Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
#3368461
Wat leuk Karin dat er een hamstertje komt!
Heb zelf geen goede herinneringen aan hamsters :-[ :biggrin2: Ik heb in een tuincentrum met dierenafdeling gewerkt waar dus ook hamsters verkocht werden. Tja...mensen komen overdag voor zo'n diertje en die slapen overdag en ik kan je zeggen dat de meeste niet een goed humeur hadden als ze wakker gemaakt werden om zich te laten bekijken/opppakken voor klanten :-X :biggrin2:

Zelf heb ik ratjes gehad, cavia's konijnen en een chinchilla. Het laatste konijn wat ik had was zo'n schatje...Pimmetje en Pimmetje had ik mee genomen van mijn werk. Was door een klant teruggebracht want hij deed raar. Bleek dat hij waarschijnlijk een hersenbloeding gehad had, zijn koppie stond scheef. Pimmetje liep overdag los door onze flat, als een hondje achter je aan. En Pip de chinchilla was ook best tam. Vond het leuk om af en toe uit de kooi door de woonkamer te hupsen en een kleine kroelbeurt op schoot kon hij ook wel waarderen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3368464
Niet dat het veel verschil maakt, maar een konijn met een scheef kopje heeft waarschijnlijk E. cuniculi. ;)
Heel gemene ziekte, een parasiet in de hersenen.
Fijn dat hij er verder geen last van had, want ze kunnen heel wat serieuzere aandoeningen van krijgen, als het niet behandeld wordt.
Heb je hem lang gehad?

Ik heb ook een konijn gehad die toen ik hem adopteerde enkel een scheef kopje had overgehouden aan een eerdere opstoot (genezen doen ze nooit helemaal, blijven het dragen) en nog jaren goed geweest is. Maar op een keer kwam het heel fel weer op, en samen met nog een paar andere chronische aandoeningen heeft het ervoor gezorgd dat hij, ondanks behandelen en een paar maand vechten, eraan gestorven is.
Gijs was ook zo'n knuffelkonijn.

OT: ik ga toevallig zaterdag een hamstertje van een kennis naar de hamsteropvang brengen. Haar kindjes hadden het diertje gekregen en zij wilde het eigenlijk niet. Kindjes zijn het beu en dus is de knoop doorgehakt. Beter dan dat het diertje in een hoekje verwaarloosd wordt.
Het gaat (volgens de opvang) over een roborovski hamstertje.
Donderdag ga ik het ophalen en dan zaterdag wag brengen. Ik heb dan ook 2 daagjes een hamstertje in huis. :biggrin2:
Door zurca
#3368472
pearlsofpassion schreef:Niet dat het veel verschil maakt, maar een konijn met een scheef kopje heeft waarschijnlijk E. cuniculi. ;)
Heel gemene ziekte, een parasiet in de hersenen.
Fijn dat hij er verder geen last van had, want ze kunnen heel wat serieuzere aandoeningen van krijgen, als het niet behandeld wordt.
Heb je hem lang gehad?

Ik heb ook een konijn gehad die toen ik hem adopteerde enkel een scheef kopje had overgehouden aan een eerdere opstoot (genezen doen ze nooit helemaal, blijven het dragen) en nog jaren goed geweest is. Maar op een keer kwam het heel fel weer op, en samen met nog een paar andere chronische aandoeningen heeft het ervoor gezorgd dat hij, ondanks behandelen en een paar maand vechten, eraan gestorven is.
Gijs was ook zo'n knuffelkonijn.

OT: ik ga toevallig zaterdag een hamstertje van een kennis naar de hamsteropvang brengen. Haar kindjes hadden het diertje gekregen en zij wilde het eigenlijk niet. Kindjes zijn het beu en dus is de knoop doorgehakt. Beter dan dat het diertje in een hoekje verwaarloosd wordt.
Het gaat (volgens de opvang) over een roborovski hamstertje.
Donderdag ga ik het ophalen en dan zaterdag wag brengen. Ik heb dan ook 2 daagjes een hamstertje in huis. :biggrin2:
Het is waar de DA het toendertijd overhad, een nare oorontsteking of hersenbloeding oid. Pimmetje kwam bij ons als jong konijntje, weekje of 10. Hij is uiteindelijk maar 6 jaar geworden doordat de DA nr1 een paar gemene haken aan de kiezen niet gezien heeft (ondanks mijn nadrukkelijke verzoek daar zeer goed op te letten) Toen ik bij DA nr 2 terecht kwam is hij dan ook gelijk onder narcose gegaan om de kiezen te behandelen. Helaas was hij toen al zo verzwakt dat hij kort na de operatie is overleden. Iets wat al 14 jaar gelden gebeurd is maar ik kan er nog zo kwaad om worden dat DA 1 mij duidelijk een wijsneus vond en daardoor (?) geen goed onderzoek heeft gedaan...
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3368475
Weinig dierenartsen kennen iets van konijnen. Het is niet vanzelfsprekend kiezen te checken. De eerste zal er niet veel van gekend hebben. ;) Een dierenarts die iets van konijnen kent, denkt eerst aan E. cuniculi bij een schuin hoofdje. Kan ook een oorontsteking zijn hé, maar volgens mij onwaarschijnlijker.
Oh, zo jong nog bij je gekomen. Dan was het een sterk konijntje hoor. Velen zouden het op die leeftijd niet overleven.
Klein vechtertje. :)

Ik heb ook een konijn verloren door onkunde van een dierenarts. Ik had toen geen rijbewijs en mijn konijnkundige DA was een uurtje rijden. Het ging over een beginnend abcesje vlak boven het oog dus ik dacht dat een gewone DA dat ook wel zou kunnen. Niet dus.
Ik weet niet wat ze gedaan heeft maar ik kreeg een stuipend konijn terug dat die nacht overleden is. Haar raad en verklaring maakten meteen duidelijk dat ze geen idee had waar ze mee bezig was. Haar reactie toen ik liet weten dat ze gestorven was, maakte wel duidelijk dat ze dat wel verwacht had. Maar toch maar meegegeven naar huis ipv iets te doen en natuurlijk alle behandeling aangerekend terwijl het abces nog niets eens behandeld was ook niet. Konijnen hebben heel dik etter en dus was dat haar ook niet gelukt.

Dat was ook een heel bijzonder konijn en het eerste dat ze ooit gemankeerd heeft. Ik ben daar ook nog steeds ontzettend kwaad over.
Door frodo quin
#3368616
Oh wat leuk dat je een hamster krijgt. Van waar komt het terrarium?

Ik zit zelf ook wat te twijfelen om misschien een hamster te nemen. Diegene van wie mijn ratjes komen vangt ook een paar van de Fransjes op en vertelde mij dat hamsters niet zo makkelijk herplaatst worden omdat mensen het niet zien zitten om een geschikt verblijf voor hen aan te schaffen. Aangezien hamsters geen al te grote aandachtsvragers zijn zou het wel kunnen, want met Wolf en de ratten heb ik qua aandacht geven mijn tijd wel besteed.

@Pop: zo erg van je konijn. Jammer genoeg ken ik dat van met de ratten. Altijd wel een goede da gehad, maar als er een spoedgeval is tijdens een weekend heb je een probleem, want de kans dat de da van dienst er wat van kent is niet zo groot.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3368618
Volgens de hamsteropvang kan je vaak een afgedankt aquarium vinden, zelfs gratis, op tweedehandssites. Een paar plateau'tjes in kitten en een deksel erop maken, en je bent gesteld.
Hamsters zouden ook wel een groot verblijf nodig hebben.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3368804
hannabelgje schreef:Is ie er al?

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Nee :(. Het hok laat op zich wachten helaas. Gan van de week even mailen of ze al een idee hebben wanneer het komt. Want het duurt me natuurlijk veel te lang haha
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3368920
Lizzy schreef:Jeetje, dat duurt lang! Ik zou nu toch ook wel ongeduldig worden.....
Ja ben ik ook, maar het was wel duidelijk bij de bestelling hoor. De andere optie was voor 25 euro een glasverzekering en dan met DHL laten bezorgen. Dat zag ik niet zitten, als ie stuk afgeleverd wordt heb ik er nog niets aan. Dan kan ik beter iets langer wachten op een hele.

Ik wacht gewoon geduldig, heeeeeeeeel geduldig verder af ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door