Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Mandarijn
#3436432
Tibbies schreef: ma 13 dec 2021, 12:59 @Mandarijn. Beterschap, ik hoop dat je milde klachten hebt en snel weer opgeknapt bent.
Klachten vallen mee. Lijken op de klachten van een voorhoofdsholteontsteking. Alleen tegen de avond wat last van de longen, ja hoe moet ik het beschrijven, ze lijken moe. Dus wat moeite met ademhalen.
Door Mandarijn
#3436433
Lizzy schreef: ma 13 dec 2021, 13:17 Ik hoop dat je donderdag 24 u vrij bent :-* . Jij ook beterschap!
Ik hoop het echt. Vind het zo vervelend voor de honden. Ze mogen nu maar een kort blokje om volgens de richtlijnen. Voelt als dat ik hen nu echt tekort doe
Door Mandarijn
#3436434
wenchew schreef: zo 12 dec 2021, 11:54 Ik lig inmiddels sinds woensdag in het ziekenhuis met corona...
Lag al een week op de bank met buikgriepachtige klachten, woensdag eind van de dag ineens alles behalve lekker... Maar de huisarts, uitgedroogd, doorgestuurd naar het ziekenhuis, want zwanger en uitgedroogd is geen goede combi... In het ziekenhuis preventief getest op corona en bingo... 🙄🙄🙄

Inmiddels zit er weer schot in de zaak en kan ik met wat minder zuurstof overdag, maar vervelend is het wel...
Heel veel beterschap en hopelijk mag je snel naar huis
Door eelke
#3436435
Mandarijn schreef: ma 13 dec 2021, 13:30 Ik hoop het echt. Vind het zo vervelend voor de honden. Ze mogen nu maar een kort blokje om volgens de richtlijnen. Voelt als dat ik hen nu echt tekort doe
Dat is wel een advies. Ik weet niet waar je normaal wandelt en hoe je woont, maar als je de auto pakt en naar een verlaten industrieterrein rijdt om daar wat langer te wandelen, denk ik niet dat je een groter risico op verspreiding veroorzaakt dan wanneer je een kort rondje in je woonwijk doet?

En anders, ach, ze overleven het ook wel. Als je met dikke griep en koorts enzo op bed ligt moeten ze het ook met minder doen (hoewel, dan kun je misschien wel hulptroepen inschakelen en nu natuurlijk niet).
Door Mandarijn
#3436437
eelke schreef: ma 13 dec 2021, 14:02 Dat is wel een advies. Ik weet niet waar je normaal wandelt en hoe je woont, maar als je de auto pakt en naar een verlaten industrieterrein rijdt om daar wat langer te wandelen, denk ik niet dat je een groter risico op verspreiding veroorzaakt dan wanneer je een kort rondje in je woonwijk doet?

En anders, ach, ze overleven het ook wel. Als je met dikke griep en koorts enzo op bed ligt moeten ze het ook met minder doen (hoewel, dan kun je misschien wel hulptroepen inschakelen en nu natuurlijk niet).
Normaal worden de hulptroepen ingeschakeld ja. Ik woon in een dorp. En diegene die mijn hulptroepen zijn zitten door mij in quarantaine (samen eten en natafelen). Ze mogen wel buiten om met de honden te wandelen, mits een klein blikje om. Normaal pak ik de auto en ga naar het bos. Is toch 15 minuten rijden. En dan loop ik dik 1,5u met ze.
Door eelke
#3436439
Mandarijn schreef: ma 13 dec 2021, 14:25 Normaal worden de hulptroepen ingeschakeld ja. Ik woon in een dorp. En diegene die mijn hulptroepen zijn zitten door mij in quarantaine (samen eten en natafelen). Ze mogen wel buiten om met de honden te wandelen, mits een klein blikje om. Normaal pak ik de auto en ga naar het bos. Is toch 15 minuten rijden. En dan loop ik dik 1,5u met ze.
Ik zou niet weten waarom met de auto weg en ergens afgelegen lopen meer risico geeft dan in je eigen wijk een rondje. Dus ik denk dat ik daar wel voor zou kiezen.

Of begrijp ik jou verkeerd en laten anderen jouw honden nu uit?
Door Mandarijn
#3436440
eelke schreef: ma 13 dec 2021, 14:27 Ik zou niet weten waarom met de auto weg en ergens afgelegen lopen meer risico geeft dan in je eigen wijk een rondje. Dus ik denk dat ik daar wel voor zou kiezen.

Of begrijp ik jou verkeerd en laten anderen jouw honden nu uit?
Ik ben in isolatie. Dan mag je dus niet buiten. Behalve eigen tuin. Mijn ouders laten ze uit, alhoewel ze in quarantaine zitten. Ze gaan een klein blokje om. Mag eigenlijk niet, maar vanwege het rugzakje van Bas en Bobbie mag het wel. Zolang ze maar uit de buurt blijven van mensen. Maar met mijn honden lukt dat makkelijk.
Door eelke
#3436442
Mandarijn schreef: ma 13 dec 2021, 14:29 Ik ben in isolatie. Dan mag je dus niet buiten. Behalve eigen tuin. Mijn ouders laten ze uit, alhoewel ze in quarantaine zitten. Ze gaan een klein blokje om. Mag eigenlijk niet, maar vanwege het rugzakje van Bas en Bobbie mag het wel. Zolang ze maar uit de buurt blijven van mensen. Maar met mijn honden lukt dat makkelijk.
Ah op die manier. Nou ik hoop dat je goed hersteld!

Het is een beetje vrij interpretatie en natuurlijk een medisch iets, maar jouw ouders hoeven, mits gevaccineerd, niet in quarantaine. Dacht ik dan toch. Wel testen op dag 5. Ik wil er niet naar vragen want je hoeft niet op internet te zetten of je ouders wel of niet gevaccineerd zijn, dus wellicht een beetje overbodige info, ofzo. Maar ik dacht ik zet het wel even neer, want ik merk wel bij veel mensen onduidelijkheid daarover. Dus dan is het misschien nuttig voor een ander, in het geval jullie al wel op de hoogte zijn.
Door Mandarijn
#3436443
eelke schreef: ma 13 dec 2021, 14:42 Ah op die manier. Nou ik hoop dat je goed hersteld!

Het is een beetje vrij interpretatie en natuurlijk een medisch iets, maar jouw ouders hoeven, mits gevaccineerd, niet in quarantaine. Dacht ik dan toch. Wel testen op dag 5. Ik wil er niet naar vragen want je hoeft niet op internet te zetten of je ouders wel of niet gevaccineerd zijn, dus wellicht een beetje overbodige info, ofzo. Maar ik dacht ik zet het wel even neer, want ik merk wel bij veel mensen onduidelijkheid daarover. Dus dan is het misschien nuttig voor een ander, in het geval jullie al wel op de hoogte zijn.
Mijn ouders zijn volgens de GGD nauw contact en ondanks vaccinatie moeten ze in quarantaine. Donderdag gaan ze testen. Is de datum dat de GGD aangaf. Ook omdat we niet kunnen achterhalen wanneer ik besmet ben en vanaf wanneer ik besmettelijk was. Dus houden ze mijn testdatum aan voor de 5 dagen.
Door eelke
#3436445
Mandarijn schreef: ma 13 dec 2021, 14:46 Mijn ouders zijn volgens de GGD nauw contact en ondanks vaccinatie moeten ze in quarantaine. Donderdag gaan ze testen. Is de datum dat de GGD aangaf. Ook omdat we niet kunnen achterhalen wanneer ik besmet ben en vanaf wanneer ik besmettelijk was. Dus houden ze mijn testdatum aan voor de 5 dagen.
Oh nou ja wat raar! Overal staat dat je niet in quarantaine hoeft als nauw contact, mits gevaccineerd.
Het is ook wel erg ingewikkeld zo zeg. GGD doet ook wel maatwerk bij het bron en contactonderzoek weet ik, maar zo weet je toch helemaal niet wat je kunt verwachten :-\
Door Mandarijn
#3436447
eelke schreef: ma 13 dec 2021, 14:53 Oh nou ja wat raar! Overal staat dat je niet in quarantaine hoeft als nauw contact, mits gevaccineerd.
Het is ook wel erg ingewikkeld zo zeg. GGD doet ook wel maatwerk bij het bron en contactonderzoek weet ik, maar zo weet je toch helemaal niet wat je kunt verwachten :-\
Ja klopt dit is ook telefonisch zo besproken.
Door eelke
#3436452
Mandarijn schreef: ma 13 dec 2021, 14:57 Ja klopt dit is ook telefonisch zo besproken.
Nou, sterkte en beterschap! En niet schuldig voelen over je honden hoor, het is inderdaad minder leuk voor ze, maar ook dat hoort er bij denk ik. Het heeft geen zin je schuldig te voelen over dingen die je niet kunt veranderen en waar je niets aan kunt doen.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3436483
eelke schreef: ma 13 dec 2021, 14:42 Ah op die manier. Nou ik hoop dat je goed hersteld!

Het is een beetje vrij interpretatie en natuurlijk een medisch iets, maar jouw ouders hoeven, mits gevaccineerd, niet in quarantaine. Dacht ik dan toch. Wel testen op dag 5. Ik wil er niet naar vragen want je hoeft niet op internet te zetten of je ouders wel of niet gevaccineerd zijn, dus wellicht een beetje overbodige info, ofzo. Maar ik dacht ik zet het wel even neer, want ik merk wel bij veel mensen onduidelijkheid daarover. Dus dan is het misschien nuttig voor een ander, in het geval jullie al wel op de hoogte zijn.
Ik/wij vonden dit dus ook moeilijk... ::)
Ik heb corona gehad, vriendje en baby ook.. En iedereen zei dat vriendje gewoon naar buiten mocht (deden we natuurlijk niet, en 4 dagen na mij kreeg hij ook klachten) maar ik vind buiten de infectie de regels ook moeilijk... :-\

Gelukkig gaat het weer beter, ik heb nu even last van klachten (moe en gewrichtspijn in mijn nek, alsof mijn hoofd te zwaar is) maar vandaag héél drukke dag gehad (huisartsenpraktijk zonder arts, want covid).
Vriendje had last van verkoudheidsklachten en die hoest nu nog wel eens... Baby heeft 5 dagen koorts en 2 dagen hangerig geweest, maar het gaat gelukkig weer goed hier :)
Komend weekend gaan we hopelijk Sinterklaas inhalen, want vriendje en baby moesten met Sinterklaas nog 1 dag in isolatie ::) :-\

Bah Manderijn, hoop echt dat het meevalt. Ik baalde ook enorm van mijn infectie, snap ook nog steeds niet hoe ik eraan kom ::) >:(
Ik had bijna gewild dat ik naar de disco oid was geweest zodat ik het kon zeggen... Nu weet ik voor mijn gevoel niet wat ik 'fout' gedaan heb :'(

Oh Wenchew wat een horror :'(
Heel veel sterkte!
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3436484
Heftig zeg. Wenche: beterschap! Ik hoop dat je gauw weer gewoon kunt genieten van je zwangerschap!

En Mandarijn: "fijn" dat je honden wel min of meer normaal kunnen worden uitgelaten, maar balen dat je zelf in isolatie moet.

In elk geval voor allen beterschap!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door