Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Royv8
#3402057
Hallo daar. Ben op zoek naar voorbeelden voor een zelf te bouwen droogkast. We hebben nu met z’n 2-en zo’n beetje heel Barfplaats en Google doorgespit, maar eigenlijk niets gevonden waar we iets mee kunnen. Dus .... is er iemand die er zelf een met succes heeft gebouwd en bereid is die ervaring gedetailleerd te delen?
Alvast onze (Jack, Levi en Teaghan + Roy en Sylvia)!
Laatst gewijzigd door Royv8 op wo 29 apr 2020, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door millyckk
#3402058
Ik weet dat hier een flink aantal jaren geleden een uitgebreid topic over was inclusief foto's maar kan het ook niet zo snel vinden. Maar misschien kan iemand anders je helpen!
Gebruikersavatar
Door Royv8
#3402061
millyckk schreef: wo 29 apr 2020, 21:48 Ik weet dat hier een flink aantal jaren geleden een uitgebreid topic over was inclusief foto's maar kan het ook niet zo snel vinden. Maar misschien kan iemand anders je helpen!
Dat zei mijn vriendin ook ;D ;D ;D .
Dus inderdaad, misschien iemand anders 👍
Door Too
#3402065
Krijg m niet geplakt maar zoek op droogkast t is een topic van Kiara daar doen ze iets met een droogkapmotor.

En er is nog eens een groter topic geweest.. maar geen idee wie daar in zaten.
Volgens mij iets met 'piemels drogen' :biggrin2:
Door millyckk
#3402066
Too schreef:Krijg m niet geplakt maar zoek op droogkast t is een topic van Kiara daar doen ze iets met een droogkapmotor.

En er is nog eens een groter topic geweest.. maar geen idee wie daar in zaten.
Volgens mij iets met 'piemels drogen' :biggrin2:
Oh ja! Die piemels😂
Door millyckk
#3402071
Too schreef: ;D
Topic heette zelfs " piemels besnijden" :D wat een lol destijds.... :D
Het was een topic van rupa, maar die heeft de foto's verwijderd helaas
Door Too
#3402072
millyckk schreef: wo 29 apr 2020, 23:09 Topic heette zelfs " piemels besnijden" :D wat een lol destijds.... :D
Het was een topic van rupa, maar die heeft de foto's verwijderd helaas
Dat je de titel nog weet!
T was in ieder geval hilarisch
Gebruikersavatar
Door Royv8
#3402096
Too schreef: wo 29 apr 2020, 22:40 Krijg m niet geplakt maar zoek op droogkast t is een topic van Kiara daar doen ze iets met een droogkapmotor.

En er is nog eens een groter topic geweest.. maar geen idee wie daar in zaten.
Volgens mij iets met 'piemels drogen' :biggrin2:
Dank!
Topic van Kiara dat ik heb gevonden ging over ene kast die ze bij de kringloop heeft gekocht en waar ze nogal wat geld kwijt was aan nieuwe onderdelen.
Dat met die droogkapmotor gaat denk ik over een Bohrman motor die werd hergebruikt. Maar helaas, ik heb niet zo’n motor als basis. Een kast, al dan niet met een deur mèt raam zal mij ook wel lukken, maar het element / motor / ventilator die de boel verwarmd, daar zoek ik met name ervaringen over.
Door Cindy de Wolf
#3402103
Mijn lieftallige zeer handige vriend heeft zeker al 10 jaar geleden een droogkast voor mij gebouwd in de zomervakantie. Hij draait nog steeds praktisch wekelijks naar behoeven. Wij hebben gebruik gemaakt van een oud aquarium van circa 1m. Daarin zijn legger gelijmd. Bovenaan geforceerde afvoer door een klein ventilatiemotortje. Onderaan staat een houten kast waarin een standaard straalkacheltje staat van de gamma die ik kan bedienen naar koud, 1000watt of 2000 watt. Met een schuine kap wordt dit droogkast ingeblazen en door de geforceerde afvoer aan de bovenkant wordt het langs het vlees weer afgevoerd. Er gaat grofweg 10kg in. Voor platen hebben we metalen gaatjes platen van de gamma gebruikt.
IMG_2488.JPG
IMG_2488.JPG (2.67 MiB) 1668 keer bekeken
IMG_2489.JPG
IMG_2489.JPG (2.54 MiB) 1668 keer bekeken
IMG_2490.JPG
IMG_2490.JPG (2.93 MiB) 1668 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3402434
millyckk schreef: wo 29 apr 2020, 23:17 Staat in mijn geheugen gegrift :biggrin2:
Ja bij mij ook. En dat iemand ze in de meterkast te drogen had gehangen. :biggrin2: :biggrin2: Sommige topics vergeet je nooit meer.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door