Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3372642
Lizzy schreef:Hahahaha, ja, dat zal ik eens doen ;D


Ja, daar heb je wel een punt... En poep eten van andere honden.... Nou, er loopt wel een interessant topic in medisch waar Siberienne op gereageerd heeft: viewtopic.php?f=8&t=137444&start=60. Wie weet, eten ze dat ook wel met goede reden.
zullen we daar ooit achter komen?Mijn eigen honden eten allerlei poep, maar ze zijn heel selectief wat betreft hondenpoep. En Pike was gek op paardendrollen, kon zich de bek bolproppen ermee maar...... ze moesten wel vers zijn. Een dag oud en hij liep er straal aan voorbij! Terwijl Duc de platgereden oude mest van het asfalt schraapt :-X
Dit is toch gewoon heel bizar?!?!!
[/quote]
Ik weet niet of dat zo bizar is. Wij mensen hebben dat niet meer, dat we instinctief aanvoelen wat we nodig hebben, of wat slecht voor ons is. Dat is misschien pas bizar. Pike wist het indertijd ook, dat die brokken hem geen goed deden, daar ben ik van overtuigd. Hij vrat net genoeg om zichzelf niet uit te hongeren.
#3372645
In dit thema: Luis weet ook altijd waar hij buikpijn van krijgt. Hij eet momenteel geen vis, want daar krijgt hij diarree van (ben ik ook net achter). Hij krijgt altijd 4 verschillende dingen op een dag (vb, spier, orgaan en ofwel vis ofwel kuiken) en toch kan hij eruit halen wat slecht is.
En dit is niet de eerste keer dat hij het doet. Hij weet het ook als de eendennekken onvoldoende gemalen zijn. Of toen de kwartel niet goed viel.
Ik vind dat heel opmerkelijk.
#3372649
Zo hebben bij mij ooit drie honden maandenlang geen vis gegeten nadat ze er alle drie een keer ziek van waren geweest. Ik heb toen alle trucs uit de kast moeten halen om ze weer aan de vis te krijgen.
En als ik een erwt in hun eten verstop blijft die erwt in de bak liggen. En die ieniemienie hagelkorreltjes weten ze ook altijd eruit te halen.
Maar van de andere kant: pike heeft me de nodige hartverzakkingen bezorgd door o.a. leren handschoenen, ballonnen, kapotjes, en het rubberen binnenwerk van een tennisbal op te eten. Een complete bananenschil waar ik nooit iets van heb teruggezien trouwens. Stapels rietwortels die er wel allemaal onverteerd uitkwamen. Dus dat maakt me toch weer aan het twijfelen of ze het wel zo goed weten :biggrin2: Misschien is het wel een gevolg van het domesticatieproces :crazy2:
#3372655
Kunnen die kleefkruid-etende-honden hier ff langs komen? Ko vreet het niet. Het enige plantaardige dat hij vrijwillig eet zijn secuur geselecteerde grasprieten.

Maarreh, dus een optie voor de groentemix? Ik moet een nieuwe maken en had al (blad, wortel en bloem) en (jonge topjes) op het oog.
#3372674
Er zijn dus al met al een paar honden die het eten. Niet echt heel veel maar een paar. Ik ben er ergens over verbaast omdat ze het bij mij dus alle 3 doen :g:. Hoewel? Kan iets genetisch zijn natuurlijk :biggrin2:

Linga vrat het niet, nu ik er over na denk. Zij at dan wel weer (alleen in het voorjaar) de bloemen van paardenbloem.
#3372682
Is het niet zo dat ze het zijn gaan eten omdat ze zagen dat een andere hond het at? Mijn vorige hond at het ook vaak in Aiuto's nabijheid. Omdat Aiuto graag wil hebben wat een ander heeft is hij het ook gaan eten ;D. Seven boeit het niet wat Aiuto heeft.
#3372688
Laika schreef:Is het niet zo dat ze het zijn gaan eten omdat ze zagen dat een andere hond het at? Mijn vorige hond at het ook vaak in Aiuto's nabijheid. Omdat Aiuto graag wil hebben wat een ander heeft is hij het ook gaan eten ;D. Seven boeit het niet wat Aiuto heeft.
Ik kan dat niet helemaal uitsluiten. Want ik ken mijn Bisq, die is ook hondenstront gaan eten omdat ze het Linga zag doen. Maar, Linga is daar in tegen nooit kleefkruid gaan eten terwijl ze het de rest zag doen en de rest is nooit echt notoir paardenbloem gaan eten omdat Linga daar bossen van naar binnen werkte. Ze hebben er eens 1 geproefd en gedacht "bleh". Maar dat ze afkijken van elkaar is ook een punt ja :biggrin2:
#3372877
Zo aten mijn drie fauven allemaal rietwortel. Zonder het van elkaar geleerd te hebben. Dat heb ik ook altijd heel apart gevonden. Ik heb het ook nooit een andere hond zien doen op de dijk. En ik ben er ook nooit achter gekomen wat er nou in die wortels zit wat hun aantrok. Pike was er een meester in, die trok ze gewoon langs de oever uit de bagger. De andere twee waren meer van het gemakseten. Zodra de sloten geschoond waren en alle riet met wortel en bagger en al op de kant lag grepen zij hun kans. (En dan zaten er ook nog eens overal dooie, stinkende vissen tussen, wat een feest :-X )
#3372960
Kan toch ook kwestie van smaak zijn? Ik denk da5 honden net als mensen daarin verschillen toch?

Mijn meneren verschillen daar ook in; kan van iedere hond wel iets noemen dat ze lekker vonden terwijl de rest dat niks vindt.
Chenak was bv dol op sla, olijven en wijn (niet dat hij dat kreeg maar hij was goed in zelfbediening) terwijl de rest dat helemaal niks vindt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door