Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3369130
We lopen er steeds vaker tegenaan dat in de avond de auto pakken om nog ergens met ze te gaan wandelen resulteert in geen parkeerplaats meer binnen een redelijke afstand van ons huis (en dan betalen we al bijna 500 euro aan vergunning....) maar ik wil toch wel graag in de avond met ze weg. Nu mijn groepje niet zo groot meer is en de maat ook wat kleiner ben ik aan het zoeken naar een oplossing. Ik heb een snorscooter voor naar werk dus als iemand een subliem idee heeft voor een aanhanger waar 1 retriever en 2 kleintjes van 8kg in kunnen dan hoor ik het graag. Voor nu kwam ik deze tegen https://www.babboe.nl/bakfietsen/dog-elektrisch iemand ervaring hiermee?
#3369131
Lijkt me geweldig, die bakfiets!

Ik heb uit kostenoverweging echter gekozen voor een Doggyride fietskar. Maar daar kun je ze alledrie samen denk ik niet in kwijt..
Misschien retriever plus kleintje in een fietskar en de ander voorop? Of een aanhanger/fietskar (laten) maken waar ze alledrie in passen.

Maar als kosten niet uitmaken zou ik voor die bakfiets gaan. Heb je ze lekker overzichtelijk voor je. Ook gezellig.
Ik ben met de fietskar toch wel bang dat men het niet ziet en er tegenaan rijdt..
#3369132
Nog geen ervaring, ik volg, maar overweeg toch ws. een bakfiets te kopen die niet electrisch is. Dat onderhoudt lijkt me nogal vervelend en duur. Een fiets moet je ten alle tijden kunnen pakken. Schijnt dat sommige merken heel vaak problemen hebben met de motor.
#3369135
Eef+doggies schreef:Lijkt me geweldig, die bakfiets!

Ik heb uit kostenoverweging echter gekozen voor een Doggyride fietskar. Maar daar kun je ze alledrie samen denk ik niet in kwijt..
Misschien retriever plus kleintje in een fietskar en de ander voorop? Of een aanhanger/fietskar (laten) maken waar ze alledrie in passen.

Maar als kosten niet uitmaken zou ik voor die bakfiets gaan. Heb je ze lekker overzichtelijk voor je. Ook gezellig.
Ik ben met de fietskar toch wel bang dat men het niet ziet en er tegenaan rijdt..
Doggy ride heb ik maar inderdaad daar passen ze niet allemaal in, en al helemaal niet als ik eventueel ook nog die van mijn ouders mee wil nemen. De bakfiets is ook niet heel groot maar wellicht een andere variant erop. En inderdaad de veiligheid van een doggyride in combinatie met de randstad :-X

Heb Babboe net gemaild of je ze eerst kan huren om in de praktijk eerst uit te proberen...

Fietskar laten maken zou wellicht nog kunnen, ook al vrees ik dat dit een prijzige kwestie wordt...
#3369138
Voorheen gebruikte ik de kidcar van onze kids, maar die was aan vervanging toe.

Nu gaan ze alledrie in de doggie ride XL en die mag je tot 80 kg vol laden met hond. We hebben ze alledrie vanaf jongs af aan geleerd erin vervoerd te worden en daar ben ik heel blij mee!!
Extra vering merkte ik al gelijk, hij rijdt heel soepel (wel electrische fiets ervoor natuurlijk ::) honden liggen/zitten op een oud tuinkussen lekker zacht.
Je kan ze netjes vast zetten en evt raampjes dicht houden maar dat vinden ze hier niet fijn
9B85062D-B01F-4C4A-BB6C-A81D9A2384FA.jpeg
9B85062D-B01F-4C4A-BB6C-A81D9A2384FA.jpeg (2.42 MiB) 4456 keer bekeken
Lizzy 14 kg, Qadir 27, Yuma 20
#3369142
Cindy de Wolf schreef:Doggy ride heb ik maar inderdaad daar passen ze niet allemaal in, en al helemaal niet als ik eventueel ook nog die van mijn ouders mee wil nemen. De bakfiets is ook niet heel groot maar wellicht een andere variant erop. En inderdaad de veiligheid van een doggyride in combinatie met de randstad :-X

Heb Babboe net gemaild of je ze eerst kan huren om in de praktijk eerst uit te proberen...

Fietskar laten maken zou wellicht nog kunnen, ook al vrees ik dat dit een prijzige kwestie wordt...
Ja, in de randstad lijkt me een fietskar helemaal eng..
Goed idee om te gaan huren!
#3369144
Cindy de Wolf schreef:Zou je willen vragen welke? Er zijn er meerdere. Althans als je zoekt op bakfiets hond elektrisch.
Geen aandrijving is voor mij geen optie.

Het is zo,n electrische babboe.
D05336A8-2547-44AF-9FBB-51535C8D4258.jpeg
D05336A8-2547-44AF-9FBB-51535C8D4258.jpeg (2.45 MiB) 4394 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door