Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3464852
En behalve dat bleek uit vorige meting dat Leo geen antistoffen meer had. En hij is tussen dat moment en het moment dat hij corona heeft gekregen niet meer gevaccineerd.
Door Siberienne
#3464860
Kaio schreef: vr 10 nov 2023, 08:59 Even een vraagje hoe kunnen ze in de anti stoffen het onderscheid zien of dat door een infectie is gekomen of door de vaccinatie. Ben daar wel nieuwsgierig naar. Heb je dan net iets andere antistoffen? Of meten ze meer?
Het huidige vaccin bevat alleen het Spike eiwit. Als je dus alleen gevaccineerd bent, heb je alleen eiwitten tegen het Spike eiwit.
Als je antistoffen hebt tegen andere delen van het virus, wordt dat gezien als bewijs voor doorgemaakte infectie en niet (alleen) vaccinatie. Het omgekeerde mag je niet helemaal zeggen. Waarmee ik bedoel dat als je alleen Spike antistoffen aantoont, dat je het dan ‘dus’ niet doorgemaakt hebt in de tussentijd.

En antistoffen kunnen ook weer verdwijnen - wat niet wil zeggen dat je helemaal geen afweer tegen het virus hebt, want dat zitinnje geheugencellen.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3466332
Mijn liefje is op haar werk door een collega besmet en daardoor konden we kerst afzeggen. Ze werd op zondagochtend positief maar had zaterdag al keelpijn.
Van zaterdag op zondag had ik al wel van die typische pijnlijke benen die ik ook lang gehad heb met long-covid. Zij positief en ik was negatief. Gister voelde het alsof het mijn lijf had verlaten en zich gegroepeerd heeft in mijn hoofd. Vanochtend toch maar een test gedaan en uiteraard positief. Waarschijnlijk kunnen we ons oudjaarfeest ook wel afzeggen..

Erger vind ik nog de angst voor long-covid. Ik was afgelopen weekend al van de leg. Ik weet wat ik moet doen om het te voorkomen en dat doe ik ook braaf maar pfff... Ik zou blij zijn als ik volgende week me weer beter voel en geen rest klachten meer heb. :'(
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3466333
Balen Sam. Hier was er eentje die gammel en wel toch naar de kerstborrel ging... Succes gegarandeerd.
Wat was ik blij dat ik die dag niet kon, zeg...

Sterkte en beterschap voor jullie allebei!
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3466334
Balen Sam… Hoop dat je je snel beter voelt en het niet weer langdurig wordt :-*

Mijn moeder had vandaag ook een positieve test… Ze voelt zich niet heel ziek, maar voor mijn vader vind ik het wel spannend want hij is nogal een risicogroep. Even afwachten of hij het ook krijgt en zo ja hoe erg.
Ze waren hier maandag, dus misschien wordt het hier ook nog een feestje ::)
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3466336
Heel begrijpelijk na je eerdere ervaring Sam! Ik duim dat je klachten snel weer helemaal voorbij zijn :-*

Hier had mijn zusje het de week voor kerst, waarschijnlijk ook door kerstborrel op het werk omdat daarna diverse collega's van haar corona hadden. Zij is er weekje ziek van geweest, haar man heeft alleen paar dagen rauwe keel gehad. Met kerst was ze weer klachtenvrij dus durfde ze mij weer te zien. Mijn opa kwam niet langs 2e kerstdag omdat hij nog niet 100% fit was en corona bleek te hebben. Ook hij wilde mij niet ziek maken. Wel heel lief zoals ze om mij denken omdat ik zwanger ben :) Mijn moeder is daarin compleet anders, die test gewoon niet want dan heb je ook geen corona en komt gewoon verkouden langs (terwijl mijn vader nog aangaf dat ze dat niet moest doen). Lijkt overigens wel goed te zijn gegaan want met mijn moeder was paar weken terug ;)
Door Lizzy
#3466339
He gatverdamme... Ja, dat snap ik, dat je bang bent dat je weer veel restklachten houdt. Pfft. Echt heel lastig dat ze daar nog niks aan kunnen he. Maar hee, misschien valt het mee, door de hoeveelheid antistoffen die je de vorige keer hebt aangemaakt! Ik hoop het zooooo voor je!!!
Gebruikersavatar
Door sam28
#3466343
Thnx, ik hoop het ook. Voorlopig voel ik me redelijk (met pcm op) en houd ik me braaf aan alle adviezen die ik heb gehad tijdens long-covid. Hopelijk fiets ik er zo door.

Het waard echt weer rond zeg, nu ik ook alle verhalen van jullie hoor!! Blijf vooral gezond! :)
Door Tibbies
#3466360
Dat is balen Sam. Ik duim dat het mee gaat vallen en dat je snel herstelt.
Ik heb gisteren ook maar een test gedaan maar was gelukkig negatief. Wel nog flink aan het snotteren met fikse hoofdpijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
#3466362
Maar wat maakt dat nu eigenlijk uit of het beest corona heet of influenza of nog iets anders?
Je voelt je er niet zieker of beter van...
Er gaat dit jaar zoveel rond. Keelpijn, grieperig, enz... lamlendig en ziek ben je toch en dan probeer je dus geen mensen te besmetten, ongeacht hoe het heet...
Door Siberienne
#3466363
pearlsofpassion schreef: do 28 dec 2023, 22:19 Maar wat maakt dat nu eigenlijk uit of het beest corona heet of influenza of nog iets anders?
Je voelt je er niet zieker of beter van...
Er gaat dit jaar zoveel rond. Keelpijn, grieperig, enz... lamlendig en ziek ben je toch en dan probeer je dus geen mensen te besmetten, ongeacht hoe het heet...
Met dat laatste ben ik het helemaal eens.
Maar niet zieker…. Echte griep kan naar zijn, maar ik heb me echt lang ziek en doodop gevoeld na corona en voor mijn meneer is het nog erger. Die heeft nog nooit zo veel last gehad van een virus als van corona, we zijn nu meer dan twee maanden verder en elke keer als hij probeert iets te sporten, merkt hij dat zijn lichaam niet herstelt ervan. Met hele kleine stapjes gaat het iets beter, gelukkig.
#3466365
Dat bedoel ik niet.
Ik bedoel dat je niet zieker wordt als je WEET dat het corona is. Wat maakt dat nog uit of je weet wat het is? Bij doosnee mensen die thuis uitzieken he. Als je ervoor opgenomen wordt in het ziekenhuis wel, logischerwijze.

Ik ben zelf onlangs een week ziek thuis geweest. We zijn met z'n vijven nl sinds September chronisch verkouden. Het stopt gewoon niet. Nog een restant van de lockdowns.
Maar goed, week koorts en lamlendig dus.
Nu ook al 2 a 3 weken keelpijn die komt en gaat en vermoeidheid.
Dat komt wss van mn moeder, die heeft dat ook gehad. En ookal hebben we elkaar tot een week na haar klachten niet gezien, nu hebben wij toch iets gelijkaardigs vast.
Mij maakt dat nu eens echt niets uit of 1 van die virussen Corona heet. Het is een vies iets. Punt. Dat heb ik gemerkt, en daar probeer ik zoveel mogelijk naar te handelen. Maar nee, ik laat er mij niet voor testen.
Ik vind dat eerlijk gezegd ook gevaarlijk, want als het negatief is, is dat voor veel mensen een reden om de voorzichtigheid achterwege te laten. Want het is toch geen corona. Nu, je wordt er niet minder ziek van, het blijft een even vieze kiem, ook als ie toevallig anders heet. De kiem die je hebt, heb je. Ongeacht hoe hij heet. En kan je evengoed doorgeven en anderen even ziek mee maken.
Tegenwoordig gaat er zoveel rond dat veel mensen en zeker ernstige zieke mensen vaak verschillende virussen tegelijk hebben. Als je zoals wij chronisch het ene na het andere hebt zal die corona er op een keer wel eens tussen zitten. Die kans is vrij groot. Als het is als vroeger is het vast tijdens die ene week dat ik me net beter voelde.
Dat zegt toch niets? Waarom tellen al die andere kiemen plots niet mee gewoon omdat ze een andere naam hebben. Waarom wordt alleen op corona gefocussed? Bij mensen thuis wil ik zeggen he. Bij artsen ligt dat anders. Die zijn niet vergeten dat je van nog andere dingen ziek kan worden.
Het is niet meer het virus van 2 jaar geleden. Imo is die zware focus op enkel corona niet meer in overeenstemming met de realiteit.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door