Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door koekje
#3398004
Hamsteren: is dat ook niet subjectief? Ik heb een groot gezin (incl katten zijn we met 7) met kinderen die in de groei zijn. En dan zijn we ook nog eens allemaal grote eters. En iedereen de hele dag thuis, waar meneer normaal ook nog eens geregeld op werk avondeten, maar nu dus niet. Er gaan hier karrenvrachten voer doorheen!
Door - pien -
#3398005
koekje schreef: do 19 mar 2020, 12:27 Hamsteren: is dat ook niet subjectief? Ik heb een groot gezin (incl katten zijn we met 7) met kinderen die in de groei zijn. En dan zijn we ook nog eens allemaal grote eters. En iedereen de hele dag thuis, waar meneer normaal ook nog eens geregeld op werk avondeten, maar nu dus niet. Er gaan hier karrenvrachten voer doorheen!
Ja, dat heb ik dus ook bedacht. Wij zijn met z'n tweetjes, en bestellen boodschappen mee met onze groentetas. Niet te vergelijken met een gezin/kinders in de groei/pubers.
Alleen als je ziet dat het melkschap is geplunderd : waar laat je al die liters melk? Die kun je niet bewaren :???: Of verse groente? Gaat iedereen die in de vriezer stoppen?
Om maar even een voorbeeld te noemen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3398006
Hier gaat er per dag 2 liter melk en makkelijk een kilo groente doorheen. En dan doe ik niks geks of overdreven luxe.
Dus dat tikt wel aan per week en ook nog de voorraden aanvullen.
Door - pien -
#3398007
koekje schreef: do 19 mar 2020, 12:38 Hier gaat er per dag 2 liter melk en makkelijk een kilo groente doorheen. En dan doe ik niks geks of overdreven luxe.
Dus dat tikt wel aan per week en ook nog de voorraden aanvullen.
Sorry, ik noem het plunderen maar ik bedoel 'helemaal leeg'.
#3398009
Ik heb deze week 2x boodschappen gehaald zodat wij, mochten we ziek worden, genoeg eten voor 2 weken in huis hebben, zodat we niemand om hulp hoeven te vragen...... Heb wel iets extra’s gekocht, zoals maandverband en toiletpapier (met 3 dames in huis moet ik wel een voorraad hebben), maar niets extreems..... Het enige dat ik nog tussendoor moet kopen, is fruit, dat koop ik 2x per week..... wat jullie zeggen: groente.... hier is dat ook erg snel op; zelfs diepvries :-[ .....

Nu hier ook iedereen thuis is/zit, wordt er ook meer gegeten, daar moet ik ook rekening mee houden.... ze hebben bijv bij de Dirk/Digros zakken soep in de aanbieding (4voor €5,-), dus die heb ik in huis zodat ze dat tussendoor kunnen eten of als ze (nog) honger hebben.....

Heb ik nou gehamsterd???? ;)

(ik vind het wel meevallen eigenlijk :-\ )....
#3398010
Je hebt voor 2 weken voedsel in huis. Doe je dat anders ook?
Als het anders is dan anders, heb je gehamsterd he. :P ;D
Maar 2 weken valt idd best goed mee.

Je hebt ook secundair hamsteren hé. Zo wil ik dat helemaal niet, maar ik zal nu ook eerder pampers en melk aankopen dan voorheen. Zie dat er geen meer is als je het wel nodig hebt...
Maar das wel minimaal he. Dat gaat dan over een week vroeger aankopen.
Door Lizzy
#3398011
Koekje, ik snap wat je bedoelt. Maar gisteren was het schap pasta + pasta-saus gewoon leeg. Dat lijkt me wel hamsteren. Ook wel een beetje raar van de Ap om uitgerekend dat in de bonus te gooien :-\
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3398012
koekje schreef: do 19 mar 2020, 12:27 Hamsteren: is dat ook niet subjectief? Ik heb een groot gezin (incl katten zijn we met 7) met kinderen die in de groei zijn. En dan zijn we ook nog eens allemaal grote eters. En iedereen de hele dag thuis, waar meneer normaal ook nog eens geregeld op werk avondeten, maar nu dus niet. Er gaan hier karrenvrachten voer doorheen!
Dat is niet hamsteren dat is veel nodig hebben.
Je ziet dus wel dat ze bijv aan banden gaan leggen hoeveel je per persoon mag meenemen uit de winkel. Dat is ja helaas nodig denk ik, maar voor jou is dat heel vervelend dan. Kijk als ik maar 3 pakken pasta/rijst mag meenemen, dan doen we er hier weken over. Bij jou zal dat geen weken duren :-\
En dan heb je ook nog mensen die boodschappen doen voor anderen. Ook voor hun lekker lastig dan :-\
#3398014
pearlsofpassion schreef:Je hebt voor 2 weken voedsel in huis. Doe je dat anders ook?
Als het anders is dan anders, heb je gehamsterd he. :P ;D
Maar 2 weken valt idd best goed mee.
Daar heb je gelijk in; normaal haal ik voor een week..... ;)

Maar omdat ik vaak mis greep en ter plekke moest bedenken wat we dan gingen eten, heb ik ‘uit voorzorg’ alles in huis gehaald voor 2 weken..... overigens gaat hier, als we pasta eten, er een hele zak à 500 gr doorheen.... en als je een groot gezin hebt, dan is je kar snel vol....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3398015
Even hoor...je moet zoveel mogelijk thuis blijven, hoe vaker onder de mensen, hoe groter het risico dat je het virus overbrengt.

Maar als je dus extra zooi haalt om maar zo min mogelijk naar die supermarkt te hoeven dan moet ik ineens hamsterschaamte gaan krijgen ofzo?

Wat willen ze nou...
Door MillyMol
#3398016
Van hamsteren is sprake als er voorafgaand aan een verwachte periode van (vermeende) schaarste, bijvoorbeeld in geval van een dreigende oorlog of epidemie, van bepaalde consumptiegoederen meer wordt ingeslagen dan men verbruikt, waardoor een extra voorraad wordt opgebouwd.

Iedereen van ons die dat doet is dus aan het hamsteren. Ik vel verder geen moreel oordeel. Ik hoop alleen dat er nog voldoende in de schappen is voor iedereen die zich nu uit de naad werkt en na een lange en stressvolle werkdag niet eens voldoende spullen bij elkaar kan scharrelen om thuis een maaltijd in elkaar te draaien.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3398021
Ik heb trouwens ook wel gehamsterd he, als je de kale definitie volgt. Maar ik ben niet op mijn achterhoofd gevallen en ik ben een hele geoefende hamster. Ik deed dat namelijk al in februari :cool:
En dan wel redelijk minimaal, want de gewone boodschappen vullen al de kasten genoeg. Ik heb dus toen 10 doosjes pcm gehamsterd (zonder functioneer ik niet), wat blikken tomatenblokjes (-puree vergeten), paar zakken extra pasta. En ik had laatst een week te vroeg wcpapier gehaald, wat best slim was, want een week later was ik zelf dus ziek.
Ik moet deze week overigens echt ook nieuwe pampers hebben. Dat gaat best hard met 2 enthousiast schijtende peuters.

Rijst koop ik altijd groot in, bij de online toko. Mijn piepers zijn bijna op, verse groente heb ik nog voor max 2 dagen en dan moeten de kinders daar 1 avondmaaltijd van uit de vriezer vriezer-brocolli eten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door