Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door frodo quin
#3468864
pike schreef: do 29 feb 2024, 11:13 Van mij mag hij ook op schoot hoor. Ik vind het wel gezellig. Geen van mijn Fauven heeft dat ooit gedaan (tenzij het meerwaarde had, bv omdat ze dan in de zon lagen). Ties wil altijd op schoot. Maar het past gewoon niet. De stoel waar ikzelf goed in zit voor mijn rug is een kleine en rechte stoel. Links of rechts is geen plek voor Ties meer. Om te voorkomen dat hij op de grond glijdt moet ik hem met mijn benen ondersteunen maar dat houden mijn benen niet zo heel lang vol ::) En hij ligt zelf ook ongemakkelijk dus zit constant te rommelen en van houding te veranderen. Een arm ondersteund hem vaak ook dus je kan niets meer doen, geeneens de telefoon vasthouden. Koffiedrinken is een penibele aangelegenheid :biggrin2:
Dat rommelen is ook echt lastig, zeker als je fysiek niet in orde bent. Normaal zit Emma op de trein op schoot, maar de laatste keren quin op schoot gehad omdat ik er niet op vertrouw dat ze anders geen plas zou doen als ze moet en in mijn rugzak past ze niet meer. Ondanks dat die de laatste keer maar 16 kilo woog is dat dus echt vervelend en veel lastiger en pijnlijker dan Emma op schoot.
Emma zit op schoot, niet omdat ze dat perse wil, maar om te zorgen dat er niemand op haar kan staan en omdat ze dan tot rust komt en in slaap valt en op de grond niet. Ze wacht braaf, maar na een uur wachten is haar emmer dan heel vol en raak ik niet veilig met haar van de trein. Ik heb wel 1 been wat gewicht kan dragen en dan is het haar zo manuvreren dat daar alle gewicht op komt en haar hoofd en schouder ligt dan op mijn arm. Ik zal niet zeggen dat dat geen moeite kost zo een uur, maar het gaat wel. In de auto zit ze op dezelfde manier ook op schoot als ik geen autotuigje mee heb. Thuis komt ze niet echt op schoot zitten maar half op mij, half langs mij liggen. Ze zit thuis enkel kort echt op schoot als ik op een stoel zit wanneer ze over haar toeren raakt om haar tot rust te laten komen.

Haar op mijn schoot tillen is dan wel weer echt drama. Het is niet evident om al zittend 30 kilo op te pakken ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#3468879
frodo quin schreef: do 29 feb 2024, 11:55 Dat rommelen is ook echt lastig, zeker als je fysiek niet in orde bent. Normaal zit Emma op de trein op schoot, maar de laatste keren quin op schoot gehad omdat ik er niet op vertrouw dat ze anders geen plas zou doen als ze moet en in mijn rugzak past ze niet meer. Ondanks dat die de laatste keer maar 16 kilo woog is dat dus echt vervelend en veel lastiger en pijnlijker dan Emma op schoot.
Emma zit op schoot, niet omdat ze dat perse wil, maar om te zorgen dat er niemand op haar kan staan en omdat ze dan tot rust komt en in slaap valt en op de grond niet. Ze wacht braaf, maar na een uur wachten is haar emmer dan heel vol en raak ik niet veilig met haar van de trein. Ik heb wel 1 been wat gewicht kan dragen en dan is het haar zo manuvreren dat daar alle gewicht op komt en haar hoofd en schouder ligt dan op mijn arm. Ik zal niet zeggen dat dat geen moeite kost zo een uur, maar het gaat wel. In de auto zit ze op dezelfde manier ook op schoot als ik geen autotuigje mee heb. Thuis komt ze niet echt op schoot zitten maar half op mij, half langs mij liggen. Ze zit thuis enkel kort echt op schoot als ik op een stoel zit wanneer ze over haar toeren raakt om haar tot rust te laten komen.

Haar op mijn schoot tillen is dan wel weer echt drama. Het is niet evident om al zittend 30 kilo op te pakken ;D
Dat lijkt me inderdaad erg lastig allemaal, om zo met de honden te moeten reizen. Maar in de auto op schoot? Ik hoop toch niet als je zelf rijdt want dat is toch echt wel gevaarlijk. Mag hier trouwens ook niet.

Al zittend de hond van de grond oppakken aiai dat is echt funest voor je rug. Dat lukt me met nauwelijks 12 kilo hond al niet eens. Ties deed eerst heisen. Heis heis heis met de korte achterbeentjes en toen bedacht hij zich dat als hij op de rand van zijn mand ging staan (zo'n 10 cm breed), die naast mijn stoel staat, dat hij dan niet zo hoog hoefde te heisen. :biggrin2: Uiteindelijk kwam hij er toch alleen maar met hulp op. Nu hij wat groter is staat hij recht voor me en probeert tegen mijn benen omhoog te klauteren. Dan zet ik mijn voet eronder en die gebruikt hij dan als opstapje ;D ;D. Nog even en hij kan springen ::)
Door frodo quin
#3468882
pike schreef: do 29 feb 2024, 14:39 Dat lijkt me inderdaad erg lastig allemaal, om zo met de honden te moeten reizen. Maar in de auto op schoot? Ik hoop toch niet als je zelf rijdt want dat is toch echt wel gevaarlijk. Mag hier trouwens ook niet.

Al zittend de hond van de grond oppakken aiai dat is echt funest voor je rug. Dat lukt me met nauwelijks 12 kilo hond al niet eens. Ties deed eerst heisen. Heis heis heis met de korte achterbeentjes en toen bedacht hij zich dat als hij op de rand van zijn mand ging staan (zo'n 10 cm breed), die naast mijn stoel staat, dat hij dan niet zo hoog hoefde te heisen. :biggrin2: Uiteindelijk kwam hij er toch alleen maar met hulp op. Nu hij wat groter is staat hij recht voor me en probeert tegen mijn benen omhoog te klauteren. Dan zet ik mijn voet eronder en die gebruikt hij dan als opstapje ;D ;D. Nog even en hij kan springen ::)
Geen auto en kan niet autorijden, dus neen als we met iemand mee rijden. Op schoot zou ook echt niet passen achter het stuur denk ik :biggrin2:
Vandaar dus ook meestal trein en ander openbaar vervoer.

Wel slim van Ties. Emma is niet zo meewerkend om haar op schoot te krijgen ::)
Gebruikersavatar
Door pike
#3468891
frodo quin schreef: do 29 feb 2024, 15:34 Geen auto en kan niet autorijden, dus neen als we met iemand mee rijden. Op schoot zou ook echt niet passen achter het stuur denk ik :biggrin2:
:biggrin2: nee inderdaad, zo ver had ik nog niet doorgedacht

Vandaar dus ook meestal trein en ander openbaar vervoer.

Wel slim van Ties. Emma is niet zo meewerkend om haar op schoot te krijgen ::)
Ties heeft er alles voor over om op schoot te zitten. Hij wil zó ontzettend graag, komt al aanlopen als hij maar denkt dat ik ga zitten ::)
Door frodo quin
#3468895
pike schreef: do 29 feb 2024, 19:44 :biggrin2: nee inderdaad, zo ver had ik nog niet doorgedacht
Ties heeft er alles voor over om op schoot te zitten. Hij wil zó ontzettend graag, komt al aanlopen als hij maar denkt dat ik ga zitten ::)
Klinkt wel erg schattig :smitten:
Zou een stoel tegen de jouwe schuiven niet wat zijn voor Ties? Zo kan hij tegen jou liggen, maar is het voor jou ook te doen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3468909
frodo quin schreef: do 29 feb 2024, 20:07 Klinkt wel erg schattig :smitten:
Zou een stoel tegen de jouwe schuiven niet wat zijn voor Ties? Zo kan hij tegen jou liggen, maar is het voor jou ook te doen.
Ik zie niet hoe je dat bedoelt? Dan moet er geen leuning aan die stoelen zitten?
Ach laat hem maar schuiven. Ik vind het ook wel prettig dat hij graag bij me wil liggen. Zolang hij niet in mijn nek kruipt :biggrin2: . Hij wou in het begin ook op schoot als ik aan tafel zat te werken. Nou dat ging dus echt niet. Dat zat hij met zijn poten op het toetsenbord en met zijn natte neus tegen het scherm ;D Hij kon dan nergens af blijven. En liggen ging al helemaal niet. Dus dat was al snel een nono. Niet aan de tafel Ties dat gaat niet. Daar komt hij nu ook nooit meer zeuren. Hij heeft geleerd dat dat kansloos is.
Door frodo quin
#3468965
pike schreef: do 29 feb 2024, 21:32 Ik zie niet hoe je dat bedoelt? Dan moet er geen leuning aan die stoelen zitten?
Ach laat hem maar schuiven. Ik vind het ook wel prettig dat hij graag bij me wil liggen. Zolang hij niet in mijn nek kruipt :biggrin2: . Hij wou in het begin ook op schoot als ik aan tafel zat te werken. Nou dat ging dus echt niet. Dat zat hij met zijn poten op het toetsenbord en met zijn natte neus tegen het scherm ;D Hij kon dan nergens af blijven. En liggen ging al helemaal niet. Dus dat was al snel een nono. Niet aan de tafel Ties dat gaat niet. Daar komt hij nu ook nooit meer zeuren. Hij heeft geleerd dat dat kansloos is.
Het enige verschil met deze beschrijving en een kat is dat die ook nog eens op het toetsenbord gaan zitten. Stuur je gekke berichten de wereld in en blokkeert de boel met bijhorende pieptonen. Ze vinden dat zelf heel gezellig en gaan dan ook relaxt zitten spinnen.

Het is dat ze ook lief en schattig zijn :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#3468966
frodo quin schreef: vr 01 mar 2024, 16:01 Het enige verschil met deze beschrijving en een kat is dat die ook nog eens op het toetsenbord gaan zitten. Stuur je gekke berichten de wereld in en blokkeert de boel met bijhorende pieptonen. Ze vinden dat zelf heel gezellig en gaan dan ook relaxt zitten spinnen.

Het is dat ze ook lief en schattig zijn :biggrin2:
Ja daar moet je kat voor zijn :biggrin2: maar Ties mag echt niet met vier poten op tafel dus bovenop het toetsenbord zitten gaat niet lukken. Trouwens, ik denk dat het dan in twee zou krakken ;D ;D
Door frodo quin
#3468970
pike schreef: vr 01 mar 2024, 16:09 Ja daar moet je kat voor zijn :biggrin2: maar Ties mag echt niet met vier poten op tafel dus bovenop het toetsenbord zitten gaat niet lukken. Trouwens, ik denk dat het dan in twee zou krakken ;D ;D
;D
Door Siberienne
#3469615
Pinkte een traantje weg toen ik las dat Frans de Waal is overleden. Echt een gemis, hij heeft zoveel bijgedragen aan het erkennen van dieren als voelende, denkende complexe wezens. Prachtige boeken schreef hij.

https://nos.nl/artikel/2513035-overlede ... n-dan-apen

En

https://www.parool.nl/nederland/primato ... oogle.com/ Over gender indentiteit.
IMG_1908.jpeg
IMG_1908.jpeg (3.38 MiB) 294 keer bekeken
Door Cathelijn
#3469634
Siberienne schreef: za 16 mar 2024, 21:28 Pinkte een traantje weg toen ik las dat Frans de Waal is overleden. Echt een gemis, hij heeft zoveel bijgedragen aan het erkennen van dieren als voelende, denkende complexe wezens. Prachtige boeken schreef hij.

https://nos.nl/artikel/2513035-overlede ... n-dan-apen

En

https://www.parool.nl/nederland/primato ... oogle.com/ Over gender indentiteit.
IMG_1908.jpeg
Ja het is een groot verlies :(
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3469820
Kreeg net een melding dat er een hoge noorderlicht activiteit is. Mocht er, in ieder geval in Noord Nederland, een moment zijn dat het niet volledig bewolkt is vannacht dan is er grote kans op noorderlicht ;) Helaas kan ik niet meer zo makkelijk van huis en is hier bij huis teveel lichtvervuiling.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door