Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3391385
Lizzy schreef: do 12 dec 2019, 12:49 Ben jij ook in het Dordrechtse verwijscentrum geweest? Want je hebt er ook 1 of 2 AniCura klinieken maar da's weer wat anders als het verwijscentrum. Ik ben met Frou in het verwijscentrum geweest.
Ja in het verwijscentrum zijn wij met Tous en Ziggy hun laatste jaar kind aan huis geweest :-X Onze eigen DA zit in dezelfde straat als het verwijscentrum. Dat verwijscentrum is vanuit hun praktijk ontstaan.
#3391387
sam28 schreef: do 12 dec 2019, 12:33 Ik zeg ook 3000€. Als ik kijk naar het zware ongeluk van Ziva wat in totaal rond de 2500€ heeft gekost en nu, haar ziek zijn en overlijden wat denk ik ook vrijwel 2000€ heeft gekost.
En nu ik dit uittyp denk ik dat je met 2500€ dus een heel eind moet komen.
Maar ja, ik had maar 1 hond.
Per hond bedoel je? Ik zat daar dus zelf aan te denken....
#3391389
Angelique schreef: do 12 dec 2019, 09:32 Ja en dna heb je een weekendspoedje met Fritz en zegt de verzekering..oww dat kan van die voet zijn, dus dikke doeii...heb je alsnog niks, want je spaargeld ligt bij de verzekering.

Hoewel ik je dilemma ten volste begrijp zou je ook moeten kijken naar hoe groot het risico is dat je in het weekend met een spoedoperatie bij zo,n tent terechtkomt. Veel operaties kunnen makkelijk tot na het weekend wachten.

Weet je nog dat wij bijna 2 jaar lang 2 huizen hadden....en 8 honden ::) Dat spaargeld was toen wel op en gelukkig is er in die tijd niks groots gebeurd..als in groot van duizenden euroos. Maar het wat er gewoon even niet en 8 honden verzekeren was natuurlijk ook niet aan de orde. Bij hoge nood was ik dan wel ff naar de bank gegaan, er was immers toen nog sprake van een vast inkomen.

Ik zou in jouw geval je geld op de bank zetten en op voorhand kijken als...als er iets groots gebeurd of je wellicht een kleine pl kan afsluiten als...als je vna niemand in de persoonlijke sfeer even wat kan lenen. Dan weet je ook gewoon waar je aan toe bent en als er niks gebeurd heb je die eerste dikke 1200 pleuris al verdiend.

Met grote honden is een buffer van 2500 wel gewenst, maar je kan het ook tijdenlang heel goed doen met 1000 op de bank. Je moet dan alleen wegblijven van anicure en 2delijnstenten.

Eh ja. En dat heb je gewoon niet voor het zeggen. Wij hebben ook altijd gedacht dat Frou Frou fluitend 16 zou worden :-X . Ik heb zelfs wel eens gedacht dat Frou Frou alle leeftijdrecords van Dalmaten zou gaan verbreken. Zo'n super sterk gezond hondje was zij :-\

Bedoel je 2500 per hond?
#3391390
zurca schreef: do 12 dec 2019, 12:51 Ja in het verwijscentrum zijn wij met Tous en Ziggy hun laatste jaar kind aan huis geweest :-X Onze eigen DA zit in dezelfde straat als het verwijscentrum. Dat verwijscentrum is vanuit hun praktijk ontstaan.
En je hebt met beide slechte ervaring? En ik ben blij dat ik niet de enige ben die het een koude tent vind daar :-X . Welke artsen heb jij daar gehad? Waarvoor ben jij er geweest?
#3391393
Lizzy schreef: do 12 dec 2019, 12:52 Eh ja. En dat heb je gewoon niet voor het zeggen. Wij hebben ook altijd gedacht dat Frou Frou fluitend 16 zou worden :-X


MIjn punt is enkel dat je niet je risico's hebt afgedekt als je nu 2 verzekeringen afsluit en dat je wellicht...als er op korte termijn iets misgaat wat niet vergoed wordt je nog verder van huis bent omdat je geld bij de verzekering ligt.
#3391394
Lizzy schreef: do 12 dec 2019, 12:53 En je hebt met beide slechte ervaring? En ik ben blij dat ik niet de enige ben die het een koude tent vind daar :-X . Welke artsen heb jij daar gehad? Waarvoor ben jij er geweest?
Bij beide heb ik zo'n pnbestemd gevoel waar ik maar niet van kan zeggen wat het nu precies is. Maar de echte slechte ervaringen hebben we bij het verwijscentrum. Tous had een tumor bij de alvleesklier. De arts die we toen hadden voor Tous werkt er niet meer zie ik maar dat was wel een fijne arts. Wel recht doorzee maar met iig nog wat medeleven en ik heb hem zelfs nog eens kunnen mailen en daar nam hij toen ook de tijd voor om onze te helpen. Maar toen Tous tijdens zijn ziek zijn een virus had opgelopen en wij bij hun kwamen voor hulp, werd hij gewoon "afgeschreven" :-X Toen ze in de computer zagen wat hij had, had de arts die we toen hadden zoiets van "wat moet ik hiermee". Gelukkig hebben we aangedrongen om hem te behandelen want het bleek met een week weer beter te gaan en hij heeft toen nog een half jaar in prima doen kunnen leven.
Bij Ziggy....pfff.... milt operatie later nog castratie en melkkliertumoren verwijderd. Dat was Erik Wouters en nog een DA die er ook niet meer bij zie staan. Ik heb er opgestaan voor en na de operatie bij haar te mogen en dat kon. Voor de operatie eerst een discussie aan moeten gaan met de assistente over welk narcosemiddel ze mochten gebruiken van mij, tot aan arts zelf erbij want assistente wou niet luisteren en mocht toen dus Ziggy niet van mij onder narcose brengen....na die miltoperatie schoven ze Ziggy zo op een fleeckleedje de gang in bij mij :-X :-X :-X
En we hebben geregeld Melanie Bouwmeester gehad. Opzich wel oke maar toch.... ::) :-\
#3391403
Wij hadden Mildred (kosten rond de 5000 euro)verzekerd bij Reaal en dat was fantastisch. Nooit gedoe over declaraties, die gingen via Dordrecht rechtstreeks naar de verzekering en werden betaald. Die van Gus trouwens ook en hij was bij Ohra verzekerd. Beide maatschappijen hebben alles keurig betaald zonder gedoe.

Mathilde was ook bij Reaal verzekerd en ook bij haar geen enkel probleem gehad met declaraties (kosten rond de 3000 euro)

Inmiddels is er geen hond meer verzekerd bij ons. Ze hebben immers zelden iets en mocht er wel iets zijn dan kunnen we de kosten dragen. Op de spaarrekening staat genoeg om spoedzaken te kunnen betalen en dus vonden we premie betalen zonde van het geld.
#3391409
Lizzy schreef: do 12 dec 2019, 12:51 Per hond bedoel je? Ik zat daar dus zelf aan te denken....
Ja, 2500€ per hond. Nou heeft Ziva 2x iets groots gehad a 2000-2500, zeg dat het me 4500€ in totaal gekost heeft. 12 maanden maal 45€ maal 12 jaar is meer dan die 4500€. En natuurlijk is Ziva vaker bij de DA geweest maar het zal erom spannen.
Nu kan (kon) ik financieel geen buffer opbouwen om de verzekering de deur uit te schuiven maar bij een volgende stippenbol wel en dan dus ook geen verzekering meer.
#3391415
Tja... en dan moet de hond niet in Utrecht komen te liggen, de collie van een vriendin heeft uiteindelijk bijna 14 duizend euro gekost en is alsnog overleden (5 jaar oud en in de bloei van zn leven).... je weet het soms gewoon niet. Hoewel ik nooit zover zou zijn gegaan met behandelen als zij had gedaan, maar intensive care is daar gewoon hardstikke duur !
#3391421
Verzekeren blijft natuurlijk altijd een bepaald 'risico' in de zin van 'ga je ooit de kosten er uit halen'
En in principe gaat een verzekeringmaatschappij er vanuit dat ze aan je verdienen....wat van mij ook mag, want zij nemen het risico voor mij uit handen.


Misty hebben wij vanaf dag 1 verzekerd via Petplan (toen nog prima, maar worden langzamerhand steeds minder qua vergoeding, maar ik durf nu niet meer te stoppen gezien haar lichamelijke staat :???: )
Ik wilde haar perse verzekeren omdat je met buitenlandse adoptiehonden gewoon geen idee hebt wat je in huis haalt, ook al zijn ze op het moment gecontroleerd en gezond bevonden
Je weet niks van de fokker, je weet niks van onder welke omstandigheden ze zijn groot gebracht, mediterrane ziektes die na jaren als nog de kop op kunnen steken....dus geen risico en verzekeren

Dat bleek de eerste 5 jaar echt voor nop....want ik heb de basisverzekering, dus alle 'normale dingen' worden niet vergoed
Maar toen kwam grap 1....foto's van heupen ivm funny-walk
Zeer slechte heupen door waarschijnlijk oud trauma of veel te vroeg zware belasting :(
Alles wat we voor haar ondernemen om haar zo mobiel mogelijk oud te laten worden wordt altijd prima vergoed, van fysio tot acupunctuur en chiropractor....alles wordt voor 80% terug betaald en dat loopt ondertussen aardig in de papieren en ik ga er van uit dat dat nog wel een paar jaar doorgaat ook, want ze heeft beloofd dat ze minstens 15 wordt

Doordat we in de begin jaren voor Misty wel betaalden maar nooit iets claimden besloot manlief dat bij hond 2 we echt geen verzekering nodig hadden
Nou....dat heeft hij geweten :-X ....binnen 3 maanden was langpoot ook aangemeld (Hema=Aegon )
Die had binnen no time een operatie nodig voor iets onbenulligs, maar dat gaf voor hem wel de doorslag dat ik misschien toch wel gelijk had en we beter geen risico konden nemen

En man, man, man....wat ben ik blij dat we haar toch verzekerd hebben.
Haar huidje is zoals het bij een echte windhond betaamd, zo dun als vloeipapier

Mijn grapje is dat ze eigenlijk altijd een brindle heeft willen zijn dus nu zelf de streepjes spaart :biggrin2:
Heel regelmatig heeft ze nietjes, hechtingen en hele operaties gehad doordat ze een tandje tijdens spel, takje, boompje, stapel stenen of wat dan ook tegenkwam in haar racemomenten
Daarnaast heeft ze lange tijd Minrin druppels moeten gebruiken voor haar diabetes insipidus die keurig vergoed werden ondanks dat het humane medicatie is....maar voordat we er uit waren wat er aan de hand was, was er al voor heeeeeeel veel euro onderzoek gedaan....en alles gewoon vergoed.

Nu zijn wij op zich prima in staat zelf een potje aan te leggen, maar als ik zie hoe ontzettend hard kosten op kunnen lopen als er 'iets raars' aan de hand is, ben ik toch blij dat ik niet na hoef te denken over geld en alleen een afweging hoef te maken of ik wel of niet een bepaalde weg in wil slaan qua onderzoek/behandeling in het belang van de dames.
#3391422
Wauw 14.000,- :-X

Ik streef naar een buffer van 3000,-, afgeleid van de duurste operatie (2500,-) die we tot nu toe betaald hebben. Verder waren we altijd voor minder dan 1000,- klaar.

En dit is ook de belangrijkste reden dat we het nu bij 2 honden houden, de medische kosten zijn gewoon te hoog als er wat mis gaat.

Mochten we in de toekomst weer een buitenlandse hond adopteren, dan zou ik voor het eerste jaar een verzekering overwegen, om te kijken wat er al dan niet aan scheelt. Bella is bij verre onze duurste hond.
#3391457
Lizzy schreef: do 12 dec 2019, 08:11 Maar nou een hele boute vraag aan jullie: hoeveel spaargeld moet er op een spaarrekening staan per hond, om zonder verzekering te durven?
Wij zijn uitgegaan van €3000 voor Moyra.
Toen ze kwam (12 jaar geleden) gelijk in de verzekering, want buitenlandse hond en nog jong, en wij als gezin hadden toen weinig spaargeld over. Met een jaar of 7 verviel er steeds meer, na een akkefietje van helemaal niet uitbetalen (combinatie operatie waarover ze moeilijk deden) heb ik direct opgezegd. Maar toen hadden we het bedrag inmiddels gereserveerd.
Angelique schreef: MIjn punt is enkel dat je niet je risico's hebt afgedekt als je nu 2 verzekeringen afsluit en dat je wellicht...als er op korte termijn iets misgaat wat niet vergoed wordt je nog verder van huis bent omdat je geld bij de verzekering ligt.
Dat. Ik zou overigens niet €3000 per hond doen, maar bij twee honden €5000, drie honden €6000. Er vanuit gaand dat er niet met allemaal tegelijkertijd iets gebeurt.
#3391470
Ik vind het moeilijk om iets over honden te zeggen, want de kosten zijn vaak wel hoger omdat ze bv meer narcose, medicatie... nodig hebben.

Ik voel me redelijk op mijn gemak als ik voor noodgevallen een 10.000 euro voor mijn dieren opzij heb staan, vooral omdat mijn inkomen niet toelaat om snel veel geld bij elkaar te krijgen. Dat gaat dan om een kat en een groepje ratten.

Hoe meer dieren je hebt, hoe kleiner het bedrag dat je per dier opzij hoeft te hebben. Ze kunnen dan "van elkaar lenen" in geval van nood. De extremen ga je doorgaans niet bij al je dieren meemaken, al kan het op zich wel.

In België zijn verzekeringen niet zo voordelig vind ik. Ik keek er jaren geleden naar, maar ik vond het veel eigen opleg, de maximum uit te keren per jaar was heel laag en veel dingen werden uitgesloten. Dan nog eens het gegeven dat ze jou er elk moment kunnen uitsmijten...

Als ik dit topic lees is het in Nederland toch veel beter geregeld, maar ik zou me ook dan niet op mijn gemak voelen, omdat nog steeds niet alles vergoed wordt en de verzekeraar de verzekering kan stop zetten. Je risico is dus eigenlijk niet weg, enkel kleiner.

Langs de andere kant kan het wel een manier zijn om de risico's te beperken terwijl je doorspaart om een groot genoege pot aan te leggen.
#3391618
Ik was vandaag in Eersel bij Maarten Kappen en ik heb de discussie hier over Anicura in het kort met hem besproken. 500 euro borg is zeker niet leidend voor elke kliniek. Verder vind Maarten het erg belangrijk dat de kliniek zijn eigen weg mag bewandelen qua sfeer, werkvoering, behandeling. Daar was hij erg stellig in. Ook hij krijgt veelvuldig te horen dat Anicura dordrecht/Rotterdam meer dan erg onpersoonlijk is, tot het kille af en dat je direct alleen maar het woordje geld om je oren krijgt. Enige compassie ontbreekt. "Zijn" klanten ervaren dat als een koude douche. Hij waarschuwt zijn klanten altijd op voorhand als hij daar naartoe verwijst.

Voor mij geldt voor vandaag dat wij naar wederom meer dan correct en vriendelijk geholpen zijn. Zeker geen nummer!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door