Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#3371183
kiara schreef:Ik heb de gewone gele doekjes van AH en nergens last van geen haren of zo iets
Maar ik stofzuig wel elke dag en dweilen
Dus ik heb het probleem niet
Gelukkig. Ik vroeg me al af of ik iets verkeerd doe. Ik heb namelijk nooit haren in de gele doekjes of in andere schoonmaakdoekjes. Ze gaan na gebruik in de wasmachine, of ik gooi ze weg als ze te vies of te oud zijn geworden, Drogen doe ik ze aan de radiator. Ben altijd bang dat ze tot postzegelformaat krimpen in de droger of dat de gaten erin vallen ::)
Ik prijs mij gelukkig met mijn plukhonden! Dat scheelt volgens mij heel erg veel haar in huis. MIjn schoonzusje zei ooit eens tegen mij: Hoe doe jij dat toch, je hebt drie honden maar er zit helemaal geen haar op jullie kleding. Uhhh, nou ik doe helemaal niks :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door kiara
#3371194
pike schreef:Gelukkig. Ik vroeg me al af of ik iets verkeerd doe. Ik heb namelijk nooit haren in de gele doekjes of in andere schoonmaakdoekjes. Ze gaan na gebruik in de wasmachine, of ik gooi ze weg als ze te vies of te oud zijn geworden, Drogen doe ik ze aan de radiator. Ben altijd bang dat ze tot postzegelformaat krimpen in de droger of dat de gaten erin vallen ::)
Ik prijs mij gelukkig met mijn plukhonden! Dat scheelt volgens mij heel erg veel haar in huis. MIjn schoonzusje zei ooit eens tegen mij: Hoe doe jij dat toch, je hebt drie honden maar er zit helemaal geen haar op jullie kleding. Uhhh, nou ik doe helemaal niks :biggrin2:
En een poedel ook geen haren, oké de andere wel maar geen haar partij aan de gele doekjes, en gaan ook de droger in als het nodig is, straks weer heerlijk buiten ophangen . Wel minstens 1 x per dag schone voor aanrecht, uiteraard ook voor sanitair maar dat is vrij logische
Door Tanna
#3371246
Lizzy schreef:Ik ging dan als poetsvrouw pleite.... Ja, ik ga toch niet met hondenharendoekjes de boel schoonmaken hoor! Dat vind ik bleh

Ik gebruik er voor de keuken een stuk of 4 a 5 per dag (en soms meer). Eigenlijk al 3 bij en na het maken van honden eten. En voor de toilet gebruik ik er 1 per dag. En voor de badkamer 1 per dag. En voor m'n aquarium 1 per dag. En voor te stoffen 1 per dag. Dus nu heb ik nog geen extra schoonmaakklusjes gedaan zeg maar :biggrin2: . Laat ik zeggen dat ik een soort fobie heb voor vieze aanrechtdoekjes. Eerste wat ik doe als ik zo meteen op mijn werk kom: aanrechtdoekjes en theedoeken/handdoeken onmiddellijk vervangen voor nieuwe. Nou doe ik de was niet zelf, dus ik moet er niet aan denken, misschien worden die wel op 30 graden gewassen :-X
Moet meteen aan mijn werk denken, dan heb ik het over 35 á 40 jaar geleden. We hadden een man met een flinke verstandelijke beperking die in het gebouw de toiletten, wastafels en de keukens deed. Ik was altijd heel vroeg op mijn werk, ver voordat we moesten beginnen, en zo kwam ik erachter hoe hij te werk ging. Hij had een emmer met heet sop, deed de wasbakken, daarna de toiletten, stak dus de toiletborstels in die emmer........goot daarna de emmer leeg in de gootsteen in onze keuken, stopje in de bak....... - BEN JE ER NOG???? - en deed daar vervolgens de afwas in!!!! Al onze mokken, kopjes, bordjes en bestek van de vorige dag.
Aangezien hij niet te corrigeren was heb ik jarenlang elke morgen eerst de keuken geschrobd en de hele afwas opnieuw gedaan en mijn maag komt nog omhoog als ik eraan denk.
Vlak voor ik in dat pand kwam werken werd deze man aangetroffen op het damestoilet waar hij iets stond te doen boven de wastafel waardoor hij de bijnaam "onano-piet" had gekregen!! :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Good old days!!!!! ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door sam28
#3371247
Tanna schreef:Moet meteen aan mijn werk denken, dan heb ik het over 35 á 40 jaar geleden. We hadden een man met een flinke verstandelijke beperking die in het gebouw de toiletten, wastafels en de keukens deed. Ik was altijd heel vroeg op mijn werk, ver voordat we moesten beginnen, en zo kwam ik erachter hoe hij te werk ging. Hij had een emmer met heet sop, deed de wasbakken, daarna de toiletten, stak dus de toiletborstels in die emmer........goot daarna de emmer leeg in de gootsteen in onze keuken, stopje in de bak....... - BEN JE ER NOG???? - en deed daar vervolgens de afwas in!!!! Al onze mokken, kopjes, bordjes en bestek van de vorige dag.
Aangezien hij niet te corrigeren was heb ik jarenlang elke morgen eerst de keuken geschrobd en de hele afwas opnieuw gedaan en mijn maag komt nog omhoog als ik eraan denk.
Vlak voor ik in dat pand kwam werken werd deze man aangetroffen op het damestoilet waar hij iets stond te doen boven de wastafel waardoor hij de bijnaam "onano-piet" had gekregen!! :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Good old days!!!!! ;D ;D ;D
;D ;D ;D
Goed voor de weerstand.... :doh: :Flush:
Door Lizzy
#3371252
Tanna schreef:Moet meteen aan mijn werk denken, dan heb ik het over 35 á 40 jaar geleden. We hadden een man met een flinke verstandelijke beperking die in het gebouw de toiletten, wastafels en de keukens deed. Ik was altijd heel vroeg op mijn werk, ver voordat we moesten beginnen, en zo kwam ik erachter hoe hij te werk ging. Hij had een emmer met heet sop, deed de wasbakken, daarna de toiletten, stak dus de toiletborstels in die emmer........goot daarna de emmer leeg in de gootsteen in onze keuken, stopje in de bak....... - BEN JE ER NOG???? - en deed daar vervolgens de afwas in!!!! Al onze mokken, kopjes, bordjes en bestek van de vorige dag.
Aangezien hij niet te corrigeren was heb ik jarenlang elke morgen eerst de keuken geschrobd en de hele afwas opnieuw gedaan en mijn maag komt nog omhoog als ik eraan denk.
Vlak voor ik in dat pand kwam werken werd deze man aangetroffen op het damestoilet waar hij iets stond te doen boven de wastafel waardoor hij de bijnaam "onano-piet" had gekregen!! :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Good old days!!!!! ;D ;D ;D
OMG :puke: . Ik zie echt groen bij het idee :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X

En wat nou als jij een dag vrij had?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3371264
Tanna schreef:Moet meteen aan mijn werk denken, dan heb ik het over 35 á 40 jaar geleden. We hadden een man met een flinke verstandelijke beperking die in het gebouw de toiletten, wastafels en de keukens deed. Ik was altijd heel vroeg op mijn werk, ver voordat we moesten beginnen, en zo kwam ik erachter hoe hij te werk ging. Hij had een emmer met heet sop, deed de wasbakken, daarna de toiletten, stak dus de toiletborstels in die emmer........goot daarna de emmer leeg in de gootsteen in onze keuken, stopje in de bak....... - BEN JE ER NOG???? - en deed daar vervolgens de afwas in!!!! Al onze mokken, kopjes, bordjes en bestek van de vorige dag.
Aangezien hij niet te corrigeren was heb ik jarenlang elke morgen eerst de keuken geschrobd en de hele afwas opnieuw gedaan en mijn maag komt nog omhoog als ik eraan denk.
Vlak voor ik in dat pand kwam werken werd deze man aangetroffen op het damestoilet waar hij iets stond te doen boven de wastafel waardoor hij de bijnaam "onano-piet" had gekregen!! :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Good old days!!!!! ;D ;D ;D
Oh eh getver!
Ik heb trouwens ook wel eens poetsvrouwen op het bedrijf gezien die met de mop/dweil wc en vloer in een deden ::)
Door Tanna
#3371284
Kaio schreef:Oh eh getver!
Ik heb trouwens ook wel eens poetsvrouwen op het bedrijf gezien die met de mop/dweil wc en vloer in een deden ::)
Ik zat ruim 10 jaar terug in het ziekenhuis te wachten tot ik werd opgehaald en naar mijn kamer werd gebracht. Die dag werd ik geopereerd en kreeg ik een heupprothese. De dagen erna moest ik gebruik maken van het invalidentoilet. Daar keek ik op uit terwijl ik zat te wachten en er was een mevrouw bezig het schoon te maken. Doekje over de bril, hetzelfde doekje over de toiletpot en daarna over de deurknop :-X :-X . Wat was ik blij dat ik een paar dagen later weer naar huis mocht!
Door Tanna
#3371285
Lizzy schreef:OMG :puke: . Ik zie echt groen bij het idee :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X

En wat nou als jij een dag vrij had?
Dan deden ze het bij toerbeurt. Niet iedereen lag er zo wakker van als ik deed trouwens :???: :???: , onvoorstelbaar voor mij!
Gebruikersavatar
Door sam28
#3371292
eelke schreef:Goh, nu krijg ik wel weer meer het idee dat ik beter poets ;D
Ik vind mezelf door dit draadje ineens ook best een goede huisvrouw ;D
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3371301
Wat een zalig topic is dit ;D

Ik heb een tijd in de thuiszorg gewerkt, en daar had je kleurcodes: rode doekjes voor het sanitair, blauw voor de keuken, groen voor de rest. Maar heel veel van die doekjes werden nooit gewassen.... (beetje afhankelijk van de toestand van degene voor wie je poetste). Dan moest je elke week met hetzelfde doekje weer dezelfde wc pot schoonpoetsen. ieuwwwwww.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3371304
Tanna schreef:Ik zat ruim 10 jaar terug in het ziekenhuis te wachten tot ik werd opgehaald en naar mijn kamer werd gebracht. Die dag werd ik geopereerd en kreeg ik een heupprothese. De dagen erna moest ik gebruik maken van het invalidentoilet. Daar keek ik op uit terwijl ik zat te wachten en er was een mevrouw bezig het schoon te maken. Doekje over de bril, hetzelfde doekje over de toiletpot en daarna over de deurknop :-X :-X . Wat was ik blij dat ik een paar dagen later weer naar huis mocht!
En hoe word je ziek in een ziekenhuis hè ::)
Gebruikersavatar
Door kiara
#3371305
Spikkelneus schreef:Wat een zalig topic is dit ;D

Ik heb een tijd in de thuiszorg gewerkt, en daar had je kleurcodes: rode doekjes voor het sanitair, blauw voor de keuken, groen voor de rest. Maar heel veel van die doekjes werden nooit gewassen.... (beetje afhankelijk van de toestand van degene voor wie je poetste). Dan moest je elke week met hetzelfde doekje weer dezelfde wc pot schoonpoetsen. ieuwwwwww.
Ik ook in de thuis zorg gewerkt maar dat was wel met die kleur doekjes , maar werd wel gewassen , moesten we meenemen gelukkig met wat ik nu lees
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3371320
kiara schreef:Ik ook in de thuis zorg gewerkt maar dat was wel met die kleur doekjes , maar werd wel gewassen , moesten we meenemen gelukkig met wat ik nu lees
Waar ik werkte moesten mensen dat zelf wassen. Maar lang niet iedereen kon dat nog. En als er dan geen assertieve dochter is, dan gebeurt er dus niks.... Ik heb dat meerdere malen aangekaart bij de organisatie, maar daar werd niks mee gedaan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door