Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Ina
#3436675
Lizzy schreef: do 16 dec 2021, 17:50 Ahhhh zo!!!!!! Ohwww, wat een goed ideejjjjjjj! Want ja nee, daar heeft het kabinet Rutte 4 natuurlijk nog niet eerder de kans toe gehad ::)
Ja .... dat is natuurlijk weer een heel ander verhaal :P

Maar gelukkig hebben ze besloten dat de bestuurcultuur helemaal anders moet in RutteIV ::)
Dus mocht dat echt gebeuren hoop ik echt dat er wat veranderd aan de belonings en werkcultuur in de zorg.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3436677
In de loop van de dag kreeg ik inderdaad bericht dat de bezuinigingen wat genuanceerder liggen.
Maar ik vrees dat er een verschil gaat zitten in wat er op papier staat en wat er in praktijk gebeurd.
Daarnaast zie ik in het ziekenhuis dat bv bij ons een of andere pilot is dat we moeten gaan meedenken hoe dingen efficiënter kunnen. (lees meer patiënten op een OK programma proppen). De rek is eruit, veel collega's hebben geklaagd en de pilot is afgeschoten voorlopig.
De operatieassistenten moeten ALLES scannen wat ze aan een patiënt geven. Elk naaldje, spuitje, haakje, verbandje, hechtinkje, steriel doekje, en ga zo maar door. Het is onwerkbaar voor ze.
Ik heb aangekondigd dat ik 0 dingen ga scannen. Opiaten is tot daar aan toe maar verder ga ik niet. En als niemand het doet wordt het wel weer afgeschaft. Wat willen ze doen dan, ons ontslaan? ;D
Er wordt gewoon al bezuinigd.
En ja, we geven veel te veel uit aan zorgkosten maar misschien moeten we dan gaan nadenken over de demente besjes die niet geopereerd willen worden toch een nieuwe heup geven terwijl er ook andere mogelijkheden zijn. Of de covidzorg, de mensen die op sterven na dood zijn misschien wat eerder laten gaan. Want bij sommigen is het na dag 15 beademd en op de buik wel duidelijk dat het niks gaat worden en liggen er dan toch nog 10 dagen.
In de GGZ kan er ook echt nog wel het eea veranderen. Een intake waar je eerst een gesprek krijgt met een SPV, daarna moet er een psycholoog nog even bij komen en met veel heisa komt de psychiater er ook nog even een plasje over doen. Dit is overigens niet alleen mijn ervaring maar hoor ik van meer.
Of dat er elke maand een extra psycholoog mee moet kijken bij een (goedlopende) behandeling.
Of het vaste personeel 2500 betalen en als gedetacheerde bijna het dubbele kunnen verdienen, dus gaat je personeel detacheren en krijg je tekorten. Die opgevuld worden door; jawel, een gedetacheerde.
Echt ongelooflijk.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3436679
Bij ons gebeurt iets vergelijkbaars... Laatst heeft hier iemand zijn 20-jarig jubileum gevierd als inhuur... Want er moest bezuinigd worden en iemand aannemen was te duur... ::)
Door El_Kato
#3436683
Voor het reizen hoef je niet perse een booster vaccinatie te halen en ook niet te testen… Hoorde vorige week van iemand dat hij gewoon met een valse QR reist en dat er echt geen hond naar kijkt. Hij is vorige week naar Amerika gegaan voor zijn werk.
Ik heb persoonlijk helemaal niets met deze persoon en ik weet dat hij een grote Robert Jensen aanhanger is en heel erg anti corona. Maar naar aanleiding van zijn stoere en uitdagende opmerkingen over het reizen met een valse QR heb ik toch even op het internet gezocht of dit echt zo makkelijk kan….. en dat is inderdaad heel simpel als ik het goed begrijp. Ze kunnen niet checken of je echt gevaccineerd of getest bent daar is helemaal geen tijd/capaciteit voor. Als je er mee gepakt wordt zijn de boetes hoog maar de pakkans lijkt erg klein..

Het zou kunnen is dat hij wel gewoon gevaccineerd is maar dit tegen niemand verteld heeft en dat er niets van zijn verhaal klopt. Maar het verbaasde me echt heel erg dat er ook op internet verschillende sites zijn die je vertellen dat dit echt heel makkelijk kan… hoefde er echt niet heel erg naar te zoeken :-\
Door smulpaap
#3436685
sam28 schreef: do 16 dec 2021, 20:00 In de loop van de dag kreeg ik inderdaad bericht dat de bezuinigingen wat genuanceerder liggen.
Maar ik vrees dat er een verschil gaat zitten in wat er op papier staat en wat er in praktijk gebeurd.
Daarnaast zie ik in het ziekenhuis dat bv bij ons een of andere pilot is dat we moeten gaan meedenken hoe dingen efficiënter kunnen. (lees meer patiënten op een OK programma proppen). De rek is eruit, veel collega's hebben geklaagd en de pilot is afgeschoten voorlopig.
De operatieassistenten moeten ALLES scannen wat ze aan een patiënt geven. Elk naaldje, spuitje, haakje, verbandje, hechtinkje, steriel doekje, en ga zo maar door. Het is onwerkbaar voor ze.
Ik heb aangekondigd dat ik 0 dingen ga scannen. Opiaten is tot daar aan toe maar verder ga ik niet. En als niemand het doet wordt het wel weer afgeschaft. Wat willen ze doen dan, ons ontslaan? ;D
Er wordt gewoon al bezuinigd.
En ja, we geven veel te veel uit aan zorgkosten maar misschien moeten we dan gaan nadenken over de demente besjes die niet geopereerd willen worden toch een nieuwennieuwe heup geven terwijl er ook andere mogelijkheden zijn. Of de covidzorg, de mensen die op sterven na dood zijn misschien wat eerder laten gaan. Want bij sommigen is het na dag 15 beademd en op de buik wel duidelijk dat het niks gaat worden en liggen er dan toch nog 10 dagen.
In de GGZ kan er ook echt nog wel het eea veranderen. Een intake waar je eerst een gesprek krijgt met een SPV, daarna moet er een psycholoog nog even bij komen en met veel heisa komt de psychiater er ook nog even een plasje over doen. Dit is overigens niet alleen mijn ervaring maar hoor ik van meer.
Of dat er elke maand een extra psycholoog mee moet kijken bij een (goedlopende) behandeling.
Of het vaste personeel 2500 betalen en als gedetacheerde bijna het dubbele kunnen verdienen, dus gaat je personeel detacheren en krijg je tekorten. Die opgevuld worden door; jawel, een gedetacheerde.
Echt ongelooflijk.
Ja , goed geregeld allemaal in de zorg :-X
Ik ben er twee jaar uit geweest wegens een forse burn out . En daarna weer aan de slag gegaan . Ik werkte in een instelling (GGZ ) die voor 70 procent draaide op detachering
Tegen een uurtarief van €95 per uur
En daar mag jij als vaste kracht mee werken
Weet niet , kan niet , wil niet , ken je dat ? Er waren natuurlijk nooit dezelfde krachten
Ik ben heel vaak jankend thuis gekomen
Had te doen met de kwetsbare cliënten, en kon het bloed van het bewind wel drinken
De ICT was om te huilen , onder veel te veel tijdsdruk moest je rapportages lezen , en uiteraard veel te veel onzinnig papierwerk verrichten . Trage computers of je kon weer eens niet in het systeem . ICT was slecht bereikbaar . En zo waren er nog tientallen voorbeelden van waardeloos beleid . Ik heb het nog 14 maanden volgehouden . Toen heb ik contact gezocht met mijn pensioenfonds . Ik heb gekozen voor vervroegd pensioen . En nog een allerlaatste gesprek gevoerd met de starre beleidsmakers die in mijn ogen echt niet weten Wat Er allemaal speelt . Ik sprak laatst een oud collega , van het team van 8 vaste medewerkers , wat toen al veel te kort was zijn er nog twee over . En uiteraard draait de tent op detachering .
Gebruikersavatar
Door sam28
#3436694
Bij ons worden de detacheerders ingezet om bijvoorbeeld als eerste naar de IC te gaan. Omdat het vaste personeel daar niet echt zin in heeft. ;)
Het draait gelukkig niet alleen maar op detacheerders en er zijn mensen die in vaste dienst willen om bij een team te horen.

En de ICT, ;D . We hadden laatst bedacht dat als het echt goede ICT'ers waren dat ze het bedrijfsleven in waren gegaan, daar is een stuk meer te verdienen. (Wat kort door de bocht uiteraard maar wij waren het zat).

Fijn dat je met vroegpensioen kon. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3436696
sam28 schreef: vr 17 dec 2021, 08:55 Bij ons worden de detacheerders ingezet om bijvoorbeeld als eerste naar de IC te gaan. Omdat het vaste personeel daar niet echt zin in heeft. ;)
Het draait gelukkig niet alleen maar op detacheerders en er zijn mensen die in vaste dienst willen om bij een team te horen.

En de ICT, ;D . We hadden laatst bedacht dat als het echt goede ICT'ers waren dat ze het bedrijfsleven in waren gegaan, daar is een stuk meer te verdienen. (Wat kort door de bocht uiteraard maar wij waren het zat).

Fijn dat je met vroegpensioen kon. :biggrin2:
Wij hebben het genialer... ::)

Ons systeem werkt ZO slecht, en er zijn zoveel fouten dat de mensen die het systeem bedacht hebben, nu 2 mensen vast in dienst heeft genomen om alle fouten eruit te halen... ::)
Maarja, als je alle fouten eruit haalt, dan word je ontslagen :???: :-X
En onder druk van de huisartsenpost 'moeten' alle huisartsen in de regio hetzelfde systeem hebben ::) :-\
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3436740
Aah NL gaat tegenwoordig maar preventief in lockdown. Vraag me werkelijk waar af "what's next? "
Weer ontzettend veel mensen die niet eens meer mogen werken :-X Zoek het lekker maar uit! (ja want die steun is een lachertje voor velen he)
Met vaccineren komen we uit de crisis---onee wacht die hoort thuis in het humor topic! ;D >:(
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3436749
Kaio schreef: za 18 dec 2021, 15:57 Aah NL gaat tegenwoordig maar preventief in lockdown. Vraag me werkelijk waar af "what's next? "
Weer ontzettend veel mensen die niet eens meer mogen werken :-X Zoek het lekker maar uit! (ja want die steun is een lachertje voor velen he)
Met vaccineren komen we uit de crisis---onee wacht die hoort thuis in het humor topic! ;D >:(
Laten we kerst 2022 maar vast in de agenda schrijven....lockdown.
Pffff , ik weet echt dat het vreselijk is als je in het ziekenhuis belandt met Corona, maar ik ben er echt even zo klaar mee.
Hou me netjes aan de regels (over de booster ben ik nog steeds niet uit) en net als ik weer lekker in de flow van sporten kom gaat de boel waarschijnlijk weer op slot.
Grrrr. Hoort eigenlijk in het klaagtopic thuis.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3436753
Kaio schreef: za 18 dec 2021, 15:57 Aah NL gaat tegenwoordig maar preventief in lockdown. Vraag me werkelijk waar af "what's next? "
Weer ontzettend veel mensen die niet eens meer mogen werken :-X Zoek het lekker maar uit! (ja want die steun is een lachertje voor velen he)
Met vaccineren komen we uit de crisis---onee wacht die hoort thuis in het humor topic! ;D >:(
Tja, het is ook nooit goed hè.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3436755
Voor de variatie van dissel aan het woord. Hij is mij al volledig kwijtgeraakt met wat hij nou eigenlijk zegt ::)

Ook wel verrassend dat ze nu een keer tijdig lijken te reageren ipv als de situatie al volledig uit de hand gelopen is. Had het alleen logischer gevonden bij de vorige persconferentie aangezien die nog maar paar dagen geleden is.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3436756
dinky89 schreef: za 18 dec 2021, 19:10 Voor de variatie van dissel aan het woord. Hij is mij al volledig kwijtgeraakt met wat hij nou eigenlijk zegt ::)

Ook wel verrassend dat ze nu een keer tijdig lijken te reageren ipv als de situatie al volledig uit de hand gelopen is. Had het alleen logischer gevonden bij de vorige persconferentie aangezien die nog maar paar dagen geleden is.

Ik zal het even voor je samenvatten.

We weten eigenlijk niet zoveel, dus neem gewoon die booster.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3436758
Ik weiger te kijken. Wat ik niet zie is er niet. :cool: :biggrin2:



Heb het journaal gezien en de rijen bij de winkels vanmiddag. Ik wil alleen maar naar bed en slapen. Maar 19.20 is wat enthousiast denk ik.
Geen idee, ik heb ook verder niks te doen.
Dit hoort hier niet maar ik ben het spuugzat.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3436759
sam28 schreef: za 18 dec 2021, 19:22 Ik weiger te kijken. Wat ik niet zie is er niet. :cool: :biggrin2:



Heb het journaal gezien en de rijen bij de winkels vanmiddag. Ik wil alleen maar naar bed en slapen. Maar 19.20 is wat enthousiast denk ik.
Geen idee, ik heb ook verder niks te doen.
Dit hoort hier niet maar ik ben het spuugzat.
Het gaat over corona dus als je alles zat bent hoort dat hier toch ook

Ik weet oprecht niet of ik zo verder wil :-X dat is "gewoon" mijn gevoel bij alles
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door