Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door keetje
#3396733
Hallo allemaal, Keetje is weer in the house. Erg veel veranderd in mijn leven maar ik probeer nu de brokstukken weer aan elkaar te lijmen. Ik heb afgelopen dierendag (2019) Luna af moeten geven aan DCM en ben nu hondloos . Ik ben nu langzamerhand weer toe aan een vierbenige vriendin dus kijk hier en daar wel al weer een beetje rond. Het moet een oudje gaan worden. (Ook vanwege mijn leeftijd) Mag best een handicap hebben, poot missen of blind zijn oid maar moet verder wel passen in ons leven. Waar nog steeds 2 katten, 3 kippen, en Jacobaatje de grijze roodstaart leven. Ook de 2 huisautisten, zoals we ze gekscherend, en met hun toestemming, noemen wonen nog thuis alhoewel ze al volwassenen zijn inmiddels maar geen zicht op huurwoning en geen geld voor koopwoning dus blijven ze nog lekker onder moeders vleugels. Meneer Keetje is ondertussen (sinds 4 maanden) bij de vrouw van zijn broer, officieel dus mijn schoonzuster, ingetrokken en gaat daar van zijn pensioen genieten.
Aangezien er (nog) geen hond hier woont zal ik me voornamelijk voorlopig hier settelen en verder gewoon ga ik lekker inlezen. Ik kreeg een melding van het moestuintopic en laat ik daar nu ook net weer mee begonnen zijn, het MM project, dus ik denk dat ik daar wel weer eens op duik binnenkort. Maar kortom, gezellig weer terug te zijn. (Ik moet wel weer even bekijken hoe alles hier werkt want eerlijk gezegd ben ik dat ondertussen een beetje vergeten, dus sorry als ik dingen doe die niet zouden moeten)
Door Anne in Zweden
#3396736
Hai, leuk dat je weer terug bent! En wat lief dat je een oudere of minder mobiele hond een goed leven wilt geven. Vind ik altijd weer hartverwarmend! Wat sneu dat je Luna moest laten gaan, dat doet zo'n pijn...

Mocht je iets met boxers hebben, dan weet ik nog een oudje voor je: http://www.einherzfuerboxer.de/thea/ Thea is dertien jaar en woont in Duitsland, en moet weg omdat het gezin een baby heeft gekregen die extreem allergisch op de hond reageert. Onze Lupi komt van deze stichting. In de tekst staat dat Thea nog fit is en goed kan opschieten met soortgenoten en katten en kleine kinderen.

Maar er zijn ongetwijfeld nog honderden andere oudere honden die wel een goed tehuis kunnen gebruiken, dus je gaat vast iets van je gading vinden. Succes met de zoektocht, en sterkte met het verlies van Luna. Dat was je blonde bullterriër, toch? Of was ze lichtbruin? Staat me iets van bij. *klok zoekt klepel*
Door keetje
#3396741
Dank je wel voor je tip. Ik ga het in mijn achterhoofd houden. In eerste instantie wil ik toch weer gaan voor een bulletje. Daar gaat mijn hart toch wel naar uit na ruim 40 jaar een bul in huis gehad te hebben. Ja, Luna was een witte bulterrier. Ik had een paar pagina's op FB die aan herplaatsing deden voor BT maar die had ik uitgezet. Vandaag of morgen maar weer eens aanzetten en wie weet wat daar dan langs komt, ik heb geen haast, het gaat me meer om de klik.
Door Lizzy
#3396747
Hee hoi! Welkom terug! Leuk dat je er weer bent :-* . Ik zal mijn ogen en oren open houden voor een bulletje dat een heerlijke warme mand zoekt.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3396795
Welkom terug!
Volgens mij kwam ik net op bp en niet veel later was je ‘ineens’ weg.

Afhankelijk wat voor bulletje je wil; op fb uiteraard diverse groepen voor herplaatsing, ik volg er een paar: bullenhuisje 2.0 / Yvette’s bullenhuis beide zijn met name voor EB’s
Bulldoggen in nood: eigenlijk alle bulldoggen komen daar langs: Engels/Frans en Amerikaan....
ach er zijn er wel veel meer maar dit zijn groepen die langzitters in een asiel opsporen en onder de aandacht brengen en de toch wat lastiger plaatsbare honden met allergieën/gezondheidsproblemen en dergelijke.
Door keetje
#3396797
Dank je.
Ik ga hopelijk weer voor een engelse bullterrier. Ik volg op FB meerdere herplaatspagina's maar heb die allemaal uitgezet. Kon het niet aan al die bullensmoeltjes langs te zien komen. Het was gewoon nog te vroeg en ik tob op dit moment nog met wat dingen. Ik vind het dan niet goed om een hond in huis te nemen als de situatie hier nog niet in balans is. Dus ik ga wel voorzichtig rondkijken maar overhaast niets.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door