Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
#3363103
Eef+doggies schreef:Dat klinkt ideaal.
Onze droger is al iets van 18 jaar oud, dus als ie ermee ophoudt, ga ik voor een droger met opfrisfunctie kijken :D
:thumbup:
Door src_esther
#3363106
Lizzy schreef:Als je daarmee de luchtvochtigheid fors omhoog haalt : dan is dat inderdaad ongezond.
Dus niet per definitie.
Als de luchtvochtigheid in huis al hoog is, wil je inderdaad niet meer vocht.
Hier is de luchtvochtigheid zodanig laag dat wat extra vocht geen kwaad kan.
Door Lizzy
#3363118
src_esther schreef:Dus niet per definitie.
Als de luchtvochtigheid in huis al hoog is, wil je inderdaad niet meer vocht.
Hier is de luchtvochtigheid zodanig laag dat wat extra vocht geen kwaad kan.
Nee dat is waar, daar heb je een punt! Ik weet niet of hannabelgje misschien iets anders ermee bedoeld hoor! Wij hebben standaard een te hoge luchtvochtigheid hier dus voor ons is de was ophangen in huis geen optie. We hebben ook geen ruimte daarvoor hoor, maar zouden we dat wel hebben : zouden we om deze reden nog steeds geen natte was ophangen.
Door eelke
#3363122
Ik hang m nu soms expres in de woonkamer op (als er verder toch niemand komt) omdat het boven nu langzamer droogt want kouder, en zodat het een beetje vochtiger wordt hier.

Ik ben dus ook wel benieuwd naar de anti statische ballen / doekjes, of dat dan echt werkt. Want die dekentjes kunnen knetteren joh...
#3363131
Wij hebben nog 3 Pembrokes, die het hele jaar door verharen. Ik zou me geen raad weten zonder droger. De dekens en kussens blijven lekker zacht. Maar ik gooi onze was ook in de droger (alleen geen B-H.'s). Overhemden en blouses gaan er een half uur in en hoef ik zodoende nooit te strijken. Ook overige fijne was op dat programma. De strijkplank wordt nooit meer gebruikt. Er zit ook een programma op voor "luchten" (20 min.) Daar gaan de donzen dekbedden regelmatig in.
Door eelke
#3363144
Droger gekozen, nu nog uitzoeken waar te bestellen, want overal moet je een hele dag thuis kunnen zijn tussen half 8 en 22.00. Kort van te voren krijg je wel een mail wanneer het korte tijdvak dan is, maar ik heb de komende tijd elke dag wel een afspraak staan die ik niet kan verzetten waardoor er elke dag toch zeker wel een uur niemand thuis is, en dan zul je net zien dat ze dan willen komen. ::)

Bij coolblue kun je wel een dagdeel kiezen. Maar daar is de droger al 35 euro duurder dan bij de mediamarkt, en moet je voor bv avondlevering ook nog eens 40,- bijbetalen. Dat is het dan ook weer niet helemaal waard.
Door hannabelgje
#3363152
Lizzy schreef:
Nee dat is waar, daar heb je een punt! Ik weet niet of hannabelgje misschien iets anders ermee bedoeld hoor! Wij hebben standaard een te hoge luchtvochtigheid hier dus voor ons is de was ophangen in huis geen optie. We hebben ook geen ruimte daarvoor hoor, maar zouden we dat wel hebben : zouden we om deze reden nog steeds geen natte was ophangen.
De meeste huizen zijn niet zo droog. En met natte was wordt de luchtvochtigheid ineens wel heel veel hoger wat dan weer schimmels en huisstofmijt veroorzaakt.
Hier met al dat kattenhaar wel erg blij met mijn droger.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Door eelke
#3363154
hannabelgje schreef:De meeste huizen zijn niet zo droog. En met natte was wordt de luchtvochtigheid ineens wel heel veel hoger wat dan weer schimmels en huisstofmijt veroorzaakt.
Hier met al dat kattenhaar wel erg blij met mijn droger.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Hier dus niet, ik heb vorig jaar, toen ik verkouden was en helemaal niet tegen droge lucht kon, elke dag een pan water leeggekookt op het fornuis om de hygrometer in het groen te houden. Het is hier nu 30% binnen, dat is eigenlijk nog hoog. (maar de hygrometer ligt nu naast een grote plant, dat zal ook schelen).
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3363161
jannie.van-mastrigt schreef:Wij hebben nog 3 Pembrokes, die het hele jaar door verharen. Ik zou me geen raad weten zonder droger. De dekens en kussens blijven lekker zacht. Maar ik gooi onze was ook in de droger (alleen geen B-H.'s). Overhemden en blouses gaan er een half uur in en hoef ik zodoende nooit te strijken. Ook overige fijne was op dat programma. De strijkplank wordt nooit meer gebruikt. Er zit ook een programma op voor "luchten" (20 min.) Daar gaan de donzen dekbedden regelmatig in.
Deze begrijp ik niet. Je krijgt toch net gefrommelde kleren in een droger, toch geen gestreken? :???:

Wij hangen onze was in een apart kamertje, waar ook het wasmachine en de droger staan) waar er steeds een raam op een kier staat.
Alleen de dekbedden en dekens gaan over de trapreling en na het douchen of bad gaat de deur naar binnen open. Met deze handelingen blijft de luchtvochtigheid meestal ideaal. Alleen op heel koude dagen is ze nog wat te laag, en moet ik ook bakjes op de verwarming zetten. En in de zomer staan de ramen open en kan ze daardoor wel iets te hoog zijn. Maar dat heeft dus niets met de was te maken.
Door eelke
#3363182
Mediamarkt zegt; overdag bezorgen van maandag t/m zondag. Dus ik vraag tot hoe laat 'overdag' dan is, want dan zou ik welgeteld 1 dag hebben dat het zou kunnen, antwoord; tot 22.00. Dus ik vraag waarom ze het dan over overdag hebben? Ja het is ook overdag.

Ja duh. Ik ben er al weer klaar mee. Hoe doen andere mensen dit joh, is het normaal dat je leven zo rustig is dat je een hele dag niks hebt, tussen half 8 en 22.00?
Door eelke
#3363197
Nee, overal staat dat je of de avond van te voren, of die ochtends zelf, een mail krijgt met daarin de tijd waarin ze komen (tijdvak van een uur, of soms 2 uur). Dat is prima op dagen waarop je alleen dingen te doen hebt waarbij het niet uit maakt hoe laat dat gebeurd, maar ik heb de komende weken elke dag wel iets wat ik niet kan verzetten. Zoals bv Joep naar de kapper. Zul je net zien dat ze dan willen komen. Of werken...

Ik heb 1 dag waarop we savonds uit eten zijn en overdag niks hebben. Dus ik dacht, mooi, mediamarkt bezorgt overdag, even vragen of dat dan tot 17.00 of 18.00 ofzo is, dan kan dat perfect. Maar zij vinden overdag dus tot 22.00. Dat houdt dan ook wel weer op.

Laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat die droger dan maar ::)

Oh ja, afhalen kan wel, maar dat is net zo duur, en dan moeten we dat ding zelf naar zolder tillen en zitten we nog met de oude droger. Dus dat is dan ook wel weer een beetje jammer.

Jammer dat coolblue geen 'als het ergens anders duurder is krijg je het voor die prijs' shop is. Want dat is dus de enige shop waarbij je kunt betalen om te regelen dat ze binnen een bepaald dagdeel komen. Alleen is net daar die droger dan weer duurder.

Zucht. Ach ja. Gelukkig geen wereldramp.
Gebruikersavatar
Door Kallista
#3363198
pearlsofpassion schreef:Deze begrijp ik niet. Je krijgt toch net gefrommelde kleren in een droger, toch geen gestreken? :???:

Wij hangen onze was in een apart kamertje, waar ook het wasmachine en de droger staan) waar er steeds een raam op een kier staat.
Alleen de dekbedden en dekens gaan over de trapreling en na het douchen of bad gaat de deur naar binnen open. Met deze handelingen blijft de luchtvochtigheid meestal ideaal. Alleen op heel koude dagen is ze nog wat te laag, en moet ik ook bakjes op de verwarming zetten. En in de zomer staan de ramen open en kan ze daardoor wel iets te hoog zijn. Maar dat heeft dus niets met de was te maken.
Nee hoor, als je de kleding even erin doet, en als ze nog warm (en vochtig) zijn op een hangertje doet hoef je zelfs de t-shirts vaak niet eens meer te strijken.
Als je alles erin laat tot het kurkdroog is, ja dan is alles verfrommeld.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door