Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3403366
Hier is het eigenlijk net alsof er niks aan de hand is. Stad is druk, winkels zijn druk, supermarkt is druk. Alles is open. Nou ja, behalve dan het bos. Dat is al weken afgesloten ivm corona. Kijk, dat vind ik dan debiel. Je mag wel naar de kapper, niet naar het bos :-X
Gebruikersavatar
Door Ina
#3403371
Lizzy schreef: do 14 mei 2020, 16:31 Hier is het eigenlijk net alsof er niks aan de hand is. Stad is druk, winkels zijn druk, supermarkt is druk. Alles is open. Nou ja, behalve dan het bos. Dat is al weken afgesloten ivm corona. Kijk, dat vind ik dan debiel. Je mag wel naar de kapper, niet naar het bos :-X
Hahaha....dat ondervonden wij vorige week.
Wilden we, om de dames een plezier te doen, eens even ergens anders onze benen strekken.....in heel die plaats waar jij woont alle parkeerplaatsen afgesloten :o

Hadden wij nog enig begrip en reden dus keurig door.....het gros parkeert gewoon precies in de berm naast de afzethekken....hoezo de boodschap niet willen begrijpen :(

Hoe dan ook, wandelen met langpoot is momenteel echt wat minder, die is ondertussen zo overprikkeld door al die mensen (al dan niet met hond) hier in de wijk.....en we kunnen ook al niet naar het strand want daar zijn de parkeerplaatsen ook afgesloten

Dus als er nog iemand een weilandje over heeft....gewoon voor 1 keer in de week....wij houden ons aanbevolen ;)
Gebruikersavatar
Door Loti
#3403386
Je woont in de buurt van Den Haag? Je kan in de Vogelwijk parkeren en dan via de duinpaden Kwartellaan of Fuutlaan naar het hondenstrand lopen. Helaas is vanaf 15 mei het strand overdag verboden voor honden met uitzondering van het stukje Fuutlaan-Duindorp.
Door zurca
#3403413
Lizzy, hebben jij en Leo een goed gesprek gehad met jullie werkgever?
Hopelijk is de situatie voor jullie zo opgelost dat jullie je er goed bij voelen....

Op mijn werk is het lastig om die 1.5 meter afstand te houden. Het kan wel maar als we druk bezig zijn merk je gewoon dat 'lijnen vervagen'. Wel ben ik alert op gehoest/genies. Mocht er een collega 'ziek' naar het werk komen ga ik daar zeker wat van zeggen.
Met boodschappen doen blijf ik mij groen en geel ergeren aan mensen. Die anderhalve meter lukt gewoon niet in die smalle paden, dat snap ik, maar je best doen om men wat ruimte te geven is er voor vele gewoon niet bij.... maar wel handschoentjes aan doen met boodschappen doen.... dat snap ik dan echt niet ::)
Door Lizzy
#3403418
Wat lief dat je er naar vraagt! Voor voorlopig mogen we werken als de kinderen naar huis zijn, dus laat in de middag/begin avond en in de weekenden of 's morgens vroeg (wat we zelf willen). Hoe lang dat mag weten we niet maar vooralsnog ben ik onze werkgever zeer dankbaar!

Ik bestel boodschappen echt zoveel mogelijk online. Sommige mensen zijn echt knettertje gek :-X
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3403421
Samen met mijn collega's ben ik de openstelling van één bibliotheek in onze gemeente aan het voorbereiden. Maandag gaan we voor het eerst weer open. Spannend! Maar ook wel weer fijn.
En omdat er nog geen vrijwilligers ingezet worden, werk ik tijdens de opening voor het eerst echt samen met mijn collega's. Normaal staan we allemaal alleen in onze eigen vestiging. Nu dus niet, en dat is ook wel heel gezellig, want ik heb fijne collega's! :)
Deze week waren er inlevermomenten voor de klanten die nog boeken thuis hadden, daar is goed gebruik van gemaakt! :)
#3403426
Ina schreef:
Hahaha....dat ondervonden wij vorige week.
Wilden we, om de dames een plezier te doen, eens even ergens anders onze benen strekken.....in heel die plaats waar jij woont alle parkeerplaatsen afgesloten :o

Hadden wij nog enig begrip en reden dus keurig door.....het gros parkeert gewoon precies in de berm naast de afzethekken....hoezo de boodschap niet willen begrijpen :(

Hoe dan ook, wandelen met langpoot is momenteel echt wat minder, die is ondertussen zo overprikkeld door al die mensen (al dan niet met hond) hier in de wijk.....en we kunnen ook al niet naar het strand want daar zijn de parkeerplaatsen ook afgesloten

Dus als er nog iemand een weilandje over heeft....gewoon voor 1 keer in de week....wij houden ons aanbevolen ;)
Is het inmiddels wat rustiger, nu het niet meer zulk mooi wandelweer is?
Ik hoop dat dat scheelt voor jullie langpootmug :-*
Gebruikersavatar
Door pike
#3403435
zurca schreef: vr 15 mei 2020, 09:36 Lizzy, hebben jij en Leo een goed gesprek gehad met jullie werkgever?
Hopelijk is de situatie voor jullie zo opgelost dat jullie je er goed bij voelen....

Op mijn werk is het lastig om die 1.5 meter afstand te houden. Het kan wel maar als we druk bezig zijn merk je gewoon dat 'lijnen vervagen'. Wel ben ik alert op gehoest/genies. Mocht er een collega 'ziek' naar het werk komen ga ik daar zeker wat van zeggen.
Met boodschappen doen blijf ik mij groen en geel ergeren aan mensen. Die anderhalve meter lukt gewoon niet in die smalle paden, dat snap ik, maar je best doen om men wat ruimte te geven is er voor vele gewoon niet bij.... maar wel handschoentjes aan doen met boodschappen doen.... dat snap ik dan echt niet ::)
Boodschappen doen vind ik ook een ramp. De winkel in het dorp is rustig en ruim opgezet. Maar die ene persoon die toevallig ook boodschappen aan het doen is presteert het elke keer weer om vlak voor je langs wat uit het schap te pakken.
Of op de markt. Er staan keurige strepen en cirkels waar je kan gaan staan. DUidelijker kan haast niet. Drie plekken voor de kraam en ook drie klanten waaronder ikzelf. Ik sta links aan de buitenkant. Komt de mevrouw van uiterst rechts aanzetten, die wil weten wat er in het schap voor mij ligt (daar ligt elke week hetzelfe ::) ) En hoe doet ze dat: Heel voorzichtig op haar tenen lopend kruipt ze ertussen ;D ;D ;D alsof dat zal helpen, het is op dat moment gewoon te komisch om je boos om te maken. Mensen snappen het gewoon niet. Ik ben er na 2x maar weer mee gestopt, ik laat weer bezorgen.
#3403437
pike schreef:
Boodschappen doen vind ik ook een ramp. De winkel in het dorp is rustig en ruim opgezet. Maar die ene persoon die toevallig ook boodschappen aan het doen is presteert het elke keer weer om vlak voor je langs wat uit het schap te pakken.
Of op de markt. Er staan keurige strepen en cirkels waar je kan gaan staan. DUidelijker kan haast niet. Drie plekken voor de kraam en ook drie klanten waaronder ikzelf. Ik sta links aan de buitenkant. Komt de mevrouw van uiterst rechts aanzetten, die wil weten wat er in het schap voor mij ligt (daar ligt elke week hetzelfe ::) ) En hoe doet ze dat: Heel voorzichtig op haar tenen lopend kruipt ze ertussen ;D ;D ;D alsof dat zal helpen, het is op dat moment gewoon te komisch om je boos om te maken. Mensen snappen het gewoon niet. Ik ben er na 2x maar weer mee gestopt, ik laat weer bezorgen.
Dit is het hoor. Mensen snappen het niet.

Ik kon laatst zien hoe winkelkarretjes werden 'ontsmet'. Nou, dat geloof je gewoon niet :o
Iemand gaat met een droge doek een hele rij karretjes af (alleen de duwstangen), het ontsmettende schoonmaakmiddel staat een paar meter verderop op een tafel. Daar wordt niets van gebruikt. Dus die persoon is alles alleen maar aan het verspreiden :-X
Gebruikersavatar
Door pluk
#3403439
Ina schreef: do 14 mei 2020, 17:02 Hahaha....dat ondervonden wij vorige week.
Wilden we, om de dames een plezier te doen, eens even ergens anders onze benen strekken.....in heel die plaats waar jij woont alle parkeerplaatsen afgesloten :o

Hadden wij nog enig begrip en reden dus keurig door.....het gros parkeert gewoon precies in de berm naast de afzethekken....hoezo de boodschap niet willen begrijpen :(

Hoe dan ook, wandelen met langpoot is momenteel echt wat minder, die is ondertussen zo overprikkeld door al die mensen (al dan niet met hond) hier in de wijk.....en we kunnen ook al niet naar het strand want daar zijn de parkeerplaatsen ook afgesloten

Dus als er nog iemand een weilandje over heeft....gewoon voor 1 keer in de week....wij houden ons aanbevolen ;)
Aangelijnd of los?

Aangelijnd is Meijendel doordeweeks goed te doen, vooral in de ochtend. In het weekend sluiten ze parkeerterrein nog weleens af. Ik zou wel parkeren op het achterste terrein (bij de boerderij).
Ik ben er net geweest, ruim 45 min speurles gehad en ben 4 honden op het parkeerterrein tegengekomen, in het bos 0.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3403445
Lizzy schreef:Wat lief dat je er naar vraagt! Voor voorlopig mogen we werken als de kinderen naar huis zijn, dus laat in de middag/begin avond en in de weekenden of 's morgens vroeg (wat we zelf willen). Hoe lang dat mag weten we niet maar vooralsnog ben ik onze werkgever zeer dankbaar!
Wat super Lizzy!! :)
Gebruikersavatar
Door sam28
#3403448
Ik heb weer eens 3 nachten op de Covid IC gestaan, hiervoor voornamelijk op de schone IC, maar jeetje zeg. Steeds als ik daar sta vind ik dat toch wel enorm indrukwekkend. Hoe ziek ze zijn en wat zo'n vreselijk lange IC- en intubatietijd met mensen doet. :(
En de oprechte vraag hoe men hier van gaat herstellen. :(

Ik kwam vanochtend de nacht uit en heb er flink over liggen dromen. Toen ik op de anesthesie begon droomde ik ook elke nacht over operaties en anesthesie. :biggrin2:
Vanavond peersupport met wijn en friet met een goede vriendin ergens buiten lekker warm ingepakt, dus het komt wel goed. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Ina
#3403451
Meijendel is inderdaad een goeie...helemaal niet aan gedacht ::)

En aangelijnd is wel een pré, want onverwachtse loslopers wordt ze niet heel erg blij van als ze zelf aan de lijn zit.
En zij kan zelf alleen maar los als ik overzicht heb (of hekken) en zie wat er allemaal voor spannends te beleven valt....zodra er 3 bomen en een bosje staan zie je bij haar het jagersbloed naar haar oren stijgen ;D

Gaan we dat volgende week maar eens ondernemen, want ondanks dat er steeds meer mensen aan het werk mogen, schijnen die niet hier in de wijk te wonen en aangezien wij aan een heerlijk hardloopstuk wonen maken alle sporters die niet naar de sportschool mogen daar dankbaar gebruik van.....plus skaters, plus de senioren (maar die zijn lief :biggrin2: )
Haar kopje zit gewoon een beetje vol en dat maakt wandelen niet echt ontspannend momenteel
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3403455
-Annemarie- schreef: vr 15 mei 2020, 11:36 Samen met mijn collega's ben ik de openstelling van één bibliotheek in onze gemeente aan het voorbereiden. Maandag gaan we voor het eerst weer open. Spannend! Maar ook wel weer fijn.
En omdat er nog geen vrijwilligers ingezet worden, werk ik tijdens de opening voor het eerst echt samen met mijn collega's. Normaal staan we allemaal alleen in onze eigen vestiging. Nu dus niet, en dat is ook wel heel gezellig, want ik heb fijne collega's! :)
Deze week waren er inlevermomenten voor de klanten die nog boeken thuis hadden, daar is goed gebruik van gemaakt! :)
Hier (Zuid-Hollandse Delta) gaan ze pas woensdag open en er blijven zelfs 2 vestigingen dicht. Die zullen wel heel klein zijn. We konden in de tijd dat ze gesloten waren een verrassingstas bestellen, zo vaak je wilde.
Heb ik 2 keer gedaan. Ook veel boeken geruild met een vriendin die vlak bij woont.
Kan niet wachten tot het uitleengebeuren weer een beetje normaal is. Gelukkig heb ik niet zonder leesvoer gezeten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door