Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3416600
Nog een korte aanvulling; dit zijn kleine mutaties in het Spike eiwit. Het is niet te verwachten dat het vaccin van Pfizer en Moderna nu niet meer zal werken.

Net even gegoogled op de Zuid Afrikaanse variant en dat is een eenzelfde soort verhaal met een variant in Spike eiwit die groot deel van de besmettingen veroorzaakt. Het hogere aantal slachtoffers an daar te maken hebben met overbelast zorgsysteem. Niet zeker of het virus zelf ergere infecties veroorzaakt.
Door Lizzy
#3416602
Siberienne schreef: ma 28 dec 2020, 16:34 Nog een korte aanvulling; dit zijn kleine mutaties in het Spike eiwit. Het is niet te verwachten dat het vaccin van Pfizer en Moderna nu niet meer zal werken.

Net even gegoogled op de Zuid Afrikaanse variant en dat is een eenzelfde soort verhaal met een variant in Spike eiwit die groot deel van de besmettingen veroorzaakt. Het hogere aantal slachtoffers an daar te maken hebben met overbelast zorgsysteem. Niet zeker of het virus zelf ergere infecties veroorzaakt.
Dank je wel voor de aanvulling!
#3416607
Brrr... Ik vind het toch alles behalve geruststellend.
Mutaties lijken de viruliteit idd niet af te zwakken, integendeel, ze worden besmettelijker. Dat is niet onlogisch, maar omdat het toch vrij dodelijk is, is dat echt niet leuk... :(

En dat het nu dominant zou zijn in de UK, wist ik ook echt niet.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3416610
Met wat ik me nog herinner uit de tijd dat leraren mij proberen dingen duidelijk te maken: als je een virus "life" hebt, zoekt dit virus naar mogelijkheden om zich zo efficiënt mogelijk te verspreiden. Dat kan betekenen dat van één virus er varianten zijn voor mensen en verschillende soorten dieren. Dat er nu van COVID-19 één of meer varianten zijn, is dus eigenlijk best wel te verwachten.
Door smulpaap
#3416628
Hier werd de buurman met gierende sirenes naar het z-huis vervoert
Toestand is kritiek :-X
Hij ligt op de IC aan de beademing
Boom van een vent , nooit een z-huis gezien
Ik heb zijn vrouw vandaag nog niet gesproken
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3416635
Jeetje, heftig...

Mijn collega (jonge gezonde vent, 35-40 jaar oud schat ik) heeft in september corona gekregen en moest nog nèt niet naar het zkh. Hij is op dit moment nog steeds aan het revalideren en probeert in januari weer heel rustig aan wat mailtjes te beantwoorden...

Mijn andere collega van bijna 65 jaar kreeg corona en was na een week alweer (thuis) aan het werk. Heeft nergens meer last van.

Schiet mij maar lek. Waarom wordt de een doodziek en de ander niet? Lijkt niet echt leeftijdsgebonden, wat is het dan wel?
Door Tanna
#3416636
smulpaap schreef: ma 28 dec 2020, 22:13 Hier werd de buurman met gierende sirenes naar het z-huis vervoert
Toestand is kritiek :-X
Hij ligt op de IC aan de beademing
Boom van een vent , nooit een z-huis gezien
Ik heb zijn vrouw vandaag nog niet gesproken
Wat griezelig :'( .
Gebruikersavatar
Door sam28
#3416642
Jeetje wat heftig zeg! Schrikken ook lijkt me.

Er lopen wel wat studies naar oorzaken. Siberienne of Millymol weten daar vast veel meer vanaf.
Wat mij bij is gebleven is dat er een onderzoek loopt naar vit D tekort. Dat is me bij gebleven omdat ik dat mezelf hardop af gevraagd heb in april.
Later kwam ik dat ergens tegen dat ze er mee bezig waren. Maar misschien is de studie al wel weer klaar, heb er niks meer over gehoord.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3416644
Dat over vitamine D las ik een paar dagen terug inderdaad over Sam. Heb het even opgezocht: https://www.welingelichtekringen.nl/gee ... beter.html

Feitelijk komt het er op neer dat experts roepen dat vitamine D de gevolgen van corona in ieder geval lijkt te beperken maar dat de overheid blijkbaar niet aan zo'n advies wil. Het gaat op dit moment namelijk nog om kleine studies die zijn gedaan.

Daarnaast denk ik dat genen zeker meespelen. Zo was er in de eerste golf in brabant geloof ik twee jonge broers van een jaar of 30 die beide op de IC belanden waarbij de ene het net heeft overleefd en de ander is overleden. Terwijl het beide gewone gezonde jongens waren en dus totaal niet in de risicogroep vielen.
Door Lizzy
#3416646
Als je er ook op goegeld krijg je ongeveer 100 artikelen over "waarom de een dood gaat/super ziek wordt en de ander 3 keer zijn neus ophaalt". Immuunrespons lijkt daar een belangrijke factor. Maar men weet het gewoon nog niet helemaal. Ik zou zelf nu wel zorgen dat je vitaminegehalte D optimaal is. Gewoon, voor de zekerheid.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3416649
Ja ik lees dat dus ook veel, dat vitamine D belangrijk kan zijn, en dat neem ik dus ook extra nu.

Het is gewoon zo gek dat er zo veel variatie is in klachten (van helemaal geen tot naar de IC moeten) en dat dat bij alle leeftijden zo voorkomt. (Kinderen uitgezonderd, zo lijkt het tenminste)
Door Lizzy
#3416650
Ja. En dan realiseer ik me weer dat ze eigenlijk nog maar verdomd weinig weten over het virus. En dan krijg ik ook wel eens de bibbers hoor, dat ze weinig weten maar al wel een vaccin uit de grond hebben weten te stampen?! Ik zeg niet dat het niet kan, ik heb er gewoon te weinig verstand van om dat te beoordelen. Maar ik vind het wel gek, gevoelsmatig.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door