Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3392204
Wij brengen Moyra morgenochtend naar de oppas, die loopt zo vroeg mogelijk met de hele bups in het bos om de ergste knallen vóór te zijn. Op 1 januari halen we haar weer op, als het hier rustig is. Verder zijn wij gewoon de avond thuis, lekker saai rustig. :biggrin2: Serietje kijken, hapje en bubbels bij.

Ik heb vandaag een pan klassieke snert gemaakt (lees: met vlees), en een vegetarische quiche. Natuurlijk maakt meneer morgen oliebollen! Met alles wat er nog over is van de kerst komen we de dagen wel door. ;)
Wat zijn jullie plannen?

Ik wens iedereen in ieder geval een hele gezellige en vooral rustige jaarwisseling en alle goeds voor het komende jaar! :)
#3392205
Ik heb heel de dag vrij om bij mijn hondenkind te zijn. We gaan smorgens lekker wandelen en de rest van de dag blijven we zo veel mogelijk binnen. Ik heb lekkere hapjes gehaald en we gaan tv kijken. Ik ben gewoon alleen thuis. Als ze klaar zijn met vuurwerk dan gaan we naar bed.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

#3392206
Hier ook vrij. Morgen worden Bas en Bobbie niet meer in het dorp uitgelaten, maar pakken we de auto richting natuurgebied aan de grens met België. De honden krijgen dan kvv en ik eet met mijn ouders pasteitjes en 's avonds op de bank lekker wat tapas. Ik ben morgenavond chauffeur van dienst bij de brandweer en als de pieper gaat weet ik dat Bas en Bobbie in goede handen zijn.
#3392207
Ik ben overdag aan het werk en waarschijnlijk pas tegen 19 uur thuis, meneer zorgt voor S2 en zal ook wel naar te bos gaan. S2 negeert het vuurwerk en dat wil ik graag zo houden. Ik heb ook de bereikbare dienst in de avond/nacht en op 1 januari ook maar dan kan ik vanuit thuis werken.

Wij zijn dus ook gewoon met z’n tweetjes thuis met wat lekkere Mexicaanse hapjes, muziekje luisteren of misschien wat kijken op tv en gaan zo vroeg mogelijk naar bed.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3392209
Wachten tot het voorbij is. Daarna bedje in en blij zijn dat het hele december circus voorbij is :D hehe
En Maci is mijn bange hond, ik hoop dat het goed gaat, ik hou mijn hart vast met zijn hartproblemen die hij nu heeft :(
Komt goed hij komt gewoon op schoot....
#3392210
M'n schoonouders en schoonbroer komen naar hier. We geven een menuutje.. 5 gangen plus aperitief met hapjes. :biggrin2:
We doen dat eens graag, uitsloven en lekker koken. Echt tot in de puntjes verzorgen.

Om 12u een glaasje champagne en buiten gaan kijken of er ergens vuurwerk te zien is. Ik weet eigenlijk nog niet of er hier in de buurt wat afgestoken wordt. De voorbije jaren waren we altijd bij m'n schoonouders thuis en daar wordt ongeveer een half uurtje wat afgestoken, en dat vind ik al veel.
Waar ik opgroeide zag je in de verte wat op het dorpsplein, niet noemenswaardig zelfs.
#3392211
Wij zijn thuis. Ik vind oud en nieuw geen leuk feest. Als we naar familie gaan, vertrekken we al snel na 12ven omdat het nog zo'n eind is. Of we blijven slapen. En eigenlijk voelt het zo kort na de kerst alleen maar als een verplichting. Bovendien ben ik toch liever bij de dieren thuis, ook al geven ze er echt helemaal niks om.

We gaan kaasfonduen met zijn tweetjes. Misschien spelletjes en tv tot middernacht. Misschien gewoon vroeg mijn bedje in. Dat zien we wel.
Door Elf
#3392216
Eerst gezellig kaasfonduen met de kids en hun aanhang. Na het eten gaan zij ieder met hun eigen vrienden het nieuwe jaar inluiden. Bij ons komen de buren lekker borrelen. Om 12 uur champagne en kijken of er meer buren thuis zijn om ze gelukkig nieuwjaar te wensen :)
#3392219
Vrij weinig. Moet gewoon werken morgen. Waarschijnlijk tegen 18:30 pas thuis.

Vorig jaar was ik in slaap gevallen en werd ik om 02:00 uur wakker. Ik verwacht dat het dit jaar niet veel anders zal zijn ;D
#3392220
Kaela schreef: ma 30 dec 2019, 19:33 Wij zijn thuis. Ik vind oud en nieuw geen leuk feest. Als we naar familie gaan, vertrekken we al snel na 12ven omdat het nog zo'n eind is. Of we blijven slapen. En eigenlijk voelt het zo kort na de kerst alleen maar als een verplichting. Bovendien ben ik toch liever bij de dieren thuis, ook al geven ze er echt helemaal niks om.

We gaan kaasfonduen met zijn tweetjes. Misschien spelletjes en tv tot middernacht. Misschien gewoon vroeg mijn bedje in. Dat zien we wel.
Zoals jullie in Nl kerst vieren kan ik dat helemaal volgen. Hier in België loopt dat meer in elkaar over. Wij vieren al jaren kerst met mijn ouders en broer/zussen en Nieuwjaar met de familie van Meneer.
Dit jaar waren we kerstdag bij m'n ouders uitgenodigd en dus kerstavond gewoon gezellig thuis, soms is het omgekeerd. 2e kerstdag vieren wij hier niet.

Maar bij ons maakt kerst of nieuw dus weinig uit, het zijn gewoon de feestdagen,de ene keer bij de ene familie, de volgende bij de andere. Alleen heb je bij oud en nieuw dus wel de overgang en Meneer zijn ouders vinden dat nogal een issue... Mijn ouders geven daar niet om. Vandaar deze indeling.
En zo kan m'n jongste zus op oudjaar uitgaan. :biggrin2:
#3392221
Lekker bankhangen en genieten van de rust! :D
Als het goed is zullen we hier maar heel weinig vuurwerk horen. Dat was in ons vorige huis wel anders! Het zal met name voor Honyx een hele verademing zijn. Hij is doodsbang van knallen. :-\
Het wordt onze eerste jaarwisseling hier, dus ik ben benieuwd!
#3392223
Hoe denk je dat wij kerst vieren dan PoP? Want ik heb niet het idee dat dat zoveel anders is.

Wij hebben hier een beetje de pech dat er kort voor kerst al zoveel famillieverplichtingen zijn. Verjaardagen, trouwdagen. En dan nog de feestdagen. Dus wij hebben lang geleden al besloten om met kerst max 1 iets te doen. Tweede kerstdag is hier wel een vrije dag, maar dan blijven wij dus gewoon thuis. Mede ook omdat alles ver weg is, is gewoon niet te doen.
#3392224
Morgen een gewone dag, net als anders. Met oude hond een kleine wandeling, met jonge hond een grote wandeling, 's morgens en 's middags. Ze kunnen ook makkelijk los, er zijn hier alleen in de verte knallen. Om een uur of 8 de laatste ronde en dan denk ik dat we om een uur of 10 naar bed gaan. Mijn lief heeft na een herseninfarct eind september veel rust nodig en ik loop als mantelzorger - ook voor de oude hond - op mijn tandvlees. Soms zit ik 's nachts een tijd op met de oude dame of moeten we nog een rondje maken en sinds een paar avonden probeer ik dan ook maar bijtijds naar bed te gaan, dat scheelt alweer een beetje.
Twee jaar terug, toen we nog in Rotterdam woonden, was het net oorlog. Tot een uur of 3 's nachts konden we niet eens meer met elkaar praten, zo'n teringherrie (op z'n Rotterdams) was het altijd. Dat is nu gelukkig anders.
Ik hoop dat jullie het allemaal ook goed en rustig door zullen komen!

Oh ja, als uitspatting hebben we allebei een zakje biologische chips........ :biggrin2: :biggrin2:
#3392226
Kaela schreef: ma 30 dec 2019, 21:34 Hoe denk je dat wij kerst vieren dan PoP? Want ik heb niet het idee dat dat zoveel anders is.

Wij hebben hier een beetje de pech dat er kort voor kerst al zoveel famillieverplichtingen zijn. Verjaardagen, trouwdagen. En dan nog de feestdagen. Dus wij hebben lang geleden al besloten om met kerst max 1 iets te doen. Tweede kerstdag is hier wel een vrije dag, maar dan blijven wij dus gewoon thuis. Mede ook omdat alles ver weg is, is gewoon niet te doen.
Ik merk gewoon een verschil in het kersttopic. Vele mensen in Nl gaan toch de hele familie af met kerst. Dan kan ik me voorstellen dat een week later nog eens te veel van het goede is.
En ook spreken jullie van 3 kerstdagen. Dat heb ik nooit gehad. 2e kerstdag is hier geen feestdag, ook niet wettelijk of zo.
Er is niet het ene beter dan het andere hé, gewoon andere tradities.
En ik spreek gewoon in het algemeen he.
#3392227
pearlsofpassion schreef: ma 30 dec 2019, 22:51 Ik merk gewoon een verschil in het kersttopic. Vele mensen in Nl gaan toch de hele familie af met kerst. Dan kan ik me voorstellen dat een week later nog eens te veel van het goede is.
En ook spreken jullie van 3 kerstdagen. Dat heb ik nooit gehad. 2e kerstdag is hier geen feestdag, ook niet wettelijk of zo.
Er is niet het ene beter dan het andere hé, gewoon andere tradities.
En ik spreek gewoon in het algemeen he.
Dat snap ik hoor, dat het geen waardeoordeel is :).

Kerstavond was vroeger in mijn familie echt hét kerstmoment. Mar bij meneer zijn familie betekend kerstavond zo goed als niets. Was ik in het begin echt heel verbaasd over. Die hechten juist weer heel veel waarde aan kerstontbijt, wat bij ons thuis weer niet zo veel aandacht kreeg.
Maar wij vierden vroeger kerst ook alleen met mijn vaders kant van de familie (kerstavond heel uitgebreid cadeaus en eerste kerstdag heel uitgebreid tafelen). We deden nooit iets met mijn moeders kant van de familie. Niet vanwege ruzies ofzo, mar gewoon, zo ging het. Tweede kerstdag was voor het gezin onderling.
Nou ja, gewoon wat overpijnzingen van mijn kant :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door