Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3434244
yazzie schreef:Als de dierenarts corona krijgt, gaat de kliniek dicht.

En een vervangend dierenarts is ook geen vanzelfsprekendheid.
Ja dus? Dat was bij de voorgaande golven ook.
Een gevaccineerde of genezen persoon kan nog altijd iemand besmetten ? Of een groen vinkje houden terwijl die corona heeft? Maar goed schijnveiligheid boven alles?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3434246
dinky89 schreef: di 09 nov 2021, 17:06 Dat verschilt dan blijkbaar per DA want ik heb nog niet in de berichten van de dierenartsen gezien dat ze een QR code vragen. Wel dat je een mondkapje op moet en alleen moet komen, de basisregels.
Hier ook. Ik ga komende donderdag met Otje en de muisjes en enige is mondkapje op en alleen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3434247
Kaio schreef: di 09 nov 2021, 18:15 Ja dus? Dat was bij de voorgaande golven ook.
Een gevaccineerde of genezen persoon kan nog altijd iemand besmetten ? Of een groen vinkje houden terwijl die corona heeft? Maar goed schijnveiligheid boven alles?
Maken we ons nou niet druk om dingen die er helemaal niet zijn? Er wordt van alles geroepen, maar zo ver is het allemaal nog helemaal niet. Als het zo ver komt (en ik kan me daar echt niet veel bij voorstellen), wordt er dan boos om, das vroeg genoeg.
#3434248
Kaio schreef: di 09 nov 2021, 16:25 Ja die test lullen ze mooi goed he, er rust iets van waarheid in , maar ja de QR code is ook niet waterdicht

Maar moest jij een QR code bij de DA laten zien? (ik niet nl, dat valt toch onder zorg?)
Uit het artikel op NU.nl ging het mij met name om deze absurditeit;

Mensen die denken dat ze een coronabesmetting hebben doorgelopen, hebben volgens een woordvoerder van het ministerie van Volksgezondheid "genoeg mogelijkheden" om toch een coronabewijs te krijgen. Zo hebben mensen na een coronabesmetting en één vaccinatie ook voldoende voor een geldig coronabewijs.

"Als jij zegt dat je het hebt gehad, hoef je daar geen test van te overleggen. Dit hebben we besloten omdat veel mensen in het begin van de crisis niet zijn getest. Maar die mensen weten vaak zelf wel dat ze het virus gehad hebben."

Maar de serologische test is dan onbetrouwbaar :-X
Lizzy schreef: Ik hoefde 'm niet werkelijk te laten scannen maar kreeg wel in de mail:

"Ik ontvang alleen eigenaren die volledig gevaccineerd zijn, een geldig herstelbewijs hebben of een negatieve testuitslag van maximaal 24 uur oud. Testen is (voorlopig nog?) gratis voor iemand die geen herstel- of vaccinatiebewijs heeft. Dus ik ontvang alleen eigenaren die een groen vinkje zouden krijgen als ik hun Corona check App scan".

Cindy, fijn dat je tot op heden geen last hebt van je Pfizer prik!
Geen last dat is het zeker niet. Maar in verhouding tot Moderna waar ik 2 weken goed ziek van ben geweest valt dit mee.

Ik heb een soortgelijk bericht gehad....dat was voor mij het enige chantagemiddel, want anders kan ik het niet zien. Vrije keuze is er echt niet (meer). Pure drang en dwang en erger nu hebben ze al over beperkte geldigheid :(
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3434249
Kaela schreef: di 09 nov 2021, 18:19 Maken we ons nou niet druk om dingen die er helemaal niet zijn? Er wordt van alles geroepen, maar zo ver is het allemaal nog helemaal niet. Als het zo ver komt (en ik kan me daar echt niet veel bij voorstellen), wordt er dan boos om, das vroeg genoeg.
Hoe bedoel je? Blijkbaar hebben ze dat in sommige praktijken wel dus dan is er wel? Dan is het toch al zover? Of doel je op wat anders?
Er zijn best wel al heel wat andere dingen gebeurd die we nooit konden voorstellen overigens ;)
#3434250
Kaio schreef: di 09 nov 2021, 17:37 Hoe zou je dat dan met spoed moeten doen als je niet gevaccineerd bent ? :g:
Vind dit serieus best erg, betreft nl niet zomaar een uitje of zo :-\ (voor een uitje ben ik minder kwijt dan afgelopen maandag ;D :crazy2: :clown2: )
Ja niet dus, kijk mijn eigen DA geloof ik wel, tenslotte had ik al 1 vaccinatie gehad en we kennen elkaar al zoooooo lang maar stel dat we met spoed bij een andere DA moeten zijn en die hanteert dit....wat ik al eerder zei; het enige chantagemiddel.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3434251
Kaio schreef: di 09 nov 2021, 18:28 Hoe bedoel je? Blijkbaar hebben ze dat in sommige praktijken wel dus dan is er wel? Dan is het toch al zover? Of doel je op wat anders?
Er zijn best wel al heel wat andere dingen gebeurd die we nooit konden voorstellen overigens ;)
Een mail van een dierenarts die iets zegt wil nog niet zeggen dat het een landelijke regel is of wordt. Het is in ieder geval niet iets wat van bovenaf nu opgelegd wordt. Dat bedoel ik. Dus ga ik me daar ook nog niet druk om maken.
Door yazzie
#3434252
Ik snap wel dat een dierenarts zuinig op zijn/haar eigen gezondheid is. En volgens mij was er bij de vorige golven nog geen sprake van een qr-code. Ik wil me ook als gevaccineerde zonder problemen laten testen als de dierenarts dat graag uit voorzorg zou willen. Een zieke dierenarts zit niemand op te wachten.
#3434255
Welja.
Das nog zo iets. Dat zomaar en masse, vaak zonder reden laten testen... Enig idee hoeveel zo'n test kost? En wie gaat dat op termijn betalen?
Als ik zie wat er alleen al in ons labo aan testen passeert, das hallucinant.
Als ik dat uitreken komt dat aan een omzet van 100 000 euro per dag. En dan is dat nog maar 1 labo, in een klein stadje, reken maar uit...
Door hannabelgje
#3434257
pearlsofpassion schreef:Welja.
Das nog zo iets. Dat zomaar en masse, vaak zonder reden laten testen... Enig idee hoeveel zo'n test kost? En wie gaat dat op termijn betalen?
Als ik zie wat er alleen al in ons labo aan testen passeert, das hallucinant.
Als ik dat uitreken komt dat aan een omzet van 100 000 euro per dag. En dan is dat nog maar 1 labo, in een klein stadje, reken maar uit...
In België moet je je testen toch zelf betalen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door src_esther
#3434258
Lizzy schreef: di 09 nov 2021, 09:06 Ja maar ja maar ja maar, al ben je wel gevaccineerd: kun je nog steeds andere mensen besmetten. Dus links of rechtsom begrijp ik nog steeds helemaal niks van dat argument. Dat zou alleen kloppen als je corona niet meer door kon geven na vaccinatie. Is niet. Is gewoon niet..... Was het maar zo!

En dat het in Portugal geweldig gaat: ik las het inderdaad. Volgens de Volkskrant heeft dat alles te maken met het opleidingsniveau van de Nederlander/Portugees. En de Nederlander is dan hoger opgeleid.
Ja, joh tuurlijk het ligt aan het opleidingsniveau. Persoonlijk ken ik geen wappies, wel 1 op afstand en die blijkt toch een minder hoog opleidingsniveau te hebben dan men denkt... Ja, hij heeft 2 diplomaatjes, dat lukte met kennis stampen, maar gestampte kennis is bijna meteen weer vergeten. Ach, inmiddels is hij het land uit want hij vind het een k*tland, dus voor NL maakt het niet meer uit...
Lizzy schreef: di 09 nov 2021, 09:06 Ik moet zeggen dat ik ook wel moet retourneren hoor, als er mensen de AH in lopen zonder mondkapje met een smoelwerk van "ik ben tenminste geen schaap en durf er wat van te zeggen, sla ik je direct op je snuit". Ik denk dan "prima, ga ff lekker vanuit thuis winkelen". We moeten toch met elkaar deze ellende zien te overleven :-\. En dat lukt niet met niks doen. Lukt ook niet met mensen door de slijk te trekken die zich niet kunnen of willen laten vaccineren :-\ . Ik vind alle praatprogramma's momenteel echt net van een Russische staatszender. Alsof dat mensen over de streep trekt. Denk eerder dat mensen die zich niet wilde laten vaccineren, gewoon omdat ze er geen vertrouwen in hebben, nu helemaaaaaaaaaaaaaal niet meer willen. En ik kan ze dat niet eens kwalijk nemen. Het enige dat TV, krant en politiek naar mijn mening op het moment bereikt is een steeds groter wordende tweedeling.

Zo'n opmerking esther_src "Maar in dit achterlijke individualistische (egoïstische?) land is het blijkbaar onmogelijk", echt, mensen die op de rand stonden van "zal ik?" die dan zoiets zien of horen of lezen? Ik kan me voorstellen dat ze direct denken "bekijk het maar". Dit helpt gewoon niet, echt niet.

Kortom, ik bereid me weer voor op een lange eenzame winter.
Maar ik heb het niet over ongevaccineerden in het bijzonder, ik heb het algemeen over de NL-er. En als een ongevaccineerde zich als ongevaccineerde zijnde daardoor aangesproken voelt, soit.
Het individualisme is in dit land volledig doorgeslagen, maar blijkbaar zijn maar weinigen die dat zien.

Zoals Siberienne zegt: 'we zijn stront verwend' en daar wil ik aan toevoegen 'ikke-ikke-ikke ziet het niet'.
Door src_esther
#3434259
Cindy de Wolf schreef: di 09 nov 2021, 18:28 Ja niet dus, kijk mijn eigen DA geloof ik wel, tenslotte had ik al 1 vaccinatie gehad en we kennen elkaar al zoooooo lang maar stel dat we met spoed bij een andere DA moeten zijn en die hanteert dit....wat ik al eerder zei; het enige chantagemiddel.
En dat is uiteraard ingefluisterd door de overheid?...
Door src_esther
#3434260
Kaio schreef: di 09 nov 2021, 18:15 Ja dus? Dat was bij de voorgaande golven ook.
Een gevaccineerde of genezen persoon kan nog altijd iemand besmetten ? Of een groen vinkje houden terwijl die corona heeft? Maar goed schijnveiligheid boven alles?
Okee, ik geef meteen toe. Ik kan nogal bot zijn. Maar er komen hier veel zwart-wit meningen langs, zonder enige nuance. Het ís niet zwart-wit. Ja, iemand die gevaccineerd is, kán besmet raken, want ja, er is geen 100% bescherming. En ja, een besmet gevaccineerd persoon kan besmettelijk zijn, maar wél in een andere mate dan iemand die nog helemaal geen antistoffen heeft. En misschien nog wel belangrijker, iemand die gevaccineerd is, heeft een veel kleinere kans in het ziekenhuis te belanden.
Dus ik hoop niet dat je een poging doet te beweren dat er geen verschil is met een ongevaccineerd persoon die ook niet ziek is geweest van COVID-19.
Door eelke
#3434261
Cindy de Wolf schreef: di 09 nov 2021, 18:25 Uit het artikel op NU.nl ging het mij met name om deze absurditeit;

Mensen die denken dat ze een coronabesmetting hebben doorgelopen, hebben volgens een woordvoerder van het ministerie van Volksgezondheid "genoeg mogelijkheden" om toch een coronabewijs te krijgen. Zo hebben mensen na een coronabesmetting en één vaccinatie ook voldoende voor een geldig coronabewijs.

"Als jij zegt dat je het hebt gehad, hoef je daar geen test van te overleggen. Dit hebben we besloten omdat veel mensen in het begin van de crisis niet zijn getest. Maar die mensen weten vaak zelf wel dat ze het virus gehad hebben."

Maar de serologische test is dan onbetrouwbaar :-X



Geen last dat is het zeker niet. Maar in verhouding tot Moderna waar ik 2 weken goed ziek van ben geweest valt dit mee.

Ik heb een soortgelijk bericht gehad....dat was voor mij het enige chantagemiddel, want anders kan ik het niet zien. Vrije keuze is er echt niet (meer). Pure drang en dwang en erger nu hebben ze al over beperkte geldigheid :(
Dat telt dan alleen voor besmetting gehad + 1 vaccinatie, want bij alleen een besmetting, mag die besmetting niet langer dan een half jaar geleden zijn, en moet die echt wel bij de ggd geregistreerd staan.
Door eelke
#3434263
Ja dat zo'n dierenarts zulke regels heeft is echt knudde. Maar ja, die kan van alles verzinne hé? Geen labradors willen behandelen of dieren van baasjes met blond haar of weet ik het wat. Eigen regels.

Zou vriendelijk zijn als ze wat zelf testen zou hebben liggen, want inderdaad, het gros van de keren dat ik naar de DA moest, was dat omdat mijn hond die dag ziek is. Dan kun je niet eerst testen voor toegang.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door