Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3398051
Dan heb ik dus niet gehamsterd ;D ;) ..... Is overigens wel ‘fijn’ dat ik nu eigenlijk 2 weken de deur niet uit hoef voor allerlei boodschappen (alleen fruit en noodgevallen)... manlief laat nu ook alleen de honden uit en wil verder ook de deur niet uit.... heel begrijpelijk en logisch.... kids komen alleen buiten om de honden uit te laten en de jongste om naar de fysio te gaan (3x in de week).....

Steeds meer winkels sluiten ook hun deuren; hun webwinkels zullen wel meer omzet draaien hierdoor, dacht ik zo...... ik ben wel blij dat er internet is en dat je op deze manier nog sociale contacten kunt onderhouden... verpleeghuizen sluiten ook de deuren... dat vind ik echt sneu..... die oudjes zijn al erg eenzaam en dan mag en kan er niemand langskomen :-\ :'( ....
Vraag me ook af of het dan wel zo’n goed idee is om andere mensen te helpen zoals de hond uitlaten, boodschappen doen etc.... heb er aan zitten denken om dat te doen nu ik toch thuis zit.... maar is dat wel zo’n goed idee????
Door Lizzy
#3398053
Angelique schreef: do 19 mar 2020, 17:39 Bruno heeft ontslag genomen. Kan me er alles bij voorstellen, deze man was duidelijk te licht voor deze functie.
Ja. Arme man. Ik vind het echt sneu voor hem maar ja, het was duidelijk dat hij het niet ging trekken. Ik moet ook wel zeggen dat je van roestvrijstaal moet zijn hoor, nu :-X
Door Lizzy
#3398055
CindyMayella schreef: do 19 mar 2020, 17:50 Dan heb ik dus niet gehamsterd ;D ;) ..... Is overigens wel ‘fijn’ dat ik nu eigenlijk 2 weken de deur niet uit hoef voor allerlei boodschappen (alleen fruit en noodgevallen)... manlief laat nu ook alleen de honden uit en wil verder ook de deur niet uit.... heel begrijpelijk en logisch.... kids komen alleen buiten om de honden uit te laten en de jongste om naar de fysio te gaan (3x in de week).....

Steeds meer winkels sluiten ook hun deuren; hun webwinkels zullen wel meer omzet draaien hierdoor, dacht ik zo...... ik ben wel blij dat er internet is en dat je op deze manier nog sociale contacten kunt onderhouden... verpleeghuizen sluiten ook de deuren... dat vind ik echt sneu..... die oudjes zijn al erg eenzaam en dan mag en kan er niemand langskomen :-\ :'( ....
Vraag me ook af of het dan wel zo’n goed idee is om andere mensen te helpen zoals de hond uitlaten, boodschappen doen etc.... heb er aan zitten denken om dat te doen nu ik toch thuis zit.... maar is dat wel zo’n goed idee????
Nou. Ik zou een boodschappenlijstje laten appen. En de boodschappen voor de deur neerzetten en weg wezen. Hond uitlaten is ook leuk maar tijdens de wandeling niet aan je eigen gezicht zitten en nadat je de hond hebt thuis gebracht: super goed je handen wassen. Iemand die besmet is: ik zeg 5 meter afstand houden.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3398056
Lizzy schreef: do 19 mar 2020, 17:56 Ja. Arme man. Ik vind het echt sneu voor hem maar ja, het was duidelijk dat hij het niet ging trekken. Ik moet ook wel zeggen dat je van roestvrijstaal moet zijn hoor, nu :-X
Ja, nu moet je leider zijn en hij was lijder. Dat werd heel pijnlijk duidelijk bij die persconferentie. Kan verder een goede man zijn, maar Dit trok die echt niet en sowieso voor de hele politiek vond ik m niet geschikt. Maar goed, ff uitrusten en dan is er vast nog wel ergens een leuke bureaubaan voor ,m te vinden.
Door Lizzy
#3398057
Angelique schreef: do 19 mar 2020, 18:14 Ja, nu moet je leider zijn en hij was lijder. Dat werd heel pijnlijk duidelijk bij die persconferentie. Kan verder een goede man zijn, maar Dit trok die echt niet en sowieso voor de hele politiek vond ik m niet geschikt. Maar goed, ff uitrusten en dan is er vast nog wel ergens een leuke bureaubaan voor ,m te vinden.
Hij wist natuurlijk niet dat toen ie deze baan aan nam dat ie in zulk zwaar weer terecht zou komen. En ik denk dat je pas weet of je dat wel of niet aan kan als je met je tot aan de nek in de modder staat. Hij heeft het niet gered. Wel geprobeerd, niet gelukt. Ik snap dat heel goed. Ik zou twee weken geleden al bij de enkels zijn afgebroken.
#3398058
Maar wat nou als er echt die lock-down komt.... je mag alleen naar buiten om je hond ff zn behoefte te laten doen???? Hoe kom je dan aan je 1ste levensbehoeftes???? Dan zal je toch daarvoor moeten inslaan, zodat je ff genoeg te eten hebt??? Of zie ik dat nou verkeerd??? In Spanje is het al zover....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3398059
CindyMayella schreef: do 19 mar 2020, 19:18 Maar wat nou als er echt die lock-down komt.... je mag alleen naar buiten om je hond ff zn behoefte te laten doen???? Hoe kom je dan aan je 1ste levensbehoeftes???? Dan zal je toch daarvoor moeten inslaan, zodat je ff genoeg te eten hebt??? Of zie ik dat nou verkeerd??? In Spanje is het al zover....

Bij een lock down mag je naar de supermarkt. Alleen de echt essentiële zaken zijn dan open. Supermarkt, apotheek, dat werk.
Door millyckk
#3398060
Geprobeerd om online te bestellen: AH, Jumbo, Plus, alles vol. Jumbo zelfs voor de hele volgende week al, die anderen niet verder geprobeerd. Dat gaat hem, hier in Deventer althans, niet worden denk ik.
Door Siberienne
#3398061
Lizzy schreef: do 19 mar 2020, 19:01 Hij wist natuurlijk niet dat toen ie deze baan aan nam dat ie in zulk zwaar weer terecht zou komen. En ik denk dat je pas weet of je dat wel of niet aan kan als je met je tot aan de nek in de modder staat. Hij heeft het niet gered. Wel geprobeerd, niet gelukt. Ik snap dat heel goed. Ik zou twee weken geleden al bij de enkels zijn afgebroken.
+1
Ik merk het om me heen ook, trekt echt zware wissel en het is heel stressige situatie. Ik doe het ‘gewone’ werk terwijl 2 collega’s meer dan fulltime met Corona bezig zijn maar de sfeer is erg gespannen en sommige mensen gaan er met de dag grauwer uitzien. Met mij gaat het best goed, mijn frustratie is meer dat ik meer zou willen doen maar ik probeer dus maar wel beetje te moederen ;)

En verder weet ik even niet zo goed wat te zeggen. Het aantal gevallen in de ziekenhuizen is stijgend en ons ziekenhuis (Tilburg) zit er middenin. Er zijn nu 14 patiënten op de IC, op de COVID19 afdelingen ben ik de tel een beetje kwijt, ik schat rond de 100. Het bedrijfsrestaurant is dicht, we zitten bij besprekingen met een stoel ertussen. Alle gewone zorg is zowat gestopt. En iedereen doet zijn stinkende best. Gebrek aan test materialen en dingen als maskers enzo is heel lastig en geeft hoop extra stress, gedoe en frustratie. Ik hoop dat dat een keer opgelost wordt.
#3398063
millyckk schreef:Geprobeerd om online te bestellen: AH, Jumbo, Plus, alles vol. Jumbo zelfs voor de hele volgende week al, die anderen niet verder geprobeerd. Dat gaat hem, hier in Deventer althans, niet worden denk ik.
Da’s k*t :'( .... en nu??? Heb je iemand kn de buurt die je kan helpen????
Gebruikersavatar
Door pluk
#3398064
millyckk schreef: do 19 mar 2020, 19:43 Geprobeerd om online te bestellen: AH, Jumbo, Plus, alles vol. Jumbo zelfs voor de hele volgende week al, die anderen niet verder geprobeerd. Dat gaat hem, hier in Deventer althans, niet worden denk ik.
Zorg dat je mandje vol zit bij Appie en blijf vanavond na 22.00 regelmatig proberen.
Op t laatste moment komen er vaak nog plekken vrij.
#3398065
Angelique schreef: do 19 mar 2020, 19:30 Bij een lock down mag je naar de supermarkt. Alleen de echt essentiële zaken zijn dan open. Supermarkt, apotheek, dat werk.
Inderdaad.
Dierenvoer blijft hier ook open, postbodes werken nog, pakjes maar ook gewone post. Er is nog steeds noodopvang in de scholen en crèches maar 99% van de kinderen blijven gewoon thuis. Je mag ook perfect gaan wandelen, fietsen oid met gezinsleden en 1 kennis buiten het gezin bij een buitenactiviteit (om eenzame mensen niet te isoleren denk ik of om te zorgen dat je samen kan gaan lopen vb als je partner op de kinderen moet passen).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door