Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3371610
Gisteren en vandaag zagen we deze sporen in de sneeuw. Het moet een vrij licht dier zijn, iig stuk lichter dan onze honden (24 kilo) want die zakten hier veel dieper in de sneeuw. Pootafdrukken zijn ook kleiner dan van Spot.

Ik dacht aan een vos maar ik vind het verschil tussen voor en achterpoten zo groot. En oh ja, foto gemaakt in Noorwegen in de bergen. Niet zo heel ver van de vakantiehuisjes maar niet vlakbij de weg oid. Geen bewoonde huizen vlakbij. Andere hond zou kunnen maar gezien de plekken vd sporen twijfel ik daaraan.
3D1D168E-A181-4365-AB40-C53A692E2EB2.jpeg
3D1D168E-A181-4365-AB40-C53A692E2EB2.jpeg (1.09 MiB) 1467 keer bekeken
84F460B9-7461-4182-A298-735BD07C8003.jpeg
84F460B9-7461-4182-A298-735BD07C8003.jpeg (875.09 KiB) 1467 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Siberienne op ma 25 mar 2019, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3371616
Ook de eerste foto?
De 2e lijkt mij ook haas of konijn. Ze stonden altijd zo met 4 bij elkaar? 2 grote naast elkaar en 2 kleinere geschrankt ervoor?
De eerste (of laatste ;)) is denk ik toch een carnivoor.
Maar welke, geen idee. Lynx misschien?
Door miik
#3371618
Met mijn nieuw opgedane ervaring zeg ik ook haas, 2 enkele en dan 2 pootjes bijna naast elkaar.
De sporen van een vosje zijn heel gelijkmatig, voetjes recht achter elkaar, afstand steeds even groot (draf).
Door miik
#3371621
pearlsofpassion schreef: Lynx misschien?
Daarvan is de afdruk groter en vooral breder dan een gewone mensen handschoen.... dat zakt minstens net zo diep weg als de honden, dus nee dat denk ik niet, heb ze in de zweden groep nu paar keer voorbij zien komen ;)
Door Siberienne
#3371630
pearlsofpassion schreef:Ook de eerste foto?
De 2e lijkt mij ook haas of konijn. Ze stonden altijd zo met 4 bij elkaar? 2 grote naast elkaar en 2 kleinere geschrankt ervoor?
De eerste (of laatste ;)) is denk ik toch een carnivoor.
Maar welke, geen idee. Lynx misschien?

De eerste/ laatste foto stonden ze echt in een rijtje achter elkaar.

Ik dacht zelf nog niet aan haas omdat ze zo duidelijk kussentjes en nagels hebben. Maar hazen hebben natuurlijk ook nagels :biggrin2: Zal nog eens goed kijken en nog een foto nemen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3371663
Siberienne schreef:De eerste/ laatste foto stonden ze echt in een rijtje achter elkaar.

Ik dacht zelf nog niet aan haas omdat ze zo duidelijk kussentjes en nagels hebben. Maar hazen hebben natuurlijk ook nagels :biggrin2: Zal nog eens goed kijken en nog een foto nemen.
Maar weet je zeker dat het hetzelfde dier is. Volgens mij is dus de middelste een haas, de andere een carnivoor.
Door Siberienne
#3371668
pearlsofpassion schreef:Maar weet je zeker dat het hetzelfde dier is. Volgens mij is dus de middelste een haas, de andere een carnivoor.

Nee weet ik niet zeker. Was op verschillende plekken. We zagen hazensporen, van die typische rensporten in wat zachtere sneeuw en deze twee die ik er anders uit vond zien.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door