Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
#3462032
Pippa kan toch zo'n apart beessie zijn...

Momenteel heeft ze een nieuwe snack ontdekt in het bos. Al speurend loopt ze de paden af om ineens stil te staan of iets terug te lopen. Dan snuffelen naar de juiste plek, voorzichtig graven, net de eerste laag grond of zand er af... Weer goed snuffelen... Nog eens voorzichtig wat graven en dan... Beet.... Een engerling :o Vol smaak wordt tie opgegeten en door naar de volgende ::)

Zijn er meer honden die dit doen?
Meikevers vind ze ook een ware delicatessen :-X
Gebruikersavatar
Door pike
#3462039
Mijn honden hebben dat nooit gedaan. Of beter: Niet echt de kans gekregen. In Purmerend had je die wortelvreters niet. Maar hier in de Achterhoek wemelt het van de meikevers en rozenkevers en dus ook van de engerlingen in de grond. En wie komt ze eten: Een egel! 's Nachts struint die het gras af: snuf snuf snuf vroet. vroet vroet smak smak smak. :D Wat kunnen die smakken zeg. De een na de ander wordt uit de grond gehaald. Mijn grasveld is inmiddels een gatenkaas geworden. Elke dag nieuwe mooie ronde gaatjes erbij. Maar van mij mag hij ze lekker opeten. :cool:
Ik denk dat als ik Armagnac nog had gehad die ze ook zou opgraven. Hij had er een neus voor en at altijd vanalles "wild". Naast muizen, meerkoeteitjes, mosselen, alikruiken, hazelnoten, mieren en rozenkevers zouden die engerlingen goed in zijn barf yourself menuutje gepast hebben. :D
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3462041
Wat grappig dat Pippa die eet! Echt gek vind ik het niet, lekker proteine in snackformast!

Waar we laatst oppasten is een enorm deel van het gazon vorig jaar dood gegaan door de engerlingen. Die eten de wortels van het gras op. Dit jaar komt ze das alle engerlingen opeten. Dus zitten er allemaal gaten in het gazon. Leuk joh, de natuur ;D
Door zurca
#3462043
Ik vind het zo fascinerend dat ze, ze dus echt onder de grond ruikt..
Ze is verder ook erg van de zelfvoorziening, bosbessen, wilde aardbeien, bramen. Aan de ene kant erg grappig maar ook behoorlijk irritant... Een normale wandeling zit er momenteel niet in, elke bosbessenstruik moet leeg, bramenstruiken gaat ze op de rem en kan ze er niet bij dan moet ik eerst wat plukken, nu dan de engerlinen erbij... ::) ;)
Ohjaaa en mieren! Die eet ze ook, echt heel handig want momenteel zitten er af en toe mieren binnen maar die zitten er niet lang :P
Gebruikersavatar
Door Ina
#3462054
zurca schreef: ma 07 aug 2023, 21:54 Ik vind het zo fascinerend dat ze, ze dus echt onder de grond ruikt..
Ze is verder ook erg van de zelfvoorziening, bosbessen, wilde aardbeien, bramen. Aan de ene kant erg grappig maar ook behoorlijk irritant... Een normale wandeling zit er momenteel niet in, elke bosbessenstruik moet leeg, bramenstruiken gaat ze op de rem en kan ze er niet bij dan moet ik eerst wat plukken, nu dan de engerlinen erbij... ::) ;)
Ohjaaa en mieren! Die eet ze ook, echt heel handig want momenteel zitten er af en toe mieren binnen maar die zitten er niet lang :P
Wel een lekker goedkoop hondje zo ;D .... dat wat je nog in de voerbak moet doen zal minimaal zijn ....mooie win-win situatie :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#3462059
zurca schreef: ma 07 aug 2023, 21:54 Ik vind het zo fascinerend dat ze, ze dus echt onder de grond ruikt..
Ze is verder ook erg van de zelfvoorziening, bosbessen, wilde aardbeien, bramen. Aan de ene kant erg grappig maar ook behoorlijk irritant... Een normale wandeling zit er momenteel niet in, elke bosbessenstruik moet leeg, bramenstruiken gaat ze op de rem en kan ze er niet bij dan moet ik eerst wat plukken, nu dan de engerlinen erbij... ::) ;)
Ohjaaa en mieren! Die eet ze ook, echt heel handig want momenteel zitten er af en toe mieren binnen maar die zitten er niet lang :P
Oh geweldig ik herken hier helemaal Armagnac in. Die was net zo. En ook met Armagnac was het niet altijd leuk wandelen. Want met regelmaat stopte hij bij elke boom om er tegenop te gaan staan en omhoog te staren. Waar is ie waar is ie. De eekhoorn! Dan zeiden we altijd: Jak zoekt trollen! :biggrin2:
Door Lizzy
#3462492
zurca schreef: ma 07 aug 2023, 14:01 Pippa kan toch zo'n apart beessie zijn...

Momenteel heeft ze een nieuwe snack ontdekt in het bos. Al speurend loopt ze de paden af om ineens stil te staan of iets terug te lopen. Dan snuffelen naar de juiste plek, voorzichtig graven, net de eerste laag grond of zand er af... Weer goed snuffelen... Nog eens voorzichtig wat graven en dan... Beet.... Een engerling :o Vol smaak wordt tie opgegeten en door naar de volgende ::)

Zijn er meer honden die dit doen?
Meikevers vind ze ook een ware delicatessen :-X
Ik moest eerst even goegelen op engerling. Maar wat maf joh, dat ze die zo lekker vindt! Ik vind het wel grappig eigenlijk!
Door zurca
#3462504
Lizzy schreef: ma 28 aug 2023, 20:08 Ik moest eerst even goegelen op engerling. Maar wat maf joh, dat ze die zo lekker vindt! Ik vind het wel grappig eigenlijk!
En inmiddels is er een nieuwe snack bijgekomen...Sprinkhaan ::)

Het is ook best grappig, zo'n "zelfvoorzienend " hondje maarrrrrr.....als ze op een wandeling besluit alle snacks eens te nuttigen dan kom je geen meter vooruit en Pippa blinkt al niet echt uit in wandelen dus ik ben blij als iig bes-braam en meikeverseizoen weer klaar is :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3462505
24 jaar mn rijbewijs…. En nu voor het eerst een boete voor te hard rijden, 5 km te hard in Rotterdam :( ….. Zal me nu niets verbazen als ik binnenkort er weer 1 krijg op datzelfde punt :-\ …… Toch maar beter mn snelheid in de gaten houden ;) …..
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3462506
CindyMayella schreef: di 29 aug 2023, 16:46 24 jaar mn rijbewijs…. En nu voor het eerst een boete voor te hard rijden, 5 km te hard in Rotterdam :( ….. Zal me nu niets verbazen als ik binnenkort er weer 1 krijg op datzelfde punt :-\ …… Toch maar beter mn snelheid in de gaten houden ;) …..
Wat een crimineel ben je zeg! 5 kilometer te hard!

Hoofdzakelijk zondegeld. Zeker op een doorgaande weg in Rotjeknor, als je een beetje meegaat met de rest van het verkeer, is het wel eens lastig om de maximum snelheid goed te hebben.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door