Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Chouka
#3400583
sam28 schreef: do 09 apr 2020, 12:16 Ik ga morgen beginnen op de IC als IC buddy. Ik merk dat ik het best wel spannend vind. Ze vroegen of ik 2 of 3 inwerkdiensten wilde.. Euhh, doe maar 3. Was geen probleem gelukkig, het is namelijk super verantwoordelijk werk en door het gedoe op mijn oude werk ben ik best onzeker geworden.
Veel succes Sam. Jij kan bijdragen aan de NL volksgezondheid in crisistijd. Doe dat goed. Laat je onzekerheid gewoon thuis. Vertrek gewoon met het idee dat jij het verschil gaat maken voor Nederland. En dat is zo. Iedereen op zijn niveau. Samen op IC.
Door Chouka
#3400584
Siberienne schreef: do 09 apr 2020, 12:17 In de verpleeghuizen in NL speelt zich een drama af. Personeel heeft onvoldoende beschermingsmiddelen en wordt te weinig getest. Personeel kan niet thuis blijven want dan krijgen de mensen geen hulp maar kan ook geen maskers dragen.

Probeer nu te helpen bij een project om iig het testen te regelen.

En vraag me niet waarom dit te weinig aandacht heeft gekregen. :'( :'( :'(
Dat voelden we aankomen. Maar het is nog erger dan gedacht.

Waarom? Besparingen. En nu komen daar de gevolgen van.
Door Lizzy
#3400585
sam28 schreef: do 09 apr 2020, 12:16 Ik ga morgen beginnen op de IC als IC buddy. Ik merk dat ik het best wel spannend vind. Ze vroegen of ik 2 of 3 inwerkdiensten wilde.. Euhh, doe maar 3. Was geen probleem gelukkig, het is namelijk super verantwoordelijk werk en door het gedoe op mijn oude werk ben ik best onzeker geworden.
Sam, ik ben gewoon ZO trots op je :-* ! Ik weet namelijk zeker dat je het kunt! Ik vind je een held :-*
Gebruikersavatar
Door sam28
#3400589
Haha, lief van jullie. Ik vind mezelf geen held, misschien eentje op sokken. Heb mijn personeelspas gehaald vanmiddag en even gekeken waar ik morgenvroeg moet zijn. Ik krijg gelukkig een noodparkeervergunning want anders werk ik alsnog vrijwillig. Het is natuurlijk wel Amsterdam ;D
En ondertussen zenuw ik lekker door, ben ik wel goed voorbereid, zitten de elearnings er wel goed in.. enzenz.
Morgen om deze tijd ben ik vast relaxter (of in shock over hoe alles gaat, ik heb wel een beeld maar het zien en werken is denk ik toch anders)
Door - pien -
#3400599
sam28 schreef: do 09 apr 2020, 16:27 Haha, lief van jullie. Ik vind mezelf geen held, misschien eentje op sokken. Heb mijn personeelspas gehaald vanmiddag en even gekeken waar ik morgenvroeg moet zijn. Ik krijg gelukkig een noodparkeervergunning want anders werk ik alsnog vrijwillig. Het is natuurlijk wel Amsterdam ;D
En ondertussen zenuw ik lekker door, ben ik wel goed voorbereid, zitten de elearnings er wel goed in.. enzenz.
Morgen om deze tijd ben ik vast relaxter (of in shock over hoe alles gaat, ik heb wel een beeld maar het zien en werken is denk ik toch anders)
Wat super dat je dit gaat doen Sam :-* !
Door Lizzy
#3400607
sam28 schreef: do 09 apr 2020, 16:27 Haha, lief van jullie. Ik vind mezelf geen held, misschien eentje op sokken. Heb mijn personeelspas gehaald vanmiddag en even gekeken waar ik morgenvroeg moet zijn. Ik krijg gelukkig een noodparkeervergunning want anders werk ik alsnog vrijwillig. Het is natuurlijk wel Amsterdam ;D
En ondertussen zenuw ik lekker door, ben ik wel goed voorbereid, zitten de elearnings er wel goed in.. enzenz.
Morgen om deze tijd ben ik vast relaxter (of in shock over hoe alles gaat, ik heb wel een beeld maar het zien en werken is denk ik toch anders)
Nah, echt niet. Nee, ik vind jou een held. Zoals meer mensen hier. Je bent 1 van de super dappere van dit moment, waar wij het allemaal van moeten hebben.
Gebruikersavatar
Door Kallista
#3400609
zurca schreef: do 09 apr 2020, 14:18 Dit vind ik toch zo iets om kwaad over te worden... Alle maatregelen, alle regels zijn ergekomen om ziekenhuizen tegen overbelasting te behoeden en om de oudere en kwetsbare medemens te beschermen. Maar dan het zorgpersoneel daar niet testen en geen beschermende dingen bieden...
Vind ik ook verschrikkelijk :'(
Door Lizzy
#3400614
zurca schreef: do 09 apr 2020, 14:18 Dit vind ik toch zo iets om kwaad over te worden... Alle maatregelen, alle regels zijn ergekomen om ziekenhuizen tegen overbelasting te behoeden en om de oudere en kwetsbare medemens te beschermen. Maar dan het zorgpersoneel daar niet testen en geen beschermende dingen bieden...
+ 1

Dit kan gewoon echt niet :'(
Door hamada
#3400636
MillyMol schreef: do 09 apr 2020, 08:40 Ik denk dat ik snap wat je hier wilt zeggen, maar ik had al geen gezicht nodig hoor, om een beeld te krijgen van de omvang van deze ramp. Achter elke dode schuilen meerdere gezichten. Niet alleen die van de patiënt, maar ook van al die familieleden, vrienden, collega's en anderen die erdoor geraakt worden. Het zijn nu ook de omstandigheden waardoor het ons extra raakt. Er wordt met man en macht onder moeilijke omstandigheden keihard gewerkt om mensen in leven te houden. Als je dan tijdens die strijd een collega verliest is dat gewoon verschrikkelijk.

Het zal ons wel wat tijd kosten om dit te verwerken. En we beseffen eens te meer hoe moeilijk de omstandigheden zijn en dat we zelf ook gevaar lopen.
Heel veel sterkte milly mol, voor jou en je collega’s :bigarmhug: :bigarmhug:
#3400648
sam28 schreef: do 09 apr 2020, 16:27 Haha, lief van jullie. Ik vind mezelf geen held, misschien eentje op sokken. Heb mijn personeelspas gehaald vanmiddag en even gekeken waar ik morgenvroeg moet zijn. Ik krijg gelukkig een noodparkeervergunning want anders werk ik alsnog vrijwillig. Het is natuurlijk wel Amsterdam ;D
En ondertussen zenuw ik lekker door, ben ik wel goed voorbereid, zitten de elearnings er wel goed in.. enzenz.
Morgen om deze tijd ben ik vast relaxter (of in shock over hoe alles gaat, ik heb wel een beeld maar het zien en werken is denk ik toch anders)
Maar je bent het wel: een held! :-* Je mag het en je kan het, maar je hóeft het niet te doen. En toch ga je het doen. Jup: held, dus vergeet die sokken maar ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door