Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3392228
pearlsofpassion schreef: ma 30 dec 2019, 22:51 Ik merk gewoon een verschil in het kersttopic. Vele mensen in Nl gaan toch de hele familie af met kerst. Dan kan ik me voorstellen dat een week later nog eens te veel van het goede is.
En ook spreken jullie van 3 kerstdagen. Dat heb ik nooit gehad. 2e kerstdag is hier geen feestdag, ook niet wettelijk of zo.
Er is niet het ene beter dan het andere hé, gewoon andere tradities.
En ik spreek gewoon in het algemeen he.
Wij werden vroeger inderdaad geacht de ene dag naar mijn familie te gaan en de andere naar die van ML. Oud en nieuw was meer een feest met vrienden of uitgaan orzo.
Op een gegeven moment hebben we ons gesplitst een poosje: ik naar mijn familie, ML naar de zijne en de andere dag samen uit eten. Nu is het weer wat anders want mijn schoonmoeder zit in het verpleeghuis en we gaan wel ergens rond kerst maar niet precies op die dagen ivm de drukte. maar ik zie het nog genoeg hoor, het familie gegoochel rond kerst om iedereen tevreden te houden...
#3392229
Ook ik moet gewoon werken vandaag. Waarschijnlijk gewoon tot 5 uur of iets erna. Dan rijd ik door naar mijn zus waar mijn ouders met Ilan ook heen gaan. Zij hebben al instructies om een goede wandeling in een natuurgebied te gaan maken en hem op tijd eten te geven. Normaal een dag die ik liever zelf bij Ilan ben, maar het is niet anders. Zij wonen wel in een rustigere wijk, dus dat scheelt. Mijn zus en zwager zouden wat hapjes maken en hun kinderen mogen ook opblijven dus we gaan spelletjes doen gok ik zo. En dan om een uur of half 2 weer naar huis. Wordt een lange dag ::)
#3392241
Wij (mijn dochter en ik) gaan zo beginnen met de voorbereidingen voor het bakken van appel- en bananenbeignets. Rond 13.30 uur komt een studievriendin van mijn dochter helpen. Rond 17.30 komen mijn ex-echtgenoot en zijn ouders even langs om wat van het lekkers mee te nemen en om een gelukkig nieuwjaar te wensen. Rond 19.30 uur vertrekken mijn dochter en haar studievriendin naar een Oudejaars party en blijf ik lekker achter met de twee mannen op vier pootjes. Tv aan, slobberkleren aan en lekker relaxen. rond 21.00 uur laatste rondje met de honden.

Als het me lukt blijf ik op om voor de allerlaatste keer het vuurwerk boven Zeist vanaf de achtste etage te bewonderen. En anders dommel ik rustig 2020 binnen. :???:

Iedereen een gezond 2020 gewenst. Dat er veel moois op jullie pad mag komen en niet te veel pijn en verdriet. :-* :-* :-*
#3392244
Ik ben mezelf vergeten en heb wel aan de honden gedacht. De hele avond en een stuk van de nacht blijf ik bij hun (of zij bij mij) in een kamer zonder ramen en met de radio op.
De hele dag ben ik nog aan het werk en straks ga ik nog naar een grootwarenhuis kijken of er nog iets lekker is voor ons.
#3392251
Wij zijn rustig samen thuis,met wat hapjes en een oliebol. Na twaalven even op straat vuurwerk kijken en dan lekker slapen. Ik hang zo een donker kleed voor het parkietenhok,dan zullen ze weinig last hebben van het vuurwerk,denk ik.
Iedereen alvast een goed nieuwjaar gewenst!
#3392252
Vandaag vrijgenomen en thuis bij Rocky gebleven. Is tenslotte de eerste oud en nieuw in het nieuwe huis.
Vanavond gaat manlief rond 21.15 uur de deur uit om te gaan werken. Rocky en ik vermaken ons wel vanavond.
#3392258
Wat we eten? Waarschijnlijk alleen maar zelfgebakken oliebollen. :biggrin2: De ene visite uit Holland is halverwege omgedraaid en terug naar huis gegaan; te dichte mist. De andere Hollandse visite is niet eens op weg gegaan...

Gezellige jaarwisseling, en iedereen die wel de weg op gaat, rij voorzichtig!
#3392266
Ik vier oud en nieuw niet. Vond ik nooit leuk (zo'n geforceerde sfeer) en toen mijn moeder begon uit te gaan had ik geen probleem om het op te offeren voor de hond die doodsbang was voor vuurwerk. Nooit opnieuw gaan vieren. Dit jaar toevallig besloten om van thuis uit te werken vanavond.

1 januari is met de familie van mijn moeder. Gewoon in de namiddag en dit jaar enkel hapjes.
#3392275
Tot nog toe is het hier muisstil. Buiten hoor je heel in de verte af en toe een knalletje maar dat is binnen niet hoorbaar. Honyx heeft vanavond lekker gegeten en ligt nu relaxt te slapen. :)
Dat was in onze vorige woning wel anders!
Gebruikersavatar
Door Ina
#3392278
Wij zijn gevlucht naar Belgie en heb wederom geen seconde spijt
Vroeger vierden wij O&N altijd met vrienden of familie in de buurt, maar sinds hond 1 echt panisch is, en er bij ons vanaf oktober zo ongeveer regelmatig vuurwerk te horen is, gaan wij de laatste week van het jaar weg.

Helemaal fijn voor hond 2 want die is haar eerste aanloop naar O&N 6 jaar geleden zo ontzettend geschrokken van overvliegende vuurpijlen dat die het echte geweld van vandaag denk ik niet eens zou overleven

En nu......link en rechts van mij ...... zonder pillen of wat dan ook :)
Bijlagen
20191231_210631.jpg
20191231_210631.jpg (759.07 KiB) 1130 keer bekeken
20191231_210605.jpg
20191231_210605.jpg (498.78 KiB) 1130 keer bekeken
#3392285
Het is hoer nu zo mistig dat ik amper de auto zie die voor het huis geparkeerd staat. De overkant van de straat is niet te zien. Er zijn ook al vreselijke ongelukken gebeurd.

Doe voorzichtig iedereen!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door