Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3380547
Angelique schreef:Net gespot dat de eiken hiervoor ook vol zitten :-X
:-X in je eigen tuin?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3380552
Kaio schreef::-X in je eigen tuin?
Bijna..tuin..groenstrookje,...landweggetje...eiken. :-\
Door Lizzy
#3380554
Angelique schreef:Bijna..tuin..groenstrookje,...landweggetje...eiken. :-\
Oh ruk zeg :-X . En nu? Hebben jullie er ook last van?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3380559
Lizzy schreef:Oh ruk zeg :-X . En nu? Hebben jullie er ook last van?

Nee, geen last, maar de voortuin is nu wel verboden terrein voor de honden geworden.
Door Lizzy
#3380560
Ja, groot gelijk.... Getsie, best wel eng, zo dicht bij huis :-\
Door K&D
#3380577
In een eik vorig jaar 1 nest, nu 3 stuks. Ze hangen er met de benen uit. 14 nesten zijn weg, daar is de brander opgezet. Maar er is geen beginnen aan in een bos...
Ik heb net wat buisjes feromonen gekocht. Die gaan in een lokemmertje de boom in en hopelijk vinden de heren eikenprocessievlinder dat aantrekkelijker dan de echte dames.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3380649
K&D schreef:In een eik vorig jaar 1 nest, nu 3 stuks. Ze hangen er met de benen uit. 14 nesten zijn weg, daar is de brander opgezet. Maar er is geen beginnen aan in een bos...
Ik heb net wat buisjes feromonen gekocht. Die gaan in een lokemmertje de boom in en hopelijk vinden de heren eikenprocessievlinder dat aantrekkelijker dan de echte dames.
Ben benieuwt of het helpt
Gebruikersavatar
Door kiara
#3380651
Bij mij zijn ze deze week weggehaald bij de 2 bomen voor de deur en trouwens heel het dorp pff .
Maar ja in het bos staan er genoeg, ik weet niet meer waar ik veilig kan wandelen met de honden en mijn katten zitten ook in het bos heel vaak.

Klopt het dat die krengen uit Afrika komen? Vraag mij dan af hoe ze hier komen?

Verleden jaar had 1 boom bij mij voor de deur een nest op knie hoogte , daar heb ik diatoommeeaarde op gegooid waren mooi kapot maar ja deze zaten te hoog
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3380661
Gister in Zoo Munster geweest waar waarschuwingsbordjes stonden. Ik heb nieuwe plekjes (en word gek van de jeuk) terwijl de andere twee nergens last van hebben.

Is niet eerlijk niet :boo:
Gebruikersavatar
Door kiara
#3380670
Kaela schreef:Gister in Zoo Munster geweest waar waarschuwingsbordjes stonden. Ik heb nieuwe plekjes (en word gek van de jeuk) terwijl de andere twee nergens last van hebben.

Is niet eerlijk niet :boo:
Raar he de 1 wel last de andere niet, ik ook nog geen last terwijl ik een klote huid heb
Gebruikersavatar
Door pike
#3380743
kiara schreef:Bij mij zijn ze deze week weggehaald bij de 2 bomen voor de deur en trouwens heel het dorp pff .
Maar ja in het bos staan er genoeg, ik weet niet meer waar ik veilig kan wandelen met de honden en mijn katten zitten ook in het bos heel vaak.

Klopt het dat die krengen uit Afrika komen? Vraag mij dan af hoe ze hier komen?

Verleden jaar had 1 boom bij mij voor de deur een nest op knie hoogte , daar heb ik diatoommeeaarde op gegooid waren mooi kapot maar ja deze zaten te hoog
Vliegend :biggrin2: Ze heten dan wel rups maar zijn natuurlijk gewoon nachtvlinder.
Oorspronkelijk voorkomend in Zuid- en Centraal Europa. Maar door het warmer wordende klimaat hebben ze zich richting noorden kunnen verspreiden. Dus in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Buxusmot die door de mens (onopzettelijk) is ingevoerd zijn de Eikenprocessierupsen hier op eigen kracht terecht gekomen. Ze houden van warmte en zitten vooral op de zonnige kant van de eiken. Ze zitten hier al best lang.
Door src_esther
#3380745
pike schreef:Vliegend :biggrin2: Ze heten dan wel rups maar zijn natuurlijk gewoon nachtvlinder.
Oorspronkelijk voorkomend in Zuid- en Centraal Europa. Maar door het warmer wordende klimaat hebben ze zich richting noorden kunnen verspreiden. Dus in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Buxusmot die door de mens (onopzettelijk) is ingevoerd zijn de Eikenprocessierupsen hier op eigen kracht terecht gekomen. Ze houden van warmte en zitten vooral op de zonnige kant van de eiken. Ze zitten hier al best lang.
En dat gaat nog veel meer nog naardere insecten en andere dieren hier goed laten gedijen, maak je borst maar nat want voorlopig gaat de temp stijging gewoon door.
Door Lizzy
#3380748
src_esther schreef:En dat gaat nog veel meer nog naardere insecten en andere dieren hier goed laten gedijen, maak je borst maar nat want voorlopig gaat de temp stijging gewoon door.
Ja, dat is precies wat ik ook denk. Het houdt niet op hoor, bij deze eikenprocessierupsen. Eén, dennenprocessierupsen rukken ook al deze kant op en laten we het nog maar niet hebben over teken en muggen die je helemaal niet wil hebben hier :-X . En 20 jaar geleden: hadden wij ook nog geen Franse hartworm... Die is hier gewoon al een paar jaar ingeburgerd :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door