Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3466366
Siberienne schreef: vr 29 dec 2023, 07:29 Met dat laatste ben ik het helemaal eens.
Maar niet zieker…. Echte griep kan naar zijn, maar ik heb me echt lang ziek en doodop gevoeld na corona en voor mijn meneer is het nog erger. Die heeft nog nooit zo veel last gehad van een virus als van corona, we zijn nu meer dan twee maanden verder en elke keer als hij probeert iets te sporten, merkt hij dat zijn lichaam niet herstelt ervan. Met hele kleine stapjes gaat het iets beter, gelukkig.
Ik kan wel volgen wat je zegt.
Dat is wel heel naar.
Die kans is natuurlijk wel groter bij corona dan bij andere virussen. Dat ga ik niet ontkennen.
Ik hoop dat jullie je snel beter voelen.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3466386
Ik vind corona echt nog steeds van een andere orde dan verkoudheid. Je hoeft er niet superziek van te worden om long-covid te krijgen.
Als ik alleen verkouden ben doe ik wel voorzichtig maar zie ik wel andere mensen en ga ik gewoon werken. Nu dus niet, ik wil niet op mijn geweten hebben dat ik iemand besmet en die dan long-covid krijgt..
Daarnaast vind ik, ondanks dat ik nu wel minder ziek ben dan de vorige keer, het nog steeds een pittiger virus dan verkouden zijn.
Ik baal dus echt als mensen niet testen en het behandelen als gewoon verkouden.
Door eelke
#3466388
Zeker niet als gewoon verkouden, wel als gewoon griep. Want die kan net zo pittig zijn.

Waarbij je dus wat mij betreft niemand met iets wil aansteken. Al merk ik ook de afgelopen weken dat ontwijken wel erg lastig is. Zeker in grote groepen en winkels :-\ dus probeer maar vooral gezond te eten en goed te slapen want ik denk wel dat zodra mijn weerstand zakt het sowieso prijs is.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3466391
eelke schreef: vr 29 dec 2023, 15:28 Zeker niet als gewoon verkouden, wel als gewoon griep. Want die kan net zo pittig zijn.
Maar de paar keer dat ik echt griep had zag ik niemand omdat ik, naast dat ik niemand wil aansteken, ook te beroerd voor woorden was.
Als ik me zo voel als nu maar geen corona zou hebben zou ik gewoon mijn dingen gedaan hebben met meer afstand van anderen.
#3466419
Rsv is ook 'gewoon verkouden' voor het merendeel van de mensen. Maar potentieel dodelijk voor een klein deel anderen.
En daar let niemand op.
Dat men dan tenminste consequent zou zijn.

En die vieze verkoudheid met 2 a 3 weken keelpijn plus vermoeidheid die ik nu had, wens ik ook niemand toe.
Het is idd zo dat je aan je eigen toestand niet kan aflezen hoe anderen er misschien op reageren. Maar dat geldt echt niet alleen voor covid.
Door eelke
#3466436
sam28 schreef: vr 29 dec 2023, 16:14 Maar de paar keer dat ik echt griep had zag ik niemand omdat ik, naast dat ik niemand wil aansteken, ook te beroerd voor woorden was.
Als ik me zo voel als nu maar geen corona zou hebben zou ik gewoon mijn dingen gedaan hebben met meer afstand van anderen.
Ah zo, je voelt je nu minder ziek, bedoel je?

Ja het blijft wel lastig hoe we er als maatschappij met elkaar mee om moeten of willen gaan. Corona is natuurlijk zo een beladen ding geworden ook. Door long-covid ervaringen, en door ervaringen dat het wel meevalt en wel last van de maatregelen.
Door Siberienne
#3466439
pearlsofpassion schreef: vr 29 dec 2023, 22:53 Rsv is ook 'gewoon verkouden' voor het merendeel van de mensen. Maar potentieel dodelijk voor een klein deel anderen.
En daar let niemand op.
Dat men dan tenminste consequent zou zijn.

En die vieze verkoudheid met 2 a 3 weken keelpijn plus vermoeidheid die ik nu had, wens ik ook niemand toe.
Het is idd zo dat je aan je eigen toestand niet kan aflezen hoe anderen er misschien op reageren. Maar dat geldt echt niet alleen voor covid.
Dat ben ik wel met je eens.

Wel anders is de besmettelijkheid: corona is besmettelijker dan andere luchtwegvirussen, hoewel influenza in de buurt komt. Rhinovirus bv besmet met grote druppels die heel snel naar de grond vallen, wil je iemand aansteken moet je echt wel heel nauw contact hebben
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door