Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door kiara
#3372323
Wie is er bij mee dat de klok nog verzet wordt?
Ik las dat de EU er vanaf wil in 2021.
Ik zou er blij mee zijn want veel last van dat gewissel, van zomer naar winter tijd meer last.
Maar moet bekennen dat ik het nu wel prettig vind uurtje langer licht ::)
Ben echt een avond mens
Door eelke
#3372339
Ik.

Ik ben heel mijn leven gewend dat het is december zo laat donker en zo vroeg licht is, in juni hetzelfde, en april en september, alle maanden natuurlijk eigenlijk ::) mijn hoofd slaat een beetje op tilt bij het idee dat dat ineens anders zal zijn.

Ik denk dat ik dan 3 jaar lang van slag ben, ipv 2 x per jaar een dag.
Gebruikersavatar
Door pike
#3372341
eelke schreef:Ik.

Ik ben heel mijn leven gewend dat het is december zo laat donker en zo vroeg licht is, in juni hetzelfde, en april en september, alle maanden natuurlijk eigenlijk ::) mijn hoofd slaat een beetje op tilt bij het idee dat dat ineens anders zal zijn.

Ik denk dat ik dan 3 jaar lang van slag ben, ipv 2 x per jaar een dag.
;D Ik ook ben ik bang. Nooit meer van die lekkere lange avonden, dat lijkt me helemaal niets. Ik heb ook nooit problemen met het klokverzetten.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3372342
Ik.
Nu heb je in de zomer dat je in de avond nog lekker buiten wat kan doen.
Zou je altijd zomertijd hebben dan wordt het in de winter dus pas rond 10 uur licht ipv om 9 uur en heb nu al genoeg moeite om dan goed wakker te worden....
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3372344
Ik vind het dus ook niet erg....
Ik heb er ook nooit last van dat de tijd verzet wordt hoor, dat scheelt misschien ook.
Maar altijd zomertijd of altijd wintertijd lijkt mij dus helemaal niets.
Door hannabelgje
#3372347
Ik vind het wisselen van tijd prima. Het heeft beide zijn voordelen hoewel ik wel altijd wat moeite heb met de start van de zomertijd qua opstaan. Dat duurt ff voordat ik weer een beetje normaal mijn bed uit kan komen.
Ik hoop wel dat we gaan kiezen voor de wintertijd eigenlijk. Ik zie het niet zitten dat het in de winter zo lang duurt voor de zon op komt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door kiara
#3372349
hannabelgje schreef:Ik vind het wisselen van tijd prima. Het heeft beide zijn voordelen hoewel ik wel altijd wat moeite heb met de start van de zomertijd qua opstaan. Dat duurt ff voordat ik weer een beetje normaal mijn bed uit kan komen.
Ik hoop wel dat we gaan kiezen voor de wintertijd eigenlijk. Ik zie het niet zitten dat het in de winter zo lang duurt voor de zon op komt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Ik dacht dat de wintertijd “ origineel” is ??
Door hannabelgje
#3372354
kiara schreef: Ik dacht dat de wintertijd “ origineel” is ??
Ja dat klopt, maar dat wil niet zeggen dat dat de vaste tijd gaat worden. Er zijn veel mensen die de zomertijd aan willen blijven houden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Door eelke
#3372356
hannabelgje schreef:Ja dat klopt, maar dat wil niet zeggen dat dat de vaste tijd gaat worden. Er zijn veel mensen die de zomertijd aan willen blijven houden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Ja, graag, dan de zomertijd, ik vind het geweldig dat ik nu vanavond de laatste ronde weer in het bos kan doen. Het lijkt me vreselijk als het voortaan in het voor en najaar zo vroeg donker is...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3372359
Ik zou het heerlijk vinden als het zomertijd blijft. Ik fiets in de winter in het donker naar mijn werk en in het donker weer terug. Zomertijd zou betekenen dat ik dan met licht naar huis kan fietsen.
Altijd wintertijd lijkt me niets, want dan is het zomers vroeger donker. En ik vind die lange avonden licht juist zo heerlijk. En in de winter maakt het voor mij niets uit, ik moet toch in het donker wakker worden en naar mijn werk, dus als het dan nog een uurtje langer donker is maakt het me niets uit.

Nou vind ik de klok verzetten ook niet zo'n probleem hoor. Dat mag van mij ook zo blijven. Ik ben er nooit door van slag, hooguit een dag of wat het gevoel van "is het al/pas zo laat".
Door Anne in Zweden
#3372364
Voor mij maakt het niets uit: 's winters is het hier donker, 's zomers is het hier licht. Izza iizi! ;D
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3372366
Ik vind de klok een uur vooruit heul vervelend als ik zondags een vroege dienst heb >:( ;D ;D

Voor mijn cliënten vind ik de wisseling van tijd wel vervelend, met name de overgang naar wintertijd; sommigen zijn al om 7 uur wakker en liggen dan een uur langer te wachten.
Gebruikersavatar
Door pike
#3372369
Anne in Zweden schreef:Voor mij maakt het niets uit: 's winters is het hier donker, 's zomers is het hier licht. Izza iizi! ;D
Jij mag niet meer meedoen ;D ;D ;D

"Wintertijd" is natuurlijk normaal. Toen ik nog jong was ::) was het altijd wintertijd, toen hadden ze de zomertijd nog niet uitgevonden. Die werd ooit ingesteld omdat dat energie (electriciteit) zou besparen. Als het een uur later donker werd, zou de donkere avond dus een uur korter zijn en er minder licht branden en dus een hoop electra bespaard worden. Daar is niets van uitgekomen.
Zomertijd vind ik gewoon heel fijn omdat het dan lekker lang licht blijft 's avonds. En natuurlijk koelt het ook pas een uurtje later af waardoor het buiten nog goed toeven is.

Altijd zomertijd zou ik echt niet willen omdat het dan 'in de winter 's ochtends pas heel laat licht wordt. Als er toch perse iets veranderd moet worden, dan alsjeblieft terug naar de goeie ouwe tijd :biggrin2: Maar liever zou ik gewoon de zomertijd naast de "wintertijd" behouden.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3372374
Ja ik heb ook liever de zomer tijd hou wel van lekker lang licht
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door