Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3371181
Ik las net een artikel dat de overheid wil dat Bol.com boeken die tegen vaccineren zijn niet meer gaat verkopen. Dat vind ik toch wel echt een dingetje......

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Door Siberienne
#3371184
hannabelgje schreef:Ik las net een artikel dat de overheid wil dat Bol.com boeken die tegen vaccineren zijn niet meer gaat verkopen. Dat vind ik toch wel echt een dingetje......

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Ik ook.
En dan zit ik beroepshalve in het pro vaccineren kamp :biggrin2:

Desinformatie helpt niet maar dingen gaan verbieden werkt alleen maar averechts. Bovendien, dan kan ik nog wel wat meer dingen bedenken die verboden zouden moeten worden. Hoeveel onzin er wel niet over voeding wordt verkocht bv. Ik vind het een stupide actie vd overheid. Gaat ook nooit lukken. Vrijheid van meningsuiting enzo.
Door Siberienne
#3371210
pearlsofpassion schreef:Euhm, en gewoon. Sensuur wil je toch niet hebben? In welk kamp je dan al zit? :o

Nee censuur is geen goed idee en geen oplossing.

Op zich ging het commentaar op Bol ook niet om de boeken an sich maar over het feit dat als je bij bol zoekt op vaccinatie je alleen anti-vaccinatie boeken vol in beeld krijgt. En dat is wel een dilemma van de huidige tijd; hoe zorg je voor goede informatie op ‘t internet. Beetje balans mag er wel zijn.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3371214
Nou die meneer vond het sowieso vreemd dat er boeken verkocht mochten worden met inhoud die niet wetenschappelijk was aangetoond. Dus al met al een heel eng ventje.

Maar gelukkig vonden veel nederlanders het in de comments wel een strak plan :-X Veel mensen zien helaas (nog) niet waar dit soort bemoeienissen naartoe kunnen gaan.
Ik weet niet of ze het al doen of dat er enkel plannen in die richting zijn, maar fb zou ook berichten die antivax zijn gaan weigeren en verwijderen...onder het mom van...de strijd tegen fake news.
Door Siberienne
#3371260
Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje een storm in een glas water. Deze losse flodder.

En er is ook veel fake news onder de anti-vacc, wat een goede discussie heerlijk hindert.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3371263
Angelique schreef:Nou die meneer vond het sowieso vreemd dat er boeken verkocht mochten worden met inhoud die niet wetenschappelijk was aangetoond. Dus al met al een heel eng ventje.
Nouja religieuze boeken als bijv de bijbel waar mensen hun leven op inrichten mogen toch ook? Zijn ook niet wetenschappelijk aangetoond he.
Nee boeken in wat voor vorm verbieden is gewoon censuur, en dat is mega eng. Er mag geen ander geluid zijn. Volgens mij zijn er meer anti-vaccin boeken en daarom rollen ze als eerste eruit. Zou zeggen schrijf een pro-vaccin boek of een boek met voor en tegens in gewoon mensentaal komt ie er ook tussen.
Door Siberienne
#3371265
Lizzy schreef:Nog maar 1 geluid mogelijk. En nu hebben we het over anti vaccs :-X :-X :-X :-X :-X

Nou volgens mij zijn er zat manieren om allerlei geluid te horen maar is het volstrekt ondoorzichtig hoe aanbieders op internet daarmee omgaan en hoe neutraal algoritmes zijn.

Ik word van dit artikel een stuk ongemakkelijker dan van 1 meneer met een losse flodder

https://decorrespondent.nl/9150/youtube ... 0-12f565c6
Door Siberienne
#3371267
Kaio schreef:Nouja religieuze boeken als bijv de bijbel waar mensen hun leven op inrichten mogen toch ook? Zijn ook niet wetenschappelijk aangetoond he.
Nee boeken in wat voor vorm verbieden is gewoon censuur, en dat is mega eng. Er mag geen ander geluid zijn. Volgens mij zijn er meer anti-vaccin boeken en daarom rollen ze als eerste eruit. Zou zeggen schrijf een pro-vaccin boek of een boek met voor en tegens in gewoon mensentaal komt ie er ook tussen.
Als iets vaker herhaald wordt, wordt het vanzelf meer ‘waar’ bedoel je? :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Die provaccin info is er wel hoor, ook in begrijpelijke taal. En sowieso leuk in deze context http://www.mooijonderzoek.nl/onzichtbare_vijand.php
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3371274
Siberienne schreef:Als iets vaker herhaald wordt, wordt het vanzelf meer ‘waar’ bedoel je? :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Die provaccin info is er wel hoor, ook in begrijpelijke taal. En sowieso leuk in deze context http://www.mooijonderzoek.nl/onzichtbare_vijand.php

Hahaha ja zo werkt dat toch? ;D


Oo Pasteur uit de link, doet me denken aan een projectnaam, in een grijs verleden aan gewerkt, in voorontwikkeling nog: https://www.biocartis.com/meet-idylla/idylla-platform
Kom je die ook wel eens tegen op je werk?
Door kakocavi
#3371288
Ik snap het sentiment in het kader van de volksgezondheid en de strijd tegen fake news, en een bedrijf mag best gevraagd worden haar verantwoordelijkheid te nemen hierin. Maar bol.com is gewoon een bedrijf en mag verkopen en niet verkopen wat ze willen. En die keuze zullen ze ook zelf maken.

Het vervelende is ook dat alleen al een verzoek vanuit de wetenschap om een wat genuanceerder beeld te geven alsweer koren op de molen is van het antivaccinatiekamp. Het is gewoon erg lastig om als wetenschap of overheid op deze beweging te reageren.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door