Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3372860
Ik vind het ook nog steeds prut.... 's Avonds ben ik mijn bed niet in te krijgen (op tijd) en 's morgens komt ik er niet voor 7:15 uit...... En dan nog met moeite.....

Qua pauzes: ohhh, ik heb ooit een Belgisch manager gehad.... Ik hield van die man! Ik ging het liefst op vrijdag naar zijn kantoor in België. Dan nam hij me standaard mee uit eten (altijd een heerlijk luxe restaurant) en daar zaten we dan van 1 tot 4 ;D . Lekker wijntje erbij (terwijl het een non-drinking company was) en maar "vergaderen" :biggrin2:
Door frodo quin
#3372861
Kaela schreef:Ik vond het uur middagpauze in Duitsland heerlijk! Ik had mijn slaapplaats vlakbij het bedrijf en ging tussen de middag lekker thuis eten. Meestal warm eten of in ieder geval meer dan alleen een boterhammetje. Super fijn!
Ik zou nu ook graag een uur pauze willen. Of in ieder geval de keuze tot. Half uurtje verplicht, half uurtje extra als je wilt. Kunnen we op vrijdags eens relaxt naar de markt. En hoeven we niet meer te kiezen tussen zittend lunchen of een wandeling, want dan kan je gewoon even normaal eten en dan een blokje om. Lijkt me verrukkelijk!

Ik werk onregelmatige tijden en dat maakt een ritme heel lastig. Ik weet wel dat er op vroeg naar bed gaan een maatschappelijk taboe heerst. Ik doe dat wel, ik ga meestal tussen 20.00 en 21.00 naar mijn bed. Nog even lezen en dan lekker vroeg slapen. Uitzonderingen zijn geen probleem, maar ik heb mijn uren nodig en ik ga niet wakker blijven omdat een ander het niet stoer vindt als je vroeg gaat slapen. Maar ik heb 1 keer per week avonddienst tot 21.00 uur en hoewel dat meestal goed gaat, is dat soms echt zwaar. Ben dan ook blij dat het idee van tot 23.00 uur open zijn niet door is gegaan, want dat is voor mij echt te laat. Althans, als ik de rest van de week op tijd moet.
Ik ben eigenlijk jouw tegengestelde. Liever kort pauze en sneller klaar of later beginnen. Totaal geen ochtendmens en het lukt mij simpelweg niet om daar zo hard aan te morren dat ik voor 12 uur in slaap geraak en ik heb wel 7 à 8 uur nodig.

Iedereen heeft zijn/haar ritme en daar van afwijken kan, maar maar tot op een bepaalde hoogte en de ene mens kan het al beter dan de andere. Flextijden zou al veel uitmaken en ja in bepaalde functies kan dat niet (klantenloket bv), maar er kan wel rekening gehouden worden met wat mensen aangeven als je shiften hebt. Ik had op mijn vorige job nooit vroege shifts omdat dat simpelweg mis ging. Rondlopen als een zombie en regelmatig door mijn wekker slapen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3372874
Je levenswijze maakt ook verschil.
Ik kom binnen ook met moeite voor 7u uit mijn bed, maar als ik 's zomers buiten in de tent slaap ben ik om 5u klaarwakker en uitgeslapen.
Ik denk dat als ik telkens na het opstaan buiten zou zijn, wandelen, ik veel beter eruit zou kunnen. En met het raam open slapen zorgt ook dat ik beter slaap maar dat gaat nu niet met de baby's op de kamer en mijn wederhelft die dat niet wil, zolang het koud is. Eens warm genoeg gaat het raam wel altijd open. Dat scheelt veel.
Het gefluit van de vogels maakt mij ook beter (gezind) wakker. (de pauw en hanen niet vergeten :P :biggrin2:)
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3372878
Kaela schreef:
Ik weet wel dat er op vroeg naar bed gaan een maatschappelijk taboe heerst. Ik doe dat wel, ik ga meestal tussen 20.00 en 21.00 naar mijn bed.
Dat is het ideale van mijn werk; allemaal staan we rond 5 uur op omdat we hier vroeg beginnen en sommigen wat verder weg wonen (en ik omdat ik L & H nog uitlaat) dus tv programma’s die na 21:00 beginnen kennen we hier allemaal niet.
Er zijn er die bijv om 4 uur opstaan, en die gaan rond 20.00 naar bed.
Is heel prettig om ergens te werken waar het echt normaal is dat je vroeg naar bed gaat, de mensen die later (kunnen) beginnen en dus ook later naar bed gaan worden hier altijd een beetje vreemd aangekeken Afbeelding
Door hannabelgje
#3372881
Ik heb nu ook een uur pauze. Ik vond het in het begin vreselijk. Nu vind ik het heerlijk. Op mijn gemakje eten en daarna nog lekker wandelen. Ook kan ik in de pauze mijn bschappen doen indien nodig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#3372971
kiara schreef:Wie is er bij mee dat de klok nog verzet wordt?
Ik las dat de EU er vanaf wil in 2021.
Ik zou er blij mee zijn want veel last van dat gewissel, van zomer naar winter tijd meer last.
Maar moet bekennen dat ik het nu wel prettig vind uurtje langer licht ::)
Ben echt een avond mens
Ik haat het echt dat verzetten van de klok! En het maakt me niet uit welke tijd we aanhouden, winter of zomer!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3373316
Geweldig ze.

De baby wordt nog steeds elke avond op het uur waarop hij normaal ging slapen wakker. Midden in onze avond dus, de enige 2 uurtjes die we voor onszelf hebben.
Gezellig.

En overdag is zijn ritme ook weg. Niet op het oude uur of op het nieuwe maar gewoon geen ritme meer.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3373331
Ach ja....als wij als volwassenen er al last van hebben terwijl wij klok kunnen kijken, is het logisch dat die hummeltjes er ook makkelijk van slag van zijn

Ik begin nu 's ochtends aardig gewend te raken....maar vanaf een uurtje of 3 's middags loopt het toch weer spaak
Nou ja, de helft is opgelost....de rest zal over een weekje hopelijk ook wel ingeklonken zijn
Door Lizzy
#3373357
pearlsofpassion schreef:Geweldig ze.

De baby wordt nog steeds elke avond op het uur waarop hij normaal ging slapen wakker. Midden in onze avond dus, de enige 2 uurtjes die we voor onszelf hebben.
Gezellig.

En overdag is zijn ritme ook weg. Niet op het oude uur of op het nieuwe maar gewoon geen ritme meer.
Gatsie, wat vervelend :-\ . Het gaat gewoon nog een week duren, voordat ze gewend zijn. Denk ik. Ik heb zelf trouwens ook nog steeds last....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door