want:hoofdpijn, hangerig en moe. Enorme pijn n mijn arm als ik er op ga liggen, dus maar op 1 zij geslapen en vermoedelijk daardoor flink rugpijn. Volgende keer laat ik rechts prikken, dan kan ik tenminste op mijn favoriete linkerzij slapen.

Ik ben desalniettemin blij dat ik hem heb. Leo krijgt volgende week Pfizer gelukkig ook gewoon in Zoetermeer.
Juni? Ik krijg de tweede vaccinatie op 7 juli........
#3425005
Ik had dat advies ook gekregen en niets genomen. De bijwerkingen kwamen ook maar na 12 uur dus heel blij dat ik niet 10 uur voor niets medicatie heb lopen slikken.
Ik slik ook niets als ik echt ziek ben, dus zie niet in waarom nu dan wel.
Ale, ik neem wel medicatie als het nodig is he, maar zo goed als geen lapmiddelen.
#3425030
Tanna schreef: za 24 apr 2021, 22:41 Juni? Ik krijg de tweede vaccinatie op 7 juli........
Dat is wel wrang die verschillen :-\ Misschien heeft het met de voorraad en inkoop te maken van de huisartspraktijk? Ik ben wel blij dat ik niet heel lang hoef te wachten op de tweede...
#3425031
pearlsofpassion schreef: za 24 apr 2021, 22:43 Ik had dat advies ook gekregen en niets genomen. De bijwerkingen kwamen ook maar na 12 uur dus heel blij dat ik niet 10 uur voor niets medicatie heb lopen slikken.
Ik slik ook niets als ik echt ziek ben, dus zie niet in waarom nu dan wel.
Ale, ik neem wel medicatie als het nodig is he, maar zo goed als geen lapmiddelen.
Ik neem dus nooit vaccinaties, ook niet voor de griep. Na alle commotie rondom AZ vond ik dit toch best wel spannend. Dus die paar paracetamol kunnen er dan ook wel bij vond ik...
#3425033
evelyn02 schreef: zo 25 apr 2021, 10:11 Wat een verschil: ik heb behalve een forse bloeduitstorting op de prikplek geen enkele bijwerking gehad! En voor zover ik weet werkt mijn afweersysteem goed, ik heb nooit griep bv en zelden verkouden.
Ze hadden bij mij een pleister op de plek gedaan, dus zo kan ik zien waar het was, maar er is niets te zien aan de huid. Ik voelde de prik ook niet erg. Ik heb de tweede nacht maar niet meer geprobeerd om op die arm te slapen dat was echt geen optie. Ik voel me wel beter nu, nog wat hangerig, maar energieker dan de 2 dagen er voor.
Ik hoop dat het me goed al beschermen, ik heb er nu alles aan gedaan, naast ale voorzorgsmaatregelen, die ik kon...
#3425034
Borke schreef: za 24 apr 2021, 22:17 Ik heb gisteren mijn eerste AZ gehad via de huisartspraktijk. Het was er uitzonderlijk rustig, een lage opkomst denk ik. De tweede volgt medio juni. Ik ben wel een kwartier blijven zitten.

Preventief had ik vooraf 2 paracetamol genomen op advies van een bevriend arts. Het advies was om het daarna te blijven nemen totdat ik geen last had. Ik ben niet zo’n slikker, dus had het gelaten. Had ik maar gewoon doorgeslikt, want:hoofdpijn, hangerig en moe. Enorme pijn n mijn arm als ik er op ga liggen, dus maar op 1 zij geslapen en vermoedelijk daardoor flink rugpijn. Volgende keer laat ik rechts prikken, dan kan ik tenminste op mijn favoriete linkerzij slapen.

Ik ben desalniettemin blij dat ik hem heb. Leo krijgt volgende week Pfizer gelukkig ook gewoon in Zoetermeer.
Dat is wel snel ja, medio juni. Leo heeft 3 weken geleden zijn enting gekregen en krijgt de 2de pas op 22 juni. Waarom krijgt jou Leo Pfizer?
#3425037
Borke schreef: zo 25 apr 2021, 11:56 Dat is wel wrang die verschillen :-\ Misschien heeft het met de voorraad en inkoop te maken van de huisartspraktijk? Ik ben wel blij dat ik niet heel lang hoef te wachten op de tweede...
Volgens mij had Siberienne eens geschreven dat AstraZeneca het beste werkt als de tweede prik pas na 12 weken gegeven wordt. Dus volgens mij heeft het niets met de voorraad te maken.
Na drie weken zou AstraZeneca al beschermen. De tweede prik is nodig om beschermingduur te verlengen
#3425040
Ik heb de eerste astra zeneca gekregen op 20 maart, de 2e is 12 weken later ingepland, op 12 juni.
Een advies om paracetamol te nemen heb ik niet gehad en ik heb ook niets hoeven nemen want heb ook geen noemenswaardige bijwerkingen gehad. Moe op de 2e avond en vroeg naar bed gegaan, die nacht een licht zeurend hoofd wat de volgende ochtend over was. Geen pijnlijke arm of prikplek.
#3425076
Inge en Bono schreef: zo 25 apr 2021, 13:50 Ik wilde mijn AZ 2 verplaatsen ivm cursus, maar ik kon hem alleen eerder laten zetten, niet ná de 12 weken. Tenzij ik klachten zou ontwikkelen uiteraard: dan zou bij uitzondering de 2e na 12 weken gegeven worden.
Daar zou ik dan maar even van mijn neus gaan maken. Later zou nuttiger zijn dan eerder, of dat is toch ook wat in gehoord heb.
#3425093
Ik heb geen hondje meer (ik pas nog wel eens op honden van vrienden) dus ik ben hier niet meer actief. Soms kijk ik toch nog weleens en ik zag dit onderwerp. Ik ben afgelopen dinsdag geprikt met AstraZeneca. Daar was ik behoorlijk ziek van.
2 dagen koorts, erge hoofdpijn met op de 2e avond ook steken in mijn hoofd. De derde dag werd ik wakker met draaiduizelingen. Die hielden gelukkig in de loop van de ochtend op. Ik bleef wel duizelig. Het heeft in totaal 4 dagen geduurd. Ik ben nu alleen nog moe, zoals je je voelt na een zware griep. Best heftig dit!
#3425158
Mijn vriend heeft zondagmiddag de A Z gehad . Hij werd zondagavond beroerd
En gisteren ook nog flink beroerd
Gehele dag geslapen , hij zei het is alsof ik binnen een dag 20 jaar ouder ben geworden
Vandaag voelt ie zich alweer veel beter

Echt volledig brak , gehele lijf deed pijn
Een rare maag en doodmoe was ie
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door