Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pluk
#3403030
dinky89 schreef: ma 11 mei 2020, 15:39 Tja, ik weet niet goed wat ik van zulke zaken moet denken. Het is zeker zo dat we kritisch moeten blijven en dat kritisch geluiden niet genegeerd moeten worden.
Toch heb ik liever dat iemand als Bill Gates zijn geld stopt in gezondheidszorg dan in één of ander ruimteproject voor ruimtetoerisme. En wanneer landen zoals de VS in tijden van crisis de betalingen opschorten zorgt dat er voor dat een groter aandeel van de financiering bij particulieren komt te liggen. Zolang de expertise op inhoud bij de daadwerkelijke experts blijft hoeft dat geen probleem te zijn.


Wat ik ook lastig blijf vinden zijn de cijfers en de vergelijkingen die tussen landen worden getrokken. Zo noemde een collega van mij het vanmorgen opvallend dat er nu minder mensen ernstig ziek lijken te worden in verhouding tot het aantal nieuwe besmettingen als in het begin. Dus van het aantal besmettingen werden minder mensen ernstig ziek. In mijn beleving komt dat omdat er meer testen beschikbaar zijn waardoor meer mensen getest kunnen worden waardoor je meer bevestigde gevallen krijgt.
Of er inderdaad minder mensen ernstig ziek worden ten opzichte van het aantal daadwerkelijke besmettingen? Ik weet het niet omdat ik dat naar mijn idee niet uit de cijfers af kan leiden. Wel kan het zo zijn dat voortijdig juist ingrijpen door de kennis die er inmiddels is over Covid19 mensen eerder herstellen ipv ernstig ziek worden en op de IC belanden, oftewel dat de behandeling beter wordt.

Uiteindelijk vertrouw ik op de kennis van de experts en de experts zijn niet beperkt tot het RIVM of het OMT. Ik kan alleen maar hopen dat het RIVM en het OMT open zullen gaan staan voor alle expertise die in het land en in de wereld wordt verzameld en de oogkleppen af gaan zetten.

Ik ben zelf in ieder geval erg blij dat ik vanavond weer mag gaan sporten in groepsverband. Het gaat dan om een aangepaste bootcamp buiten. Alleen al mentaal dat het weer mag doet enorm veel met mij. Ik begrijp het ook heel goed wanneer er mensen zijn die dat (nog) niet zien zitten. En natuurlijk is het altijd een risico afweging. Maar ik denk dat ik daar minder risico loop dan met een bezoek aan de supermarkt.
Een bezoek aan de kapper is iets wat ik nog wel even uitstel. Dat voelt voor mij minder plezierig omdat je dan nauw contact hebt in een afgesloten ruimte. Zo zal iedereen zijn eigen afwegingen maken in wat we doen en laten.
Eens.
Je kunt bijvoorbeeld kritisch zijn op een WHO die accepteert dat private initiatieven meer bijdragen dan overheden, op leden van de WHO die dit laten gebeuren, op leden die ineens de geldkraan dichtdraaien, op deelname van artsen in de SAG die werkzaam bij een grote/de grootste geldschieter, op de invloed die private geldschieters hebben op het onderzoek dat plaatsvindt doordat zij budget bieden of op de invloed die overheden en private partijen hebben op waar de WHO het geld aan besteed (allocated funding).

Kritisch zijn is echter niet hetzelfde als wat bij elkaar knippen en plakken dat in jouw straatje past.
Maar goed, een kritisch stuk over bovenstaande vergt even wat meer research en verstand van zaken dan het googlen van wat termen om een onzinverhaal/complot theorie/hoax van "bewijs" te voorzien.
Door Lizzy
#3403032
Ik vind dat de man van A tot Z gelijk heeft. Gates is niet de 2de rijkste van deze aarde omdat ie zo ontzettend lief leuk en aardig is. De man heeft overal een vinger in de pap en laat geen 7 fabrieken bouwen om een paar miljard door de plee te spoelen. En het enige wat deze meneer zegt is "wees waakzaam en geloof niet alles en iedereen blind". Ja, het is een beetje suggestief. Maar als je je een beetje inleest en luistert naar wat meneer Gates in de melk te brokkelen heeft en als je een beetje kritisch kijkt naar de censuur die wordt gepleegd: dan denk ik dat is het wel goed is om de oogjes en oortjes open te houden.
#3403041
Lizzy schreef: ma 11 mei 2020, 16:47 Ik vind dat de man van A tot Z gelijk heeft. Gates is niet de 2de rijkste van deze aarde omdat ie zo ontzettend lief leuk en aardig is. De man heeft overal een vinger in de pap en laat geen 7 fabrieken bouwen om een paar miljard door de plee te spoelen. En het enige wat deze meneer zegt is "wees waakzaam en geloof niet alles en iedereen blind". Ja, het is een beetje suggestief. Maar als je je een beetje inleest en luistert naar wat meneer Gates in de melk te brokkelen heeft en als je een beetje kritisch kijkt naar de censuur die wordt gepleegd: dan denk ik dat is het wel goed is om de oogjes en oortjes open te houden.
Exact Lizzy, zo is het en niet anders, die man is niet te vertrouwen! En dat ik zo denk heeft niets maar dan ook niets met complottheorieen te maken.
Door Siberienne
#3403042
Lazy Garfield schreef: ma 11 mei 2020, 17:25 Exact Lizzy, zo is het en niet anders, die man is niet te vertrouwen! En dat ik zo denk heeft niets maar dan ook niets met complottheorieen te maken.
En toch was je maar al te bereid om iets te geloven en na te roepen over Marjon Koopmans dat niet waar is (dat ze op de loonlijst staat van Bill Gates) Ik vind dat toch wel kwalijk. Zo even iemand tussen neus en lippen door als corrupt beschouwen, ik vind dat dat tegenwoordig erg makkelijk gebeurt.

Heb je al eens naar haar geluisterd in haar interviews met Lex Bohlmeijer bijvoorbeeld? Ik vind dat zij nou juist het toonbeeld is van iemand die echt verstand van zaken heeft en een genuanceerd beeld geeft.
https://decorrespondent.nl/11128/de-wer ... 8-4708db98 Is het tweede gesprek. Kost alleen wat meer tijd dan een paar minuten filmpje op FB.
Door Siberienne
#3403043
pluk schreef: ma 11 mei 2020, 16:28 Eens.
Je kunt bijvoorbeeld kritisch zijn op een WHO die accepteert dat private initiatieven meer bijdragen dan overheden, op leden van de WHO die dit laten gebeuren, op leden die ineens de geldkraan dichtdraaien, op deelname van artsen in de SAG die werkzaam bij een grote/de grootste geldschieter, op de invloed die private geldschieters hebben op het onderzoek dat plaatsvindt doordat zij budget bieden of op de invloed die overheden en private partijen hebben op waar de WHO het geld aan besteed (allocated funding).

Kritisch zijn is echter niet hetzelfde als wat bij elkaar knippen en plakken dat in jouw straatje past.
Maar goed, een kritisch stuk over bovenstaande vergt even wat meer research en verstand van zaken dan het googlen van wat termen om een onzinverhaal/complot theorie/hoax van "bewijs" te voorzien.
Helemaal eens
#3403047
Siberienne schreef: ma 11 mei 2020, 17:36 En toch was je maar al te bereid om iets te geloven en na te roepen over Marjon Koopmans dat niet waar is (dat ze op de loonlijst staat van Bill Gates) Ik vind dat toch wel kwalijk. Zo even iemand tussen neus en lippen door als corrupt beschouwen, ik vind dat dat tegenwoordig erg makkelijk gebeurt.

Heb je al eens naar haar geluisterd in haar interviews met Lex Bohlmeijer bijvoorbeeld? Ik vind dat zij nou juist het toonbeeld is van iemand die echt verstand van zaken heeft en een genuanceerd beeld geeft.
https://decorrespondent.nl/11128/de-wer ... 8-4708db98 Is het tweede gesprek. Kost alleen wat meer tijd dan een paar minuten filmpje op FB.
Loonlijst of niet, ze heeft met het RIVM wel degelijk iets te maken met de WHO en meneer Gates.En meneer de Jonge die blind vaart op het RIVM zegt letterlijk dat evenementen niet eerder kunnen plaats vinden voordat er een vaccin is! Dat betekent dus dat je verplicht gevaccineerd moet worden. Toevallig he? En vertel me nu eens waarom Meneer Gates zeven fabrieken laat bouwen?
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op ma 11 mei 2020, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3403048
Siberienne schreef: ma 11 mei 2020, 17:36 En toch was je maar al te bereid om iets te geloven en na te roepen over Marjon Koopmans dat niet waar is (dat ze op de loonlijst staat van Bill Gates) Ik vind dat toch wel kwalijk. Zo even iemand tussen neus en lippen door als corrupt beschouwen, ik vind dat dat tegenwoordig erg makkelijk gebeurt.

Heb je al eens naar haar geluisterd in haar interviews met Lex Bohlmeijer bijvoorbeeld? Ik vind dat zij nou juist het toonbeeld is van iemand die echt verstand van zaken heeft en een genuanceerd beeld geeft.
https://decorrespondent.nl/11128/de-wer ... 8-4708db98 Is het tweede gesprek. Kost alleen wat meer tijd dan een paar minuten filmpje op FB.
+1!

Het knappe vind ik dat zij lastige materie duidelijk kan uitleggen.
Voor de liefhebber https://universiteitvannederland.nl/col ... e-pandemie
En feitelijk voorspelt ze hier een pandemie op korte termijn (dit was eind 2018) en dan voorzien van wetenschappelijke onderbouwing.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3403050
Lazy Garfield schreef: ma 11 mei 2020, 17:46 Loonlijst of niet, ze heeft met het RIVM wel degelijk iets te maken met de WHO en meneer Gates.En meneer de Jonge die blind vaart op het RIVM zegt letterlijk dat evenementen niet eerder kunnen plaats vinden voordat er een vaccin is! Dat betekent dus dat je verplicht gevaccineerd moet worden. Toevallig he?
Verplicht vaccineren? Geloof je dat nou echt?
Als er een vaccin is kun je mensen die kwetsbaar zijn (ouderen of met andere aandoeningen) beschermen, net als we doen met de griepprik. Wie wil kan zich ongetwijfeld vrijwillig laten vaccineren en de rest van Nederland kan dan gewoon zn goddelijke gang gaan.
Door Siberienne
#3403051
Lazy Garfield schreef: ma 11 mei 2020, 17:46 Loonlijst of niet, ze heeft met het RIVM wel degelijk iets te maken met de WHO en meneer Gates.En meneer de Jonge die blind vaart op het RIVM zegt letterlijk dat evenementen niet eerder kunnen plaats vinden voordat er een vaccin is! Dat betekent dus dat je verplicht gevaccineerd moet worden. Toevallig he?
‘Iets te maken hebben met’ is iets anders dan ‘betaald worden door’.
Ik zie hier werkelijk niks raars in.

Marjon Koopmans is een top viroloog met een jarenlange staat van dienst. Vakvrouw. Ik vind het best prettig de WHO echte experts aantrekt. Zij doet haar hele leven al niks anders als bezig zijn met virussen.

Zij beweert nergens dat vaccinatie verplicht gesteld zou moeten worden. Misschien moet je echt dat interview eens luisteren.
Door Siberienne
#3403052
Overigens werkt Marjon Koopmans bij het Erasmus Medisch centrum, afdeling virologie. Een van de beste virologie laboratoria ter wereld. Zij is als persoon niet financieel afhankelijk van RIVM en/WHO.

En zoals ik haar ken loopt ze aan niemands leiband ;)
#3403053
Siberienne schreef: ma 11 mei 2020, 18:01 ‘Iets te maken hebben met’ is iets anders dan ‘betaald worden door’.
Ik zie hier werkelijk niks raars in.

Marjon Koopmans is een top viroloog met een jarenlange staat van dienst. Vakvrouw. Ik vind het best prettig de WHO echte experts aantrekt. Zij doet haar hele leven al niks anders als bezig zijn met virussen.

Zij beweert nergens dat vaccinatie verplicht gesteld zou moeten worden. Misschien moet je echt dat interview eens luisteren.
Zeg ik toch niet dat zij dat zegt? Meneer Hugo de Jonge heeft letterlijk gezegd dat we pas weer naar evenementen kunnen als er een vaccin is.
Dus eigenlijk zegt hij: daar mag je niet naartoe als je niet gevaccineerd bent.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3403054
Lazy Garfield schreef: ma 11 mei 2020, 17:46 Loonlijst of niet, ze heeft met het RIVM wel degelijk iets te maken met de WHO en meneer Gates.En meneer de Jonge die blind vaart op het RIVM zegt letterlijk dat evenementen niet eerder kunnen plaats vinden voordat er een vaccin is! Dat betekent dus dat je verplicht gevaccineerd moet worden. Toevallig he? En vertel me nu eens waarom Meneer Gates zeven fabrieken laat bouwen?
Zelfs als (en ik vind het een hele grote als, zo lang er nog geen vaccinatie is) het zo zou zijn dat je alleen naar grote evenementen mag als je gevaccineerd bent, dan nog is het niet verplicht. Je kan altijd nog kiezen om niet naar evenementen te gaan. Het wordt pas spannend als je zonder vaccinatie geen eerste levensbehoeftes meer mag uitvoeren. Dan wordt het tijd voor complottheorien en volksopstand. Maar er is niets wat er op wijst dat dat het doel zou zijn.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3403056
Lazy Garfield schreef: ma 11 mei 2020, 17:46 Loonlijst of niet, ze heeft met het RIVM wel degelijk iets te maken met de WHO en meneer Gates.En meneer de Jonge die blind vaart op het RIVM zegt letterlijk dat evenementen niet eerder kunnen plaats vinden voordat er een vaccin is! Dat betekent dus dat je verplicht gevaccineerd moet worden. Toevallig he? En vertel me nu eens waarom Meneer Gates zeven fabrieken laat bouwen?
Ah, je hebt nog een vraag toegevoegd.
Dat staat onder andere hier:
https://www.businessinsider.nl/bill-gat ... us-2020-4/

Dus omdat hij t belangrijk vind, omdat overheden het niet doen en mogelijk speelt zijn ego ook mee en hoopt hij op een Nobelprijs of zoiets.
Als hij geld wil verdienen aan een vaccin heeft hij voor een ondernemer wel een erg slechte businesscase gekozen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3403057
Lazy Garfield schreef: ma 11 mei 2020, 18:05 Zeg ik toch niet dat zij dat zegt? Meneer Hugo de Jonge heeft letterlijk gezegd dat we pas weer naar evenementen kunnen als er een vaccin is.
Dus eigenlijk zegt hij: daar mag je niet naartoe als je niet gevaccineerd bent.
Je mag ook niet autorijden zonder rijbewijs, maar niemand is verplicht om zijn rijbewijs te halen. Dat zijn echt twee heel erg verschillende dingen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door