Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3397863
Lizzy schreef: wo 18 mar 2020, 10:51 Echt om heel blij van te worden :-X :-X :-X

Maar daarom dus o.a. dat die man uit Hongkong z'n kin in de kruipkelder hing van verbazing toen ie hoorde dat wij in Europa geen mondkapjes gebruiken :-\
Nou weet ik niet die lopen standaard met mondkapjes daar toch?
Weet niet of dat op verdere kennis gebaseerd was ;)
Maar dan nog vind ik dat de weinige mondkapjes die er zijn dus voor medisch personeel moeten zijn.
En ik verwacht van de zuinige Nederlander ook geen goed mondkapjes gebruik :biggrin2: Kan best nog een aantal dagen mee .....
Maar gewoon, we hebben te weinig mondkapjes sowieso. Zag wel dat ze de gevangenen in NL aan het werk zetten om voor de gewone burger simpele kapjes te maken
Door Tanna
#3397864
hannabelgje schreef: wo 18 mar 2020, 09:13 Nou met 20 kilo kippenvoer vrees ik toch een kar nodig te hebben. Ik vind de lockdown wel goed. Het doel is om ipv dat 1 persoon 3 andere besmet dat onder de 1 te krijgen. Met de lockdown dwing je mensen om afstand te houden. Dat is denk ik een goed ding.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Ook dan zou ik niks hebben aan een karretje........ik moet alles lopend doen en dan sjouw je niet even 20 kilo naar huis. :biggrin2:
Door MillyMol
#3397865
Ik heb zojuist op verzoek van en in overleg met mijn werkgever mijn pensioenaanvraag op ‘on hold gezet’. :'(
Alle plannen gaan even de ijskast in. Ik had zelf ook al besloten dat ik het nu niet kon maken om op 3 april de boel de boel te laten terwijl alle ziekenhuizen en de mijne dus ook keihard aan het werk zijn om de verwachte stroom aan ziektegevallen op te vangen.

Ik ga niet terug aan het bed, zelfs als dat nodig mocht zijn, omdat ik zelf tot de risicogroep behoor, maar in mijn team alleen al zitten twee mensen die dat mogelijk wel moeten. Dan worden we gehalveerd en is het alle zeilen bijzetten om de boel in de lucht te houden. Ik zou mezelf niet recht in de spiegel meer aan kunnen kijken als ik dan zou zeggen: “tot ziens en veel sterkte met de situatie.”

We moeten allemaal ons steentje bijdragen en ik hoop dat zo te kunnen doen.
We zien wel hoe het verder gaat. Als er verder niets verandert aan de maatregelen in NL dan moet ik alleen wel ‘even’ op zoek naar een ander onderkomen. Kan nog een uitdaging worden. Desnoods ga ik tijdelijk in dunbevolkt gebied wonen aan de andere kant van NL, als er maar een goed werkende internetverbinding is.

Dus mocht iemand nog iets weten: let me know!
Door eelke
#3397868
Ik ga mogelijk ook bijspringen op andere zorglocaties. Maar omdat ik nu in mijn huidige 2 teams nog niet duidelijk heb welke gevolgen het heeft voor dat werk, ben ik er nog even voorzichtig mee. Ook omdat ik me voor kan stellen dat het erg prettig is dat ik over 1 of 2 weken nog niet ziek ben en dan nog bij kan springen.

MillyMol, wat zoek je? Maakt de prijs nog uit? Of zich zie ik regelmatig wel huuraanbiedingen voorbij komen. Jij zit nu toch in omgeving NoordHolland? Ik zou deze vraag ook eens wegleggen bij jouw werkgever, vaak hebben die ook nog wel wat contacten daarin.
Door MillyMol
#3397871
eelke schreef: wo 18 mar 2020, 12:05 Ik ga mogelijk ook bijspringen op andere zorglocaties. Maar omdat ik nu in mijn huidige 2 teams nog niet duidelijk heb welke gevolgen het heeft voor dat werk, ben ik er nog even voorzichtig mee. Ook omdat ik me voor kan stellen dat het erg prettig is dat ik over 1 of 2 weken nog niet ziek ben en dan nog bij kan springen.

MillyMol, wat zoek je? Maakt de prijs nog uit? Of zich zie ik regelmatig wel huuraanbiedingen voorbij komen. Jij zit nu toch in omgeving NoordHolland? Ik zou deze vraag ook eens wegleggen bij jouw werkgever, vaak hebben die ook nog wel wat contacten daarin.
Prijsindicatie: max 850,- /maand. De locatie maakt me nog niet eens zoveel uit: als ik maar kan werken vanuit huis. Werkgever weet ervan, maar biedt weinig hoop: er keren veel mensen terug uit pensioen om bij te springen en ze worden een beetje overspoeld. Ik sta op de lijst, maar wordt aangemoedigd om vooral ook zelf te zoeken.

Misschien wordt het wel een vakantiehuisje. En misschien is het achteraf niet nodig, omdat we de curve hebben kunnen afvlakken in heel Europa en de grenzen begin mei weer opengaan. Als het er half april niet naar uitziet dat dat zo is moet ik echt handelen en iets vinden.

Het lastige is nu gewoon dat er zoveel onzekere factoren zijn. Pfff.
Door Lizzy
#3397873
Spikkelneus schreef: wo 18 mar 2020, 09:30 Gister nog even bij de Welkoop geweest voor 60 kilo kippenvoer (dat is voor 1 maand, niet gehamsterd, gewoon wat ik altijd koop). Maar er was geen hooi voor de konijnen, alleen van die kleine overprijsde pakjes van een paar kilo. Gelukkig groeit het gras alweer, dan eten ze dat maar.
Extra vlees besteld voor 3 weken voor de honden bij Floris - levertijd over 9 dagen; ik hoop maar dat hij dan nog rijdt :-\
Na 3 weken bloed hoesten ben ik dat echt wel zat (zooooo smerig) - het is wel een klotegriepje dit, hardnekkig; het wordt niet erger, maar ook zeker niet beter. Tenminste, ik hoop maar dat het corona is, want als het iets anders is en ik krijg er corona bij, dan vrees ik het ergste. Ik droom 's nachts zelfs van toen ik nog een eigen praktijk had, met een zuurstofgenerator, oh, wat zou ik dat ding nog graag hebben.... lucht! De manlief heeft alleen nog maar een beetje hoofdpijn en een snotneus, die komt er weer goed vanaf!
Drie weken bloed hoesten?!?!?! :o :o :o . Mijn God, dit klinkt wel heel ernstig! Je hebt toch wel de dokter gebeld? Je hebt het dus ook rete benauwd.....? Ah bah.... Ik hoop zo dat je snel hersteld. Lijkt me dat je trouwens voor de zekerheid binnen moet blijven. Is het niet voor jezelf, is het voor je omgeving :-\
Gebruikersavatar
Door Ina
#3397882
MillyMol schreef: wo 18 mar 2020, 12:42 Prijsindicatie: max 850,- /maand. De locatie maakt me nog niet eens zoveel uit: als ik maar kan werken vanuit huis. Werkgever weet ervan, maar biedt weinig hoop: er keren veel mensen terug uit pensioen om bij te springen en ze worden een beetje overspoeld. Ik sta op de lijst, maar wordt aangemoedigd om vooral ook zelf te zoeken.

Misschien wordt het wel een vakantiehuisje. En misschien is het achteraf niet nodig, omdat we de curve hebben kunnen afvlakken in heel Europa en de grenzen begin mei weer opengaan. Als het er half april niet naar uitziet dat dat zo is moet ik echt handelen en iets vinden.

Het lastige is nu gewoon dat er zoveel onzekere factoren zijn. Pfff.
Misschien even een oogje op deze fb pagina houden, daar worden nu veel plekken aangeboden aangezien mensen niet meer willen reizen, dus ook heel wat plekjes binnen Nederland die leeg staan
https://www.facebook.com/groups/hondenvakanties/
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3397886
Lizzy schreef: wo 18 mar 2020, 12:59 Drie weken bloed hoesten?!?!?! :o :o :o . Mijn God, dit klinkt wel heel ernstig! Je hebt toch wel de dokter gebeld? Je hebt het dus ook rete benauwd.....? Ah bah.... Ik hoop zo dat je snel hersteld. Lijkt me dat je trouwens voor de zekerheid binnen moet blijven. Is het niet voor jezelf, is het voor je omgeving :-\
Ik hoest 'iets' op en het smaakt als bloed, dus het zal wat slijm zijn met een beetje bloed (genoeg om er misselijk van te worden). Maar geen koorts (alleen lichte verhoging). En minimaal hoesten, het is een droog kuchje. Ik heb (nog) geen contact met de ha gehad, want ten eerste is het een enorme eikel, waar ik nog nooit wat aan gehad heb en ten tweede denk ik niet dat hij veel voor me kan doen en het voelt ook raar, want ik ben voor mijn gevoel niet echt ziek - ik doe alles wat ik normaal ook doe, alleen dan benauwd. Ja, de huisarts kan doorsturen naar het zkh voor een scan, maar als je ergens kans loopt op een secundaire infectie, is het daar wel, waar alle hoestende mensen bij elkaar gebracht worden. Dat vind ik pas echt spannend. Ik voel me veiliger in mijn eigen huis. Zolang het een virus is, zijn er toch geen medicijnen en is het een kwestie van uitzieken. We zien wel, als ik zieker word, trek ik wel aan de bel. Voor nu hou ik nog de struisvogeltactiek aan.

Qua binnen blijven: ik laat de honden uit en daar kom ik normaal gesproken nooit iemand bij tegen (maar nu wel, want iedereen is opeens in het bos, deze week is een soort permanente zondagmiddag). En ik doe de meest noodzakelijke boodschappen. De manlief is evengoed ziekjes, dus die is even besmettelijk als ik. En de buren zijn in de 70 en liggen beide met hoge koorts op bed; dus wij doen boodschappen voor hen en niet andersom. En verder is er niemand in de buurt aan wie ik zou kunnen vragen om dingen voor ons te halen, alleen ouderen en die wil ik niet in mijn buurt hebben voor hun eigen veiligheid. Familie en vrienden wonen allemaal ver weg.
Door MillyMol
#3397887
Ina schreef: wo 18 mar 2020, 13:34 Misschien even een oogje op deze fb pagina houden, daar worden nu veel plekken aangeboden aangezien mensen niet meer willen reizen, dus ook heel wat plekjes binnen Nederland die leeg staan
https://www.facebook.com/groups/hondenvakanties/
Dank je Ina, die ken ik inderdaad. Ga weer eens even kijken.
Heb net bedacht dat ik eventueel ook weer een appartementje kan kopen. Ik zie in het zuiden wel het een en ander voor weinig geld. Kan ik eventueel ook aanhouden na emigratie als pied a terre.
Door Lizzy
#3397888
MillyMol schreef: wo 18 mar 2020, 11:06 Ik heb zojuist op verzoek van en in overleg met mijn werkgever mijn pensioenaanvraag op ‘on hold gezet’. :'(
Alle plannen gaan even de ijskast in. Ik had zelf ook al besloten dat ik het nu niet kon maken om op 3 april de boel de boel te laten terwijl alle ziekenhuizen en de mijne dus ook keihard aan het werk zijn om de verwachte stroom aan ziektegevallen op te vangen.

Ik ga niet terug aan het bed, zelfs als dat nodig mocht zijn, omdat ik zelf tot de risicogroep behoor, maar in mijn team alleen al zitten twee mensen die dat mogelijk wel moeten. Dan worden we gehalveerd en is het alle zeilen bijzetten om de boel in de lucht te houden. Ik zou mezelf niet recht in de spiegel meer aan kunnen kijken als ik dan zou zeggen: “tot ziens en veel sterkte met de situatie.”

We moeten allemaal ons steentje bijdragen en ik hoop dat zo te kunnen doen.
We zien wel hoe het verder gaat. Als er verder niets verandert aan de maatregelen in NL dan moet ik alleen wel ‘even’ op zoek naar een ander onderkomen. Kan nog een uitdaging worden. Desnoods ga ik tijdelijk in dunbevolkt gebied wonen aan de andere kant van NL, als er maar een goed werkende internetverbinding is.

Dus mocht iemand nog iets weten: let me know!
Jeetje :-X . Dit is echt wel heel heftig zeg.... Ik kan me je gevoel wel voorstellen maar jeetje. Ik hoop dat je snel tijdelijk onderkomen vindt. Dat geeft dan misschien weer wat rust. Ik vind het wel ontzettend lief en dapper van je :-*
Gebruikersavatar
Door Ina
#3397889
Ina schreef: wo 18 mar 2020, 13:34 Misschien even een oogje op deze fb pagina houden, daar worden nu veel plekken aangeboden aangezien mensen niet meer willen reizen, dus ook heel wat plekjes binnen Nederland die leeg staan
https://www.facebook.com/groups/hondenvakanties/
Trouwens een 'leuke' discussie daar (die direct weer is gesloten door de topic opener)
Iemand zocht als Nederlander zijnde, binnen Nederland een vervanging voor hun geannuleerde reisje naar het buitenland ivm het niet meer reizen naar het buitenland

Een aantal huiseigenaren boden meteen hun nog te huur staande objecten aan.....en vervolgens kwam er een hoos aan kritiek en boze gezichtjes van meelezers

'Blijf lekker thuis' was de algemene reactie, en het was te slecht voor woorden dat huiseigenaren nog hun woning aanboden in deze tijd van crisis

Op zich mag natuurlijk iedereen zijn mening hebben, MAAR, we hebben geen lock down in Nederland....daarbij staan bijna al die huisjes in the middle of nowhere .... in ieder geval veel vrijer als dat de gemiddelde Nederlander nu woont als hij thuis blijft

Wij hebben volgende week ook een huisje midden in Friesland, ver weg van welke beschaving dan ook, geboekt

....manlief is er van overtuigd dat we gaan en daar vele malen minder risico lopen op besmetting (wonen midden in de randstad) en mocht er een lock down volgen zijn we in no-time weer thuis

....ik ben er tot nu toe echter nog absoluut niet van overtuigd dat we gaan :-\

Geen van beide hebben we klachten, geen snotneus, geen kuch....niks.....dus wat dat betreft zou er geen ristrictie zijn
......maar voor mij voelt het gewoon niet goed :-[

Eigenlijk hoop ik stiekum op een opgelegde lock down zodat er gewoon geen keuze meer is.....en tot die tijd werk ik nog maar stug door en kijk hoe het allemaal gaat lopen
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door