Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door src_esther
#3402802
Pauline schreef: vr 08 mei 2020, 19:53 Zijn er mensen die een GPS tracker gebruiken? Zo ja welke? En doet het wat het belooft?
Toen wij meneer Ko net hadden hebben we een PodTracker aangeschaft. Werkte goed maar niet overal.
Belangrijk is dat je oplet welke type netwerk de tracker gebruikt. 2G en 3G zijn/gaan op korte termijn er uit.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3402803
src_esther schreef: vr 08 mei 2020, 20:35 Toen wij meneer Ko net hadden hebben we een PodTracker aangeschaft. Werkte goed maar niet overal.
Belangrijk is dat je oplet welke type netwerk de tracker gebruikt. 2G en 3G zijn/gaan op korte termijn er uit.
Ik ga het checken!
Door Anne in Zweden
#3402806
Ik heb ook de Tractive, voor Aris en Mello. Is echt geweldig, het is zo fijn om te kunnen zien waar ze uithangen wanneer ze er (kortstondig) vandoor gaan! En ik word omgeven door bossen, en toch kan ik ze altijd zien, dus ook met hoge bomen in de buurt werkt Tractive goed. Die twee husky's van ons zijn retesnel, het ene moment lopen ze naast je of twintig meter verderop en luisteren ze iedere keer wanneer ik roep, het volgende moment hebben ze tweehonderd meter boven op de berg een vermoeden van een eland en zijn ze vertrokken. Het is dan gewoon heel prettig om de live-modus aan te zetten en te zien waar ze zitten.

Goeie service ook: Mello verloor na een paar maanden zijn tracker in het bos, en het was geen doen om daarnaar op zoek te gaan (witte tracker in de sneeuw ::) ). Als je het premiumabonnement neemt, kun je één keer per jaar gratis een nieuwe tracker krijgen als je de oude verliest.

Ik vind alleen de clips waarmee ze aan de halsband vast zitten niet de best denkbare, zodat wij daar nu standaard een kabelbindertje omheen hebben. Om te laden moeten de trackers van de halsband af; dan schuiven we ze uit de kabelbinder, laden ze op, en prutsen ze er weer tussen. Er zijn wel speciale hoesjes te koop, maar daar was ik te gierig voor. :biggrin2: Overigens heb ik het oude model tracker (de Classic), ze hebben nu ook iets langwerperige en ik geloof dat die beter blijven vastzitten.

(Momenteel zijn de heren trouwens altijd aangelijnd, omdat het nieuwegeurtjestijd is en ik niet wil dat ze achter pasgeboren beestjes aan gaan.)
Door Cindy de Wolf
#3402812
Ja wij. Al iets van 5 jaar nu de tractive. Nooit meer zonder. Het geeft net even dat extra beetje rust. Super service vanuit Tractive. 1 was kapot na 4 jaar, logisch, nieuwe gekocht. 1 mailtje en binnen 24 uur was het lopende abonnement omgezet. Praktisch overal bereik. Waterdicht. 1 keer is Revy in een wespennest gelopen en zetten het daarna op een rennen dan is het wel heel fijn om te zien waar hij is. Zoals Anne al aangaf; de clips, die zijn wel waardeloos maar ook daar is een oplossing voor of met een tape/watervast plakband extra vast zetten of https://halsbandtaschen.de/epages/6dfec ... 1x41x15%22
Door Chouka
#3402819
De mijne is nu bijna een jaar oud. Dat zal dus een nieuwer model zijn want die clips werken perfect.
Mijn Duitse herder is nu een beetje ouder en hoort niet meer goed. Eerst lukte mijn stem niet meer goed en nu hoort hij het fluitje ook niet meer.
En hij heeft HD, dus beweging is nodig. En loslopen geeft veel meer spieren.
Als hij een konijn of een ander leuk diertje ziet dan gaat hij er achterna. Alleen vindt hij dan de weg niet meer terug. Dan kijk ik op mijn GSM waar hij is, ga hem na en als ik er dichter bij ben kan ik fluiten.
Soms loopt hij gewoon rechtdoor op zoek naar mij. En hij kan harder lopen dan ik. Ik ben blij met de GPS-tracker. Soms duurt het even, maar we komen elkaar altijd terug tegen. Gelukkig verandert hij soms van richting.
Door zurca
#3402821
Ik heb er voor Pippa ook aan zitten denken, nog niet aangeschaft trouwens.
Het is toch zo dat je telefoon wel 4G verbinding moet hebben hé?! Hier op de Veluwe heb ik met mijn gsm, in de bossen, namelijk amper 4G bereik. Tja... En daar ga ik het nodig hebben, niet thuis in de tuin. Dus dat is een dingetje waarom ik het nog niet heb aangeschaft.

Maar het is dus wel zo dat je het live tracken aan kan zetten wanneer de hond er vandoor is? Dat hoeft niet al bij aanvang van de wandeling?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3402825
zurca schreef: za 09 mei 2020, 12:54 Ik heb er voor Pippa ook aan zitten denken, nog niet aangeschaft trouwens.
Het is toch zo dat je telefoon wel 4G verbinding moet hebben hé?! Hier op de Veluwe heb ik met mijn gsm, in de bossen, namelijk amper 4G bereik. Tja... En daar ga ik het nodig hebben, niet thuis in de tuin. Dus dat is een dingetje waarom ik het nog niet heb aangeschaft.

Maar het is dus wel zo dat je het live tracken aan kan zetten wanneer de hond er vandoor is? Dat hoeft niet al bij aanvang van de wandeling?
4G is niet nodig, maar je moet wel netwerkbereik hebben
live tracken zet je pas aan (op je telefoon) als je wil weten waar je hond uithangt

je kunt de app op meerdere telefoons zetten en de tractive daaraan koppelen en je kunt het ook via de website benaderen.
in geval van vermissing kan dus iemand anders vanuit een andere locatie "meekijken" voor het geval je zelf geen bereik hebt

wij hebben dus ook de tractive (oud model). Scott loopt niet los maar wij gebruiken 'm oa voor op vakantie en als hij met opa en oma op stap gaat
Door Chouka
#3402827
zurca schreef: za 09 mei 2020, 12:54 Ik heb er voor Pippa ook aan zitten denken, nog niet aangeschaft trouwens.
Het is toch zo dat je telefoon wel 4G verbinding moet hebben hé?! Hier op de Veluwe heb ik met mijn gsm, in de bossen, namelijk amper 4G bereik. Tja... En daar ga ik het nodig hebben, niet thuis in de tuin. Dus dat is een dingetje waarom ik het nog niet heb aangeschaft.

Maar het is dus wel zo dat je het live tracken aan kan zetten wanneer de hond er vandoor is? Dat hoeft niet al bij aanvang van de wandeling?
Van 4G weet ik niets. Hier werkt het gewoon.

Dat kan idd. Alleen vind ik dat te spannend. Het duurt even voor het opgestart is. Soms heel kort en soms enkele minuten. Al die tijd weet je niet waar hij is. Ik weet graag of hij dicht bij is en ik niets moet doen. Ofwel dat hij verder gaat en ik best onmiddellijk na ga.
Ik zet hem aan bij het begin van de wandeling. En dan bekijk ik hem af en toe. Na een zekere tijd (ongeveer 1.000 stappen) stopt hij als besparing. Dan kan je hem weer gewoon aanzetten.
Op die manier moet ik mijn GSM om de dag opladen. De GPS-tracker na ongeveer 2 weken, voor een wandeling van ongeveer 1,5 uur per dag.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3402828
Nou ik heb de tractive aangeschaft en kreeg €10 korting. Altijd leuk.

Ik laat jullie weten hoe het bevalt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door