Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3401737
dinky89 schreef: za 25 apr 2020, 08:46 Tegenlicht trekt corona-uitzending in om veiligheid mensen in China - https://nos.nl/l/2331647
Dit vind ik echt erg, dat een Nederlandse uitzending niet wordt uitgezonden over corona in China omdat het de mensen die hebben meegewerkt teveel in gevaar brengt :-X uiteraard hebben ze geen keuze omdat er waarschijnlijk mensenlevens op het spel staan dus ik snap dat wel. Wat ik erg vind is de macht van China :-\
Ik ook. En ik vind het werkelijk heel apart dat de levende wild markten gewoon weer open zijn in China. En kennelijk durft niemand China ter verantwoording te roepen.
Door Siberienne
#3401739
Lizzy schreef: za 25 apr 2020, 10:49 Ik ook. En ik vind het werkelijk heel apart dat de levende wild markten gewoon weer open zijn in China. En kennelijk durft niemand China ter verantwoording te roepen.
China heeft ons bij de ballen; als we nu hun ter verantwoording roepen, hoeveel grondstoffen voor medicijnen en leveringen van mondkapjes komen er dan nog... dat is mijn cynische gedachte hierover.

Dat van die markten wist ik trouwens niet, ik dacht dat daar wel meer beperkingen aan opgelegd waren in wat daar verkocht mocht worden.
#3401756
Siberienne schreef: za 25 apr 2020, 11:40 China heeft ons bij de ballen; als we nu hun ter verantwoording roepen, hoeveel grondstoffen voor medicijnen en leveringen van mondkapjes komen er dan nog... dat is mijn cynische gedachte hierover.

Dat van die markten wist ik trouwens niet, ik dacht dat daar wel meer beperkingen aan opgelegd waren in wat daar verkocht mocht worden.
Het mooiste zou zijn als mensen over de hele wereld voortaan uit eigen beweging zouden weigeren goedkope troep uit China te kopen. Maar ja, voor veel mensen is het noodzaak om zo goedkoop mogelijk te shoppen, ik weet het. Maar toch, ik hoop dat deze coronaperiode een bewustwordingsproces op gang brengt. Na bewustwording volgt bewust handelen, op een gegeven moment. Hoop ik. Bid ik. :(

Het wordt tijd dat landen gaan proberen weer meer binnenlands te produceren. Ik weet welke haken en ogen daaraan zitten, maar zo afgrijselijk afhankelijk zijn van onbetrouwbare landen (en zolang Amerika door Trump wordt geleid, valt Amerika daar ook onder), dat gaan we niet tot in eeuwigheid volhouden.
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3401758
Anne in Zweden schreef: za 25 apr 2020, 14:51 Het mooiste zou zijn als mensen over de hele wereld voortaan uit eigen beweging zouden weigeren goedkope troep uit China te kopen. Maar ja, voor veel mensen is het noodzaak om zo goedkoop mogelijk te shoppen, ik weet het. Maar toch, ik hoop dat deze coronaperiode een bewustwordingsproces op gang brengt. Na bewustwording volgt bewust handelen, op een gegeven moment. Hoop ik. Bid ik. :(

Het wordt tijd dat landen gaan proberen weer meer binnenlands te produceren. Ik weet welke haken en ogen daaraan zitten, maar zo afgrijselijk afhankelijk zijn van onbetrouwbare landen (en zolang Amerika door Trump wordt geleid, valt Amerika daar ook onder), dat gaan we niet tot in eeuwigheid volhouden.
Ik ben het zo met je eens, zeg dit al jaren.
Uiteraard komen er ook goeie, duurzame dingen uit China, maar het meerendeel is toch goedkope troep. Het Corona virus gaat in ieder geval langer mee dan andere spullen die uit China komen (helaas).
Natuurlijk kun je je euro maar 1 keer uitgeven, maar je zou je soms ook wel eens serieus af kunnen vragen of je iets nou echt nodig hebt.
Door Lizzy
#3401761
Siberienne schreef: za 25 apr 2020, 11:40 China heeft ons bij de ballen; als we nu hun ter verantwoording roepen, hoeveel grondstoffen voor medicijnen en leveringen van mondkapjes komen er dan nog... dat is mijn cynische gedachte hierover.

Dat van die markten wist ik trouwens niet, ik dacht dat daar wel meer beperkingen aan opgelegd waren in wat daar verkocht mocht worden.
Exact wat ik ook dacht! Ze hebben ons bij de ballen. Volgens mij valt het met het cynisch wel mee, hebben we gewoon een punt....

Ik ga dat filmpje er even bij zoeken wat van de Wuhan-markt is gemaakt :-X
Door Lizzy
#3401762
Anne in Zweden schreef: za 25 apr 2020, 14:51 Het mooiste zou zijn als mensen over de hele wereld voortaan uit eigen beweging zouden weigeren goedkope troep uit China te kopen. Maar ja, voor veel mensen is het noodzaak om zo goedkoop mogelijk te shoppen, ik weet het. Maar toch, ik hoop dat deze coronaperiode een bewustwordingsproces op gang brengt. Na bewustwording volgt bewust handelen, op een gegeven moment. Hoop ik. Bid ik. :(

Het wordt tijd dat landen gaan proberen weer meer binnenlands te produceren. Ik weet welke haken en ogen daaraan zitten, maar zo afgrijselijk afhankelijk zijn van onbetrouwbare landen (en zolang Amerika door Trump wordt geleid, valt Amerika daar ook onder), dat gaan we niet tot in eeuwigheid volhouden.
Ik hoop en bid met je mee. En dat laatste: ben ik het zo ontzettend mee eens!
Door Siberienne
#3401770
Anne in Zweden schreef: za 25 apr 2020, 14:51 Het mooiste zou zijn als mensen over de hele wereld voortaan uit eigen beweging zouden weigeren goedkope troep uit China te kopen. Maar ja, voor veel mensen is het noodzaak om zo goedkoop mogelijk te shoppen, ik weet het. Maar toch, ik hoop dat deze coronaperiode een bewustwordingsproces op gang brengt. Na bewustwording volgt bewust handelen, op een gegeven moment. Hoop ik. Bid ik. :(

Het wordt tijd dat landen gaan proberen weer meer binnenlands te produceren. Ik weet welke haken en ogen daaraan zitten, maar zo afgrijselijk afhankelijk zijn van onbetrouwbare landen (en zolang Amerika door Trump wordt geleid, valt Amerika daar ook onder), dat gaan we niet tot in eeuwigheid volhouden.
Yep. Eens.
Door charmed
#3401771
Ben hier al lang niet meer geweest, maar nu tijd over. In december had ik al griep gehad, half januari lag ik alweer op bed met hele hoge koorts, kon amper opstaan, kon amper eten, alles kwam er weer uit, zowel eten als drinken en rechtop zitten was er ook niet bij. Meneer Charmed was ook al ziek geweest, een dikke week. De 4de dag kon ik eindelijk rechtop zitten, maar toen ik naar bed wilde en gaan liggen had ik inmiddels 0.0 lucht, ik kreeg geen adem. Dus ben ''s nachts, rechtop in bed gaan zitten, durfde echt niet meer te liggen. Het was weekend dus dat was nog een nachtje snakkend naar adem en de volgende morgen naar de HA zuurstof in het bloed was lager dan normaal, puffer mee en prednison (krijg ik het altijd nog benauwder van), nou nee die laatste, heb ik laten liggen, met puffer had ik maar een klein beetje extra lucht, na een dag nog weinig verbetering, heb ik maar alpha Liponzuur ingezet bij mijzelf een hoge dosering. Binnen een dag had ik weer lucht.
Ben nog wel even tijd nodig gehad om weer op krachten te komen.

Toen wij later Corona op tv zaten hadden wewel zoiets, van Hmm zou kunnen. Ik heb al 6 jaar geen griep gehad en nu 2x achter elkaar. Na 3 dagen Corona, gekeken te hebben op TV was ik er al klaar mee, ze bleven maar angst zaaien. Niemand stelt kritische vragen meer. Stekker van TV eruit getrokken. Ooit eens een gezegde gehoord. Als er iets groots in het nieuws is, is, er altijd iets anders aan de hand. En ja Corona zal echt zijn. Maar in Noord Nederland hebben zie niet volgens richtlijnen van WHO en RIVM gewerkt en weinig doden en in het zuiden wel en veel doden (helaas) terwijl hier eigenlijk niets aan de hand is, wel een lockdown. Het enige wat ik er van zie is, ipv zelden politie richting bossen. Nu vaak politie richting bossen.

Ik weet het niet, de politiek is op hol geslagen. Normaal gaan er jaren overheen als ze iets willen veranderen, maar nu met Noodverordening. De ene na de andere regel wordt er doorgedrukt. En iedereen die tv blijft kijken wordt doodsbang gemaakt, voor iets, wat gewoon behandelbaar is op meerdere wijzen. Maar nee er moet een enting komen?
Door Siberienne
#3401772
charmed schreef: za 25 apr 2020, 17:15 Ben hier al lang niet meer geweest, maar nu tijd over. In december had ik al griep gehad, half januari lag ik alweer op bed met hele hoge koorts, kon amper opstaan, kon amper eten, alles kwam er weer uit, zowel eten als drinken en rechtop zitten was er ook niet bij. Meneer Charmed was ook al ziek geweest, een dikke week. De 4de dag kon ik eindelijk rechtop zitten, maar toen ik naar bed wilde en gaan liggen had ik inmiddels 0.0 lucht, ik kreeg geen adem. Dus ben ''s nachts, rechtop in bed gaan zitten, durfde echt niet meer te liggen. Het was weekend dus dat was nog een nachtje snakkend naar adem en de volgende morgen naar de HA zuurstof in het bloed was lager dan normaal, puffer mee en prednison (krijg ik het altijd nog benauwder van), nou nee die laatste, heb ik laten liggen, met puffer had ik maar een klein beetje extra lucht, na een dag nog weinig verbetering, heb ik maar alpha Liponzuur ingezet bij mijzelf een hoge dosering. Binnen een dag had ik weer lucht.
Ben nog wel even tijd nodig gehad om weer op krachten te komen.

Toen wij later Corona op tv zaten hadden wewel zoiets, van Hmm zou kunnen. Ik heb al 6 jaar geen griep gehad en nu 2x achter elkaar. Na 3 dagen Corona, gekeken te hebben op TV was ik er al klaar mee, ze bleven maar angst zaaien. Niemand stelt kritische vragen meer. Stekker van TV eruit getrokken. Ooit eens een gezegde gehoord. Als er iets groots in het nieuws is, is, er altijd iets anders aan de hand. En ja Corona zal echt zijn. Maar in Noord Nederland hebben zie niet volgens richtlijnen van WHO en RIVM gewerkt en weinig doden en in het zuiden wel en veel doden (helaas) terwijl hier eigenlijk niets aan de hand is, wel een lockdown. Het enige wat ik er van zie is, ipv zelden politie richting bossen. Nu vaak politie richting bossen.

Ik weet het niet, de politiek is op hol geslagen. Normaal gaan er jaren overheen als ze iets willen veranderen, maar nu met Noodverordening. De ene na de andere regel wordt er doorgedrukt. En iedereen die tv blijft kijken wordt doodsbang gemaakt, voor iets, wat gewoon behandelbaar is op meerdere wijzen. Maar nee er moet een enting komen?
Zou je mij een lol willen doen en dit stuk eens lezen over de realiteit van eind maart op de IC van het ziekenhuis waar ik werk ?

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/317 ... -naar-adem
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3401773
charmed schreef: za 25 apr 2020, 17:15Ik weet het niet, de politiek is op hol geslagen. Normaal gaan er jaren overheen als ze iets willen veranderen, maar nu met Noodverordening. De ene na de andere regel wordt er doorgedrukt. En iedereen die tv blijft kijken wordt doodsbang gemaakt, voor iets, wat gewoon behandelbaar is op meerdere wijzen. Maar nee er moet een enting komen?
Charmed, half december bestond Corona nog niet, het is pas eind december in China opgedoken. Jij kan echt onmogelijk half december al corona gehad hebben.

En als jij weet hoe het behandelbaar is, misschien moet je dat dan even doorgeven aan de dokters in de ziekenhuis, zou een hoop doden kunnen schelen.
Gebruikersavatar
Door Kallista
#3401774
KarenH schreef: za 25 apr 2020, 14:57 Ik ben het zo met je eens, zeg dit al jaren.
Uiteraard komen er ook goeie, duurzame dingen uit China, maar het meerendeel is toch goedkope troep. Het Corona virus gaat in ieder geval langer mee dan andere spullen die uit China komen (helaas).
Natuurlijk kun je je euro maar 1 keer uitgeven, maar je zou je soms ook wel eens serieus af kunnen vragen of je iets nou echt nodig hebt.
Ook mee eens, ik heb nog nooit iets via ali besteld, en zal dat ook nooit doen.
En spul uit china proberen te vermijden zoveel mogelijk.

Waanzin dat men het zover heeft laten komen.

Net als alles wat de boeren aan voedsel produceren hier in NL, voor de export, en dan de chloorkippen uit een lage lonen land die hier geimporteerd worden.

Ik probeer ook zoveel mogelijk lokaal te kopen.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3401777
charmed schreef: za 25 apr 2020, 17:15 Ben hier al lang niet meer geweest, maar nu tijd over. In december had ik al griep gehad, half januari lag ik alweer op bed met hele hoge koorts, kon amper opstaan, kon amper eten, alles kwam er weer uit, zowel eten als drinken en rechtop zitten was er ook niet bij. Meneer Charmed was ook al ziek geweest, een dikke week. De 4de dag kon ik eindelijk rechtop zitten, maar toen ik naar bed wilde en gaan liggen had ik inmiddels 0.0 lucht, ik kreeg geen adem. Dus ben ''s nachts, rechtop in bed gaan zitten, durfde echt niet meer te liggen. Het was weekend dus dat was nog een nachtje snakkend naar adem en de volgende morgen naar de HA zuurstof in het bloed was lager dan normaal, puffer mee en prednison (krijg ik het altijd nog benauwder van), nou nee die laatste, heb ik laten liggen, met puffer had ik maar een klein beetje extra lucht, na een dag nog weinig verbetering, heb ik maar alpha Liponzuur ingezet bij mijzelf een hoge dosering. Binnen een dag had ik weer lucht.
Ben nog wel even tijd nodig gehad om weer op krachten te komen.

Toen wij later Corona op tv zaten hadden wewel zoiets, van Hmm zou kunnen. Ik heb al 6 jaar geen griep gehad en nu 2x achter elkaar. Na 3 dagen Corona, gekeken te hebben op TV was ik er al klaar mee, ze bleven maar angst zaaien. Niemand stelt kritische vragen meer. Stekker van TV eruit getrokken. Ooit eens een gezegde gehoord. Als er iets groots in het nieuws is, is, er altijd iets anders aan de hand. En ja Corona zal echt zijn. Maar in Noord Nederland hebben zie niet volgens richtlijnen van WHO en RIVM gewerkt en weinig doden en in het zuiden wel en veel doden (helaas) terwijl hier eigenlijk niets aan de hand is, wel een lockdown. Het enige wat ik er van zie is, ipv zelden politie richting bossen. Nu vaak politie richting bossen.

Ik weet het niet, de politiek is op hol geslagen. Normaal gaan er jaren overheen als ze iets willen veranderen, maar nu met Noodverordening. De ene na de andere regel wordt er doorgedrukt. En iedereen die tv blijft kijken wordt doodsbang gemaakt, voor iets, wat gewoon behandelbaar is op meerdere wijzen. Maar nee er moet een enting komen?
Twee verschillen tussen noord en zuid:
Noord had een week eerder vakantie en toen was de uitbraak in Italie nog beperkt.
Zuid had daarnaast Carnaval half februari.

Verder...tja... ::) ::) ::)
Door rosmin
#3401782
@charmed, ook hier in het hoge noorden zijn mensen doodziek en sterven aan corona. En waar mensen dichtbij elkaar in grote getale zijn springt het virus zo over op elkaar en zie daar de uitbraak na carnaval en wintersport.
Gelukkig weet jij dat corona behandelbaar is (sarcasme), dus wat let je , zet je in voor alle zieke mensen en behandelaars, ze zullen maar wat blij met je zijn.
Door MillyMol
#3401788
charmed schreef: za 25 apr 2020, 17:15 Ben hier al lang niet meer geweest, maar nu tijd over. In december had ik al griep gehad, half januari lag ik alweer op bed met hele hoge koorts, kon amper opstaan, kon amper eten, alles kwam er weer uit, zowel eten als drinken en rechtop zitten was er ook niet bij. Meneer Charmed was ook al ziek geweest, een dikke week. De 4de dag kon ik eindelijk rechtop zitten, maar toen ik naar bed wilde en gaan liggen had ik inmiddels 0.0 lucht, ik kreeg geen adem. Dus ben ''s nachts, rechtop in bed gaan zitten, durfde echt niet meer te liggen. Het was weekend dus dat was nog een nachtje snakkend naar adem en de volgende morgen naar de HA zuurstof in het bloed was lager dan normaal, puffer mee en prednison (krijg ik het altijd nog benauwder van), nou nee die laatste, heb ik laten liggen, met puffer had ik maar een klein beetje extra lucht, na een dag nog weinig verbetering, heb ik maar alpha Liponzuur ingezet bij mijzelf een hoge dosering. Binnen een dag had ik weer lucht.
Ben nog wel even tijd nodig gehad om weer op krachten te komen.

Toen wij later Corona op tv zaten hadden wewel zoiets, van Hmm zou kunnen. Ik heb al 6 jaar geen griep gehad en nu 2x achter elkaar. Na 3 dagen Corona, gekeken te hebben op TV was ik er al klaar mee, ze bleven maar angst zaaien. Niemand stelt kritische vragen meer. Stekker van TV eruit getrokken. Ooit eens een gezegde gehoord. Als er iets groots in het nieuws is, is, er altijd iets anders aan de hand. En ja Corona zal echt zijn. Maar in Noord Nederland hebben zie niet volgens richtlijnen van WHO en RIVM gewerkt en weinig doden en in het zuiden wel en veel doden (helaas) terwijl hier eigenlijk niets aan de hand is, wel een lockdown. Het enige wat ik er van zie is, ipv zelden politie richting bossen. Nu vaak politie richting bossen.

Ik weet het niet, de politiek is op hol geslagen. Normaal gaan er jaren overheen als ze iets willen veranderen, maar nu met Noodverordening. De ene na de andere regel wordt er doorgedrukt. En iedereen die tv blijft kijken wordt doodsbang gemaakt, voor iets, wat gewoon behandelbaar is op meerdere wijzen. Maar nee er moet een enting komen?
Je bent ziek geweest, hebt de stekker van je tv uit het stopcontact getrokken, bent blijkbaar weken offline, in ieder geval niet op dit forum en als je er weer opkomt denk je hier even je scepsis te kunnen spuien op basis van een gezegde dat je ooit eens gehoord hebt?

Ik ben in die tussentijd niet ziek geweest, heb de aantallen in mijn ziekenhuis tot onvoorstelbare hoogtes zien oplopen, tientallen mensen zijn doodgegaan, waaronder een geliefde collega, heb de stekker er niet uit getrokken maar doorgeploeterd en wat ik hier nu zou willen opschrijven zal ik je uit fatsoen besparen, maar in fatsoenlijke bewoordingen: je zou je de ogen uit je kop moeten schamen voor je idiote theorieën over een op hol geslagen politiek. Ik heb mijn buik vol van mensen zoals jij.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door