Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
#3405166
Lizzy schreef: di 16 jun 2020, 21:51 Ja, ik begrijp wat je schrijft. Mijn opmerking boven was ook voor mij persoonlijk bedoelt. Ik heb liever beide, zodat mensen wat te kiezen hebben en ik zou dan zelf kiezen voor medicatie. Waarmee je dan kunt voorkomen dat je zo ernstig ziek wordt en restschade over houdt. Naar het schijnt hebben ze weer iets goeds gevonden op gebied van antistoffen.
Beiden zou ook ideaal zijn. Ook omdat een vaccin nooit 100% dekkend zal zijn.

Maar dan wel iets dat echt werkt, niet zoiets als tamiflu bijvoorbeeld.

Die antistoffen is een lastig verhaal hoe je daar een goed medicijn van maakt. Ik word zelf een beetje moe van wetenschappers die willen scoren en vanalles naar buiten gooien wat dan weer zwaar overtrokken wordt gepubliceerd. Ik moet het allemaal nog zien, wat er gaat komen. Ik kijk het maar eens rustig even aan denk ik.
#3405167
pearlsofpassion schreef: di 16 jun 2020, 22:28 OMG. ;D
Meen je dat nu serieus?
Geloof jij dat echt?
Hoe kan je dat nu geloven?
Dat Angela Merkel Hitler dochter zou zijn? En Theresa May ook nog. Wauw wauw. Serieus?
Kom nou toch!
Ik denk ook dat ze zich vergissen en dat het Hilary Clinton is. Die mis ik nog in het rijtje! :biggrin2:

En ik ben ook benieuwd waar Elvis en John F Kennedy in het verhaal passen . Tenslotte leeft Elvis toch ook nog?
#3405169
De ingrediënten van Vaccins onder ede (dit was in de rechtzaak tegen vaccins) En deze hebben ze gewonnen.


Jullie mogen lachen, ik heb in het begin ook gedacht die zijn gek. Maar uiteindelijk kwam ik na lang zoeken steeds weer bij hetzelfde uit. Daarna ben ik heel lang boos en verdrietig geweest. Niemand hoeft mij te geloven. Je kan alles nazoeken en kijk waar je op uit komt.
#3405170
Charmed,ik begrijp niet zo goed wat je dan juist gelooft. Zeker niet als ik even naar de organisaties/links waarnaar je verwijst kijk.

Ben je eigenlijk serieus of is dit een grap?

Als je serieus bent, denk je dat bv de opwarming van de aarde een leugen is of denk je dat het veroorzaken ervan opgezet spel is? Mensenrechten, 3D printing...? Welke motivatie zie jij bij wat je gelooft?

@Siberiëne:ik begrijp je argument voor vaccinatie, zeker in landen waar beperkte toegang is tot gezondheidszorg.Toch zou ik gevoelsmatig eerder voor medicatie gaan. Tot nu toe ziet het ernaar uit dat het grote deel het doormaakt zonder noemenswaardige symptomen, vaak zelfs geen. Er eigenlijk simpelweg niet op reageren. Het zou dan imo zonde zijn om die mensen bloot te stellen aan een risico van een vaccin.
#3405171
charmed schreef: di 16 jun 2020, 22:44 De ingrediënten van Vaccins onder ede (dit was in de rechtzaak tegen vaccins) En deze hebben ze gewonnen.


Jullie mogen lachen, ik heb in het begin ook gedacht die zijn gek. Maar uiteindelijk kwam ik na lang zoeken steeds weer bij hetzelfde uit. Daarna ben ik heel lang boos en verdrietig geweest. Niemand hoeft mij te geloven. Je kan alles nazoeken en kijk waar je op uit komt.
Ik lach je in ieder geval niet uit. Het lijkt me heel erg deprimerend en beangstigend als je daarin geloofd. Ik zou graag willen dat je het niet zou geloven, dan zou je je vast veel beter voelen. Het beste kun je dergelijke berichten helemaal links laten liggen, want ze zijn echt van a tot z niet waar! Niet meer lezen of naar luisteren!!
#3405174
frodo quin schreef: di 16 jun 2020, 23:25 @Siberiëne:ik begrijp je argument voor vaccinatie, zeker in landen waar beperkte toegang is tot gezondheidszorg.Toch zou ik gevoelsmatig eerder voor medicatie gaan. Tot nu toe ziet het ernaar uit dat het grote deel het doormaakt zonder noemenswaardige symptomen, vaak zelfs geen. Er eigenlijk simpelweg niet op reageren. Het zou dan imo zonde zijn om die mensen bloot te stellen aan een risico van een vaccin.
Ik woon in een niet zo groot dorp (ca. 100 huizen) waarin best heel veel mensen COVID-19 hadden. Enkele hadden het zeer zeer ernstig, zover ik heb vernomen is niemand overleden. Een deel van de mensen die ziek zijn geweest heb ik gesproken en bijna niemand daarvan vond het meevallen...
#3405176
src_esther schreef: Ik woon in een niet zo groot dorp (ca. 100 huizen) waarin best heel veel mensen COVID-19 hadden. Enkele hadden het zeer zeer ernstig, zover ik heb vernomen is niemand overleden. Een deel van de mensen die ziek zijn geweest heb ik gesproken en bijna niemand daarvan vond het meevallen...
+1
Ik werk in de bible belt, in een plaats waar een brandhaard was....
een paar collega’s zijn ziek geweest. Geen van allen in het zh terecht gekomen maar 1 midden in de piek waardoor er volgens mij gewoon simpelweg geen plek was. Want normaal wordt je met 82% zuurstof wel ff een nachtje opgenomen.

Iedereen zegt dat ze nog nooit zo ziek zijn geweest, en zich zo beroerd hebben gevoeld, en lang klachten ook, en daar zaten ook jonge mensen tussen, tussen de 25 en 30.
Op mijn werk, de mensen die er wonen kennen allemaal ook mensen die zijn overleden. Dus het is best heftig geweest. Ik spreek door mijn werk heel erg veel mensen en ik heb nog niemand gehoord die zei och het was te doen.... alleen maar heel heel ziek en dan ook echt voor een week of 3.
#3405177
En toch zijn er ook aangetoonde symptoomloze besmettingen, dus logischerwijze ook wat ertussen zit. Maar dat zijn niet de mensen die je gesproken hebt. En das logisch. Die mensen vallen helemaal niet op en tenzij ze toevallig getest worden weten ze zelf ook niet dat ze het gehad hebben. Het zijn enkel de ernstige gevallen die normaal getest worden.
Niemand beweert dat het virus in het geheel meevalt. Nee, er worden veel mensen ontzettend ziek van en ook jonge mensen. En dat valt niet mee. Maar dat is niet de hele groep van besmette mensen, er zijn ook mensen bij wie het wél meevalt. Maar je weet gewoon niet welke dat zijn (ze weten het doorgaans zelf ook niet).
#3405178
pearlsofpassion schreef: wo 17 jun 2020, 06:40 En toch zijn er ook aangetoonde symptoomloze besmettingen, dus logischerwijze ook wat ertussen zit. Maar dat zijn niet de mensen die je gesproken hebt. En das logisch. Die mensen vallen helemaal niet op en tenzij ze toevallig getest worden weten ze zelf ook niet dat ze het gehad hebben. Het zijn enkel de ernstige gevallen die normaal getest worden.
Niemand beweert dat het virus in het geheel meevalt. Nee, er worden veel mensen ontzettend ziek van en ook jonge mensen. En dat valt niet mee. Maar dat is niet de hele groep van besmette mensen, er zijn ook mensen bij wie het wél meevalt. Maar je weet gewoon niet welke dat zijn (ze weten het doorgaans zelf ook niet).
Tot nu toe lijkt het bij circa 40-50% asymptomatisch te verlopen. Dat is relatief weinig eigenlijk. Bij mazelen bv verloopt een groter deel van de infecties zonder symptomen.

Opvallend is dat zelfs bij mensen die niet klinisch ziek zijn, de long foto’s toch fors afwijkend kunnen zijn. En ik heb foto’s gezien van mensen die niet opgenomen zijn geweest, alleen een flinke griep hadden, maar die duidelijk restschade hebben die de kans op problemen met klaplongen, longontstekingen en verlies aan conditie groter maken.

Die schade op lange termijn voorkomen is denk ik effectiever te doen met een vaccin.
#3405179
De longfoto's, de cardiale klachten, de extreem hoge bloeddrukken, kinderen (van 17 en 21 jaar) die 'ineens' diabetes hebben waar medicijnen niets voor doen, dus levenslang insuline moeten gaan gebruiken... De gevolgen zijn echt nog niet duidelijk, maar er zijn er echt meer dan we weten, in de praktijk zien we zulke gekke dingen.... ::)

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

#3405182
Doranto schreef: Ik lach je in ieder geval niet uit. Het lijkt me heel erg deprimerend en beangstigend als je daarin geloofd. Ik zou graag willen dat je het niet zou geloven, dan zou je je vast veel beter voelen. Het beste kun je dergelijke berichten helemaal links laten liggen, want ze zijn echt van a tot z niet waar! Niet meer lezen of naar luisteren!!
Ik vind je echt wat psychotisch klinken Charmed. Het lijkt me doodeng om hierin te geloven. Ik zou de tip van Doranto ter harte nemen en daarnaast ook hulp gaan zoeken.
#3405183
Siberienne schreef: wo 17 jun 2020, 07:13 Tot nu toe lijkt het bij circa 40-50% asymptomatisch te verlopen. Dat is relatief weinig eigenlijk. Bij mazelen bv verloopt een groter deel van de infecties zonder symptomen.

Opvallend is dat zelfs bij mensen die niet klinisch ziek zijn, de long foto’s toch fors afwijkend kunnen zijn. En ik heb foto’s gezien van mensen die niet opgenomen zijn geweest, alleen een flinke griep hadden, maar die duidelijk restschade hebben die de kans op problemen met klaplongen, longontstekingen en verlies aan conditie groter maken.

Die schade op lange termijn voorkomen is denk ik effectiever te doen met een vaccin.
Oeh ja, zeker als er schade is terwijl je niets merkt.
Ik wist wel dat het sluimerend kon zijn en er schade kwam maar dat die pas achteraf klachten gaf. Maar echt zonder klachten, dat is dan weer nieuw.
Nee, je wil het liever niet oplopen.
Maar proefkonijn voor een haastig ineengeflanst vaccin ook niet, daarin volg ik vele posters hier wel. Waarmee ik niet wil zeggen dat het zo zal zijn. Dat zullen we dan wel zien als het er is. Ik zal toch ook wel erg kritisch zijn...
#3405184
Dit vind ik een mooi en interessant stuk
https://www.nu.nl/weekend/6053009/socio ... -punt.html

Ik denk ook anders dan velen, ik zet ook meer vraagtekens overal bij, ook bij de maatregelen, bij de spoedwetten ( Onee daar ben ik al in principe faliekant op tegen, omwille van democratie )
Betekent niet dat ik overal complotten in zie maar kan me dat wel voorstellen dat dat kan gebeuren als mensen zich niet gehoord voelen, als hun angsten en gevoelens als stom of belachelijk worden afgedaan etc. De discussie wordt nl. meteen gesloten. Dan vervreemden mensen inderdaad.
#3405185
pearlsofpassion schreef: wo 17 jun 2020, 09:42 Oeh ja, zeker als er schade is terwijl je niets merkt.
Ik wist wel dat het sluimerend kon zijn en er schade kwam maar dat die pas achteraf klachten gaf. Maar echt zonder klachten, dat is dan weer nieuw.
Nee, je wil het liever niet oplopen.
Maar proefkonijn voor een haastig ineengeflanst vaccin ook niet, daarin volg ik vele posters hier wel. Waarmee ik niet wil zeggen dat het zo zal zijn. Dat zullen we dan wel zien als het er is. Ik zal toch ook wel erg kritisch zijn...
Ik zou dit stuk lezen dat geeft wel een aardig beeld van welke soorten vaccins en welke principes hanteren die al langer bekend zijn en wat echt nieuw is
https://decorrespondent.nl/11129/hoe-va ... 9-4cc5af62

Voor mijzelf zou ik wel willen dat er bij het vaccin onderzoeksresultaten zitten van vaccinatie waarbij ook echt gekeken is of het helpt tegen besmettingen en niet alleen studies die aangeven dat er antistoffen gevormd worden.

Maar dat is tegelijk ook wel uhm.... hoe zal ik het zeggen. Egocentrisch ? Want waarschijnlijk betekent dat dat er in landen waar nog veel COVID19 rondgaat trials gedaan zijn. Of onderzoek met mensen die zich laten besmetten. En dat zijn meestal niet landen in het rijke westen. Dat schuurt, dat wij dan zouden profiteren van bv een land als China waar de bevolking niks te willen heeft als het op vaccineren aankomt. Of Afrikaans landen die al veel vaker proefcontinent zijn geweest voor nieuwe vaccins...

Dus ja, welk risico ben ik bereid te lopen en voor wie. Ik ben goed gezond, val in geen enkele risico groep maar voor de mensen om mij heen die wel risico lopen denk ik dat ik me wel laat vaccineren, ook als nog niet alles helemaal over het vaccin bekend is. Want uiteindelijk zal de complete info over de veiligheid pas komen als er grote groepen gevaccineerd worden.

Bij Pandemrix en de slaapziekte was dat ook zo’n zeldzame bijwerking dat die pas aan het licht kwam bij massa vaccinaties. Overigens zijn er toen in NL meerdere vaccins tegen de Mexicaanse griep gebruikt, en allee. pandemrix gaf dus een mogelijk probleem, de andere vaccins niet. Ik heb me toen trouwens ook laten vaccineren, niet met Pandemrix maar met een ander vaccin - wat toeval was - en nergens last van gehad.

Maar goed, het is nog steeds koffiedik kijken wanneer het op de markt komt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door