Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Deesje
#3402129
Gezinsuitbreiding... lang verhaal iets korter... bij ons op de planning stond een puppie in sept/okt waarvan onze thai ridgeback Tuwi papa zou worden. Tuwi is inmiddels 11,5 jaar, volledig gecheckt, heupen en wervelkolom van een jonge god, topfit (op een ouderdomsmitralisklep-lekkage na) en is genetisch gezien en qua karakter een mooie toevoeging voor het ras. De dekking zou in theorie ergens begin/half mei moeten plaats vinden. En daarna, lang, lang, lang daarna, nadat we alle puppydrukte weer vergeten zouden zijn zou er een ander ras een mexicaanse of peruaanse naakthond met haar bij komen. Dit omdat de thai ridgeback altijd een verrassing blijft en de maatschappij niet meer zo super tolerant is, alles moet maar kunnen maar met een thai ridgeback reu kan het zomaar zo zijn dat je wat ruimte nodig hebt. Dat in combi met het feit dat ik de hond de ruimte en vrijheid wil geven die hij nodig heeft en dat met enorm jachtinstinct en zelfstandig zijn niet altijd een ideale combi is... :D
Dus 1 thai ridgeback en 1 ander ras... welk ras heeft nog wel wat kopzorgen gekost want we houden wel van de overtypen en instinctieve gevalletjes..

Kennis gemaakt, huiswerk gedaan en zo zou de Peruaan of Mexicaan ooit erbij komen. Totdat corona iets anders voor ons bedacht.. wij veel thuis aan het werk, tijd en ruimte, en een fokker bij wie door corona een aantal behaarde pups (die ik vanaf de geboorte al volgde) niet naar hun nieuwe thuis gingen.
Dus toen, een ietsiepietsie sneller dan verwacht en gepland, maar soms komt er iets op je pad... is bij ons ingetrokken; bilbo Baggins met inmiddels zijn bij- en roepnaam Yoda, een behaarde standaard xoloitzquintle ofwel Mexicaanse naakthond
















Echte puppypower, onze tornado, zo anders dan de thai ridgebacks maar wel heel leuk, een echte clown soms, die niet zo goed zelf zijn rust kan doseren.. maar hij doet het heerlijk (hoewel soms vraag ik me af of ik deze drukte ook weer ga vergeten, hoe vaak we elkaar niet aankijken en zeggen, waren die andere twee ook zo toen ze klein waren, neeeeeee ::) )

Ik hoop dat het met de foto's goed gaat zo...
Laatst gewijzigd door Deesje op do 30 apr 2020, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Deesje
#3402145
Zijn ze nu alle 5 te zien? Zat ff te klungelen met linkjes en weet eerlijk gezegd niet hoe groot de foto's zijn :cool:





Een groot voordeel, hij eet ALLES :D geen kieskeurige acties wat wel en wat niet.. het uit knopje zijn we langzaam aan het vinden, en hij is af en toe echt hilarisch. En hij neemt graag dingen mee, vooral dode (en al uirgedroogde) vissen zijn favoriet



Zijn oortjes hebben een steuntje, omdat ze groot zijn en anders de kans bestaat dat ze niet gaan staan. Ik wilde eigenlijk zonder tape proberen maar krijg net teveel adviezen om dat niet te doen ::) .
Laatst gewijzigd door Deesje op do 30 apr 2020, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3402157
Ik zie ook alle foto's.....en ze laten een heerlijk glimwormpje zien ;)
Wat een heerlijk puppebeest, heel veel plezier van/met deze onverwachts snelle aanwinst ;)
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3402221
Wat ziet ie er leuk uit!
Maar die rasnaam is toch niet uit te spreken :???:
Al vind ik de beschrijving naakthond met haar dan wel weer heel komisch want als je het ziet dan ziet het er totaal niet uit als een naakthond ;D
Door Deesje
#3402227
dinky89 schreef: vr 01 mei 2020, 08:39 Wat ziet ie er leuk uit!
Maar die rasnaam is toch niet uit te spreken :???:
Al vind ik de beschrijving naakthond met haar dan wel weer heel komisch want als je het ziet dan ziet het er totaal niet uit als een naakthond ;D
Het is ongelooflijk wat een beetje haar doet he?
Precies dezelfde basis maar zooo anders?

Ik ben de haarloze wel gaan waarderen maar het feit dat het gen voor haarloos samenhangt met een minder volledig gebit.... En daarnaast, wij zijn veel op pad, kamperen, onderweg in de bergen, ik wil in de basis een beetje praktisch
Gebruikersavatar
Door koekje
#3402231
Gefeliciteerd! Wat gezellig!

Ik vraag me af - over zijn oren- zijn staande oren beter dan hangende? Niet dat ze beter zullen luisteren, maar minder kans op ontstekingen ofzo, dat je ze daarom afplakt/fixeert?
Door Deesje
#3402234
koekje schreef: vr 01 mei 2020, 09:11 Gefeliciteerd! Wat gezellig!

Ik vraag me af - over zijn oren- zijn staande oren beter dan hangende? Niet dat ze beter zullen luisteren, maar minder kans op ontstekingen ofzo, dat je ze daarom afplakt/fixeert?
In de basis 'horen' ze bij het ras te staan, ik had het idee dat met juiste voeding, voldoende kauwen enz dat vanzelf wel ging gebeuren, bij de thai maar bijv ook bij de Duitse herder enz zie je dat ook.. maar bij navraag blijkt dat de behaarde oortjes vaak wat topzwaar zijn, daarom omknikken en niet goed overeind kunnen komen/het knikje behouden. In de basis zou het zo zijn dat een staand oor minder gevoelig voor infecties is, dat honden van origine (En dat zie je ook bij de meeste oertype terug) staande oren hebben.. bij de naakthonden wordt al langer geplakt en wellicht verlies je daardoor de genetische verschillen in uit zich zelf staande of.niet staande oren..

Ik wilde eerst eigenwijs zijn en kijken waar het ons bracht maar word door zo veel mensen geadviseerd dat niet te doen... als nu de tape eraf gaat staan ze een hele dag overeind waarna ze weer omvallen, hoewel de basis wel.steeds steviger lijkt te worden...

Ik vind het lastig, vind het nogal een impact,ondanks dat ik de manier van tapen heb aangepast naar zo licht mogelijke variant met zo weinig mogelijk impact en zo veel mogelijk bewegingsvrijheid, maar uiteindelijk zou na het wisselen het aardig op orde moeten zijn (hoop ik)
Door - pien -
#3402243
dinky89 schreef: vr 01 mei 2020, 08:39 Wat ziet ie er leuk uit!
Maar die rasnaam is toch niet uit te spreken :???:
Al vind ik de beschrijving naakthond met haar dan wel weer heel komisch want als je het ziet dan ziet het er totaal niet uit als een naakthond ;D
Dit bedacht ik me ook :biggrin2:
Hij is leueueuk!
Heel veel plezier met elkaar !
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door