Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3436525
Als ik mijn baby niet naar de opvang kan brengen, bel ik mijn ouders...
Welk nut heeft nu acuut de scholen sluiten? Ouders kunnen nu geen vrij meer krijgen, alle invallerpersoneelsleden zitten volgeboekt, dus dan gaan alle kinderen toch alsnog naar opa en oma? :???: ::)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3436532
wenchew schreef: zo 12 dec 2021, 11:54 Ik lig inmiddels sinds woensdag in het ziekenhuis met corona...
Lag al een week op de bank met buikgriepachtige klachten, woensdag eind van de dag ineens alles behalve lekker... Maar de huisarts, uitgedroogd, doorgestuurd naar het ziekenhuis, want zwanger en uitgedroogd is geen goede combi... In het ziekenhuis preventief getest op corona en bingo... 🙄🙄🙄

Inmiddels zit er weer schot in de zaak en kan ik met wat minder zuurstof overdag, maar vervelend is het wel...
Heel veel beterschap, hopelijk knap je snel op
Mandarijn schreef: zo 12 dec 2021, 21:40 Ja hij is binnen. Positief. En ook al gebeld door de GGD. Nu sowieso tot donderdag in isolatie. En ben ik donderdag 24u klachtenvrij dan mag ik in het weekend weer lekker gaan wandelen met mijn 2 heren. En dan ga ik ze flink knuffelen!!!
Nou hopelijk snel weer beter, dat je weer lekker kunt wandelen
Fenixjuh schreef:Als ik mijn baby niet naar de opvang kan brengen, bel ik mijn ouders...
Welk nut heeft nu acuut de scholen sluiten? Ouders kunnen nu geen vrij meer krijgen, alle invallerpersoneelsleden zitten volgeboekt, dus dan gaan alle kinderen toch alsnog naar opa en oma? :???: ::)
Dat kinderen elkaar niet kunnen besmetten en zo weer hun ouders en grootouders met kerst. Nu kan dat een week eerder ;)
Was maar een heel klein beetje verstandiger geweest als ze dat besluit dan eerder hadden genomen had men iets fatsoenlijks kunnen regelen ::) Nu is het weer zo kort dag, last-minute voor het ultieme vakantie gevoel zeg maar :P

Maar goed niet sporten of niet naar de winkel, of andere bepaalde dingen na 17 uur zie ik ook totaal geen nut van in dus ::) Maar gelukkig verlengen we dat ook tot 15 januari want we zijn bang voor de omikron, hehe eindelijk weer iets nieuws om bang voor te zijn :D en kromme regels te blijven verzinnen
Door eelke
#3436609
Doranto schreef: wo 15 dec 2021, 21:09 Ik had begrepen dat het buiten gehouden werd? Dan mag dat toch?
Nou nee, want je mag niet meer dan 4 mensen thuis ontvangen. En thuis is dan ook je tuin.

In een zaaltje mag wel. En ik snap op zich wel dat die familie niet ff in een zaaltje kan
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3436618
eelke schreef: wo 15 dec 2021, 21:21 Nou nee, want je mag niet meer dan 4 mensen thuis ontvangen. En thuis is dan ook je tuin.

In een zaaltje mag wel. En ik snap op zich wel dat die familie niet ff in een zaaltje kan
Dat is een advies, dus je mag ongestraft meer mensen thuis ontvangen. Puntje is natuurlijk wel dat wij net weer op de persco hebben gehoord vooral die 4 niet te overschrijden, ook niet met kerst want ow ow, het is allemaal zo gevaarlijk en we willen natuurlijk niet opa en oma vermoorden. En dan is dit bij amalia aan het handje geweest en dan haalt dezelfde Rutte een beetje z'n schouders op en stamelt wat over getest zijn en afstand gehouden en durft de rvd iets te stamelen over haar 18de verjaardag, bijzonder moment enz. Kolere, dan leef je echt onder een steen als je dat eruit weet te braken. Ik gun die meid der feestje van harte, zelfs met 100 man, maar er zijn meer mensen 18 geworden of tig jaar getrouwd enz. Werd ook geen uitzondering voor gemaakt.

Maar algemeen gezien is het natuurlijk weer wel een gevalletje van regels zijn voor het plebs.

Vandeweek weer even een excuus vanaf de sofa...en dooooooor ::) :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3436622
Tja wederom een gevalletje van " some are more equal"
Dat is niks nieuws ::)

En nou, trouwens opa is al dood en oma heeft toch al recent corona gehad, absoluut safe dus :P
Door Lizzy
#3436627
sam28 schreef: do 16 dec 2021, 08:12 Lekker dat het "nieuwe" kabinet 5 miljard wil bezuinigen op de zorg...

Iemand een bullshit baan voor me dat waarschijnlijk meer verdient dan ik nu doe?
Oh is dat zo? Ik dacht dat er nog niks bekend was over de zorg?

Wat een stel vreselijke griezels bij elkaar :-X
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3436628
Ja, gisteren is het nieuwe coalitie akkoord gepresenteerd en daar staat die bezuiniging in.
In het kader visie voor de komende 4 jaar en hoe we mensen motiveren om in de zorg te gaan werken ::) Waar het CAO voorstel afgelopen zomer al was om het zorgpersoneel 0% erbij te geven (met de terechte stakingen onder zorgpersoneel als gevolg) gaan we de komende 4 jaar bezuinigen op de zorg waar andere sectoren er geld bij krijgen :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door