Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3434041
Ik heb iemand gehoord die beweerde dat er een gekend medicijn zou zijn dat goed zou werken.. Ivermectine.
Maar dat men daar niet op kan verdienen omdat het patent al jaren verlopen is, het overal generisch te verkrijgen, en op de vaccins wel...
Ik weet niet of het klopt...
Die persoon beweerde ook dat ze het in India daarmee onder controle hebben. Maar ik weet dus niet of dat klopt.
Door Lizzy
#3434044
pearlsofpassion schreef: za 06 nov 2021, 12:15 Ik heb iemand gehoord die beweerde dat er een gekend medicijn zou zijn dat goed zou werken.. Ivermectine.
Maar dat men daar niet op kan verdienen omdat het patent al jaren verlopen is, het overal generisch te verkrijgen, en op de vaccins wel...
Ik weet niet of het klopt...
Die persoon beweerde ook dat ze het in India daarmee onder controle hebben. Maar ik weet dus niet of dat klopt.
Volgens mij klopt dat niet.

https://www.indiatoday.in/coronavirus-o ... 2021-09-26
#3434050
Hmmm... Daar staat eigenlijk in dat ze't nog niet weten. En dus niet aanraden. Meer niet.
Maar idd dat ze het daar ook zeker niet onder controle hebben.
Nou, dan gaan we daar ook maar niet te veel geloof aan hechten. :biggrin2: Het leek me ook zo onwaarschijnlijk.. ::) Heb nog niet echt tijd en zin gehad om erover te googlen..
Gebruikersavatar
Door pike
#3434053
pearlsofpassion schreef: za 06 nov 2021, 12:15 Ik heb iemand gehoord die beweerde dat er een gekend medicijn zou zijn dat goed zou werken.. Ivermectine.
Maar dat men daar niet op kan verdienen omdat het patent al jaren verlopen is, het overal generisch te verkrijgen, en op de vaccins wel...
Ik weet niet of het klopt...
Die persoon beweerde ook dat ze het in India daarmee onder controle hebben. Maar ik weet dus niet of dat klopt.
Een wormenkuur voor paarden ja. Dat gaat goed helpen ::) De Amerikanen liepen er mee weg, die dachten dat het hielp.
https://www.bbc.com/news/health-58170809
Ivermectine is overigens ook het spul waar collie-achtigen aan dood gaan.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3434059
pearlsofpassion schreef: za 06 nov 2021, 12:03 Ik dacht ook dat het kwam omdat de maatschappij niet meer op slot zit. Niet zoals vorig jaar alleszinds. Maar dat is in Duitsland wel begrijp ik? Mogen gevaccineerden dan niet meer? Jullie zijn toch ook niet meer in lockdown?

Ik snap trouwens wel een 3e vaccin voor de risicopatienten en de zorg, zodat die weer beschermd zijn, maar dan gaan ze het daarna toch zo snel mogelijk zoveel mogelijk moeten laten rondgaan. Anders ga je moeten blijven elk half jaar vaccineren, en dat zie ik niet veel mensen doen (ik ook niet trouwens).
Als het rondgaat krijg je een natuurlijke immuniteit die steeds geboosterd wordt, ook bij de gevaccineerden en kan de wisselwerking tussen virus en mens eindelijk plaatsvinden waardoor het virus (normaal gezien) minder ziekmakend zal worden. Daarvoor moet het wel circuleren.

Ik krijg eerlijk gezegd kippenvel van de discussie over het vaccineren van kinderen onder de 12 jaar. Ik zou veel liever hebben dat ze stoppen met het virus in te perken (nu worden scholen nog steeds gesloten en moeten kinderen die positief testen in quarantaine) in de lagere scholen en de kinderen het laten doormaken want voor hen is het gewoon een verkoudheid zoals ze er altijd al 10 per jaar hebben. Dan zijn ze meteen ook even goed beschermd als wanneer ze gevaccineerd zouden zijn.
Maar dat kan natuurlijk enkel als de kwetsbaren wel geschermd zijn. Dus zodra die weer gevaccineerd zijn, is het moment om het inperken wat los te laten.
Het aantal besmettingen ligt nu in België wel 3 keer zo hoog als vorig jaar, maar nog steeds een pak minder ziekenhuisopnames.

We moeten er toch eens doorheen hoor. Je kan tijd kopen en uitstellen, maar op een keer moeten we er toch doorheen als we ooit weer een 'normaal' leven zonder coronaproblemen willen. Je kan er niet eeuwig voor blijven weglopen.
Nou niet alles is tot nu toe dicht nee, maar bijv in Nederland hadden ze tov de zomer van alles versoepeld , in Duitsland bleef het ongewijzigd en daar stijgt het ook heel erg. En dan hebben ze eindelijk de maskerplicht voor de allerjongste op school eraf gehaald, hebben ze daar weer ruzie over ::) En dan komt hier de booster inentingen weer niet van de grond , dan zegt de een weer moet de hele bevolking , de ander nee allen die etc en dat gaat zo maar door die poppenkast. ::) :-X (ach ja dat is in veel landen) En dan hebben ze het weer over verplicht vaccineren en alleen over toegang met 2G, (we dwingen mensen niet hoor ! ;D )
Cindy de Wolf schreef:Wat ik nog steeds niet snap waarom komt de antistoffentest niet van de grond?? Motie was aangenomen alles staat min of meer klaar en nu hoor je er niemand meer over. Ja paar weken geleden wat slap gelul dat ze de waarden niet kunnen bepalen.

Ik denk dat als je iedereen een antistoffen test laat doen er dan wel uit moet komen wie (opnieuw) gevaccineerd moet worden. Misschien kan je dat doen elke 6-8 maanden. En wellicht dat je het dan zo onder controle krijgt.

En verder snap ik hem ook niet echt dat we eigenlijk nog op hetzelfde punt zijn als vorig jaar.

Mijn werkgever organiseert nu in ene keer betrekkelijk veel buiten kantoor. Ik heb ook gevraagd waarom stel je mensen extra bloot aan gevaar. Het antwoord was dat ze het volste recht hebben om zoiets buiten kantoor te doen. (ehhhh dat is geen antwoord op mijn vraag in mijn ogen).
Dat zag ik laatst ook iets over over die antistoffen test, dat zou toch heel veel beter zijn dan mensen klakkeloos opnieuw inenten? Maar dat zal vast niet zo veel aan verdiend kunnen worden als door de partijen die nu de vaccinatiestoffen in handen hebben ::) :-X
Door Chouka
#3434064
Lizzy schreef: za 06 nov 2021, 08:11 Vraagje. ze verwachten 1000 mensen op het IC te hebben in december 2021. En de meeste zijn ongevaccineerd.
OK, vorig jaar december 2020 lagen er 1000 mensen op het IC. Toen was niemand gevaccineerd. Waarom is het verhaal nu nog steeds dat vaccineren ons uit de pandemie ga helpen? Wat mis ik?
Vorig jaar was dat 1.000 personen terwijl iedereen in lockdown was en er weinig mocht.
Nu is het 1.000 met een maatschappij die bijna normaal (mondmaskers zijn we al aan gewoon) draait.
Dat is een heel groot verschil.
Door Chouka
#3434065
Kaio schreef: za 06 nov 2021, 09:21 In Limburg zouden er juist meer gevaccineerden in het zkh liggen.
Vooral ouderen dan, waarbij de vaccinaties niet ( meer) werken.
Ik snap eerlijk gezegd ook niet helemaal hoe je nadat 85 % gevaccineerd is nog precies hetzelfde probleem hebt.
Eerst was er overigens 70% voor nodig ....
Ik denk dat ze gewoon helemaal niet zo goed werken die vaccinaties.?
Er zijn oudere personen en personen met gezondheidsproblemen die wel gevaccineerd zijn en toch in het ziekenhuis liggen. De meesten op een gewone afdeling. Die ouderen zijn als eersten gevaccineerd en hun antistoffen zijn al minder. Als vergelijking: vorig jaar lagen die wel op intensieve en was het percentage dat overleed heel erg hoog.

Op intensieve lagen kort geleden personen van tussen de 27 en de 38 jaar die niet gevaccineerd zijn en er erg aan toe waren. Allemaal hadden ze er spijt van dat ze zich niet hebben laten vaccineren.

Als 85% gevaccineerd is is er dus nog 15% die het kunnen krijgen in een zware vorm. En als je dan weet dat die 85% het wel kan doorgeven ook zonder het te krijgen dan hebben die 15% reden om zich zorgen te maken.

Die 70% is een oud cijfer, gebaseerd op andere vaccins.
Het coronavaccin geeft geen 100% bescherming. Elke gevaccineerde kan nog virussen binnen krijgen en doorgeven. Het kan zonder symptomen en met milde symptomen. Nu gaan ze er van uit dat iedereen die niet gevaccineerd is het vroeger of later gaat krijgen.
Door src_esther
#3434071
pike schreef: za 06 nov 2021, 16:40 Een wormenkuur voor paarden ja. Dat gaat goed helpen ::) De Amerikanen liepen er mee weg, die dachten dat het hielp.
https://www.bbc.com/news/health-58170809
Ivermectine is overigens ook het spul waar collie-achtigen aan dood gaan.
Er zijn nou eenmaal landen waar mensen een grotere kans hebben om een worminfectie te hebben. Zo'n infectie is niet bevoordelijk voor de weerstand en dus kan het medicijn voor mensen met worminfectie ondersteunend werken...
Door Lizzy
#3434072
Chouka schreef: za 06 nov 2021, 19:37 Vorig jaar was dat 1.000 personen terwijl iedereen in lockdown was en er weinig mocht.
Nu is het 1.000 met een maatschappij die bijna normaal (mondmaskers zijn we al aan gewoon) draait.
Dat is een heel groot verschil.
Het is een voorspelling voor december.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3434076
Ik mis eigenlijk ook de mensen die ziek zijn geweest en zonder vaccinatie dus "beschermd" zijn in de cijfers. Hoe veel is dat dan van die 15% ? Dat zouden er toch ook een hoop moeten zijn toch? :g:
Gebruikersavatar
Door Ina
#3434077
Kaio schreef: zo 07 nov 2021, 10:55 Ik mis eigenlijk ook de mensen die ziek zijn geweest en zonder vaccinatie dus "beschermd" zijn in de cijfers. Hoe veel is dat dan van die 15% ? Dat zouden er toch ook een hoop moeten zijn toch? :g:
Probleem is dat van die 15% niet gevaccineerde, er een heel groot deel ook niet laat testen bij klachten.
Dus ja, die hebben dan waarschijnlijk wel afweerstoffen maar zullen dat nooit officieel aan kunnen tonen (zolang er geen antigenentest wordt geaccepteerd)
Door MillyMol
#3434078
Het klopt NIET PoP.

Ivermectine wordt ten onrechte gebruikt voor de behandeling van COVID-19, “zonder enig wetenschappelijk bewijs van de werkzaamheid en veiligheid voor de behandeling van deze ziekte." (Paho.org. Recommendation regarding the use of ivermectin as a treatment for COVID-19. Available: https://www.paho.org/en/documents/recom ... t-covid-19 [Accessed 22 Jan 2021]).

Er is in in-vitro-studies wel werkzaamheid tegen het virus aangetoond, maar de doses die toegediend moeten worden aan mensen om die werkzaamheid te bereiken zijn zo hoog dat het gewoon niet veilig is voor de mens om dat toegediend te krijgen:
“Een belangrijk controversieel punt om te overwegen in elke redenering is de vereiste concentratie van 5 microMol om de in vitro waargenomen anti-SARS-CoV-2-werking van ivermectine17 te bereiken, die veel hoger is dan 0,28 microMol, de maximale gerapporteerde plasmaconcentratie die in vivo wordt bereikt met een dosis van ongeveer 1700 g/kg (ongeveer negen keer de door de FDA goedgekeurde dosering).”
(Paho.org. Recommendation regarding the use of ivermectin as a treatment for COVID-19. Available: https://www.paho.org/en/documents/recom ... t-covid-19 [Accessed 22 Jan 2021].)

Er zijn hele websites opgetuigd om mensen ervan te overtuigen dat Ivermectine een goed middel is in de behandeling van COVID, o.a. deze: https://c19ivermectin.com/, maar als je dieper graaft en gaat kijken naar de de populaties die onderzocht zijn, de onderzoeksmethoden, de onderzoekspopulaties, aantal mensen die geïncludeerd zijn, maar vooral ook die geëxcludeerd zijn en de interne validiteit van de data, dan kan ik alleen maar concluderen dat het de toets der kritiek niet kan doorstaan.

Het tempo waarin die artikelen gepubliceerd worden zou al een waarschuwing op zich moeten zijn. Voor gedegen wetenschappelijk onderzoek is tijd nodig.
De tegengeluiden volgen dus altijd later en dan is het kwaad alweer geschied.
Door MillyMol
#3434080
Laten we niet vergeten dat de huidige generatie vaccins ontwikkeld zijn toen we alleen nog te maken hadden met de alpha-variant van COVID. De Delta-variant is veel besmettelijker, maar ook ziekmakender.

Voor de Alpha-variant was een vaccinatiegraad van ca. 75-80% voldoende om groepsimmuntiteit te bereiken. Voor de Delta-variant moet dat ca. 95% zijn.

En aangezien er in Nederland nog teveel mensen rondlopen die denken dat ze ofwel onkwetsbaar zijn, ofwel denken dat ze een chip geïmplanteerd krijgen, ofwel vinden dat hun grondrechten met voeten getreden wordt wanneer er een maskerplicht wordt ingevoerd of welke andere maatregel dan ook, zitten we weer midden in een golf.

Tel daarbij nog op dat de meeste ouderen zijn gevaccineerd met Astra-Zeneca, die “maar” 67% effectief is tegen de Alpha-variant en vast veel minder tegen de Delta-variant en dat ouderen sowieso een minder goed werkend afweersysteem hebben.

Er zijn heel veel factoren die een rol spelen bij het opkomen van deze nieuwe golf. Ik erger me inmiddels wel behoorlijk aan dit demissionaire kabinet, dat maar niet van zijn fouten lijkt te willen leren en maar blijft varen op de ziekenhuisopname als indicator, terwijl er een veel betrouwbaarder en ook heel vroege indicator voorhanden is, zonder dat mensen zich daarvoor moeten laten testen, namelijk het aantal virusdeeltjes in het rioolwater. Die virusdeeltjes verschijnen ongeveer 5-8 dagen voordat het aantal geregistreerde besmettingen toeneemt en ongeveer 7-10 dagen voordat het aantal ziekenhuisopnames stijgt in het rioolwater. Omgekeerd kan ook een daling worden waargenomen enkele dagen voordat de geregistreerde besmettingen beginnen te dalen.

Overigens is het hier in Hongarije niet veel beter, met dit verschil dat het aantal sterfgevallen per 100.000 hier veel hoger ligt. Ik ga volgende week mijn derde shot halen en hou ernstig rekening met een tweede winter in zelfgekozen isolatie.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door